Interpretacje do przepisu
art. 6 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


33/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 6 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

1 2

2012.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-169/12/DG
     ∟Czy wyroby o kodach wskazanych w opisie zdarzenia przyszłego mogą podlegać w Polsce opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w tej formie, w jakiej przedmiotem opodatkowania czynią je przepisy polskiego systemu podatku akcyzowego?

2009.09.14 - Minister Finansów - AE2/8012/4/1/GDC/09/8023
     ∟Czy w opisanym przypadku po stronie Wnioskodawcy powstaje obowiązek podatkowy i w związku z tym będzie obowiązany do zapłaty akcyzy, za wyprowadzenie ze składu podatkowego powstałej w czasie transportu nadwyżki, a ujawnionej w składzie podatkowym odbiorcy?

2009.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-776/07-3/KOM
     ∟W opisanym stanie faktycznym obowiązek podatkowy z tytułu podatku akcyzowego powstaje, jak słusznie zauważa Wnioskodawca, z chwilą zużycia automatu w bieżącej działalności gospodarczej Spółki. Zgodnie z przepisem art. 6 ust. 1 w związku z art. 4 ust. 1 pkt 3 oraz art. 4 ust. 2 pkt 9 ustawy o podatku akcyzowym obowiązek podatkowy powstaje w momencie sprzedaży, przy czym za sprzedaż uznaje się również zużycie wyrobów akcyzowych na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej;Jak podano w opisie - automaty wykorzystywane są przez Spółkę przez okres kilku lat, do momentu ich rzeczywistego wyeksploatowania, a następnie są likwidowane i wyrejestrowywane. W związku z powyższym ten właśnie moment — likwidacji i wyrejestrowania automatu należy uznać za moment jego zużycia i tym samym moment powstania obowiązku podatkowego.

2008.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1249/08-2/BM
     ∟obowiązek składania deklaracji podatkowych w podatku akcyzowym

2008.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1249/08-4/BM
     ∟obowiązek składania deklaracji podatkowych w podatku akcyzowym

2008.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1249/08-3/BM
     ∟obowiązek składania deklaracji podatkowych w podatku akcyzowym

2008.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-632/08/DG
     ∟Czy wprowadzenie oleju smarowego nabytego na zasadzie wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów do składu podatkowego, a następnie wyprowadzenie go ze składu upoważnia Spółkę do zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem akcyzowym na podstawie § 13 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?

2008.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-43/08-2/TK
     ∟Czy oleje fuzlowe, które powstają jako produkt uboczny przy produkcji spirytusu i są zużywane jako dodatek do oleju opałowego we własnej suszarni do suszenia zboża, podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, jeśli tak to według jakiej stawki?

2008.04.18 - Minister Finansów - AE III/033/3/JMX/08/1870
     ∟Podatku akcyzowego w zakresie korzystania ze zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego. ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJNa podstawie art. 14 e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) Minister Finansów zmienia interpretację indywidualną z dnia 8 listopada 2007 r. sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w imieniu Ministra Finansów dla Pana Jerzego C., zam. w Ł., (…), stwierdzając, że: stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie zawarte w interpretacji indywidualnej z dnia 8 listopada 2007 r. sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD jest nieprawidłowe, stanowisko Pana Jerzego C. zawarte we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego z dnia 28 sierpnia 2007 r. jest nieprawidłowe. UZASADNIENIEBW dniu 31 sierpnia 2007 r. (wg daty stempla pocztowego) w Biurze Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku akcyzowego. W formularzu wniosku wskazano art. 26 ust. 1 oraz art. 28 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29. poz. 257, z późn. zm.), jako przepisy prawa podatkowego będące przedmiotem interpretacji indywidualnej.Przedmiotowy wniosek w polu formularza „Opis stanu faktycznego (stanów faktycznych), zdarzenia przyszłego (zdarzeń przyszłych)” zawiera następujący opis:„(...) firma posiada skład podatkowy na produkcję tytoniu do palenia, papierosów, cygar, i cygaretek. Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, z późn. zm.) pobór akcyzy jest zawieszony, jeżeli wyroby są produkowane, przetwarzane lub magazynowane w składzie podatkowym. Art. 28 ust. 1 pkt 3 mówi, że zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Firma spełnia warunki określone w art. 44 ust. 2 wyżej powoływanej ustawy i jest zwolniona z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego do kwoty 10 milionów złotych.”We wniosku zadano następujące pytanie przyporządkowane do powyższego opisu:„Czy obliczając saldo objęte zwolnieniem, za moment powstania zobowiązania należy przyjąć, przyjęcie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych do magazynu, a za moment wykonania zobowiązania, wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy...”Wnioskodawca przedstawił w formularzu wniosku następujące stanowisko do powyższego pytania:„(...) obliczając saldo objęte zwolnieniem za moment powstania zobowiązania należy przyjąć przyjęcie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych do magazynu, co wynika z cytowanego art. 26 ust. 1 ustawy. Natomiast w związku z art. 28 ust. 1 pkt 3 ustawy, za moment wykonania zobowiązania należy przyjąć zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy, tj. wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.”Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wydając w imieniu Ministra Finansów interpretację indywidualną z dnia 8 listopada 2007 r., sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD, stwierdził, że stanowisko Pana Jerzego C., zam. w Ł., (…) przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2007 r. - jest nieprawidłowe. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uzasadnił swoją decyzję następująco:„Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, póz. 257 z późn. zm.) podmiot, który prowadzi skład podatkowy, podmiot, który jest zarejestrowanym handlowcem, a także podmioty, które nabywają wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz przedstawiciele podatkowi są obowiązani do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe. Podstawowym celem wynikającym z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego jest zagwarantowanie, że należny podatek akcyzowy zostanie uiszczony. Zabezpieczenie ma ułatwić egzekucję podatku akcyzowego od podmiotu, który nie uregulował zobowiązań w przewidzianym przepisami terminie. Do złożenia zabezpieczenia akcyzowego zobowiązani są: prowadzący skład podatkowy, zarejestrowani handlowcy, podmioty nabywające wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z podatku akcyzowego ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz przedstawiciele podatkowi. Zabezpieczenie akcyzowe składane jest w wysokości pokrywającej zobowiązanie podatkowe.W myśl art. 44 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym właściwy naczelnik urzędu celnego może pomiot prowadzący skład podatkowy i korzystający z procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz podmiot, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy - zwolnić z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Zwolnienie takie udzielane jest na wniosek podmiotu przez naczelnika urzędu celnego w formie decyzji, na czas określony (art. 44 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym).Z opisanego stanu faktycznego oraz własnego stanowiska wynika, że Wnioskodawca prowadzi skład podatkowy na produkcję tytoniu do palenia, papierosów, cygar i cygaretek. Pan Jerzy C. korzysta także ze zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego do kwoty 10 milionów złotych.Jedną z podstawowych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy o podatku akcyzowym jest produkcja wyrobów akcyzowych zharmonizowanych. Produkcja to zorganizowana działalność ludzka mająca na celu wytworzenie określonych dóbr materialnych lub też proces wytwarzania czegoś dla potrzeb człowieka. W myśl art. 4 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym czynności, o których mowa w ust. 1-3, podlegają opodatkowaniu niezależnie od tego, czy zostały wykonane z zachowaniem warunków oraz form określonych przepisami prawa. Zgodnie z art. 4 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1-3, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności określonej w tych przepisach, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości. Obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym z dniem wykonania czynności podlegających opodatkowaniu, chyba że ustawa stanowi inaczej. Uwzględniając powyższe zobowiązanie powstanie zatem raz w chwili wprowadzenia surówki tytoniowej do magazynu surowców w składzie podatkowym, a drugi raz w chwili otrzymania wyrobu gotowego w procesie produkcji (następuje zmiana stawki podatku akcyzowego). Dwukrotnie więc winna być wpisana kwota po stronie zobowiązania.Z uwagi na powyższe Wnioskodawca powinien obciążyć saldo kwoty zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego raz w chwili przyjęcia surówki tytoniowej do magazynu, a drugi raz w chwili wyprodukowania wyrobu gotowego.Zgodnie z art. 28 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. W tym przypadku obowiązek podatkowy powstaje w dniu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych poza teren składu podatkowego. Wykonanie powstałego zobowiązania nastąpi w dniu zapłaty należnego podatku. Saldo zwolnienia od obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego winno być odciążone w dniu wykonania zobowiązania z tytułu podatku akcyzowego.Z uwagi na brak uregulowań dotyczących saldowania zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego należy zastosować przepisy dotyczące saldowania zabezpieczenia akcyzowego. Zgodnie z § 8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zabezpieczeń akcyzowych (Dz. U. Nr 35, poz. 314, z późn zm.) naczelnik urzędu celnego, który przyjął zabezpieczenie generalne jako zabezpieczenie zobowiązań podatkowych z tytułu produkcji, przetwarzania lub magazynowania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym, może ustalić odmienny sposób odnotowywania powstania oraz wykonania lub wygaśnięcia zobowiązań podatkowych objętych tym zabezpieczeniem, niż określony w ust. 1-4, pod warunkiem zapewnienia możliwości ustalenia w każdym czasie stanu wykorzystania tego zabezpieczenia. Uwzględniając powyższe Wnioskodawca może zatem, zwrócić się do właściwego naczelnika urzędu celnego, który wydał decyzję przyznającą zwolnienie z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego o określenie sposobu saldowania kwoty zwolnienia.”Po zapoznaniu się z materiałami sprawy Minister Finansów zważył, co następuje:Na gruncie obowiązujących przepisów prawa podatkowego w zakresie akcyzy brak jest podstaw prawnych do saldowania zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Przepisów stanowiących taką podstawę nie ma ani w ustawie o podatku akcyzowym, ani w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Zatem, skoro nie ma podstaw prawnych do saldowania zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, rozważanie zarówno formalnych, jak technicznych sposobów jego dokonywania jest bezprzedmiotowe. Obowiązek saldowania, w sposób, o którym mowa w § 8 i 8a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zabezpieczeń akcyzowych, zachodzi tylko w przypadku zabezpieczenia generalnego.Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego ciąży m.in. na podmiocie prowadzącym skład podatkowy oraz podmiocie, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe.Jednocześnie art. 44 ust. 1 ustawy zobowiązuje naczelnika urzędu celnego do zwolnienia podmiotu prowadzącego skład podatkowy i korzystającego z procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz podmiotu, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, jeżeli podmioty te: spełniają warunki określone w art. 44 ust. 2 ustawy, oraz złożą do właściwego naczelnika urzędu celnego wniosek wraz z niezbędnymi dokumentami, zgodnie z § 1 ust. 2 i § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zwolnień z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego (Dz. U. Nr 35, poz. 313). Wynikająca z art. 44 ust. 1 ustawy dyspozycja ma dla naczelnika urzędu celnego charakter obligatoryjny. Jednym z warunków określonych w art. 44 ust. 2 ustawy jest pozostawanie podmiotu w sytuacji finansowej i posiadanie majątku, zapewniających wywiązywanie się z zobowiązań podatkowych. Do prawidłowej oceny, czy powyższy warunek jest spełniony służą m.in. dokumenty wymienione w § 2 ust. 1 pkt 4,6 i 7 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego oraz określenie przez podmiot we wniosku o udzielenie zwolnienia: rodzaju prowadzonej działalności, wielkości planowanych obrotów oraz wysokości kwoty zwolnienia.Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy zabezpieczenie akcyzowe powinno być złożone w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe, zatem pod pojęciem „kwoty zwolnienia” należy rozumieć kwotę równą kwocie zabezpieczenia akcyzowego, które powinno być złożone, gdyby podmiot nie uzyskał zwolnienia z obowiązku jego złożenia. Innymi słowy, przez kwotę zwolnienia należy rozumieć równowartość kwoty podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy znajdujących się w składzie podatkowym w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego, należnego w sytuacji, gdyby w stosunku do tych wyrobów powstał obowiązek podatkowy, powiększonej o kwotę zobowiązań podatkowych powstałych z tytułu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w tym okresie rozliczeniowym. Określenie we wniosku o udzielenie zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego wielkości planowanych obrotów oraz wysokości kwoty zwolnienia pozwala naczelnikowi ocenić, czy sytuacja finansowa podmiotu i jego majątek są adekwatne do podanych wielkości, tzn. czy zapewniają wywiązywanie się podmiotu z zobowiązań podatkowych. Wielkości te mają zatem charakter informacyjny.Do oceny, czy zachodzą okoliczności, w których następuje zwolnienie ww. podmiotów z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, m.in. czy zostały spełnione warunki określone w art. 44 ust. 2 ustawy, jest uprawniony właściwy naczelnik urzędu celnego. Jeżeli naczelnik urzędu celnego stwierdzi, że okoliczności takie mają miejsce wydaje decyzję o zwolnieniu podmiotu z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Ustawa przewiduje jedynie dwa przypadki ograniczające zakres zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego: ograniczenie czasowe, sformułowane w art. 44 ust. 3 ustawy, oraz wyłączenie stosowania udzielonego zwolnienia w przypadku zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy dla dostaw i nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przemieszczania między składami podatkowymi na terytorium kraju wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, o czym mowa w art. 44 ust. 6 ustawy. Brak jest zatem podstaw do wprowadzenia przez naczelnika urzędu celnego dodatkowego ograniczenia w postaci limitu kwotowego zwolnienia. Zgodnie z art. 44 ust. 7 ustawy naczelnik urzędu celnego cofa zwolnienie z obowiązku złożenia zabezpieczenia w przypadku, gdy podmiot prowadzący skład podatkowy naruszy którykolwiek z warunków określonych w ust. 2. Jeżeli zatem naczelnik urzędu celnego stwierdzi, iż nastąpiła zmiana okoliczności, które były podstawą do udzielenia zwolnienia, skutkujących naruszeniem warunków określonych w art. 44 ust. 2 ustawy, w szczególności, gdy sytuacja majątkowa i posiadany majątek podmiotu uległy pogorszeniu tak, iż nie zapewniają już wywiązywania się z zobowiązań podatkowych lub, gdy uległa zwiększeniu, z tym samym skutkiem, wielkość obrotów i wielkość kwoty zwolnienia, powinien cofnąć zwolnienie i wezwać podmiot do złożenia zabezpieczenia akcyzowego we właściwej wysokości. Należy ponadto zauważyć, że sformułowanie „surówka tytoniowa” nie jest pojęciem zdefiniowanym w przepisach dotyczących podatku akcyzowego, nie występuje również w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Natomiast, jeżeli „surówka tytoniowa” oznacza tytoń nieprzetworzony, to nie jest to wyrób akcyzowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Reasumując, zarówno stanowisko Pana Jerzego C. zawarte we wniosku z dnia 8 listopada 2007 r., jak i dokonaną z upoważnienia Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie interpretację indywidualną - należy uznać za nieprawidłowe.Zmieniona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawi

2007.09.07 - Urząd Celny w Słupsku - 323000-RPA-058-5/07/MM
     ∟Czy paliwo etanolowe Etmax D służące do napędu użytkowanych przez podatnika autobusów jest biokomponentem stanowiącym samoistne paliwo objętym zwolnieniem od akcyzy na podstawie §12 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (dz. U. Nr 72, poz. 500 z późn. zm.)

2007.06.29 - Izba Celna w Kielcach - 340000-WPA-9116-26/07
     ∟1.Czy Spółka może pomniejszyć wpłaty dzienne podatku akcyzowego również o wartość banderol naniesionych na wyroby, które nie zostały sprzedane, lecz zniszczone pod nadzorem pracowników Szczególnego Nadzoru Podatkowego, łącznie z wyrobem?2.Czy konieczny jest dodatkowy protokół dla zniszczonych znaków akcyzy, pomimo że jest sporządzony protokół wylania, czyli opróżnienia opakowań jednostkowych?

2007.05.11 - Urząd Celny w Gliwicach - 332000-RPA-055-010/2007/CJ
     ∟Pytanie: Czy w stosunku do produktu finalnego, będącego następstwem procesu odzy­sku (przetworzenia) wyłącznie olejów odpadowych z ropy naftowej z jedno­czesnym dozowaniem substancji uszlachetniających i wzbogacających nie podlegających akcyzie, a wprowadzonych na rynek, zachodzi konieczność na­liczenia podatku akcyzowego?

2007.04.02 - Izba Celna w Warszawie - 440000-PA-9116-18/07/29/JB
     ∟„Czy i ewentualnie w jakim zakresie powyższy przepis ma zastosowanie w odniesieniu do wskazanego powyżej stanu faktycznego oraz czy Spółka będzie podatnikiem akcyzy jako podmiot świadczący usługę produkcji samochodów na rzecz Zleceniodawcy z powierzonego materiału?”

2007.03.23 - Urząd Celny II w Warszawie - 442000-AP-9104-2/07
     ∟Czy nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego z przeznaczeniem do rozebrania na części podlega opodatkowaniu akcyzą?

2007.03.19 - Urząd Celny w Białej Podlaskiej - 301000-PA-9103-7/07
     ∟Czy Spółka przy obrocie biopaliw może korzystać z ulgi w podatku akcyzowym, o której mowa w § 12 ust. 1 pkt 2 b rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego? Na podstawie art. 14a, 14b § 1 i § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm), po rozpatrzeniu wniosku Strony z dnia 19.12.2006r. uzupełnionego w dniu 05.02.2007r. p o s t a n a w i a muznać za prawidłowe stanowisko Wnioskodawcy, dot. ulgi w podatku akcyzowym, o której mowa w § 12 ust. 1 pkt 2b rozporządzenia z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2006r. Nr 72, poz. 500 z późn. zm.). U z a s a d n i e n i e W dniu 19.12.2006r. wpłynął do tut. Urzędu Celnego wniosek złożo...

2007.01.25 - Urząd Celny w Szczecinie - 421000-PA-9102-31/06/ECH
     ∟Czy, w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego ww. towarów dostarczonych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z akcyzy benzyny specjalnej i nafty przeznaczonej jako zmywacz antykorozyjny na podstawie § 16 ust. 1 oraz § 16a ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (tekst jednolity w Dz. U. Nr 72 z 2006, poz. 500 ze zmianami).

2007.01.15 - Urząd Celny II w Łodzi - 362000-RPA-9105-23/06/AL
     ∟Jaki jest termin płatności akcyzy i czy jest on liczony oddzielnie dla każdego nabycia wewnątrzwspólnotowego, czy też obejmuje zapłatę miesięczną wg. deklaracji? PostanowienieNa podstawie art. 216, art. 14a § 1i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005 r., Dz. U. Nr 8, poz. 60 i zm.) w związku z zapytaniem podatnika z dnia 31.10.2006r. Naczelnik Urzędu Celnego II w Łodzi uznaje stanowisko wnioskodawcy zawarte we wniosku - pytanie nr 3 - za prawidłowe. UzasadnienieStan faktyczny: Spółka z o.o. „E-P” współpracuje z firmami bułgarskimi, będącymi producentami i dostawcami win. Spółka kontynuując realizacje kontraktów na dostawy do Polski win od bułgarskich kontrahentów będzie funkcjonowała jako zarejestrowany hand...

2006.10.04 - Urząd Celny w Katowicach - 331000-RPA-9103-34/06/MK
     ∟Zapytanie: Czy w przypadku produkcji i zużycia jako samoistne paliwo biokomponentów (estrów powstałych w wyniku estryfikacji oleju rzepakowego) podatnik korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w § 12 ust. 1 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (tekst jednolity Dz. U. 72 poz. 500 z 2006 roku).

2006.09.12 - Urząd Celny w Piotrkowie Trybunalskim - 3630-PA-INT-3/2006/JP
     ∟Czy od sprzedaży towaru BIODIESEL 100% jako paliwo silnikowe wystąpi podatek należny, skoro jest to 100% biokomponent, a biokomponenty są zwolnione z podatku akcyzowego oraz czy jeżeli wystąpi podatek należny, to w jaki sposób powinno się naliczać wysokość podatku do zapłaty?

2006.08.16 - Urząd Celny w Krośnie - 404000-PA-9101-4/06/BB
     ∟Czy z uwagi na fakt, że w procesie produkcji na terenie kraju paliwa ciekłego z zawartością biokomponentów, które to biokomponenty zostały wytworzone z surowego oleju rzepakowego wyprodukowanego przez podatnika na terenie Ukrainy, nie spowoduje utraty prawa podatnika do korzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego, o którym mowa w § 12 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2006r. Nr 72, poz. 500 z późn. zm.) przy spełnieniu warunków nałożonych ust. 2 pkt 1-4 ww. paragrafu?

2006.06.19 - Urząd Celny w Pruszkowie - 445000-PA-9104-17-1/06/27/KN
     ∟"Czy podmiot prowadzący skład podatkowy może w imieniu właściciela wyrobów akcyzowych regulować zobowiązania z tytułu podatku akcyzowego?"

2006.03.06 - Urząd Celny w Koszalinie - 422000-PA-9102-00001/2006/AP/KW
     ∟1.Czy rolnik powinien uiszczać podatek akcyzowy za tłoczony olej rzepakowy z rzepaku będącego jego własnością w celu wykorzystania go następnie do własnych celów, do ogrzewania budynków i jako paliwo do swoich maszyn.2.Czy obowiązek uiszczania podatku akcyzowego leży po stronie firmy, która świadczy usługę wynajmu maszyny, umożliwiającej wykonanie tego procesu.3.Jakiej wysokości byłaby to opłata w każdym z wyżej opisanych przypadków.4.Jak należy rozumieć termin skład podatkowy przy tłoczeniu oleju w swoim gospodarstwie i czy rolnik musi spełniać warunki składu podatkowego.5.Czy może uzyskać zwolnienie na tłoczenie oleju rzepakowego, który będzie wykorzyst...

2006.02.16 - Urząd Celny w Gliwicach - 332000-RPA-055-025/2006/CJ
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentupostanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura332000-RPA-055-025/2006/CJData2006.02.16AutorUrząd Celny w GliwicachSłowa kluczoweobliczenie podatkupowstanie obowiązku podatkowegozwolnienie z podatku akcyzowego

2006.02.09 - Urząd Celny w Krośnie - 404000-PA-9101-18(4)/05/06/BB
     ∟Czy sprzedaż wyprodukowanych przez Podatnika wyrobów akcyzowychzharmonizowanych Kontrahentowi,a następnie przemieszczenie wyrobu gotowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ze składu podatkowego Podatnika doskładu podatkowego klienta wskazanego przez Kontrahenta skutkuje powstaniemobowiązku podatkowego po stronie podatnika lub Kontrahenta?

2006.02.09 - Urząd Celny w Krośnie - 404000-PA-9101-18(3)/05/06/BB
     ∟Czy świadczenie usług polegających na wytwarzaniu przez Podatnika na podstawie umowy z Kontrahentem, wyrobów akcyzowych zharmonizowanych z surowców zakupywanych i dostarczonych przez Kontrahenta, bez przeniesienia prawa własności na Podatnika, a następnie wysyłka gotowego wyrobu w procedurze zawieszenia poboru akcyzy do składu podatkowego odbiorcy skutkuje powstaniem obowiązku podatkowego?

2005.12.30 - Urząd Celny w Gliwicach - 332000-RPA-055-42/05/CJ
     ∟Pytanie: Czy Spółka jest zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego od olejów fuzlowych skierowanych do spalenia, a jeśli tak, to jaką stawkę podatku akcyzowego należy zastosować dla przedmiotowych olejów fuzlowych?.

2005.12.28 - Urząd Celny w Koszalinie - 422000-PA-9102-000035/2005/AP
     ∟Podatnik zwrócił się z pytaniem, czy sprzedaż preparatu smarowego do przekładni GL-4E o symbolu PKWiU 24.66.31-57.70 podlega podatkowi akcyzowemu. Preparat smarowy wytwarzany jest z selektywnie rafinowanych olejów mineralnych tworzących mieszaninę olejów, rafinatów, olejów pozostałościowych oraz transestryfikowanego alkoholem metylowym wobec silnej zasady oleju rzepakowego zawierającego inhibitory utlenienia i korozji oraz dodatki przeciwpienne chroniące olej przed starzeniem się, zapobiegające korozji elementów przekładni oraz przeciwdziałające pienieniu oleju. Wnioskodawca wyjaśnia ponadto, że ester metylowy wyższych kwasów tłuszczowych, pozaklasowy /PKWiU 24...

2005.12.28 - Urząd Celny w Koszalinie - 422000-PA-9102-000034/2005/AP
     ∟Podatnik zwrócił się z pytaniem, czy sprzedaż preparatu smarowego hydraulicznego HL-E o symbolu PKWiU 24.66.31-57.70 podlega podatkowi akcyzowemu według stawki 0%. preparat smarowy w swoim składzie zawiera ok. 30 % estrów metylowych wyższych kwasów tłuszczowych pozaklasyfikacyjnych (PN-EN 14214), olej mineralny oraz zestaw dodatków poprawiających odporność na starzenie oraz ochronę przed korozją. Preparat może być stosowany jako olej maszynowy i obiegowy do smarowania maszyn.

2005.11.04 - Urząd Celny w Kielcach - 341000-RPA-911-7/05
     ∟Ponieważ energia ze źródeł odnawialnych jest zwolniona z akcyzy na podstawie art.23 ust. 3 ustawy z dnia 23.01.2004r.o podatku akcyzowym, to czy firma powinna się rejestrować jako podatnik podatku akcyzowego i składać deklaracje "zerowe" AKC-3/AKC-3zh oraz informacje AKC-3/H?

2005.10.12 - Urząd Celny w Gorzowie Wielkopolskim - 412000-ROG-0563-4-05-2
     ∟Czy i w jakim zakresie zwolniony jest od akcyzy obrót paliwami ciekłymi z zawartością biokomponentów wytworzonych z surowców rolniczych określonych w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych (Dz.U. Nr 199, poz. 1934 ze zm.). P O S T A N O W I E N I

1 2

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj