Interpretacja Urzędu Celnego w Gliwicach
332000-RPA-055-025/2006/CJ
z 16 lutego 2006 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
332000-RPA-055-025/2006/CJ
Data
2006.02.16



Autor
Urząd Celny w Gliwicach



Słowa kluczowe
obliczenie podatku
powstanie obowiązku podatkowego
zwolnienie z podatku akcyzowego



P O S T A N O W I E N I E

Na podstawie art. 14a §1 i §4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Nr 8, poz. 60 z dnia 14 stycznia 2005r. z późniejszymi zmianami), po rozpatrzeniu wniosku podatnika bez numeru z dnia 15.11.2005r. (wpływ do Urzędu Celnego w Gliwicach dnia 21.11.2005r.), :

POSTANAWIAMocenić stanowisko podatnika, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w Jego indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym za : prawidłowe

U Z A S A D N I E N I EOdpowiadając na Państwa pytanie w sprawie interpretacji przepisów dotyczących podatku akcyzowego bez numeru z dnia 15.11.2005r. (wpływ do Urzędu Celnego w Gliwicach dnia 21.11.2005r.), działając zgodnie z art. 14a §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Nr 8, poz. 60 z dnia 14 stycznia 2005r. z późniejszymi zmianami), udzielam pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w następujący sposób : 1) Stan faktyczny przedstawiony przez wnioskodawcę : Wnioskodawca jest podmiotem dokonującym obrotu paliwami ciekłymi posiadając stosowną koncesję. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa olej napędowy oraz biokomponenty w rozumieniu ustawy o biokomponentach stosowanych w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych - magazynując je w składzie podatkowym XXXX. Na terenie przedmiotowego składu podatkowego znajduje się specjalistyczna instalacja do produkcji paliw ciekłych z dodatkiem biokomponentów oraz biopaliw ciekłych, do której to skład posiada stosowny tytuł prawny. Wnioskodawca zleca w ramach umowy o dzieło podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy produkcję z własnych materiałów zarówno paliw ciekłych z dodatkiem biokomponentów, jak i biopaliw ciekłych. Do oleju napędowego dodawane są biokomponenty uprawniające do ulgi przewidzianej w §12 oraz §17 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. 2) Stanowisko Podatnika : Ad. 1 Obowiązek podatkowy związany z produkcją paliw ciekłych z dodatkiem biokomponentów oraz biopaliw ciekłych na terenie składu podatkowego na zlecenie innego podmiotu będącego właścicielem surowców potrzebnych do produkcji powstanie w momencie wyprowadzenia tychże towarów ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Art. 4 ust. 1 pkt 1 i 2 stanowią, że opodatkowaniu akcyzą podlegają : 1) produkcja wyrobów akcyzowych zharmonizowanych; 2) wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego. Zgodnie natomiast z definicją zawartą art. 2 pkt 12 ustawy o podatku akcyzowym skład podatkowy to miejsce, w którym wyroby akcyzowe zharmonizowane podlegają procedurze zawieszenia poboru akcyzy i mogą być poddane czynnościom zgodnie z obowiązującymi przepisami. Prowadzi to do tego, że wszelkie czynności dokonywane przy użyciu wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym nie będą opodatkowane tym podatkiem - W. Maruchin "Podatek akcyzowy. Komentarz", Wrocław 2005, s. 13). Wyroby akcyzowe znajdujące się w składzie podatkowym mogą wielokrotnie zmieniać właściciela, natomiast obowiązek podatkowy w akcyzie powstanie tylko raz : gdy wyroby te opuszczą teren składu podatkowego i nie będzie temu towarzyszyła procedura zawieszonego poboru akcyzy - E. Grzelak "Zwolnienie z akcyzy paliw silnikowych", Przegląd Podatkowy 2004/10/28, t. 1). Ad. 2 Uprawnionym do skorzystania z ulg, o których mowa w §12 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego jest zlecający produkcję biopaliw, bowiem w momencie powstania obowiązku podatkowego to on będzie wyprowadzał paliwo poza procedurą zawieszonego poboru akcyzy. Nie stoi to w sprzeczności z tym, że skład podatkowy będzie podatnikiem podatku akcyzowego obok właściciela tych wyrobów, którego obowiązek podatkowy powstanie w związku ze sprzedażą tych wyrobów. Na podstawie art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym pobór akcyzy od wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest zawieszony, jeżeli wyroby są produkowane, przetwarzane lub magazynowane w składzie podatkowym. Zgodnie z art. 31 ust. 2 tej ustawy oraz §13 i §14 rozporządzenia MF z dnia 1 marca 2004r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego podmiot prowadzący działalność polegającą na magazynowaniu wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, wyprodukowanych lub przetworzonych przez inny podmiot, jest zobowiązany do spełnienia dodatkowych warunków, poza warunkami określonymi dla podmiotu prowadzącego produkcyjny skład podatkowy. Oznacza to, iż ustawodawca dopuszcza możliwość prowadzenia również przez podmiot, którego działalność nie polega na produkcji wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, składu podatkowego o charakterze magazynowym. Przepisy ustawy nie rozstrzygają kwestii własnościowych wyrobów magazynowanych w składzie podatkowym, nie wprowadzając warunku, iż podmiot prowadzący skład podatkowy magazynowy musi być właścicielem przechowywanych wyrobów. Tym samym należy przyjąć, iż podmiot prowadzący działalność polegającą na magazynowaniu wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, nie jest zobligowany do ich nabycia, a więc jego działalność może polegać na przechowywaniu w składzie podatkowym "cudzych" wyrobów. Jeżeli sprzedaż nastąpi do podmiotu nie będącego składem podatkowym, a więc poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, obowiązek podatkowy prowadzącego magazynowy skład podatkowy z tytułu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego nastąpi wówczas, gdy akcyza nie zostanie zapłacona przez właściciela wyrobów, który dokonał sprzedaży - pismo MF z dnia 09 czerwca 2004r. do Dyrektorów IC PA-VI-03/109.5/04/1640). Mając powyższe na względzie, to właściciel wszystkich surowców oraz gotowego produktu w postaci paliw ciekłych z dodatkiem biokomponentu oraz biopaliw ciekłych będzie podatnikiem podatku akcyzowego oraz uprawnionym do dokonania odliczenia zwolnienia przewidzianego w §12. Ad. 3 Biopaliwa należy określić na fakturze oraz innych dokumentach związanych z obrotem biopaliwami wg kodu PKWiU 23.20.15-00.10, natomiast wysokość stawki bazowej kwoty podatku akcyzowego, od której należy liczyć wysokość zwolnienia, o którym mowa w §12 rozporządzenia MF z dnia 26 kwietnia 2004r., to stawka przewidziana w poz. 1 pkt 5 pod pkt a lub pod pkt b załącznika do rozporządzenia MF w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego. Podatnik uważa, iż biopaliwo można klasyfikować jako : a)olej napędowy (PKWiU 23.20.15), ze stawką podatku akcyzowego 1.180,00zł / 1.000l - oleje napędowe (23.20.15), oraz oleje średnie pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane (23.20.16), w tym oleje o zawartości siarki powyżej 0,001% do 0,005% włącznie - 1.099zł / 1.000 l, a do 0,001 % włącznie - 1.048 zł / 1.000 lub b)wyroby przeznaczone do użycia jako paliwa silnikowe bez względu na PKWiU ze stawką 1.882zł / 1.000 l. Zdaniem podatnika, wykładnia gramatyczna całości przepisów regulujących tę kwestię może nasuwać wątpliwości, należy zatem sięgnąć do wykładni celowościowej oraz systemowej wszystkich regulacji prawnych dotyczących przedstawionego problemu. Zdaniem podatnika celem wprowadzenia ulg na produkcję biopaliw miało być zwiększenie ich atrakcyjności handlowej - cenowej. Jeżeli przyjąć, że poprzez dodanie komponentu w ilości przekraczającej 5%, olej napędowy przestaje być tak klasyfikowany na potrzeby poboru podatku - doszłoby do absurdalnego podwyższenia ceny biopaliw względem paliw bez biokomponentów lub z mniejszą ich zawartością. Mając powyższe na względzie należy uznać, że dla celów podatkowych należy nadal biopaliwa z podwyższoną zawartością biokomponentów klasyfikować jako olej napędowy i od kwoty bazowej (1.180,00zł za 1.000 l - oleje napędowe PKWiU 23.20.15 oraz oleje średnie pozostałe, gdzie indziej niesklasyfikowane PKWiU 23.20.16, w tym oleje o zawartości siarki powyżej 0,001% do 0,005% włącznie - 1.099,00zł za 1.000 l, a do 0,001% włącznie - 1.048,00zł za 1.000 l) - liczyć każdorazowo ulgę w podatku akcyzowym. Sposób obliczenia podatku winien być następujący (założenie : w 100 litrach biopaliwa zawiera się 20% estrów, a zatem 20 l), 20 x 2,20 zł, tj. 44,00złInnym argumentem przemawiającym dodatkowo za zastosowaniem takiego rozstrzygnięcia jest treść art. 3 ust. 3, który stanowi, że zmiany w klasyfikacjach statystycznych, o których mowa w ust. 1 i 2, nie powodują zmian w opodatkowaniu wyrobów akcyzowych, jeżeli nie zostały określone w ustawie - należy przyjąć, że zmiana w 03.2005r. wymogów dotyczących olejów napędowych nie może stanowić podstawy do innej klasyfikacji oleju napędowego z zawartością biokomponentów. 3) Pytanie : 1.Określenie momentu powstania obowiązku podatkowego w rozumieniu art. 4 w związku z art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym. 2.Wskazanie podatnika oraz uprawnionego do skorzystania z ulg, o których mowa w §12 rozporządzenia MF w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. 3.Sposobu obliczenia należnego podatku w rozumieniu §2 rozporządzenia MF w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego w zakresie ustalenia stawki bazowej podatku, od której to należy stosować zwolnienia przewidziane w §12 rozporządzenia MF w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. 4) Interpretacja co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego : Przepisy dotyczące podatku akcyzowego zostały zawarte w ustawie z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późniejszymi zmianami), oraz aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie. Zgodnie z art. 1 cytowanej ustawy "Ustawa reguluje opodatkowanie wyrobów podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", oraz określa zasady i tryb wprowadzania do obrotu wyrobów objętych akcyzą i oznaczania niektórych z tych wyrobów znakami akcyzy". Zgodnie z art. 2 "Użyte w ustawie określenia oznaczają : 1)wyroby akcyzowe - wyroby podlegające akcyzie określone w załączniku nr 1 do ustawy; 2)wyroby akcyzowe zharmonizowane - paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz, napoje alkoholowe oraz wyroby tytoniowe określone w załączniku nr 2 do ustawy, 12) skład podatkowy - miejsce określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego, podlegające szczególnemu nadzorowi podatkowemu na podstawie przepisów o służbie celnej, w którym wyroby akcyzowe zharmonizowane są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy i mogą być poddane czynnościom zgodnie z ustalonymi warunkami". Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. Nr 8 z 2005r. poz. 60 z późniejszymi zmianami), "Obowiązkiem podatkowym jest wynikająca z ustaw podatkowych nieskonkretyzowana powinność przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem zdarzenia określonego w tych ustawach". Art. 5 cytowanej ustawy stanowi natomiast, iż "Zobowiązaniem podatkowym jest wynikające z obowiązku podatkowego zobowiązanie podatnika do zapłacenia na rzecz Skarbu Państwa, województwa, powiatu albo gminy podatku w wysokości, w terminie oraz w miejscu określonym w przepisach prawa podatkowego". Art. 4 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym stanowi, iż "Opodatkowaniu akcyzą podlegają ; 1)produkcja wyrobów akcyzowych zharmonizowanych; 2)wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego; 3)sprzedaż wyrobów akcyzowych na terytorium kraju; 4)eksport i import wyrobów akcyzowych; 5)nabycie wewnątrzwspólnotowe i dostawa wewnątrzwspólnotowa". Ustęp 2 cytowanego art. 4 w punkcie 8 stanowi, że "Za sprzedaż wyrobów akcyzowych na terytorium kraju uważa się również : świadczenie usług polegających na wytwarzaniu wyrobów akcyzowych w ramach umowy o dzieło lub innej umowy". Biorąc powyższe pod uwagę, należy uznać, iż specyficznym przypadkiem czynności opodatkowanej jest świadczenie usług polegających na produkcji wyrobów akcyzowych w ramach umowy o dzieło lub innej umowy. Należy podkreślić, iż jest to wyjątkowa sytuacja, w której opodatkowaniu podlega świadczenie usług, a nie dostawa wyrobów akcyzowych. W praktyce tego rodzaju czynność opodatkowana może wystąpić w sytuacji, gdy podmiot powierza zleceniobiorcy surowce niezbędne do wyprodukowania danego wyrobu akcyzowego, na przykład w związku z tym, iż podmiot zlecający nie posiada możliwości samodzielnego wytworzenia wyrobów. W rozpatrywanym przypadku, wnioskodawca przekaże do produkcji olej napędowy i biokomponent w celu wytworzenia paliwa silnikowego z dodatkiem takich komponentów, jak również biopaliwa, w firmie XXXX. Wprawdzie wytwórca, XXXX, nie będzie właścicielem gotowych wyrobów, jednakże wykonana przez niego usługa polegająca na przetworzeniu wyrobów będzie podlegać opodatkowaniu akcyzą. Co więcej, usługa wytwarzania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest możliwa jedynie do realizacji w składzie podatkowym. W efekcie usługodawcą usług wytwarzania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych może być jedynie podmiot prowadzący skład podatkowy. Art. 30 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym mówi, iż "W składzie podatkowym może być prowadzona działalność polegająca na produkcji, przetwarzaniu lub magazynowaniu wyrobów akcyzowych zharmonizowanych oraz na ich przyjmowaniu i wysyłce". Ust. 2 "Produkcja i przetwarzanie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych mogą odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym". Ust. 3 "Prowadzącym skład podatkowy może być wyłącznie podmiot, któremu wydano zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego". Wydaje się, iż sytuacja taka, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 3 w związku z ust. 2 pkt 8 ustawy o podatku akcyzowym, który stanowi, iż "Opodatkowaniu akcyzą podlegają : sprzedaż wyrobów akcyzowych na terytorium kraju" oraz, że "Za sprzedaż wyrobów akcyzowych na terenie kraju uważa się również : świadczenie usług polegających na wytwarzaniu wyrobów akcyzowych w ramach umowy o dzieło lub innej umowy", rodzi powstanie obowiązku podatkowego. Pojęcie "obowiązku podatkowego", zostało sprecyzowane w art. 4 ustawy Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 z 1997r. z późniejszymi zmianami), "Obowiązkiem podatkowym jest wynikająca z ustaw podatkowych nieskonkretyzowana powinność przymusowego świadczenia pieniężnego w związku z zaistnieniem zdarzenia określonego w tych ustawach". Przepisy ogólne ustawy o podatku akcyzowym statuują w art. 6 ust. 1, iż "Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności podlegających opodatkowaniu, chyba że ustawa stanowi inaczej". Natomiast przepisy art. 26 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym precyzują, że "Pobór akcyzy od wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest zawieszony, jeżeli wyroby są : produkowane, przetwarzane lub magazynowane w składzie podatkowym". Biorąc powyższe pod uwagę, zasadnym jest stwierdzenie, iż w rozpatrywanym przypadku nie powstaje obowiązek podatkowy, związany ze sprzedażą wyrobów akcyzowych na terenie kraju, rozumianą jako świadczenie usług polegających na wytwarzaniu wyrobów akcyzowych w ramach umowy o dzieło lub innej umowy, dopóki przedmiotowe czynności są dokonywane na terenie składu podatkowego magazynowego. Można stwierdzić za W. Maruchin, że wszelkie czynności dokonywane przy użyciu wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym nie będą opodatkowane tym podatkiem ("Podatek akcyzowy. Komentarz", Wrocław 2005, s. 13), oraz za E. Grzelak, iż wyroby akcyzowe znajdujące się w składzie podatkowym mogą wielokrotnie zmieniać właściciela, natomiast obowiązek podatkowy w akcyzie powstanie tylko raz : gdy wyroby te opuszczą teren składu podatkowego i nie będzie temu towarzyszyła procedura zawieszenia poboru akcyzy ("Zwolnienie z akcyzy paliw silnikowych, Przegląd podatkowy 2004/10/28 - t.1). W przedmiotowym przypadku, zdaniem Naczelnika UC w Gliwicach, obowiązek zapłaty akcyzy, w terminach określonych przepisami ustawy o podatku akcyzowym, powstanie w momencie zakończenia procedury zawieszenia poboru akcyzy, to jest w momencie wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, tj. zgodnie z przepisami art. 28 ust. 1 pkt. 2, który stanowi, iż "Zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku : wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy; obowiązek podatkowy powstaje w dniu wyprowadzenia tych wyrobów poza teren składu podatkowego". Dodatkowo należy zaznaczyć, iż "Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1 - 3, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności określonej w tych przepisach, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości", art. 4 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym. "Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności podlegających opodatkowaniu, chyba że ustawa stanowi inaczej", art. 6 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym. Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym "Podatnikami akcyzy są osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują czynności podlegających opodatkowaniu, zwane dalej "podatnikami". Ustęp 2 pkt 3 powyższego artykułu stanowi, że "Podatnikami są również podmioty : będące zleceniobiorcami usług polegających na wytwarzaniu wyrobów akcyzowych w ramach umowy o dzieło lub innej umowy". Konstrukcja powyższego art. również wskazuje, iż podatnikiem w rozpatrywanym przypadku jest zleceniodawca, a zleceniobiorca może również stać się podatnikiem w przypadku zaistnienia specyficznych warunków, np. zleceniodawca nie będzie odprowadzał należnego podatku. Przepisy dotyczące zwolnień od podatku akcyzowego zostały określone w przepisach art. 24 ust. 1 i art. 25 ust.1 - 3 ustawy o podatku akcyzowym oraz wydanym na ich podstawie rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2004r. Nr 97, poz. 966 z późniejszymi zmianami). Zgodnie z §12 ust. 1 pkt 2 cytowanego rozporządzenia "Zwalnia się od akcyzy : paliwa ciekłe z zawartością biokomponentów od 2% do 5% - w wysokości 1,50 zł od każdego litra biokomponentów dodanych do tych paliw oraz biopaliwa ciekłe z zawartości powyżej 5% do 10% biokomponentów, w kwocie 1,80 zł od każdego litra biokomponentów dodanych do tych paliw, a z zawartością powyżej 10% biokomponentów - w wysokości 2,20 zł od każdego litra biokomponentów dodanych do tych paliw, z tym że zwolnienie nie może być wyższe niż należna kwota akcyzy z tytułu sprzedaży tych paliw". §12 ust. 3 rozporządzenia "Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, ma zastosowanie pod warunkiem, że : 1)podmiot korzystający ze zwolnienia produkujący paliwa ciekłe z zawartością biokomponentów prowadzi dokumentację techniczną wskazującą na sposób wytworzenia takich paliw ciekłych i zawartość w nich biokomponentów; 2)podmiot nabywający paliwa ciekłe z zawartością biokomponentów w celu ich odsprzedaży korzystający ze zwolnienia prowadzi ewidencję pozwalającą na wyodrębnienie wyrobów zwolnionych i wyrobów nieobjętych zwolnieniem". Z powyższego wynika, iż firma XXXX musi prowadzić dokumentację techniczną wskazującą na sposób wytworzenia paliw ciekłych i zawartości w nich biokomponentów. Natomiast kontrahent, który "nabywa" te wyroby w celu ich dalszej odsprzedaży musi prowadzić ewidencję pozwalającą na wyodrębnienie wyrobów objętych zwolnieniem i nieobjętych zwolnieniem. Obowiązek podatkowy powstanie w dniu wyprowadzenia tych wytworzonych paliw ciekłych z dodatkiem biokomponentu bądź biopaliw poza teren składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy przez kontrahenta firmy XXXX, który będzie zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego w terminach i wysokości określonej w przepisach podatkowych, tzn. z uwzględnieniem zwolnienia. Zgodnie z art. 62 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o podatku akcyzowym "Do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się : 1)wyroby wymienione w poz. 1 - 12 załącznika nr 2; 2)pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN". Biorąc pod uwagę brzmienie powyższych przepisów, dla celów podatkowych, paliwa ciekłe z zawartością biokomponentów oraz biopaliwa ciekłe należy traktować jako paliwa silnikowe i dla takowych ustalać właściwe stawki podatku akcyzowego. Zgodnie z art. 65 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym "Stawka akcyzy na paliwa silnikowe wynosi 2.000 zł od 1.000 l gotowego wyrobu, ...". Rozporządzeniem z dnia 22 kwietnia 2004r. (Dz. U. Nr 87, poz. 825 ze zmianami), Minister Finansów obniżył stawki podatku akcyzowego. Zgodnie z §2 cytowanego rozporządzenia, stawki akcyzy określone w art. 65 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości określonej w załączniku nr 1 do rozporządzenia dla wyrobów akcyzowych sprzedawanych w kraju. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2004r. (Dz. U. Nr 87, poz. 825 ze zmianami), stawka podatku akcyzowego w % podstawy opodatkowania lub w zł na jednostkę wyrobu wynosi dla olei napędowych (PKWiU 23.20.15) oraz olei średnich pozostałych, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 23.20.16) - również z udziałem biokomponentów wynosi 1.180,00zł / 1.000 l, w tym oleje o zawartości siarki : a)powyżej 0,001 % do 0,005 % włącznie 1.099,00zł / 1.000 l, b)do 0,001 % włącznie 1.048,00 zł / 1.000 l.Od powyższych kwot należy odjąć przysługującą ulgę. Biorąc powyższe pod uwagę, Naczelnik Urzędu Celnego w Gliwicach stwierdza, iż stanowisko prezentowane przez Wnioskodawcę jest : prawidłowe. Niniejsza interpretacja, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w Państwa indywidualnej sprawie, dotyczy stanu prawnego obowiązującego w dniu jej wydania.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj