Skorowidz tematyczny interpretacji
podatkowych
Podatek akcyzowy → Przepisy szczegółowe 446 / 481753 │ wszystkie tematy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
2008.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1329/08-6/SM
∟ produkowany przez Spółkę wyrób winiarski będzie zaliczony do win niemusujących w myśl ustawy o podatku akcyzowym
2008.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-697/08/DG
∟ Istota interpretacji: Czy w związku z wniesieniem przedsiębiorstwa X do Spółki Jawnej Y, Spółka ta jako podatnik podatku akcyzowego wstąpi we wszelkie przewidziane przepisami prawa i obowiązki Wnioskodawcy jako podatnika podatku akcyzowego związanego z czynnościami wykonywanymi w ramach przedsiębiorstwa X. W szczególności: 1. Czy Spółce Jawnej Y będzie przysługiwało, w razie sprzedaży wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, prawo do obniżenia podatku akcyzowego o kwotę akcyzy zapłaconą przez X., przy nabyciu tych wyrobów, związaną ze sprzedażą opodatkowaną lub zapłacona od importu.2. Czy prawo do obniżenia podatku akcyzowego będzie przysługiwało tej Spółce w sytuacji gdy poszczególne faktury zakupu, obejmujące podatek akcyzowy wystawione będą na rzecz nabywcy – X, a fizycznie doręczenie towarów nastąpi już w okresie prowadzenia działalności przez Spółkę.
2008.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2-443-1123/08-2/ASi
∟ wniosek dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu etylowego zużywanego do produkcji rozcieńczalników skażonego na zasadach łotewskich.
2008.10.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-61/08-4/TW
∟ Frakcja glicerynowa będąca przedmiotem zapytania wykorzystywana do celów opałowych przy produkcji innych wyrobów mieści się w definicji olejów opałowych, w rozumieniu art. 62 ustawy o podatku akcyzowym oraz art. 2 ust. 1 i ust. 3 Dyrektywy energetycznej.
2008.10.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443/W-12/08-4/TK
∟ Wskazane we wniosku pojazdy kempingowe (5 osobowe campery) są wyrobami akcyzowymi, a jako samochody osobowe podlegają zarówno w przypadku importu jak i sprzedaży w kraju podatkowi akcyzowemu.
2008.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-52/08-4/TK
∟ 1. Czy wystąpi zobowiązanie podatkowe w następujących przypadkach:- produkowania, przetwarzania lub magazynowania w składzie podatkowym biokomponentów przeznaczonych do paliw ciekłych i biopaliw ciekłych, w rozumieniu odrębnych przepisów, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach,- przemieszczania między składami podatkowymi na terenie kraju i na terytorium Unii Europejskiej biokmponentów przeznaczonych do paliw ciekłych i biopaliw ciekłych, w rozumieniu odrębnych przepisów, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach?2. Czy występuje konieczność złożenia zabezpieczenia akcyzowego dla biokomponentów, przeznaczonych do paliw ciekłych i biopaliw ciekłych spełniających wymagania jakościowe, określonych w odrębnych przepisach?
2008.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-437/08/DG
∟ Czy zakup mieszaniny kwasów karboksylowych klasyfikowanych do symbolu PKWiU 24.66.48-99.00 i kodu 3824 90 99 w celu wykorzystania jako paliwo opałowe skutkować będzie obowiązkiem zapłaty podatku akcyzowego? Jeśli tak to w jakiej wysokości?
2008.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-955/08-3/PW
∟ Czy w przedstawionym stanie faktycznym prawidłowym będzie traktowanie na gruncie przepisów ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym, w szczególności art. 80 ustawy, dostawy samochodów dokonywanej przez X na rzecz Spółki w sytuacji, gdy w wykonaniu tej dostawy są one wysyłane do innego kraju UE, jako wewnątrzwspólnotowej dostawy samochodów, a dostawy dokonywanej przez Spółkę na rzecz odbiorców finalnych jako pozostającej poza zakresem opodatkowania podatkiem akcyzowym?
2008.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-153/08/JK
∟ Możliwość zwrotu podatku z tytułu zwrotu wyrobów tytoniowych z tytułu reklamacji, zmiany ceny nadrukowanej oraz nieprzydatności do spożycia.
2008.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-404/08/AB
∟ Opodatkowanie sprzedaży samochodu osobowego podatkiem akcyzowym
2008.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-602/08/DG
∟ Czy w przedstawionym stanie faktycznym prawidłowym będzie traktowanie na gruncie przepisów ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym, w szczególności art. 80 ustawy, dostawy samochodów dokonywanej przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahenta w sytuacji, gdy w wykonaniu tej dostawy są one dostarczane odbiorcy na terenie Polski, jako sprzedaży samochodów na terytorium kraju?
2008.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443W-7/08
∟ Olej przeznaczony do celów opałowych wprowadzany do obrotu w kraju o kodzie CN 3824 90 97 nie podlega znakowaniu i barwieniu.
2008.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443W-8/08
∟ Olej przeznaczony do celów opałowych wprowadzany do obrotu w kraju o kodzie CN 3824 90 97 nie podlega znakowaniu i barwieniu.
2008.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443W-9/08
∟ Olej przeznaczony do celów opałowych wprowadzany do obrotu w kraju o kodzie CN 3824 90 97 nie podlega znakowaniu i barwieniu.
2008.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-43/08-2/TK
∟ Czy oleje fuzlowe, które powstają jako produkt uboczny przy produkcji spirytusu i są zużywane jako dodatek do oleju opałowego we własnej suszarni do suszenia zboża, podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, jeśli tak to według jakiej stawki?
2008.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-40/08-2/TW
∟ Stąd też o tym, czy nabywany olej rzepakowy jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym nie decyduje okoliczność, że może on być kwalifikowany – w świetle ustawy o biokomponentach – do biokomponentów lecz to, czy wyrób ten należy uznać za produkt w postaci paliwa silnikowego lub dodatku albo domieszki do tego paliwa, czy też jedynie za surowiec służący do produkcji tych wyrobów.
2008.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-41/08-3/TW
∟ Stąd też o tym, czy przedmiotowy wyrób jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym nie decyduje okoliczność, że może on być kwalifikowany – w świetle ustawy o biokomponentach – do biokomponentów lecz to, czy wyrób produkowany przez Spółkę należy uznać za produkt w postaci paliwa silnikowego lub dodatku albo domieszki do tego paliwa, czy też za surowiec służący do produkcji tych wyrobów.
2008.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-41/08-2/TW
∟ Stąd też o tym, czy przedmiotowy wyrób jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym nie decyduje okoliczność, że może on być kwalifikowany – w świetle ustawy o biokomponentach – do biokomponentów lecz to, czy wyrób produkowany przez Spółkę należy uznać za produkt w postaci paliwa silnikowego lub dodatku albo domieszki do tego paliwa, czy też za surowiec służący do produkcji tych wyrobów.
2008.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1010/08-4/GD
∟ Czy planowana metoda przeliczania ilości biokomponentu przy zastosowaniu „Współczynnika korekcyjnego do obliczania zawartości FAME" jest prawidłowa dla wszystkich temperatur rzeczywistych, w których następować będzie pomiar objętości i może być podstawą dokonywania zapisów w ewidencji wyrobów akcyzowych zharmonizowanych do której prowadzenia zobowiązana jest Spółka?
2008.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-139A/08/JK
∟ Obowiązek znakowania i barwienia oleju przeznaczonego do celów opałowych wprowadzanego do obrotu w kraju.
2008.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-932/08-2/GD
∟ W świetle przedstawionych powyżej przepisów obowiązujących od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 19 sierpnia 2004r. oraz mając na względzie stan faktyczny przedstawiony we wniosku, Wnioskodawca nie mógł korzystać ze zwolnienia z podatku akcyzowego, ponieważ przepisy rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, dla wyrobów akcyzowego zharmonizowanego w postaci substancji smakowo-aromatycznych zawierających alkohol, wprowadzonych na wcześniejszym etapie obrotu do konsumpcji (poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy) nie dawały takiej możliwości.
2008.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-578/08-4/GD
∟ przedmiotowy olej przeznaczony na cele opałowe nie podlega barwieniu i znakowaniu, i jest opodatkowany akcyzą według stawki w wysokości 60,00zł/1000kg. Z uwagi na powyższe Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdza podstawy do uznania stanowiska Strony w zakresie obowiązku znakowania i barwienia oleju popirolitycznego oraz stawki akcyzy przy sprzedaży tego wyrobu, przedstawionego we wniosku o interpretację indywidualną z dnia 20.03.2008 r. za prawidłowe. Natomiast stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, w zakresie obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym, przedstawione w interpretacji indywidualnej z dnia 25.06.2008r. znak IPPP1/443-578/08-2/GD pozostaje niezmienione
2008.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-579/08-4/SM
∟ nabycie wewnątrzwspólnotowe wymienionego oleju o kodzie CN 3824 90 97 przeznaczonego na cele opałowe podlega stawce w wysokości 60,00 zł/1.000 kg; w przypadku jego sprzedaży na terytorium kraju nie będzie on podlegać znakowaniu i barwieniu
2008.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-787/08-2/PW
∟ Czy w opisanym przypadku interpretacja Zainteresowanego, iż powierzenie samochodu osobowego na podstawie umowy powierzenia, nie jest nabyciem wewnątrzwspólnotowym i nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, jest prawidłowa?
2008.08.05 - Minister Finansów - AE III/0812/4/FLL/08/3472
∟ Które z wyrobów będą zwolnione z podatku akcyzowego, do których będzie zastosowana stawka podatku 0%, a które będą obciążone inną stawką podatku i w jakiej wysokości?
2008.08.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-36/08-2/TK
∟ Czy po terminowym złożeniu oświadczenia o ilości i sposobie wykorzystania tłuszczu zwierzęcego, tłuszcz zużywany przez Spółkę w celach opałowych w procesie produkcyjnym, w którym wytwarzany jest tłuszcz tego samego rodzaju, będzie podlegał zwolnieniu z podatku akcyzowego?
2008.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-359/08/DG
∟ Czy sprzedaż wyrobu tj. oleju opałowego o kodzie CN 3824 90 98 i symbolu PKWiU 24.66.10-00.00 przeznaczonego na cele opałowe podlega barwieniu i znakowaniu?
2008.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443/W-8/08-2/TW
∟ Czy Zainteresowany może w składzie podatkowym produkować, a następnie wprowadzać do obrotu handlowego na terenie Polski denaturat (butelkowany i luzem) produkowany zgodnie z warunkami określonymi w polskiej normie PN-A-79532 (tj. spirytus - alkohol etylowy o mocy 92% obj. skażony ogólnym środkiem skażającym wg PN-C-97911:1995 i zabarwiony fioletem krystalicznym), który jest wyrobem nieprzeznaczonym do spożycia przez ludzi i korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego na podstawie § 18 ust. 1 pkt. 2 ww. rozporządzenia tj. jak dla alkoholu etylowego skażonego środkami dopuszczonymi do skażania alkoholu etylowego na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2001 r. o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych i wykorzystywanego do wytwarzania produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi?
2008.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-533/08/DG
∟ Czy produkcja oleju opałowego o kodzie CN 3824 90 98 i symbolu PKWiU 24.66.10-00.00 przeznaczonego na cele opałowe musi odbywać się w składzie podatkowym?
2008.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-534/08/DG
∟ Jaką stawkę podatku akcyzowego należy stosować przy sprzedaży oleju opałowego o kodzie CN 3824 90 98 i symbolu PKWiU 24.66.10-00.00 przeznaczonego na cele opałowe?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Ok. 95% interpretacji zawartych w bazie epodatnik.pl zostało przyporządkowanych do wyżej wymienionych kategorii tematycznych.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.