Interpretacje do przepisu
art. 22 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


132/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 22 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3 4 5

2010.12.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-873/10-5/KC
     ∟Działalność jako podatnika podatku VAT podmiotu zagranicznego z siedzibą w Niemczech, który obecny jest na terytorium Polski również poprzez Przedstawicielstwo.

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-549/10/BWo
     ∟podatek od towarów i usług, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, stawka podatku, książka

2010.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-337/10-4/KC
     ∟Opodatkowanie dostawy kart przez nabywców w Polsce oraz prawidłowego wystawienia faktury.

2010.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-45/10-4/KB
     ∟1. Czy w opisanym powyżej stanie faktycznym mamy do czynienia z eksportem bezpośrednim w rozumieniu art. 2 pkt 8 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 53, poz. 535 z póżn. zm. dalej: ustawa o VAT)?2. Czy dokumenty zgromadzone przez Spółkę, tj. faktura sprzedaży towarów do kontrahenta oraz elektroniczny komunikat IE-599 potwierdzający wywóz towarów poza UE są wystarczające do zastosowania 0% stawki VAT w eksporcie bezpośrednim?

2010.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-922/09/KO
     ∟Transport towarów z Węgier na Słowację.

2009.11.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-864/09-4/SAP
     ∟VAT - w sytuacji gdy Spółka będzie dokonywać zgłoszenia eksportowego we własnym imieniu, na podstawie danych z pierwszej sprzedaży, dokonanej pomiędzy Spółką i Kontrahentem

2009.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-618a/09/RS
     ∟Opodatkowanie transakcji łańcuchowych.

2009.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-544/09-4/IK
     ∟świadczenie na rzecz kontrahenta unijnego usług wchodzących w zakres usług niematerialnych związanych z reklamą i j wymienionych w art. 27 ust. 4 VAT oraz usługi pośrednictwa związanego z dostawą towarów określonego w art. 28 ust. 5 pkt 2 lit. c VAT.

2009.03.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-58/09-2/AZ
     ∟Czy od otrzymanego wynagrodzenia z tytułu prowizji od wartości sprzedanego na terenie Polski towaru dostawcy z Unii Europejskiej, Wnioskodawca ma obowiązek naliczyć podatek od towarów i usług i jako należny odprowadzić do Urzędu Skarbowego? Czy w przypadku wykonywania opisanej usługi Wnioskodawca ma obowiązek rejestracji jako podatnik VAT w zakresie transakcji wewnątrzwspólnotowej?

2008.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-913/08-2/MR
     ∟Czy Spółka będzie podlegała opodatkowaniu VAT w Polsce z tytułu transakcji pośrednictwa przy sprzedaży samochodu, gdy samochód ten będzie transportowany z Niemiec lub Danii do Francji lub Belgii i w żadnym momencie nie będzie znajdował się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej?

2008.11.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-849/08/EJ
     ∟ustalenie miejsca świadczenia usługi pośrednictwa handlowego

2008.11.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-850/08/EJ
     ∟ustalenie miejsca świadczenia usługi pośrednictwa handlowego

2008.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-228/08/RSz
     ∟opodatkowania nabycia towaru

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-148/08/KO
     ∟Jaka będzie stawka podatku VAT za usługi pośrednictwa handlowego świadczone w Polsce?

2008.06.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-236/08/KO
     ∟Jaka będzie stawka podatku VAT za usługi pośrednictwa handlowego świadczone w Czechach?

2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-46/08/UH
     ∟zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług, usług pośrednictwa świadczonych na rzecz osób trzecich (dostawców towarów posiadających siedziby poza terytorium Polski)

2008.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1401/PH-II/4407/14-57/07/DB/PV-II
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/PH-II/4407/14-57/07/DB/PV-IIData2008.03.12AutorDyrektor Izby Skarbowej w WarszawieTematPodatek od towarów i usług --> Przepisy ogólne --> Definicje legalne Podatek od towarów i usług --> Miejsce świadczenia --> Miejsce świadczenia przy dostawie towarów --> Miejsce dostawy towarówSłowa kluczoweeksport towarówmiejsce świadczenia przy dostawie towarówstawka preferencyjna podatkuterytorium PolskiPytanie podatnikaS. wnosi o potwierdzenie jej stanowiska, że sprzedaż maszyny na rzecz polskiego podatnika podatku VAT w ten sposób, że maszyna zostanie bezpośrednio przez S. dostarczona z Niemiec na Ukrainę, stanowi eksport towarów podlegający opodatkowaniu stawką 0% podatku VAT. W przypadku uznania stanowiska S. za prawidłowe Podatnik prosi o potwierdzenie jego prawa do dokonania korekty faktury VAT, w przypadku gdy będzie on w posiadaniu dokumentów celnych SAD. DECYZJA Na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 w związku z art. 239, art. 14a § 4, art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm. ), art. 2 pkt 1 i pkt 8, art. 22 ust.1 ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm. ), po rozpatrzeniu zażalenia z dnia .... złożonego przez firmę ...., na postanowienie Naczelnika Drugiego Mazowieckiego Urzedu Skarbowego w Warszawie z dnia 13.08.2007r., nr 1472/RPP1/443-221/07/SAPI w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie : postanawia- odmówić uchylenia w/w postanowienia organu pierwszej instancji. UZASADNIENIE Pismem z dnia ... 2007r. S. wystąpiła w trybie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. - Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), dalej Ordynacja podatkowa, z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. S. wnosi o potwierdzenie jej stanowiska, że sprzedaż maszyny na rzecz polskiego podatnika podatku VAT w ten sposób, że maszyna zostanie bezpośrednio przez S. dostarczona z Niemiec na Ukrainę, stanowi eksport towarów podlegający opodatkowaniu stawką 0% podatku VAT. W przypadku uznania stanowiska S. za prawidłowe Podatnik prosi o potwierdzenie jego prawa do dokonania korekty faktury VAT, w przypadku gdy będzie on w posiadaniu dokumentów celnych SAD. Zgodnie ze stanem faktycznym przedstawionym przez Stronę we wniosku, zamierza ona nabyć na terytorium Niemiec maszynę, którą następnie planuje sprzedać na rzecz polskiego kontrahenta. Transakcja pomiędzy S. a kontrahentem odbędzie się w ten sposób, że maszyna zostanie dostarczona przez S. bezpośrednio z Niemiec na Ukrainę ( miejsce dostawy maszyny ). W tak przedstawionym stanie faktycznym Podatnik uważa, iż powyższa transakcja będzie stanowić eksport towarów w rozumieniu art. 2 pkt 8 lit. a) ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 54 , poz. 535 z późn. zm. ), dalej ustawa o VAT. Istotne znaczenie ma samo przemieszczenie towarów z terytorium Wspólnoty poza jej terytorium, w wykonaniu czynności będących dostawą towarów. Natomiast bez znaczenia jest status nabywcy. W opinii S. będzie ona miała prawo do zastosowania stawki 0% podatku VAT pod warunkiem posiadania odpowiednich dokumentów potwierdzających wywóz towaru z terytorium Wspólnoty.Strona wskazuje, iż w sytuacji potwierdzenia przez organ podatkowy stanowiska podatnika, że analizowana transakcja stanowi eksport towaru na gruncie ustawy o VAT, to zgodnie z § 17 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25.05.2005r. ( Dz. U. Nr 95, poz. 798 ), dalej rozporządzenie wykonawcze, Spółka będzie uprawniona do dokonania korekty faktury VAT wystawionej z podatkiem VAT w wysokości 22%. Postanowieniem z dnia 13.08.2007r. nr 1472/RPP1/443-221/07/SAPI Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzedu Skarbowego uznał stanowisko Podatnika za nieprawidłowe. W uzasadnieniu postanowienia organ podatkowy w pierwszej kolejności powołał się na przepis art. 2 pkt 8 ustawy o VAT i na jego podstawie uznał, iż czynność wywozu maszyny z terytorium Niemiec bezpośrednio na terytorium Ukrainy nie stanowi eksportu, gdyż wywóz nie następuje z terytorium kraju, czyli z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W związku z powyższym, zarówno nabycie maszyny przez S., jak i jej odsprzedaż na rzecz polskiego kontrahenta nastąpią na terytorium Niemiec. Organ I instancji uznał, iż stosownie do art. 22 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy o VAT miejscem dokonywania czynności wymienionych we wniosku nie będzie więc terytorium RP. Biorąc powyższe pod uwagę Naczelnik Urzędu stwierdził, iż faktura, którą S. zamierza wystawić ze stawką podatku VAT 22 %, a następnie skorygować ją wystawiając fakturę korygującą ze stawką 0 %, będzie dokumentować czynność nie wymienioną w przepisie art. 5 ust. 1 ustawy o VAT. Na przedmiotowe postanowienie Naczelnika Drugiego Mazowieckieo Urzędu Skarbowego Strona złożyła zażalenie, zarzucając mu naruszenie art. 2 pkt 8 lit a) w zw. z art. 41 ust. 4 ustawy o VAT oraz § 17 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego, poprzez ich błędną wykładnię. Ustosunkowując się do stanowiska organu I instancji Strona stwierdza, iż to, że we wniosku z dnia ... wskazała, że maszyna zostanie dostarczona bezpośrednio z Niemiec na Ukrainę, nie oznacza w żaden sposób, iż maszyna nie zostanie przetransportowana przez terytorium kraju – jak to założył Naczelnik Urzędu w wydanym postanowieniu. Jak argumentuje Podatnik, dla definicji eksportu w rozumieniu ustawy o VAT, istotne znaczenie ma przemieszczenie towarów z terytorium Wspólnoty ( terytorium kraju ) poza jej terytorium, w wykonaniu czynności będących dostawą towarów, a w tym przypadku status nabywcy pozostaje bez znaczenia. W związku z powyższym zdaniem Skarżącego, oznacza to, iż dostawa towaru na Ukrainę będzie stanowiła eksport towarów, a S. będzie przysługiwało prawo do zastosowania stawki 0 % podatku VAT pod warunkiem posiadania odpowiednich dokumentów potwierdzających wywóz towaru z terytorium Wspólnoty. Ponadto Strona wskazuje, iż w takim wypadku będzie uprawniona do dokonania korekty faktury VAT wystawionej z podatkiem 22 %. W opinii S. prawo do korekty faktury VAT będzie jej również przysługiwało w sytuacji, gdy Dyrektor Izby Skarbowej potwierdzi stanowisko Naczelnika Urzędu, że transakcja będąca przedmiotem wniosku nie stanowi eksportu towarów w rozumieniu ustawy o VAT i znajduje się poza zakresem regulacji ustawy o VAT. Uznanie, że Podatnik nie ma prawa do korekty prowadziłoby bowiem do obciążenia podatkiem VAT transakcji, która temu podatkowi nie podlega, a ponadto powodowałoby sytuację, w której przepis § 17 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego byłby bezprzedmiotowy. Na tej podstawie, w złożonym zażaleniu Strona wnosi o : #61485; uchylenie zaskarżonego postanowienia w całości oraz potwierdzenie, iż stanowisko wyrażone we wniosku z dnia... jest w całości prawidłowe, względnie #61485; w przypadku odmowy przez Dyrektora Izby Skarbowej zmiany postanowienia w zakresie uznania czynności, o których mowa we wniosku, za eksport towarów na gruncie ustawy o VAT, o potwierdzenie, że S. będzie przysługiwało prawo do dokonania korekty faktury VAT w związku z omyłkowym udokumentowaniem przez nią czynności znajdujących się poza zakresem ustawy o VAT. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, po zapoznaniu się z całością zgromadzonego w sprawie materiału, mając na uwadze zarzuty Strony zawarte w zażaleniu stwierdza, co następuje: Dyrektor Izby Skarbowej na wstępie zaznacza, iż składając wniosek, podatnik obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego oraz własnego stanowiska w sprawie. Tylko w stosunku do tak przedstawionego stanu faktycznego organ podatkowy wyraża swoją ocenę prawną z przytoczeniem przepisów prawa. W postępowaniu tym nie może toczyć się spór o stan faktyczny, ani też nie może być prowadzone postępowanie dowodowe mające na celu zbieranie materiałów dowodowych i ich ocenę. Postępowanie to nie może również zmierzać do kwestionowania przez organ podatkowy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę. Wynika to bezpośrednio z przepisów dotyczących pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego. Jak przedstawiła Strona we wniosku z dnia ...2007r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, „sama transakcja pomiędzy S. a kontrahentem odbędzie się w ten sposób, że maszyna zostanie dostarczona przez S. bezpośrednio z Niemiec na Ukrainę”. Natomiast w uzasadnieniu złożonego zażalenia Podatnik uszczegóławiając stan faktyczny stwierdza, iż to, że we wniosku wskazał, że maszyna zostanie dostarczona bezpośrednio z Niemiec na Ukrainę, nie oznacza w żaden sposób, iż maszyna nie zostanie przetransportowana przez terytorium kraju. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego nie wynikało jednak, czy maszyna będzie transportowana przez terytorium Polski, czy też przez terytorium innego z państw europejskich. Jednakże Dyrektor Izby Skarbowej zaznacza, iż w świetle przepisów ustawy o VAT, decydujące znaczenie w rozpatrywanej sprawie ma to, w którym państwie rozpoczyna się transport towaru do nabywcy. Kwestią wymagającą ustalenia jest więc, czy w przypadku transakcji polegającej na dostawie towaru, w sytuacji gdy towar zostanie przetransportowany z terytorium Niemiec na terytorium Ukrainy, nastąpi wykonanie czynności opodatkowanych wymienionych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o VAT, tj.: eksportu towarów. W myśl art. 5 ust 1 o VAT opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają : 1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju; 2) eksport towarów; 3) import towarów; 4) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju; 5) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów. Stosownie do art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Definicja eksportu została sformułowana w przepisie art. 2 ust. 8 ustawy o VAT. W myśl tej regulacji przez eksport towarów rozumie się potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty w wykonaniu czynności określonych w art. 7 ust. 1 pkt. 1 – 4, jeżeli wywóz dokonywany jest przez : #61485; dostawcę lub na jego rzecz, lub #61485; nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju, lub na jego rzecz. Przez pojęcie „terytorium kraju”, zgodnie z art. 2 pkt 1 ustawy o VAT rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Natomiast zgodnie z ustawą z dnia 12 października 1990 r. o ochronie granicy państwowej ( Dz. U. z 2005 r. Nr 226, poz. 1944 z późn. zm.) terytorium Polski to ograniczone granicami państwa terytorium lądowe, morskie wody wewnętrzne oraz morze terytorialne, a także przestrzeń powietrzna i wnętrze ziemi znajdujące się nad (odpowiednio pod) terytorium lądowym, morskimi wodami wewnętrznymi i morzem terytorialnym. Stosownie do normy zawartej w art. 2 ust. 8 ustawy o VAT dla zaistnienia eksportu muszą więc wystąpić łącznie następujące przesłanki: #61485; wywóz towarów musi nastąpić w wykonaniu czynności określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1 – 4 ustawy o VAT, #61485; w konsekwencji tej czynności dochodzi do wywozu towaru przez dostawcę lub na jego rzecz, lub nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju lub na jego rzecz, #61485; wywóz towarów musi być potwierdzony przez urząd celny określony w przepisach celnych, #61485; wywóz musi nastąpić z terytorium Polski poza terytorium Wspólnoty. Brak którejkolwiek z przesłanek powoduje, że nie dochodzi do eksportu towarów w rozumieniu ustawy o VAT. Dokonując analizy powyżej cytowanych przepisów prawa, Dyrektor Izby Skarbowej stwierdza, iż w sytuacji, gdy S. zakupi towar od kontrahenta z Niemiec, a następnie dokona sprzedaży tego towaru na rzecz odbiorcy z Ukrainy, przy czym towar zostanie przetransportowany z terytorium Niemiec na terytorium Ukrainy, to transakcja ta nie stanowi eksportu w rozumieniu przepisów ustawy o VAT, gdyż nie zostanie spełniony jeden z podstawowych warunków jakim jest wywóz towaru z terytorium Polski. Ponadto należy podkreślić, iż decydujące znaczenie dla rozstrzygnięcia kwestii opodatkowania dostawy przedmiotowej maszyny będą miały przepisy dotyczące miejsca świadczenia przy dostawie towarów. Miejsce świadczenia determinuje bowiem miejsce opodatkowania danej czynności. Jest to zgodne z charakterem podatku od towarów i usług jako podatku krajowego, który dotyczy czynności wykonywanych na terytorium kraju. Miejsce świadczenia ( opodatkowania ) przy dostawie towarów uzależnione zostało przez ustawodawcę od sposobu, w jaki realizowana jest dostawa. Co do zasady zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT miejscem dostawy towarów w przypadku towarów wysyłanych lub transportowanych przez dokonującego ich dostawy, nabywcę lub przez osobę trzecią jest miejsce, w którym towary znajdują się w momencie rozpoczęcia wysyłki lub transportu do nabywcy. W świetle tego przepisu podatek winien być rozliczony na zasadach obowiązujących w kraju rozpoczęcia wysyłki. Oznacza to, że miejscem dostawy, a więc także miejscem jej opodatkowania, w sytuacji transportu towaru z Niemiec na Ukrainę, będzie terytorium Niemiec. Tym samym transakcja, której dotyczy przedmiotowa sprawa, nie będzie rodzić u Podatnika obowiązku rozliczenia podatku VAT z tego tytułu w Polsce, tylko w kraju rozpoczęcia wysyłki, tj. w Niemczech. O sposobie rozliczania podatku od wartości dodanej i jego wysokości, oraz o podmiocie zobowiązanym do jego rozliczenia przesądzają w takim przypadku niemieckie przepisy prawa podatkowego. Odnosząc się do zapytania Strony zawartego w zażaleniu, a dotyczącego potwierdzenia prawa do dokonania korekty faktury VAT w związku z omyłkowym udokumentowaniem przez nią czynności znajdujących się poza zakresem ustawy o VAT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie pragnie podkreślić, iż powyższe zagadnienie nie było przedmiotem wniosku z dnia ...oraz wydanego przez Naczelnika Urzędu postanowienia. Złożony przez Stronę wniosek w trybie art. 14a Ordynacji podatkowej dotyczy konkretnego zapytania zadanego w konkretnym stanie faktycznym i tylko w tym zakresie organ odwoławczy może sprawować instancyjną kontrolę. W związku z tym, iż powyższa kwestia wykracza poza ramy postępowania odwoławczego, Dyrektor Izby Skarbowej odstępuje od ustosunkowania się w tym zakresie. Po analizie opisanego we wniosku stanu faktycznego, w kontekście którego zadane zostało pytanie podatnika oraz przedstawione jego stanowisko w sprawie, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uznał, iż nie zachodzą przesłanki

2007.11.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-271/07-2/BM
     ∟Stawka podatku stosowana przy dostawie towaru z Polski na Litwe celem jego póżniejszego eksportu do Rosji.

2007.08.22 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VTR2/443-34/07/MŻ
     ∟Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Strona prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży hurtowej pozostałych półproduktów (PKWiU 51.56.Z) oraz świadczy usługi przedstawicielskie pośrednictwa w sprzedaży towarów (PKWiU 74.87-14). Strona świadczy na rzecz i w imieniu zleceniodawcy zarejestrowanego na terytorium Japonii usługi polegające na:poszukiwaniu i pozyskiwaniu nowych klientów,przedstawianiu oferty towarów, cen, informacji dodatkowych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy zleceniodawcą a klientami (Strona nie podpisuje umowy sprzedaży),pozyskiwaniu zamówień od istniejących klientów i ich przekazywaniu zleceniodawcy,wspomaganiu zleceniodawcy w zakresie obsługi klienta, w szczególności rozpatrywanie roszczeń, zażaleń,prowa...

2007.07.19 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/WVO/443-44/07/GW
     ∟1. Czy w przypadku gdy Spółka kupuje towar od Strony Umowy, a następnie realizuje inwestycję dla podmiotu polskiego, prowizję, przysługującą Spółce z tytułu w/w umowy przedstawicielstwa, jako bezpośrednio związaną z dostawą towarów, należy traktować jako należność za usługę pośrednictwa dokonywaną w imieniu i na rzecz Strony Umowy będącej dostawcą towarów z Unii? W związku z tym czy miejscem świadczenia usługi i jej opodatkowania, w przypadku gdy Strona Umowy podała Spółce numer, pod którym jest zidentyfikowana na potrzeby VAT w innym kraju członkowskim, jest terytorium kraju, który nadał Stronie Umowy ten numer. Jak powinna wyglądać faktura za prowizję? W którym miejscu deklaracji podatkowej transakcja ta powinna być wykazana? 2. Czy w przypadku...

2007.06.04 - Izba Skarbowa w Rzeszowie - IS.II/2-443/177/06
     ∟Spółka nabywa towar od kontrahenta tureckiego, który nie posiada na terenie UE przedstawicielstwa, ani zakładu. Na dyspozycję dostawcy towar zostaje dostarczony wraz z dokumentem CMR - potwierdzającym wywóz z terytorium Francji (bez żadnych zabezpieczeń, czy dokumentów celnych). Przedsiębiorca turecki nie posiada numeru NIP UE podatnika VAT we Francji. Czy nastąpiło wewnątrzwspólnotowe nabycie? Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie, działając na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29.08.1997 r. – Ordynacja podatkowa (j. t. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), art. 9 ust. 1 i 2, art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zmian.), z urzędu zmienia postanowienie Naczelnika Podkarpackiego Urzędu Skarb...

2006.10.24 - Drugi Urząd Skarbowy w Kielcach - OG-005/120/PP/443-67/73/2006
     ∟Określenie zasad opodatkowania podatkiem VAT nastepujących transakcji:1. Zakupu przez spółkę hali produkcyjnej z wyposażeniem na podstawie umowy i wystawionych przez kontrahenta niemieckiego faktur oraz rozliczenie od tej transakcji nabycia wewnątrzunijnego.2. Wystawienia faktur na otrzymane zaliczki i sprzedaż przez spółkę hali produkcyjnej z wyposażeniem firmie zleceniodawcy i opodatkowanie stawką 22%.3. Sprzedaży części wyposażenia hali produkcyjnej na zlecenie firmy polskiej, niemieckim kontrahentom oraz wystawienia faktury korygującej dotyczącej wystawionych wcześniej faktur zaliczkowych (omówionych w punkcie 2).

2006.07.14 - Urząd Skarbowy Poznań-Nowe Miasto - ZPA/443-39/2006
     ∟Wnioskodawca zwraca się z zapytaniem o określenie stawki opodatkowania przedmiotowych usług, wykonywanych na rzecz zarejestrowanego dla potrzeb VAT podatnika z UE, oraz czy przysługuje mu prawo do odliczenia podatku naliczonego od nabytych towarów i usług, jeżeli miejscem świadczenia tych usług jest terytorium Niemiec. Czy dokument, który stanowi potwierdzenie wykonania usług (wypłaty prowizji) powinien nosić nazwę: „faktura” czy „faktura VAT”. Dnia 22 maja 2006r. wpłynął do tut. organu podatkowego wniosek podatnika w trybie art. 14a § 1 ustawy Ordynacja podatkowa o udzielenie pisemnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów art. 28 ust. 5 pkt 2c) ustawy z d...

2006.06.28 - Pomorski Urząd Skarbowy - VI/443-96/06/JD
     ∟Pytanie podatnika dotyczy uznania za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów dostawy towarów z Niemiec wraz z ich montażem na terytorium kraju oraz ustalenia okresu właściwego dla wykazania zaliczki wypłaconej niemieckiemu kontrahentowi z tytułu przedmiotowej dostawy w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3, w świetle ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.).

2006.06.28 - Pomorski Urząd Skarbowy - VI/443-97/06/JD
     ∟Pytanie podatnika dotyczy obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony z tytułu dostawy, dla której podatnikiem jest nabywca, w świetle ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm.).

2006.05.31 - Urząd Skarbowy w Przemyślu - US.IX/443-21/WS/06
     ∟Miejsce świadczenia przy dostawie towarów dokonywanej poza terytorium kraju.

2006.01.06 - Drugi Śląski Urząd Skarbowy w Bielsku-Białej - PP/443-224/05/ASz-1427
     ∟Jak należy opodatkować podatkiem od towarów i usług transakcję, w której : Spółka zamawia towar dla kontrahenta z Niemiec u polskiego dostawcy; dostawca towar ten zamawia u producenta mającego siedzibę na terenie Niemiec, przy czym niemiecki producent wysyła towar bezpośrednio do finalnego odbiorcy mającego siedzibę również na terenie Niemiec? Z opisu stanu faktycznego zawartego w przedmiotowym piśmie wynika, że Firma w ramach prowadzenia bieżącej działalności gospodarczej dokonała następującej transakcji: towar przeznaczony do sprzedaży dla kontrahenta w Niemczech został zamówiony u polskiego dostawcy. Tenże dostawca zamówił ten konkretny towar u producenta ma...

2005.12.16 - Pomorski Urząd Skarbowy - PV/443-397/IV/2005/JW
     ∟Podatnik zwraca się z wnioskiem o potwierdzenie swojego stanowiska dotyczącego prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu przedmiotowej transakcji.

2005.11.30 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdyni - XII-1/443-239/TZ-207/05/DK
     ∟Wnioskodawca zakupił towar w Rumunii, który został bezpośrednio sprzedany kontrahentowi z Portugalii. Transport towaru odbywał się drogą morską poza terytorium kraju.Podatnik ma wątpliwość jaki należy sporządzić dokument sprzedaży.

2005.11.30 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdyni - XII-1/443-241/TZ-207/05/DK
     ∟Jaki należy zastosować kurs waluty do wyceny zakupionego towaru?Podatnik stoi na stanowisku, iż należy zastosować średni kurs waluty z dnia wystawienia faktury przez kontrahenta.

1 2 3 4 5

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj