Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wartości

 

wartości 281 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

2008.12.23 - Minister Finansów - DD6/8213/149/SOH/08/PK-228
     ∟Fakt obniżenia wartości przedsiębiorstwa w roku 2007 (w kolejnym okresie rozliczeniowym), stanowi odrębne zdarzenie gospodarcze, które aktualizuje się po dokonaniu wyceny. A zatem pierwotnie zadeklarowana kwota przychodu należnego w danym okresie rozliczeniowym, poprzedzającym moment wyceny, pozostaje kwotą należną w tym okresie rozliczeniowym.

2008.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1167/08-2/MG
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym podstawą naliczenia ww. zryczałtowanego podatku dochodowego jest cała wartość majątku otrzymanego przez udziałowca, w związku z likwidacją Spółki, czy też podstawą naliczenia tego podatku jest wartość określonego wyżej majątku, pomniejszona o wydatki poniesione na objęcie lub nabycie udziałów?

2008.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-591/08-2/AG
     ∟Czy można przekazać część urządzeń modernizowanej stacji transformatorowej odpłatnie po cenie niższej niż rzeczywista wartość, a o pozostałą kwotę zwiększyć wartość środka trwałego, która będzie podstawą do odpisów amortyzacyjnych stanowiących koszty uzyskania przychodu?

2008.10.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-960/08-3/JK
     ∟W przypadku zbycia przez spółkę osobową, wniesionego do niej w formie wkładu niepieniężnego, prawa wieczystego użytkowania gruntów, koszt uzyskania przychodów winien zostać ustalony w wysokości wartości tego prawa wykazanej w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Wskazać przy tym należy, iż ustalona przez wspólników ww. wartość początkowa wniesionego prawa wieczystego użytkowania gruntów, nie może być wyższa od jego wartości rynkowej ustalonej na dzień wniesienia wkładu.

2008.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/436-58/08-3/MK
     ∟Konsekwencji podatkowe w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych korekt wartości rezydualnej i kwoty płatności ratalnych dokonanych po dniu zawarcia umowy sprzedaży przedsiębiorstwa.

2008.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/436-58/08-2/MK
     ∟Konsekwencji podatkowe w zakresie podatku od czynności cywilnoprawnych korekt wartości rezydualnej i kwoty płatności ratalnych dokonanych po dniu zawarcia umowy sprzedaży przedsiębiorstwa.

2008.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-899/08-4/ER
     ∟Czy w przedstawionej sytuacji do wyceny wartości otrzymanych lub nabytych walut obcych, a także wartości tych środków lub wartości pieniężnych w dniu zapłaty (lub innej formy wypływu z rachunku walutowego) Spółka powinna przyjąć średni kurs ogłoszony przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego te dni, zgodnie z art. 15a ust. 4 ustawy o pop?

2008.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-459/08-3/SJ
     ∟Nieodpłatne przekazanie towarów, które spełniają definicję prezentów o małej wartości, nie stanowi dostawy towarów i nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

2008.08.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-459/08-2/SJ
     ∟Nieodpłatne przekazanie towarów, które nie są prezentami o małej wartości, stanowi dostawę towarów i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

2008.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-283/08-2/ŁM
     ∟1) Czy koszty dokonania odwiertów w celu udokumentowania/uaktualnienia danych geologicznych winny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w okresie ich poniesienia?2) Czy w opisanym stanie faktycznym do wartości początkowej piezometrów należy wliczać nakłady poniesione na dokonanie odwiertów?

2008.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-235/08-2/MS
     ∟Jeżeli spójka osobowa zdecyduje się na sprzedaż Nieruchomości, czy uzyskany przychód może zostać pomniejszony o koszt uzyskania przychodu, w wysokości wartości Nieruchomości uwzględnionej w akcie notarialnym dokumentującym wniesienie wkładu do spółki osobowej, pomniejszonej o odpisy amortyzacyjne dokonane przez spółkę osobową przed sprzedażą?

2008.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-105/08-4/HS
     ∟Czy w przypadku zbycia przez Spółkę przedmiotowego budynku, kosztem uzyskania przychodów, w rozumieniu art. 15 ust.1 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych, będzie wartość nominalna udziałów wydanych za ten składnik majątkowy, która to wartość odpowiadać będzie rynkowej wartości budynku z dnia aportu?

2008.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-9/08-3/MS
     ∟Jakie długi funkcjonalnie związane z prowadzoną działalnością gospodarczą spółki wnoszącej aport należy uwzględnić przy ustalaniu wartości firmy w Spółce?

2008.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-734/07/MM
     ∟Możliwości zaliczenia bezpośrednio w ciężar kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na remont zniszczonego przez pożar lokalu użytkowego, który znajduje się w budynku wynajmowanym na cele handlowe o ile strata nastąpiła z przyczyn nie zawinionych przez Wnioskodawcę.

2008.03.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-207/07-2/GZ
     ∟Nieodpłatne przekazanie klientom i pracownikom kompletu ręczników o wartości 55 zł netto

2008.02.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-267/07-2/HS
     ∟Mając na uwadze stan faktyczny, Spółka zwraca się z zapytaniem, w jaki sposób należy ustalić dochód ze sprzedaży przedmiotowych akcji? W szczególności Spółka prosi o potwierdzenie, czy w przedstawionym wyżej stanie faktycznym kosztem uzyskania przychodu dla Spółki będzie wartość akcji ustalona w uchwale, nie wyższa od ich wartości rynkowej. Jednocześnie, w przypadku prezentowania przez Państwa opinii odmiennej od przedstawionego niżej stanowiska Spółki, zwracamy się z prośbą o wskazanie właściwego rozwiązania, jak i podstawy prawnej znajdującej zastosowanie w przedmiotowej kwestii.

2008.02.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-266/07-2/HS
     ∟Mając na uwadze stan faktyczny, Spółka zwraca się z zapytaniem, w jaki sposób należy ustalić dochód ze sprzedaży przedmiotowych akcji? W szczególności Spółka prosi o potwierdzenie, czy w przedstawionym wyżej stanie faktycznym kosztem uzyskania przychodu dla Spółki będzie wartość akcji ustalona w Uchwale, nie wyższa od ich wartości rynkowej. Jednocześnie, w przypadku prezentowania przez Państwa opinii odmiennej od przedstawionego niżej stanowiska Spółki, zwracamy się z prośbą o wskazanie właściwego rozwiązania, jak i podstawy prawnej znajdującej zastosowanie w przedmiotowej kwestii.

2007.12.12 - Izba Skarbowa w Opolu - PD-I/42181-0009/07/PK
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnaturaPD-I/42181-0009/07/PKData2007.12.12AutorIzba Skarbowa w OpoluTematPodatek dochodowy od osób prawnych --> Koszty uzyskania przychodówSłowa kluczowekoszty uzyskania przychodówlogopodatek dochodowy od osób prawnychreklamareprezentacjaPytanie podatnikaDotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) wartości, przekazanych przez Jednostkę różnym osobom, prezentów. D E C Y Z J A Dyrektor Izby Skarbowej w Opolu, działając na podstawie art. 14b § 5 i art. 233 § 1 pkt 1 w związku z 239 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. — Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn.zm.) w związku z art. 4 pkt 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw /Dz. U. Nr 217 poz. 1590/, po rozpatrzeniu zażalenia Jednostki z dnia 29.09.2007 r. na postanowienie interpretacyjne Naczelnika Urzędu Skarbowego w Strzelcach Opolskich nr PD-P/423-9/07 z dnia 17.09.2007 r. w sprawie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) wartości, przekazanych przez Jednostkę różnym osobom, prezentów - utrzymuje zaskarżone postanowienie w mocy. U Z A S A D N I E N I E Pismem z dnia 20 czerwca 2007 roku Spółka zwróciła się z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych, wskazując następujący stan faktyczny. W bieżącym roku Spółka dokonała zakupu 5.000 szt. długopisów (cena jednostkowa netto 1,36 zł/szt.), 14.000 szt. kalkulatorów (3,40 zł/szt.), 2.400 szt. etui na długopisy (2,94 zł/szt.), 18.100 szt. masażerów (1,79 zł/szt.), 2.000 szt. zegarków (24,78 zł/szt.), 2.000 szt. serwisów obiadowych (22,95 zł/kpl.). Na przedmiotach o większej powierzchni (serwisy obiadowe, kalkulatory, zegarki) umieszczone są naklejki z logo firmy i adresem strony internetowej, dołączane są także wkładki reklamowe. Przedmioty te wydawane są na spotkaniach organizowanych z potencjalnymi klientami oraz jako gadżety reklamowe klientom, którzy dokonali zakupów. W związku z powyższym Spółka zwróciła się o zajęcie stanowiska w sprawie czy wydawane aktualnym i potencjalnym klientom prezenty niewielkiej wartości stanowią koszt uzyskania przychodów na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Zdaniem Spółki wydatki związane z nabyciem ww. przedmiotów w całości mogą być uznane za koszt uzyskania przychodów. Wydawanie tych przedmiotów, które nie posiadają znacznej wartości, mimo, iż posiadają wartość użytkową, wraz z reklamówkami, powoduje przychylne nastawienie obecnych i potencjalnych klientów do firmy. Spółka twierdzi, iż nie są to przedmioty o takiej wartości, by ich wydanie można było uznać za reprezentację, pod tym pojęciem bowiem przyjmuje się wystawność, okazałość, wydawane zaś przedmioty - każdy w swoim rodzaju – zaliczane są do tzw. najniższej półki w danej kategorii towarów. Towary o najniższej wartości jednostkowej np. długopisy, kalkulatory należą ponadto do kategorii przedmiotów, których wydawanie aktualnym i przyszłym kontrahentom stało się powszechnym zwyczajem handlowym, i w przekonaniu Spółki wydanie takiego przedmiotu klientowi na spotkaniu z przedstawicielem firmy, nawet gdy nie zawiera on szerszej informacji o firmie, jest kosztem jako wydatek reklamowy, gdyż reklama w tym przypadku nie polega na przekazaniu informacji na tym produkcie, lecz jedynie pomaga w uzyskaniu pozytywnego nastawienia klienta. Spółka uważa, że ww. wydatki winne być uznane za poniesione w celu osiągnięcia przychodów (art. 15 ust. 1 ustawy), gdyż nie są wymienione w tzw. katalogu negatywnym wydatków niestanowiących kosztu podatkowego, zawartym w art. 16 ust. 1 ustawy, w szczególności w pkt. 28 ww. dotyczącym kosztów reprezentacji. Naczelnik Urzędu Skarbowego w Strzelcach Opolskich postanowieniem nr PD-P/423-9/07 z dnia 17.09.2007 r. uznał, że stanowisko Spółki w przedmiotowej sprawie jest nieprawidłowe. Zdaniem organu pierwszej instancji wydatki poniesione na nabycie przekazanych klientom m. in. serwisów obiadowych, kalkulatorów, zegarków z logo firmy oraz informacji na temat strony internetowej wraz z dołączonymi wkładkami reklamowymi, stanowią koszt uzyskania przychodów o ile spełniają znamiona reklamy, tj. zawierają informacje na temat produktów. Warunkiem zatem jest, żeby zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodu lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów. W odniesieniu do pozostałych przedmiotów, tj. długopisów, etui na długopisy, masażerów organ pierwszej instancji stwierdził, iż nie spełniają one warunku reklamy, gdyż nie zawierają informacji na temat sprzedawanych produktów, ich zalet lub innych cech mających zachęcić potencjalnych nabywców do zakupu. Zatem wydatki poniesione na ich nabycie stanowić będą koszt związany z reprezentacją, a więc zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Spółka pismem z dnia 29.09.2007 r. wniosła zażalenie na w/w postanowienie. Zarzuciła, iż stanowisko organu pierwszej instancji jest niezgodne z wykładnią gramatyczną, celowościową i systemową przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w związku z tym organ podjął mylną interpretację pojęcia kosztów reprezentacji. Spółka nie zgadza się ze stanowiskiem organu pierwszej instancji, że wręczane klientom czy potencjalnym klientom, przedmioty o małej wartości, bez informacji o firmie, przyjmują charakter reprezentacyjny. Jednostka stwierdza, uważając wyjaśnienie urzędu za niepełne, iż poza wymienioną przez organ definicją reprezentacji należy wyjaśnić w oparciu o słownik PWN dodatkowe pojęcia, takie jak „okazały” – odznaczający się przepychem, wystawny, świetny, bogaty, oraz „wystawny” – świadczący o zamożności, okazale urządzony, zorganizowany, bogaty, wspaniały, suty. W oparciu o ww. definicje Spółka uważa, ze żaden z wymienionych przez nią przedmiotów - nie opatrzonych logiem firmy - nie spełnia tych kryteriów. Zarzuca, iż organ podatkowy nie uwzględnił specyfiki działalności Spółki, gdyż każda działalność charakteryzuje się odmiennymi preferencjami w zakresie reprezentacji. Jednostka uważa, że w sytuacji, gdy wręczanie ww. przedmiotów ma przełożenie na ilość klientów, to tym samym wydatki poniesione na ich zakup spełniają warunki art. 15 ust. 1 updop. Natomiast, z uwagi na ich małą wartość nie mogą być zakwalifikowane do wydatków kwalifikujących się objęciem przepisem art. 16 ust. 1 pkt 28 updop. Potwierdzając swoje stanowisko Spółka powołuje się na artykuł zamieszczony w Gazecie Podatkowej w dniu 24.05.2007 r. Pani B. Siwkowskiej w którym stwierdzono, iż upominki eleganckie i ekskluzywne (portfel, pióro, alkohol, kosmetyki) wręczane kontrahentom należy zakwalifikować do reprezentacji. Jednostka stwierdza ponadto, iż jeżeli w art. 16 ust. 1 pkt 28 updop zostały wymienione przykładowo, jako koszty reprezentacji, zbliżone do siebie rodzajowo wydatki na usługi gastronomiczne zatem nie można przyjąć, że kosztem reprezentacji jest wydatek na kupno długopisów. W sytuacji gdyby ustawodawca chciałby wykluczyć takie koszty, wskazałby ww. przepisie zakup drobnych prezentów. Zgodnie z linią orzecznictwa nie można skutkami niedbałej legislacji obciążać strony poprzez domniemanie zamierzeń ustawodawcy. Spółka uzupełniając wyjaśnienia zawarte we wniosku informuje, że długopisy i masażery umieszczane są w etui z logiem firmy oraz każda osoba otrzymuje ulotkę reklamową Spółki. Istotą sprawy - według Spółki - jest zatem czy wydatki poniesione na nabycie tzw. „gadżetów”, jeżeli nie posiadają one oznaczeń identyfikujących Spółkę umożliwiających zapoznanie się z jej ofertą, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Dyrektor Izby Skarbowej w Opolu w wyniku rozpatrzeniu zażalenia Jednostki z dnia 29.09.2007 r., po wnikliwym przeanalizowaniu przedmiotowej sprawy, biorąc pod uwagę przedstawiony we wniosku i skorygowany w zażaleniu stan faktyczny, stwierdza, że brak jest podstaw do zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem tzw. „gadżetów”, jeżeli nie zawierają one oznaczeń identyfikujących Spółkę. Zasady kwalifikowania wydatków do kosztów uzyskania przychodów określają art. 15 i 16 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 ze zm.). Zgodnie z art. 15 ust. 1 ww. ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2007 r., kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 tej ustawy. Z powyższego wynika, że wszystkie poniesione koszty, po wyłączeniu zastrzeżonych w ustawie, są kosztami uzyskania przychodów o ile pozostają w związku przyczynowo-skutkowym z przychodami lub służą zachowaniu albo zabezpieczeniu źródła przychodów. Wyłączone z kosztów uzyskania przychodów są natomiast, zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 ww. ustawy, koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Z powołanych przepisów podatkowych wynika, iż wydatki na reklamę mogą być kosztem podatkowym, ale jednocześnie przepisy te nie określają rodzaju wydatków, które można zaliczyć do kosztów reklamy. Nie świadczy to jednak o tym, iż każdy koszt, który określimy jako reklamowy, może być kwalifikowany jako koszt uzyskania przychodów. W niniejszej sprawie rozstrzygnięcia wymaga kwestia, jak należy potraktować, poniesione przez Spółkę, wydatki związane z zakupem drobnych gadżetów bez nadruku logo Spółki. Przepisy prawa podatkowego nie zawierają definicji reprezentacji ani reklamy. Ustawodawca nie doprecyzowanie tych pojęć. Taki stan rzeczy uwarunkowany jest wielością różnorodnych form, w których działania w ramach reprezentacji, czy też reklamy, mogą być podejmowane, i trudnością w ewentualnym określeniu bądź wyliczeniu możliwych wydatków z tego tytułu. Analizując te pojęcia, należy odwołać się do wykładni językowej. „Słownik języka polskiego” pod redakcją profesora Stanisława Dubisza definiuje reprezentację jako okazałość, wystawność w czyimś sposobie życia związaną ze stanowiskiem, pozycją społeczną. Przenosząc tę definicję na grunt ustawy podatkowej, zgodnie z przyjętym od lat poglądem doktryny prawa podatkowego, należy uznać, że reprezentacja to występowanie w imieniu podatnika (firmy) wiążące się z okazałością, wytwornością, w celu wywołania jak najlepszego wrażenia przy reprezentowaniu firmy. Reprezentacja to przede wszystkim działania polegające na kontaktach oficjalnych i handlowych z innymi podmiotami gospodarczymi, związane w szczególności z utrzymaniem delegacji lub kontrahentów, uczestnictwem w przyjęciach związanych z pobytem tych podmiotów. W określeniu reprezentacja mieści się więc takie działanie podatnika, które ma na celu stworzenie (utrwalenie) właściwego wizerunku firmy. Właściwy wizerunek to taki, który może sprawić, że kształtowany dzięki reprezentacji „obraz przedsiębiorcy” przełoży się na nabywanie jego towarów, produktów lub usług. Świadome kształtowanie więc właściwego wizerunku przez podatników ma na celu stworzenie takiego wyobrażenia o przedsiębiorcy, które spowoduje pozytywne postrzeganie tegoż przedsiębiorcy przez osoby zewnętrzne, które z kolei będzie zachętą do podjęcia rozmów, współpracy, zakupów jego towarów czy produktów. Reprezentowanie, wywołujące korzystne postrzeganie przedsiębiorcy przez podmioty zewnętrzne, może polegać na odpowiednim ubiorze pracowników, wystroju firmy, sposobie podejmowania interesantów i kontrahentów, czy też innych okolicznościach. Odnosi się to również do wszelkiego rodzaju prezentów o wyższej wartości jednostkowej, wręczanych wyselekcjonowanym kontrahentom czy też potencjalnym kontrahentom, przez reprezentantów danego przedsiębiorcy. Z kolei reklama to działania podmiotu gospodarczego kształtujące popyt na dane towary, usługi lub markę, poprzez poszerzenie wiedzy o nich, mające na celu zachęcenie jak największej liczby potencjalnych klientów do zakupu towarów lub usług tego podmiotu gospodarczego. Może to być realizowane za pomocą rozmaitych środków wyrazu oraz przy użyciu zróżnicowanych środków przekazu, w tym poprzez rozpowszechnianie logo firmy. Za logo uznać bowiem należy znak handlowy o charakterze graficznym, używany przez daną firmę do identyfikowania marki swojego produktu lub oferowanych usług oraz odróżniania ich od innych. Logo może obejmować zarówno nazwę przedsiębiorcy, jej skrót, jak też nazwę konkretnego produktu lub usługi. Każda z tych form, jeżeli jest stosowana w określonych okolicznościach, spełnia funkcje reklamowe. Klient otrzymując prezent z logo przedsiębiorcy identyfikuje go z daną firmą i oferowanymi przez nią towarami lub usługami, Identyfikacja w formie umieszczonego na gadżecie logo zwiększa zatem rozpoznawalność Spółki oraz pośrednio zachęcając do ich nabycia. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka w związku z prowadzoną działalnością przekazuje różnym osobom, tj. potencjalnym klientom i kontrahentom Spółki gadżety opatrzone jej logo (np. etui na długopisy, kalkulatory, przyrządy do masażu, zegarki, serwisy obiadowe), jak też gadżety o małej wartości bez logo (np. długopisy). Mając powyższe na uwadze stwierdzić należy, iż jeżeli działania Spółki polegają na przekazywaniu drobnych gadżetów oznakowanych logo Spółki bliżej nieokreślonej grupie kontrahentów lub potencjalnych klientów to spełniają funkcję reklamową, gdyż zmierzają do zwiększenia rozpoznawalności firmy na rynku, co w efekcie wpływa na zwiększenie przychodów. A zatem, wydatki poniesione przez Spółkę na nabycie drobnych gadżetów o niewielkiej wartości opatrzonych w logo Spółki, jako pozostające w ścisłym związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Jednakże w przypadku gadżetów, tu: długopisów, umieszczonych wprawdzie w etui z logo firmy, ale nie posiadających oznakowania w postaci logo Spółki, tut. organ uznał, iż pomimo ich małej wartości jednostkowej nie można wydatków na ich nabycie zakwalifikować, do poniesionych na reklamę. Przedmiotowe długopisy nie są produktem Spółki, które mogłyby łączyć je ze Spółka lub jej ofertą handlową, a charakter wydatków na reklamę winien być na tyle związany z prowadzoną działalnością, by możliwa była ocena oparta na zasadzie logiki i zasad doświadczenia życiowego, że mogą mieć one wpływ na uzyskanie przychodu. Wątpliwym jest argument Spółki, biorąc pod uwagę, że zajmuje się ona sprzedażą zestawów pościelowych, iż wręczane długopisy bez lo

2007.09.26 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR2/443-53/4/07/MK
     ∟Czy w wartości obrotu niedającego prawa do odliczenia nie należy uwzględniać wartości podstawy opodatkowania z tytułu importu usług oraz wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz obrotu uzyskanego z tytułu dostawy towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym zostały zaliczone przez Spółkę do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji, oraz gruntów, używanych przez Spółkę na potrzeby jej działalności, a także obrotu uzyskanego z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości w zakresie, w jakim czynności te są dokonywane sporadycznie ?

2007.09.21 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdańsku - DZ/415-25/07
     ∟Czy jako osoba fizyczna opodatkowana na zasadach ogólnych będzie miał możliwość wniesienia i zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów gruntu nabytego poza działalnością gospodarczą, po uprzedniej jego wycenie dokonanej przez rzeczoznawcę i określeniu jego wartości według cen obecnie obowiązujących (rynkowych)

2007.07.19 - Izba Skarbowa w Kielcach - PD2/4151-72/07
     ∟Powstała nadwyżka w majątku spółki powyżej wniesionych udziałów pochodzi z przyrostu majątku spółki, który był wytwarzany sukcesywnie przez lata działalności spółki i podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Ponieważ spółka cywilna nie posiada osobowości prawnej (nie jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych od osiągniętego przez nią dochodu) płatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych są poszczególni wspólnicy od ich dochodów z udziału w spółce. Czyli dochody podatnika z tytułu udziału w spółce były sukcesywnie opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych ?Na koniec roku obrachunkowego wspólnicy mogą żądać podziału i wypłaty zysków ze spółki. Jeżeli z tego zrezygnują to wypłacany zysk...

2007.07.05 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/BP-II/4210-26/07/ZO
     ∟1) czy w związku z opisanym niżej stanem faktycznym, za prawidłowe należy uznać ustalenie wartości firmy dla celów podatkowych (zgodnie z treścią art. 16g ust. 2 w związku z art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych) w oparciu o wartość zobowiązań zaciągniętych w walutach obcych ustaloną w dniu dokonania wyceny (przyjmując kursy z dnia 30 września 2006 r.), na podstawie której została skalkulowana wartość przedmiotu aportu (przedsiębiorstwo) oraz nominalną wartość wydanych w zamian udziałów, pomimo iż dla celów rachunkowych transakcja zostanie rozliczona na podstawie kursów obowiązujących w dniu dokonania transakcji, 2) czy w przypadku sprzedaży przez Spółkę poszczególnych składników majątkowych uprzednio wniesionych aportem w ...

2007.07.02 - Prezydent Miasta Wrocławia - WPO.I.W/IP-3110/5/07
     ∟Kiedy powstaje obowiązek podatkowy od zwiększonej podstawy opodatkowania budowli:- od pierwszego dnia miesiąca, w którym zakończono modernizację czy też,- od 1 stycznia roku następującego po roku , w którym zakończono modernizację budowli.

2007.06.13 - Lubelski Urząd Skarbowy - PD.423-42/07
     ∟Pytanie podatnika:Czy niezamotryzowana wartość likwidowanej linii technologicznej powinna zostać zaliczona do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości na moment dokonania fizycznej likwidacji linii technologicznej ( jej demontażu ), zaś wartość rynkowa elementów pozostałych po jej likwidacji powinna zastać zaliczona do przychodów na moment dokonania tej likwidacji?Czy konsekwencją takiego podejścia jest uznanie, że w przypadku wykorzystania niektórych elementów likwidowanego środka trwałego do wytworzenia nowej linii technologicznej na jej wartość początkową będą składać się m.in. „odzyski” wycenione po wartości rynkowej?t

2007.05.22 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/FB2/415/13c/07/ES
     ∟Czyt odsetki od kredytu, naliczone we frankach szwajacarskich, powinienem przeliczać na złotówki celem zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodu po tym samym kursie sprzedaży, który zastosuje bank?

2007.05.16 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-181/07/MK
     ∟Czy po podpisaniu aneksu do umowy licencyjnej na system komputerowy, w wyniku czego zamieniono dodatkowe (poza płatnościami stałymi) opłaty o charakterze zmiennym, uzależnione od wysokości przychodów, na dwie opłaty stałe, należy podwyższyć wartość początkową licencji (dla której przyjęto 60-miesięczny okres amortyzacji) jako wartości niematerialnej i prawnej tak, że dodatkowa opłata stała (zastępująca opłaty zmienne) będzie amortyzowana począwszy od miesiąca następującego po dniu, w którym podpisano Aneks do Umowy Licencyjnej (48-miesięczny okres amortyzacji)?

2007.05.16 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-124/07/MK
     ∟1. Według jakiego kursu przeliczyć euro na złote od opłaty stałej za licencję na program komputerowy po podpisaniu aneksu do umowy licencyjnej na ten system, w wyniku czego zamieniono dodatkowe (poza płatnościami stałymi) opłaty o charakterze zmiennym, uzależnione od wysokości przychodów, na dwie opłaty stałe po 300.000 euro? 2. Czy różnice kursowe, naliczone po dniu przekazania licencji do używania, korygują cenę nabycia licencji?

2007.05.09 - Urząd Skarbowy w Ostrowie Wielkopolskim - PD-G/415-20/07
     ∟Czy dla celów podatku dochodowego można przyjąć kurs waluty obcej na dzień wystawienia dokumentu SAD w celu przeliczenia faktur wystawionych w walucie obcej na złote?Pismem z dnia 21.03.2007 r. wnioskodawca wystąpił o interpretację dotyczącą przeliczania faktur wystawionych w walucie obcej na dzień wystawienia dokumentu SAD do celów podatku dochodowego. W zajętym stanowisku wnioskodawca stwierdza, że kurs z dokumentu SAD przyjmuje też do przeliczenia faktur do celów rozrachunkowych na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26.09.1994 r. o rachunkowości (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 ze zm.). Zdaniem wnioskodawcy zastosowanie kursu z dokumentu SAD doprowadzi do jednakowej wyceny do celów podatku od towaru i usług oraz do celów podatku dochodowe...

2007.05.09 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443-57/07/BIK
     ∟Zdaniem Wnioskodawcy, obowiązek podatkowy w odniesieniu do każdego z półrocznych okresów, w których świadczona była na jego rzecz usługa doradcza, zgodnie z art. 19 ust. 19 w związku z art. 19 ust. 4 ustawy o VAT, powstał:za pierwsze półrocze 2005r. - 7 lipca 2005r.;za drugie półrocze 2005r. - 7 stycznia 2006r.;za pierwsze półrocze 2006r. - 7 lipca 2006r.Oznacza to, zdaniem Wnioskodawcy, iż tylko w tych okresach rozliczeniowych powinien zostać rozpoznany import usług z tytułu świadczenia usług doradczych poprzez wystawienie faktury wewnętrznej dokumentującej te czynności w danym okresie. Podstawą opodatkowania powinna być kwota należności z faktury, przeliczona na złote według kursu z dnia powstania obowiązku podatkowego, z uwagi na fakt...

2007.05.07 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/ROP1/423-74/07/RM
     ∟Jak zaewidencjonować: 1) koszt własny sprzedanego pojemnika? 2) zobowiązanie wobec kontrahenta zagranicznego? 3) różnice kursowe wynikające z zapłaty za Invoice? Spółka sprzedaje pojemniki z polietylenu na odpady komunalne. Zamawia towar u producenta z siedzibą w Niemczech i otrzymuje fakturę za towar w Euro. Spółka pokrywa koszt transportu towaru do Polski – fakturę wystawia polska firma transportowa w PLN. Tak więc cena zakupu danego towaru kalkulowana jest: cena nabycia w Euro x średni kurs NBP z dnia wystawienia faktury + odpowiednio przypadająca wartość transportu. Wartość zobowiązania wobec kontrahenta zagranicznego stanowi wartość faktury wyrażona w Euro x średni kurs NBP z dnia wystawienia faktury. Nabycia wewnątrzwspólnotowe Spółka przelicza według...

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj