Interpretacje do przepisu
art. 135 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


91/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 135 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3 4

2018.08.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.365.2018.2.RM
     ∟nie uznanie Wnioskodawcy za podatnika z uwagi na fakt, że Transakcja nr 1 będzie rozliczana przez polskich klientów, w ramach wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej natomiast dostawa dokonana przez Wnioskodawcę na rzecz rosyjskiego klienta (Transakcja nr 2) jako następująca po transporcie towarów stanowi dostawę dokonaną w miejscu zakończenia transportu, tj. w Rosji, - Wnioskodawca nie będzie wykonywał na terytorium kraju czynności podlegających opodatkowaniu VAT wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy zatem ma prawo do wyrejestrowania się z rejestru podatników VAT

2018.08.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.362.2018.1.KT
     ∟Rozpoznanie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w ramach transakcji łańcuchowej oraz w ramach transakcji trójstronnej, do której ma zastosowanie procedura uproszczona; prawo do zastosowania stawki VAT 0% dla WDT.

2018.07.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.349.2018.1.KT
     ∟Zastosowanie procedury uproszczonej do wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej.

2018.05.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.167.2018.1.KT
     ∟Opodatkowanie dostawy towarów w ramach wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej z zastosowaniem procedury uproszczonej oraz brak obowiązku rejestracji Wnioskodawcy dla celów VAT w Polsce.

2018.05.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.189.2018.1.JN
     ∟Rozliczenie dostawy towarów w ramach transakcji łańcuchowej i prawa do odliczenia podatku naliczonego przez Wnioskodawcę z tytułu tej transakcji oraz w zakresie możliwości zastosowania procedury uproszczonej dla planowanych transakcji łańcuchowych.

2018.05.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL1-3.4012.153.2018.2.PR
     ∟Uznanie transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną i możliwość jej rozliczenia na zasadach właściwych dla procedury uproszczonej.

2018.04.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.137.2018.1.KT
     ∟Rozpoznanie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w ramach transakcji trójstronnej i opodatkowanie 0% stawką VAT na podstawie posiadanych dokumentów.

2018.02.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.697.2017.2.SM
     ∟Co do zasady, usługi transportu starych mebli oraz umeblowanie pięter biurowych mają charakter samoistny i mogą być wykonywane niezależnie od siebie, jak również nie występuje między nimi tak ścisły związek, by nie było możliwe ich wyodrębnienie. Zarówno usługa transportu starych mebli, jak i meblowanie pięter biurowych są rodzajem świadczeń, które nabywca może kupić oddzielnie. Niniejsze okoliczności sprawy jednoznacznie potwierdzają, że w analizowanym przypadku przedmiotem świadczenia na rzecz polskich Klientów nie jest jedno kompleksowe świadczenie. Stosowana przez Spółkę praktyka wskazuje, że wyodrębnienie usługi transportu starych mebli oraz meblowania pięter biurowych jest nie tylko możliwe, ale i stosowane przez Spółkę. Co do zasady, są to różne i niezależne od siebie świadczenia, a zatem w przedmiotowej sprawie mamy do czynienia z odrębnymi świadczeniami. W opisanym przypadku nie można mówić o jednym kompleksowym świadczeniu. W konsekwencji, ww. świadczenia należy zakwalifikować jako dwa odrębne, niezależne świadczenia, które powinny być odrębnie opodatkowane VAT według właściwych dla nich zasad.

2018.02.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.51.2018.1.SM
     ∟VAT - w zakresie uznania transakcji za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną, wymaganej dokumentacji potwierdzającej wywóz towarów z terytorium Polski i prawa do zastosowania stawki 0%.

2017.12.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.540.2017.1.KT
     ∟w zakresie wykazania w ewidencji VAT oraz deklaracji podatkowej danych dotyczących dostawy towarów dokonanej w ramach wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej rozliczanej w procedurze uproszczonej

2017.12.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.526.2017.1.SM
     ∟W zakresie uznania dostaw towarów w przedstawionych modelach za odpłatną dostawę towarów na terytorium kraju, wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz możliwości zastosowania procedury uproszczonej.

2017.10.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.319.2017.2.SM
     ∟Skoro Wnioskodawca w stosunku do danej transakcji będzie w posiadaniu dokumentów w postaci: pisemnych umów z Nabywcą (kontraktów); zamówień od Nabywcy na towar będący przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towaru; upoważnienia wystawionego przez Nabywcę towaru dla Spółki, upoważniającego kierowców wybranej przez Nabywcę firmy transportowej do odbioru od Wnioskodawcy towarów; pisemnych oświadczeń potwierdzających przeznaczenie zakupionego towaru; faktury sprzedaży wystawionej na Nabywcę towarów z innego kraju unijnego zawierającej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku; dowodu zapłaty za towar będący przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów dokonanej przez Nabywcę z innego kraju niż Polska, jak również dokumentu CMR (z pierwszego kompletu tych dokumentów) i z dokumentów tych będzie wynikało, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy realizowanej w ramach wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone na terytorium innego państwa członkowskiego, Wnioskodawca będzie mieć prawo do zastosowania stawki podatku w wysokości 0%.

2017.10.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.330.2017.1.SM
     ∟W przypadku otrzymania przez Wnioskodawcę (drugi podmiot w łańcuchu dostaw) zaliczki od ostatecznego (trzeciego w kolejności) podmiotu, dla ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego mają zastosowanie przepisy regulujące moment powstania obowiązku podatkowego dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (jak wyżej wskazano, mamy do czynienia w tej sytuacji z transakcją wykazywaną w informacji podsumowującej jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów). Zatem w przedmiotowym przypadku otrzymanie zaliczki przez Wnioskodawcę nie powoduje powstania obowiązku podatkowego.

2017.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.317.2017.1.SM
     ∟w zakresie uznania transakcji za trójstronną i prawa do zastosowania stawki 0%

2017.08.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP1-2.4012.229.2017.2.SM
     ∟Czy mając na względzie fakt, że Wnioskodawca posiada numer identyfikacyjny dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych w Polsce opisane w niniejszym wniosku transakcje mogą być rozliczane przy zastosowaniu procedury uproszczonej przewidzianej w przepisie art. 135 ust. 1 pkt 4 ustawy o VAT, jeśli Wnioskodawca będzie w tych transakcjach posługiwał się numerem identyfikacyjnym nadanym mu dla celów VAT w Niemczech, tj. numerem spełniającym warunki, o których mowa w przepisie art. 135 ust. 1 pkt 4 lit. c ustawy o VAT?

2017.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT1-2.4012.317.2017.1.JS
     ∟Wnioskodawca ma możliwość rozliczenia dostawy towaru jako wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej, o której mowa w art. 135 ust. 1 pkt 2 ustawy, na zasadzie procedury uproszczonej, o której mowa w art. 135 ust. 1 pkt 4 ustawy

2016.12.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPP3.4512.679.2016.1.APR
     ∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji pomiędzy Sprzedawcą a Spółką za dostawę towarów, prawa do odliczenia podatku naliczonego w fakturach wystawionych przez Sprzedawcę, uznania transakcji pomiędzy Spółką a Nabywcą za „dostawę ruchomą”, uznania transakcji pomiędzy Spółką, Nabywcą i Odbiorcą za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną.

2016.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462-IPPP3.4512.781.2016.1.KT
     ∟w zakresie rozliczenia dostawy towarów w ramach transakcji łańcuchowej

2016.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1462.IPPP3.4512.645.2016.3.ISK
     ∟w zakresie stosowania uproszczonej procedury rozliczania podatku w wewnątrzwspólnotowych transakcjach trójstronnych

2016.10.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-357/16-4/BJ
     ∟Czy dokonywane przez Wnioskodawcę transakcje wchodzą w zakres wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych, do których zastosowanie znajduje procedura uproszczona, określona w art. 135 ust. 1 pkt 4 ustawy VAT w efekcie czego Wnioskodawca jest uprawniony do rozpoznania dostawy dokonywanej na rzecz Pośrednika jako wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów?

2016.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4512-48/16/PK
     ∟Rozpoznanie wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej

2016.06.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-221/16-4/KT
     ∟rozliczenie dostawy towarów jako wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej, do której ma zastosowanie procedura uproszczona

2016.05.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-215/16/AW
     ∟Możliwość zastosowania procedury uproszczonej rozliczenia podatku w wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej.

2016.05.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-225/16-4/JŻ
     ∟Określenie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej.

2016.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/4512-1-405/15-2/JN
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie rozpoznania transakcji jako wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną oraz możliwości rozliczenia tej transakcji przy zastosowaniu procedury uproszczonej.

2016.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-978/15-3/KT
     ∟Rozliczenie dostawy towarów jako wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej, do której ma zastosowanie procedura uproszczona.

2016.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-982/15-2/WH
     ∟Obowiązek rejestracji jako podatnik VAT.

2015.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-811/15-2/JF
     ∟Opodatkowanie transakcji trójstronnej.

2015.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-438/15-2/JF
     ∟Uznanie transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną, rozliczenia jej w ramach procedury uproszczonej oraz obowiązku rejestracji dla celów rozliczenia VAT w Polsce.

2015.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-115/15-4/JSz
     ∟Uznanie przedmiotowych transakcji za wewnątrzwspólnotowe transakcje trójstronne, do których ma zastosowanie procedura uproszczona określona w art. 135 ustawy oraz rozpoznanie przez Wnioskodawcę wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

1 2 3 4

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj