Interpretacje do przepisu
art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


3022/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

2014.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-477/14/KG
     ∟Wspólnota Mieszkaniowa nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z termomodernizacją budynku.

2014.07.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-463/14/BS
     ∟Opodatkowanie świadczonych usług oraz prawo do odliczenia p. udzielonego związanego z tymi usługami.

2014.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-51/11/14-S/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie podstawy opodatkowania samochodów osobowych.

2014.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-395/14/KG
     ∟- Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej udział Związku Gmin w kosztach utrzymania kursów i połączeń komunikacyjnych; - Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej refundację kosztów stosowania uprawnień do ulgowych przejazdów stanowionych przez Związek Gmin.

2014.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/443-333/14-4/AK
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT w odniesieniu do wydatków mieszanych, nieuwzględnianie zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.), w odniesieniu do wydatków mieszanych,

2014.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-359/14/UH
     ∟-brak możliwości odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług w ramach projektu pn.”…”, w części wykorzystywanej indywidualnie przez Lidera, -brak możliwości odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie mienia przekazanego partnerom ww. projektu.

2014.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-266/14-5/SM
     ∟moment rozliczenia faktury korygującej „in plus” i stosowany kurs przeliczenia waluty

2014.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-265/14-4/LK
     ∟moment rozliczenia faktury korygującej w związku ze świadczeniem usług, oraz zastosowanie właściwego kursu waluty w związku z korektą faktury.

2014.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-264/14-4/KB
     ∟w zakresie momentu rozliczenia faktury korygującej w związku ze świadczeniem usług oraz zastosowania właściwego kursu waluty w związku z korektą faktury.

2014.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-267/14-4/KT
     ∟moment rozliczenia faktury korygującej z związku ze świadczeniem usług oraz zastosowanie właściwego kursu waluty w związku z korektą faktury

2014.07.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-374/14-2/KC
     ∟ustalenie podstawy opodatkowania przy wniesieniu aportu znaku towarowego.

2014.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-317/14/UH
     ∟Ustalenie podstawy opodatkowania w przypadku dostawy działki zabudowanej budynkiem gospodarczym wybudowanym przez dotychczasowego dzierżawcę.

2014.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-388/14/KG
     ∟- Gmina do uzyskanego przez siebie obrotu nie wlicza obrotu uzyskanego przez jednostki budżetowe jako, że są one z punktu widzenia podatku VAT odrębnymi podmiotami; - Gmina w odrębnie składanych deklaracjach podatkowych winna rozliczać wyłącznie VAT należny i naliczony z tytułu wykonywanych przez nią czynności; - Gmina przy obliczeniu proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, nie powinna uwzględniać obrotu wynikającego z działalności jednostek z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług.

2014.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-375/14-2/AKr
     ∟Czy otrzymane przez Wnioskodawcę dofinansowanie stanowi podstawę opodatkowania w rozumieniu art. 29a ustawy o podatku od towarów i usług?

2014.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-474a/14/AP
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 6. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności jednostek budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2014.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-378/14/MN
     ∟1. Czy powinna Pani refakturować opłaty za wodę i ścieki w stawce 8% z związku z tym, że otrzymuje Pani faktury za wodę i ścieki w stawce 8%? 2. Czy fakturę za media powinna Pani ujmować w rejestrze VAT zakupy, a „refakturę” za media wystawioną przez Panią w rejestrze sprzedaży VAT? 3. Czy z faktur zakupowych (materiały, usługi) związanych z budową budynku, który jest poza działalnością, którą Pani prowadzi i nie jest wprowadzony do ewidencji środków trwałych, mogła Pani odliczyć podatek VAT.

2014.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-490/14-3/MP
     ∟zbycie ogółu praw i obowiązków w spółce – czynności niepodlegające opodatkowaniu

2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-85/10/14-5/S/AS
     ∟możliwość obniżenia obrotu oraz kwoty podatku należnego na podstawie faktur korygujących

2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-345/14/KG
     ∟- prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT; - wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT podejmowanych przez Gminę działań w ramach wykonywania zadań publicznych i nieuwzględniania zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT; - nieuwzględnianie w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy dostawy towarów i świadczenia usług wynikających z działalności jednostek; - brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.); - brak obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT; - zastosowanie od razu proporcji właściwej, w przypadku gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych za lata przeszłe.

2014.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-453/14/AJ
     ∟Struktura sprzedaży.

2014.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-520/14-2/MPe
     ∟w zakresie sposobu kalkulacji proporcji sprzedaży

2014.06.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-271/14/BM
     ∟w zakresie ustalenia czy przedmiotową dotację do kosztów na pokrycie kosztów działalności zakładu uwzględnia się w mianowniku proporcji przy obliczeniu wskaźnika proporcji

2014.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-222/14/WN
     ∟dokumentowanie na fakturze usług wysyłki, spedycji, transportu, poczty lub kuriera w przypadku dostawy towarów za pośrednictwem sklepu internetowego

2014.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-259/14-3/AO
     ∟w zakresie możliwości i terminu obniżenia podstawy opodatkowania o wartość udzielonych rabatów pośrednich i sposobu ich dokumentowania

2014.06.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-251/14/DK
     ∟Otrzymane przez Wnioskodawcę dofinansowanie na pokrycie kosztów realizacji wskazanego we wniosku projektu nie będzie stanowiło podstawy opodatkowania w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującego do dnia 31 grudnia 2013 r. oraz art. 29a ust. 1 obowiązującego od 1 stycznia 2014 r., a tym samym nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem.

2014.06.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-265/14/JP
     ∟brak prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia nieruchomości oraz brak obowiązku zapłaty podatku z tytułu darowizny tych nieruchomości

2014.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-292/14-3/JSK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania dla czynności wniesienia aportem znaku towarowego.

2014.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP5/443-62/14-2/KG
     ∟Podstawa opodatkowania czynności wniesienia aportem praw majątkowych do spółki kapitałowej.

2014.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-201/14-7/ALN
     ∟Czy Spółka prawidłowo nie rozpoznała obrotu opodatkowanego VAT i podatku należnego z tytułu otrzymanej od Partnera A kwoty 100% wartości cedowanych wierzytelności?

2014.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-200/14-7/ALN
     ∟Czy Spółka prawidłowo nie rozpoznała obrotu opodatkowanego VAT i podatku należnego z tytułu otrzymanej od Partnera A kwoty 100% wartości cedowanych wierzytelności?

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj