Interpretacje do przepisu
art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


3022/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług

3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

2015.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-111/15-3/JS
     ∟podstawa opodatkowania czynności wniesienia aportem nieruchomości do spółki komandytowo-akcyjnej

2015.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-110/15-2/AP
     ∟określenie podstawy opodatkowania oraz obrotu, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, w przypadku transakcji na instrumentach pochodnych

2015.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-324/15-2/RK
     ∟Określenie podstawy opodatkowania z tytułu aportu Nieruchomości.

2015.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-207/15-7/AW
     ∟Podstawa opodatkowania oraz stawka dla dostawy domów jednorodzinnych wraz z udziałem w drodze dojazdowej – jedna dostawa

2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-211/15-2/AO
     ∟W zakresie nieuznania wypłaty premii pieniężnej za opust lub obniżkę ceny w rozumieniu art. 29a ust. 10 pkt 1 ustawy o podatku od towarów i usług i prawidłowość jej dokumentowania za pomocą noty księgowej.

2015.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/4512-24/15-4/ALN
     ∟Czy na podstawie art. 29a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług Zakład, wystawiając fakturą VAT i przyjmując podstawę opodatkowania za wykonaną usługę - cenę za sztukę uboju żywca już po uwzględnieniu opustu cenowego wynikającego z umowy, postąpiono prawidłowo?

2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-64/15-2/BS
     ∟Dot. dokumentowania Bonusów przyznawanych i wypłacanych Aptekom/Pośrednikom i podmiotom reprezentującym Apteki.

2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-322/15-2/KR
     ∟Określenie podstawy opodatkowania z tytułu aportu nieruchomości

2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-323/15-2/AZ
     ∟określenie podstawy opodatkowania z tytułu aportu Nieruchomości

2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/4512-1-2/15-2/TW
     ∟Odzyskanie VAT.

2015.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-62/15-2/KT
     ∟opodatkowanie kompleksowej usługi oczyszczania ścieków, stawka podatku dla świadczonej usługi, podstawa opodatkowania, prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupów związanych z budową przydomowych oczyszczalni ścieków po zawarciu umów cywilnoprawnych z mieszkańcami na świadczenie kompleksowych usług oczyszczania ścieków oraz prawo do korekty deklaracji podatkowej w związku z odliczeniem podatku

2015.04.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-111/15-2/KC
     ∟w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania z tytułu dokonywanych transakcji wymiany walut.

2015.04.10 - Minister Finansów - PT8.8101.43.2015/TKE
     ∟uznanie świadczenia Wnioskodawcy polegającego na sprzedaży produktów gastronomicznych wraz z wykonaniem szeregu czynności na rzecz klienta, za usługę restauracyjną/gastronomiczną; określenie prawidłowej stawki podatku VAT; określenie podstawy opodatkowania dla usługi gastronomicznej obejmującej wydanie produktu żywnościowego

2015.04.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-22/15/IK
     ∟w zakresie określenia podstawy opodatkowania transakcji aportu znaków towarowych do SKA

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-159/15-2/MP
     ∟podstawa opodatkowania aportu anaków towarowych, prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej aport;

2015.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-242/15-2/AW
     ∟podstawa opodatkowania – wartość nominalna akcji wydawanych w zamian za aport, prawo do odliczenia

2015.03.20 - Minister Finansów - PT8.8101.13.2015/TKE
     ∟uznanie, iż w świetle art. 6 ust. 1 unijnego rozporządzenia wykonawczego świadczenie Wnioskodawcy w Sieci restauracji polegające na sprzedaży produktów gastronomicznych (wraz z wykonaniem szeregu czynności na rzecz klienta) stanowi usługę restauracyjną i gastronomiczną (związaną z wyżywieniem); uznanie, iż w świetle art. 6 ust. 1 unijnego rozporządzenia wykonawczego, świadczenie Wnioskodawcy w Lokalu polegające na sprzedaży produktów gastronomicznych wraz z wykonaniem szeregu czynności na rzecz klienta stanowi usługę restauracyjną/gastronomiczną (związaną z wyżywieniem); uznanie, że świadczenie Wnioskodawcy (usługa gastronomiczna obejmująca wydanie produktu żywnościowego) może być opodatkowane obniżoną stawką VAT (obecnie 8%), z wyłączeniem tej części, która odpowiada wartości sprzedaży produktu opodatkowanego według podstawowej stawki VAT (w szczególności napojów); uznanie, że w świetle art. 29 ust. 1 ustawy o VAT (w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r.) podstawą opodatkowania świadczenia Wnioskodawcy (usługa gastronomiczna obejmująca wydanie produktu żywnościowego) jest cena płacona przez Klienta alokowana do części odpowiadającej wartości usługi restauracyjnej i części odpowiadającej wartości produktu (i pomniejszona o należny VAT).

2015.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-39/15-4/IG
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług. Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej również: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem ustawy o VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?

2015.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1630/14/MN
     ∟Czy rekompensata wypłacana za realizację zadań przewozowych będzie stanowiła obrót podlegający VAT w rozumowaniu art. 29 ustawy o VAT i tym samym podlega opodatkowaniu? Czy należne Spółce wynagrodzenie z rozliczenia wykonania zadania przewozowego powinno zostać udokumentowane fakturą, VAT czy też innym dokumentem zewnętrznym?

2015.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1237/14/MS
     ∟dokumentowanie otrzymanej przez Wnioskodawcę rekompensaty oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z zakupami związanymi ze świadczeniem usług

2015.03.16 - Minister Finansów - PT8.8101.50.2015/WCH/182
     ∟uznanie, iż świadczenie Wnioskodawcy w Restauracji i Klubie polegające na sprzedaży produktów gastronomicznych (wraz z wykonaniem szeregu czynności na rzecz klienta) stanowi usługę restauracyjną/gastronomiczną (związaną z wyżywieniem); uznanie, że świadczenie Wnioskodawcy (usługa gastronomiczna obejmująca wydanie produktu żywnościowego) może być opodatkowane obniżoną stawką VAT, z wyłączeniem tej części, która odpowiada wartości sprzedaży produktu opodatkowanego według podstawowej stawki VAT (w szczególności napojów); uznanie, że w świetle art. 29 ust. 1 ustawy o VAT (w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2013 r.) podstawą opodatkowania świadczenia Wnioskodawcy (usługa gastronomiczna obejmująca wydanie produktu żywnościowego) jest cena płacona przez Klienta alokowana do części odpowiadającej wartości usługi restauracyjnej i części odpowiadającej wartości produktu (i pomniejszona o należny VAT)

2015.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1448/14-3/MPe
     ∟w zakresie prawidłowego dokumentowania rabatów

2015.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1700/14/PS
     ∟1. Czy czynność wniesienia działek tytułem wkładu do spółki cywilnej założonej z bratem podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w dniu przeniesienia prawa własności nieruchomości? 2. Czy sprzedaż nieruchomości, tj. 3 działek budowlanych wraz z udziałem w drodze wewnętrznej i planowane przekazanie nieodpłatne Gminie jednej działki pełniącej funkcję drogi, będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? 3. Czy czynność wniesienia tytułem wkładu do spółki cywilnej założonej z bratem 1/2 części prawa własności nieruchomości podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? Jak należy określić wysokość podstawy opodatkowania i jak ustalić moment powstania obowiązku podatkowego, jeśli odpowiedź na pytanie nr 3 jest pozytywna?

2015.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1714/14/EB
     ∟W związku ze zbyciem w formie aportu przedmiotowych działek gruntu nie stał się Pan podatnikiem podatku od towarów i usług.

2015.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-153/15-3/MP
     ∟Podstawa opodatkowania czynności wniesienia aportem do spółki z o.o. nieruchomości gruntowych.

2015.03.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1602/14/DM
     ∟Czy Wspólnota Lokalowa ma prawo do odliczenia naliczonego podatku od towarów i usług z faktur za remont powierzchni wspólnych oraz powierzchni przed budynkiem Wspólnoty stanowiących część wspólną?

2015.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1246/14/LSz
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd, bez konieczności korygowania takich faktur, - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych po dniu rejestracji, jeżeli błąd będzie dotyczyć omyłkowego: a. wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, b. wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, c. wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur.

2015.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-78/15-2/EK
     ∟Czy podstawą opodatkowania VAT z tytułu aportu będzie wartość nominalna objętych akcji pomniejszona o kwotę należnego podatku VAT?

2015.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1443/14-2/AP
     ∟określenie podstawy opodatkowania z tytułu aportu wnoszonego do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

2015.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1191/14/MS
     ∟prawo do złożenia korekt deklaracji VAT-7, ujęcia faktur korygujących i not korygujących, gdy podatnikiem jest Gmina, za okresy rozliczeniowe gdy zarejestrowanym podatnikiem był Urząd.

3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj