Interpretacje do przepisu
art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


3022/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 29 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

2015.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4512-190/15/PK
     ∟Wykazanie w deklaracji VAT-7 importu usług z tytułu zaciągnięcia pożyczki

2015.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-600/15-2/KR
     ∟Określenie podstawy opodatkowania dla zbycia nieruchomości w drodze wkładu niepieniężnego i możliwości odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury dokumentującej aport.

2015.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-579/15-3/MK
     ∟Istota: W zakresie określenia podstawy opodatkowania dla czynności wniesienia wkładu niepieniężnego do Sp. z o.o.

2015.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-133/15-4/BM
     ∟Podstawa opodatkowania z tytułu dzierżawy.

2015.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-292/15-4/ISZ
     ∟określenia podstawy opodatkowania świadczonych usług marketingowych na rzecz klientów w przypadku, gdy w ramach tych usług przewidziane jest wydanie uczestnikom nagród pieniężnych w formie bonów pieniężnych, bonów towarowych, kart przedpłaconych oraz nagród rzeczowych

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-183/15/AT
     ∟Brak obowiązku naliczenia podatku należnego z tytułu wykorzystywania wydatków mieszanych do zdarzeń pozostających poza ustawą o VAT oraz odliczenie podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-535/15-2/EK
     ∟Czynność wniesienia praw majątkowych przez Wnioskodawcę jako wkładu niepieniężnego do spółek w zamian za udziały lub akcje, stanowić będzie odpłatne świadczenie usług, podlegające opodatkowaniu. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Zatem Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących poniesione wydatki na wytworzenie przedmiotu aportu, gdyż zostały spełnione przesłanki wynikające z ww. art. 86 ust. 1 ustawy.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-296/15-4/AK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji sprzedaży.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-417/15/KM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 6. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 7. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.

2015.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-395/15/EB
     ∟Zwolnienie od podatku usług z zakresu pomocy przedmedycznej finansowanych ze środków publicznych oraz opodatkowanie ww. usług w sytuacji gdy nie są finansowane ze środków publicznych.

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-423/15/DM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno zakupu towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej także jako: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy sprzedaż, wynikającą z działalności Jednostek z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 4. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 5. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-577/15-3/IGo
     ∟Podstawa opodatkowania podatkiem VAT dla transakcji wniesienia Wkładu Niepieniężnego do Sp. z o.o., z wykorzystaniem instytucji tzw. agio.

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-444/15/AZb
     ∟podstawa opodatkowania dla czynności wniesienia Znaku towarowego jako wkładu niepieniężnego do spółki kapitałowej lub spółki komandytowo-akcyjnej

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-297/15/JJ
     ∟możliwości korekty podatku należnego zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej w przypadku zastosowania niewłaściwej stawki podatku VAT dla świadczonych usług fitness i siłowni

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-296/15/AŚ
     ∟Ustalanie obrotu dla celów podatku VAT oraz kalkulacji wartości współczynnika struktury sprzedaży.

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-319/15/LSz
     ∟Sprzedaż samych gruntów zabudowanych pawilonem gastronomicznym będących własnością dzierżawcy będzie podlegała opodatkowaniu na zasadach ogólnych, tj. stawką VAT 23%.

2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-513/15-2/AŻ
     ∟Określenie podstawy opodatkowania dla czynności wniesienia wkładu niepieniężnego do spółki komandytowo-akcyjnej

2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-358/15-4/AO
     ∟w zakresie braku opodatkowania podatkiem od towarów i usług wynagrodzenia za wykonane prace przez Zakład na rzecz Gminy

2015.07.01 - Minister Finansów - PT8.8101.280.2015TKE
     ∟w zakresie opodatkowania czynności wykonywanych przez komplementariusza na rzecz spółki komandytowej oraz wystania faktury VAT z tego tytułu

2015.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-294/15/ASz
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji oraz sposób ustalania proporcji.

2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-314/15/DK
     ∟opodatkowanie dostawy nieruchomości

2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-266/15-2/HW
     ∟Sposób określenia obrotu upoważniającego do korzystania ze zwolnienia podmiotowego – usługi turystyki.

2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-301/15-4/JK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji.

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-414/15/AZb
     ∟podstawa opodatkowania dla czynności wniesienia Znaku towarowego w drodze aportu do spółki komandytowo-akcyjnej

2015.06.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-350/15-2/AOg
     ∟- prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku zidentyfikowania potrzeby skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd - prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku zidentyfikowania zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych z podaniem nazwy Urzędu i/lub numerem NIP Urzędu, a dotyczących transakcji w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd, - prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych jeżeli błąd będzie dotyczył omyłkowego: wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur

2015.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-427/15-3/MN
     ∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego w sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie m.in. sposobu ustalenia proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy.

2015.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-526/15-2/AW
     ∟zwiększenie podstawy opodatkowania w związku z wypłatą odszkodowania z tytułu nieściągalnych wierzytelności

2015.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4512-426/15-2/WH
     ∟Określenie podstawy opodatkowania oraz prawo do odliczenia podatku w związku z aportem.

2015.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-473/12-5/15/S/MJ
     ∟Opodatkowanie otrzymanej dotacji oraz otrzymanego wkładu własnego; prawo do odliczenia podatku od zakupów towarów i usług w związku z realizacją usług szkoleniowych.

2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-381/15/ES
     ∟prawo do obniżenia podstawy opodatkowania o kwotę skonta (rabatu) z tytułu wcześniejszej zapłaty

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj