Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: skonto

 

skonto 392 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

2021.08.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.223.2021.2.BD
     ∟1. Czy kwota wydatkowana przez Wnioskodawcę na objęcie weksla w posiadanie stanowi koszt uzyskania przychodu? 2. W jakiej wysokości i kiedy rozpoznać przychód ze zwrotu/przeniesienia weksla? 3. Czy w przypadku przeniesienia weksla za kwotę poniżej sumy jaką za weksel zapłacił Wnioskodawca może rozpoznać stratę z przeniesienia weksla, a jeżeli tak to z jakiego źródła i jakim momencie? 4. Jaką stawką należy opodatkować dochody z obrotu wekslami prowadzonego na powyżej opisanych zasadach i do jakiego źródła przychodów je zaliczyć? 5. Dochód z jakiego źródła przychodów obniżają koszty na obsługę bieżącą przedsiębiorstwa?

2021.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.176.2021.2.MK
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydujący o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, 2. czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”, 3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych, 4. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, 5. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, 6. czy Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 r. i 2018 r. przy zastosowaniu stawki podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 15%, 7. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok, 8. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych i także dokonać korekty za ten rok.

2021.07.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.148.2021.2.AG
     ∟konsekwencje podatkowe związane ze sprzedażą wierzytelności

2021.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.353.2021.1.MG
     ∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programach motywacyjnych organizowanych przez spółkę z siedzibą we Francji.

2021.07.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.190.2021.2.SK
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - wydatki ponoszone z tytułu składek na Fundusz Zabezpieczający Spółdzielczego Systemu Ochrony Zrzeszenia BPS w myśl art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu – jest nieprawidłowe, - Bank zgodnie z art. 19 i art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych posiada status małego podatnika i prawo do zastosowania 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych? Czy Bank prawidłowo określił przychody brane pod uwagę przy ustaleniu statusu małego podatnika i limitu 1.200.000 euro warunkującego zastosowanie 9% stawki podatku – jest prawidłowe, - Bank prawidłowo rozpoznaje jako przychód podatkowy, w świetle art. 12 i 16 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymane dyskonto bonów pieniężnych NBP, a nie wartość po jakiej bony pieniężne podlegają wykupowi tj. ich wartość nominalną – jest prawidłowe.

2021.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.126.2021.4.OK
     ∟Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie ustalenia, czy Dyskonto będzie podlegać w Polsce zryczałtowanemu podatkowi dochodowemu pobieranemu u źródła.

2021.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.107.2021.2.JC
     ∟Czy Dyskonto, Opłata Finansowa i Opłata Dodatkowa podlegają w Polsce zryczałtowanemu podatkowi dochodowemu pobieranemu u źródła?

2021.06.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPB-1-3.4510.73.2017.11.APO
     ∟Czy po sprzedaży Wierzytelności do SPV, Spółka będzie uprawniona do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wartości Wierzytelności odpisanych jako nieściągalne, które uprzednio zostały zarachowane jako przychody należne i których nieściągalność została udokumentowana w sposób wymagany przepisami Ustawy o CIT, jak również odpisów aktualizujących wartość Wierzytelności od tej części, która będzie zaliczona do przychodów należnych Spółki, a ich nieściągalność zostanie uprawdopodobniona zgodnie z przepisami Ustawy o CIT?

2021.04.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-1.4011.97.2021.1.MK1
     ∟Ustalenie przychodu z tytułu dyskonta od obligacji nabytej na rynku wtórnym i związanych z tym obowiązków płatnika

2021.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.50.2021.2.SK
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status „małego podatnika”, - przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z tytułu odsetek w Banku, - Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 a w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, - Bank może skorygować zeznanie CIT-8 za 2017 i 2018 rok obliczając podatek w wysokości 15%, - w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 u.p.d.o.p. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2159) na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r. i 2020 r.

2021.04.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.1.2021.2.BG
     ∟Skutki podatkowe w zakresie umów o Produkty Finansowe (leasingu, najmu, pożyczki)

2021.03.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.12.2021.1.OK
     ∟Obowiązki płatnika związane z wypłatą za jego pośrednictwem odsetek i dyskonta z tytułu listów zastawnych.

2021.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.527.2020.2.AP
     ∟- czy przepis art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych należy interpretować w ten sposób, że w celu ustalenia, czy Bank posiada status małego podatnika, przy obliczaniu wysokości przychodów ze sprzedaży uzyskiwanych przez Bank należy pomijać kwoty, które Bank uzyskuje w związku z wykupem Bonów Pieniężnych, jak i dyskonto, które jest uzyskiwane przez Bank w związku z transakcjami, których przedmiotem są Bony Pieniężne, - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności przepisy art. 12 i art. 19 ust. 1 pkt 2, należy interpretować w ten sposób, że Bank powinien rozpoznawać jako przychód w związku z transakcjami, których przedmiotem jest nabywanie i zbywanie przez Bank Bonów Pieniężnych, jedynie kwotę dyskonta (różnicę pomiędzy ceną nabycia i ceną wykupu), nie rozpoznając przy tym przychodu w postaci kwot otrzymywanych przez Bank w związku ze zbyciem przez Bank Bonów Pieniężnych (ceny wykupu).

2021.03.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.480.2020.2.AM
     ∟- czy wymienione we wniosku bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku podatkowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu, czy nie przekroczył limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od bonów pieniężnych NBP; - czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika” dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank powinien uwzględniać obligacje BPS (ich wartość nominalną) oraz czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Bank powinien brać pod uwagę obligacje BPS (ich wartość nominalną); - czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, należy uwzględniać przychody z tytułu odsetek od obligacji BPS oraz czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; - czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15%; - czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiadał w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji czy Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego do opodatkowania uzyskanych w 2019 roku dochodów i dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok; - czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.

2021.02.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.352.2020.1.AG
     ∟Brak zastosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 15c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dotyczącego kosztów finansowania dłużnego, w odniesieniu do kwoty Dyskonta wypłacanego na podstawie umów faktoringu

2021.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.331.2020.1.AG
     ∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kwoty dyskonta powstałego w wyniku wykupu obligacji w związku z dokonaniem przekazu oraz powstanie różnic kursowych z tytułu wykupu obligacji wyrażonych w EUR w związku z dokonaniem przekazu

2021.01.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.581.2020.1.SG
     ∟w zakresie ustalenia: -czy transakcje nabycia i odkupienia jednostek uczestnictwa BPS X oraz przychód będący wynikiem tych operacji mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, -czy wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP, obligacji BPS, obligacji skarbowych oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu statusu „małego podatnika”, -czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od bonów pieniężnych, obligacji BPS i obligacji skarbowych, -czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, -czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, -czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za rok 2018 Bank posiada w roku 2019 status „małego podatnika” i może zastosować obniżoną stawkę do wyliczenia należnego podatku 9% od przychodów innych niż z zysków kapitałowych, a także dokonać korekty za ten rok, -czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 rok Bank posiada w roku 2020 status „małego podatnika” i może zastosować preferencyjną stawkę podatku 9% do wyliczenia należnego podatku od przychodów innych niż z zysków kapitałowych

2020.12.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.347.2020.2.PB
     ∟w zakresie ustalenia: - czy przychody związane z wykupem papierów wartościowych w postaci wykupu obligacji, bonów pieniężnych NBP przez emitenta, Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”, - czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od obligacji, bonów pieniężnych NBP, które stanowią przychód z odsetek w Banku, - czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku podatkowym 2020 status „małego podatnika”, - czy dla obliczenia za rok 2020 podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 9% w przypadku uzyskania przychodów w roku podatkowym 2020 w kwocie nie przekraczającej równowartości 1.200.000 euro, zarówno do zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych jak i osiągniętego dochodu za cały 2020 r., - skutków przekroczenia w 2020 r. ww. limitu przychodów.

2020.11.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.317.2020.3.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określaniu czy posiada status „małego podatnika”; 2. czy wartość nominalna bonów pieniężnych oraz transakcje ich kupna-wykupu dokonywane w ciągu roku obrotowego winne być uwzględniane w limicie przy określaniu przychodów o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop; 3. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód odsetkowy Banku; 4. czy przychody z otrzymanego dyskonta należy uwzględnić przy ustalaniu limitu przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop; 5. czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; 6. czy przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości Bank powinien uwzględnić przy określaniu przychodów, o których mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop; 7. czy Bank, w związku ze zmianami wprowadzonymi od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r.; 8. czy, biorąc pod uwagę wartość przychodów uzyskanych za lata poprzednie, za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2020 r. i przewidywane przychody do osiągnięcia na koniec 2020 r., Bank może zastosować stawkę podatku dochodowego od osób prawnych w wysokości 9% w 2020 r.; 9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust 1 pkt 2 w zw. z art 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank w 2018 r. posiadał status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych powinien zastosować 15% stawkę podatku.

2020.11.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.373.2020.2.AW
     ∟w zakresie ustalenia: czy wyżej wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-wykupu dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu limitu decydującego o statusie „małego podatnika”; czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 r. status „małego podatnika” w związku z czym w 2019 r. powinien zastosować 9% stawkę podatku; czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2019 r. oraz obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 9%; czy w roku podatkowym 2020 Bank może skorzystać z 9% stawki podatku dochodowego od osób prawnych jeżeli przychody w 2019 r. nie przekroczyły kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez NBP na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego a przewidywane osiągnięte przychody w 2020 r. nie przekroczą wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1.000 zł zgodnie z art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2020.11.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.355.2020.1.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie należy uwzględniać wartości papierów wartościowych utrzymywanych do terminów zapadalności, tj. bonów pieniężnych NBP oraz obligacji BPS, transakcji związanych z ich wykupem i zakupem, przychodów z tytułu otrzymanego dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych, przychodów z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; 2. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku w wysokości 15% oraz może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2017 i 2018 rok; 3. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2018 rok, Bank posiada w 2019 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji był uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych, a co za tym idzie czy może dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok; 4. czy na podstawie art. 19 ust.1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wartości przychodów uzyskanych ze sprzedaży za 2019 rok, Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika” i w konsekwencji jest uprawniony do obliczenia za ten rok podatku dochodowego przy zastosowaniu obniżonej 9% stawki podatku, od przychodów innych niż zysków kapitałowych.

2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.406.2020.2.SK
     ∟ustalenia, czy: - wymienione wartości bonów pieniężnych NBP oraz transakcje związane z kupnem i wykupem dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać przy ustalaniu wartości przychodu ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika”, - przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, - Bank powinien wykonać korektę podatku dochodowego za 2017 i 2018 r. i wykazać podatek należny w wysokości 15%

2020.11.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.385.2020.1.SK
     ∟ - 8. Istota interpretacji (teza): ustalenia, czy: Czy Bank przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych powinien brać pod uwagę: a. sprzedaż w 2016 r. jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym w kwocie 38.211,23 zł (tzn. zysk ze sprzedaży obliczony jako różnica między wartością po jakiej Bank kupił jednostki uczestnictwa w 2015 r. (2.000.000,00 zł), a wartością po której Bank je sprzedał w 2016 r. (2.038.211,23 zł) - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., b. wartość papierów wartościowych utrzymywanych do terminu zapadalności tj. bonów pieniężnych NBP i obligacji BPS oraz transakcji związanych z zakupem i wykupem tych papierów dokonywanych w trakcie roku obrotowego oraz przychody uzyskane w postaci dyskonta i odsetek od tych papierów wartościowych - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r., c. przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości - do uzyskania statusu małego podatnika za 2017 r., 2018 r., 2019 r., 2020 r., - Czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada: a. w roku 2017 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok, b. w roku 2018 status małego podatnika i w konsekwencji dla obliczenia za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15% oraz wykonać korektę podatku dochodowego za ten rok, c. w roku 2020 status małego podatnika i w przypadku gdyby łączne przychody (dochody) inne niż z zysków kapitałowych nie przekroczyły w roku 2020 wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1.200.000 euro przeliczonej według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł. - tj. 1.200.000 x 4,2571 = 5.109.000 zł powinien zastosować dla obliczenia za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych stawkę podatku 9%.

2020.11.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.323.2020.2.AM
     ∟1. czy wartość nominalna wymienionych we wniosku bonów pieniężnych NBP oraz transakcje kupna i wykupu dot. tych bonów dokonywane w trakcie roku obrotowego, Bank powinien brać pod uwagę przy ustalaniu statusu „małego podatnika”; 2. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów; 3. czy Bank przy ustaleniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości; 4. czy transakcje nabycia i sprzedaży jednostek uczestnictwa BPS TFI mają wpływ na limit przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; 5. czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychód będący wynikiem z operacji nabycia-odkupienia jednostek uczestnictwa BPS TFI; 6. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%; 7. czy Bank powinien dokonać korekty zeznania podatkowego za 2017 i 2018 r. oraz obliczyć podatek dochodowy od osób prawnych wg stawki 15 %; 8. czy Bank może: - zastosować 9% stawkę podatku dochodowego do opodatkowania uzyskanych w 2019 roku dochodów, - dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za 2019 rok; 9. czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w 2020 roku status „małego podatnika”, w związku z czym może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2020 rok.

2020.11.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.368.2020.2.AP
     ∟- czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika”, - czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w banku, - czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście małego podatnika powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych bank powinien zastosować 15% stawkę podatku, - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować 9% stawkę podatku.

2020.10.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.306.2020.1.AP
     ∟- czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2018 r. Bank posiada w 2019 r. status małego podatnika; - czy Bank może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego za 2019 r. podatku, a co za tym idzie dokonać korekty zeznania podatkowego złożonego za ten rok podatkowy; - czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 oraz art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i wyliczonych przychodów ze sprzedaży za 2019 r. Bank posiada w 2020 r. status małego podatnika i może zastosować preferencyjną 9% stawkę do wyliczenia należnego podatku za ten rok podatkowy; - czy Bank powinien brać pod uwagę wartość papierów wartościowych (obligacji skarbowych) utrzymywanych do terminu zapadalności przy wyliczaniu przychodów ze sprzedaży uprawniających do uzyskania statusu małego podatnika w rozumieniu art. 4a pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jak również, czy przychodem uwzględnianym przy ustaleniu podstawy opodatkowania będzie wartość nominalna - cena wykupu obligacji skarbowych przez ich emitenta.

2020.10.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.273.2020.2.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży uzyskanych w latach 2016 i 2017, decydującym o statusie „małego podatnika” dla celów podatku dochodowego w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji; 2. czy na podstawie art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 4a pkt 10 updop Bank dla obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych za lata podatkowe 2017 i 2018 miał prawo zastosować stawkę podatku w wysokości 15%.

2020.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.379.2020.2.IZ
     ∟Ustalenie, czy: - wymienione bony pieniężne NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży (z uzupełnienia wynika, że Wnioskodawcy chodziło o transakcje kupna/wykupu) dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu czy posiada status „małego podatnika”? - przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody z otrzymanego dyskonta od tych bonów, które stanowią przychód z odsetek w Banku? - Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości? - Bank posiadał w roku podatkowym 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 15 %? - Bank posiadał w roku podatkowym 2019 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczenia należnego za ten rok podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę 9 %?

2020.10.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.274.2020.1.AM
     ∟w zakresie ustalenia: 1. czy w limicie przychodów ze sprzedaży, decydującym o statusie „małego podatnika”, w rozumieniu art. 4a pkt 10 updop, w brzmieniu obowiązującym w roku 2019 i od 1 stycznia 2020 r., nie należy uwzględniać kwot uzyskanych w związku z wykupem bonów pieniężnych i obligacji oraz dyskonta od tych bonów i obligacji; 2. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:  nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem bonów pieniężnych (ceny wykupu),  uwzględniać dyskonto od tych bonów; 3. czy w limicie przychodów, o którym mowa w art. 19 ust. 1 pkt 2 updop, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r., Bank powinien:  nie uwzględniać kwot otrzymanych w związku ze zbyciem Obligacji Z. (ceny wykupu),  nie uwzględniać dyskonta od tych obligacji,  uwzględniać otrzymane odsetki od tych obligacji

2020.09.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.224.2020.3.AR
     ∟w zakresie ustalenia: - czy wymienione we wniosku wartości bonów pieniężnych NBP (ich wartość nominalna) oraz transakcje kupna-sprzedaży dokonywane w trakcie roku obrotowego Bank powinien brać pod uwagę przy określeniu, czy posiada status „małego podatnika” - czy przy wyznaczaniu statusu „małego podatnika” Bank powinien brać pod uwagę przychody od otrzymanego dyskonta od tych bonów, - czy Bank przy ustalaniu wartości przychodów ze sprzedaży w kontekście „małego podatnika” powinien brać pod uwagę przychody z tytułu rozwiązania rezerw i aktualizacji wartości, - czy przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w szczególności art. 19 ust. 1 pkt 2 w związku z artykułem 4a pkt 10, należy interpretować w ten sposób, że Bank posiada w roku 2017 i 2018 status „małego podatnika” i w konsekwencji dla obliczania za te lata podatku dochodowego od osób prawnych Bank powinien zastosować stawkę podatku 15%, - czy Bank powinien dokonać korekty podatku dochodowego za 2017 i 2018 rok oraz obliczyć zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 15 %, - czy w związku z wprowadzonymi zmianami od dnia 1 stycznia 2019 r. w art. 19 ust. 1 updop, na podstawie przedstawionych danych Bank może zastosować 9% stawkę podatku dochodowego od osób prawnych za 2019 r. oraz 2020 r. i dokonać korekty podatku za 2019 r., - czy bank powinien dokonać korekty za 2020 r.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj