Interpretacje do przepisu
art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


393/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-921/08/CzP
     ∟„Czy otrzymane dofinansowanie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?”

2009.01.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-621a/08/PS
     ∟Czy dotacja otrzymana przez podatnika z budżetu Komisji Europejskiej ze środków programu ramowego na rzecz konkurencyjności i innowacji w latach 2008 – 2013 za pośrednictwem koordynatora Konsorcjum – Politechniki „A.” jest zwolniona z podatku dochodowego od osób prawnych?

2009.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-126/08-2/IŚ
     ∟jeżeli w związku z realizacją programów operacyjnych, objętych okresem programowania 2007–2013, Spółka będzie beneficjentem środków (dotacji) otrzymywanych z budżetu państwa, to środki te stanowić będą przychód - zwolniony jednakże od opodatkowania na podstawie ww. przepisów. Jednocześnie należy mieć na uwadze, iż wydatki bezpośrednio sfinansowane ww. przychodami zwolnionymi od podatku, nie będą mogły stanowić kosztów uzyskania przychodów. Zgodnie bowiem z art. 16 ust. 1 pkt 58 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków i kosztów bezpośrednio sfinansowanych z dochodów (przychodów), o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 14a, 23, 24, 42, 47 i 48 lub ze środków, o których mowa w art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

2009.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1567/08-2/SAP
     ∟Czy Instytut ma prawo do odliczania kwot podatku naliczonego z faktur zakupu towarów i usług wykorzystywanych do realizacji zadań naukowo-badawczych sfinansowanych z dotacji i dofinansowań wyżej wymienionych w punktach od 1 do 8 i z faktur zakupu środków trwałych i aparatury naukowo-badawczej dotyczących zadania realizowanego w ramach programu Innowacyjna Gospodarka (pkt. 9)?

2009.01.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-603/08/DK
     ∟Czy wydatki na zakup przedstawionych towarów i usług mogą być zaliczone przez Spółdzielnię do kosztów uzyskania przychodów?

2009.01.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-662/08-2/EK
     ∟Czy dotacja otrzymana przez Spółkę z budżetu Komisji Europejskiej ze środków Programu Ramowego na Rzecz Konkurencyjności i Innowacji w latach 2008-2013 (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 310 z 09.11.2006 r., str. 15) za pośrednictwem Koordynatora Konsorcjum jest zwolniona z podatku dochodowego od osób prawnych?

2008.12.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-858/08/PP
     ∟Czy bezzwrotna dotacja inwestycyjna, którą uzyska Spółka na pokrycie kosztów związanych z wykonywaną inwestycją na środkach trwałych jest zwolniona z podatku dochodowego od osób prawnych (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)?

2008.12.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-65/08-2/IŚ
     ∟Czy wydatki poniesione przez Spółkę w ramach projektu E, w części niepokrytej dotacją Wspólnoty Europejskiej, która na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest zwolniona z opodatkowania tym podatkiem, mogą stanowić koszty uzyskania przychodów Spółki (zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych)?

2008.12.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-934/08/ENB
     ∟Czy wynagrodzenia osób zatrudnionych w oparciu o umowy o pracę i umowy cywilnoprawne realizujących bezpośrednio projekt podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2008.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-702/08/JS
     ∟w zakresie zwolnienia przedmiotowego.

2008.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-748/08/JJ
     ∟Czy otrzymane przez Spółkę w ramach przyznanej dotacji rozwojowej środki finansowe na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego projektu będą stanowiły obrót i czy Spółka ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o podatek VAT naliczony od zakupów finansowanych dotacją rozwojową?

2008.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-747/08/JJ
     ∟Czy otrzymane przez Spółkę w ramach przyznanej dotacji rozwojowej środki finansowe na pokrycie wydatków kwalifikowalnych realizowanego projektu będą stanowiły obrót i czy Spółka ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego VAT o podatek VAT naliczony od zakupów finansowanych dotacją rozwojową?

2008.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-1017/08-6/AS
     ∟zakwalifikowanie wydatków poniesionych na doradztwo związane z inwestycją współfinansowaną ze środków unijnych

2008.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-1109/08/GJ
     ∟opodatkowanie dotacji z Europejskiego Funduszu Społecznego

2008.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-918/08-2/GJ
     ∟Czy pozyskane przez Wnioskodawcę środki w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, stanowią dla Wnioskodawcy przychód zwolniony z podatku dochodowego zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie w jakim pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych z bezzwrotnej pomocy, oraz w art. 17 ust. 1 pkt 47 lub 48 cyt. Ustawy w zakresie w jakim pochodzą z dotacji budżetu państwa?

2008.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-919/08-2/GJ
     ∟Czy pozyskane przez Wnioskodawcę środki w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, stanowią dla Wnioskodawcy przychód zwolniony z podatku dochodowego zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie w jakim pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych z bezzwrotnej pomocy, oraz w art. 17 ust. 1 pkt 47 lub 48 cyt. ustawy w zakresie w jakim pochodzą z dotacji budżetu państwa?

2008.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-471/08/CzP
     ∟„Czy dotacja otrzymana na poczet refundacji poniesionych wydatków w ramach realizowanych powyżej działań będzie stanowiła dla Wnioskodawcy przychód podatkowy a poniesione wydatki będą stanowiły koszty podatkowe, czy też środki te będą korzystały ze zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?”

2008.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB2/415-1052/08/BJ
     ∟Czy wynagrodzenia osób (koordynatora, asystenta, doradcy, szkoleniowca) zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz umów cywilnoprawnych przy realizacji projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz Sektorowego Programu Operacyjnego będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2008.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-906/08-2/GJ
     ∟Czy wydatki poniesione przez P S.A. dotyczące przygotowania programów radiowych o tematyce unijnej, emisji na antenie radiowej umieszczania ich treści na stronie internetowej, stanowią podatkowe koszty uzyskania przychodu w całości tzn. również w części nie refundowanej przez , zgodnie z art. 15 ust. 1 i ust. 4d ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2008.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-770/08-2/GJ
     ∟Czy środki przeznaczone na finansowanie innych uczestników projektu, przekazywane im bezpośrednio z rachunku bankowego Instytutu, stanowią przychód Instytutu w momencie otrzymania tych środków z Komisji Europejskiej i czy ewentualna dotacja z Ministerstwa Nauki stanowić będzie przychód Instytutu? Czy wydatki sfinansowane środkami otrzymanymi z Komisji Europejskiej i Ministerstwa Nauki stanowić będą koszty uzyskania przychodów?

2008.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-340/08/AK
     ∟Czy zasada opodatkowania otrzymanej dotacji w ramach realizowanego Projektu inwestycyjnego oraz zasada kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z otrzymaną dotacją jest prawidłowe?

2008.06.30 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/BF-II/005-292/06/GT/OF-II
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/BF-II/005-292/06/GT/OF-IIData2008.06.30AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek dochodowy od osób fizycznych --> Zwolnienia przedmiotoweSłowa kluczowepomoc bezzwrotnaprojekt pomocowyumowa o dziełoumowa zleceniaPytanie podatnikaCzy zwolnienie z opodatkowania, o którym mowa w zdaniu drugim lit. b) art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, odnosi się jedynie do "podatników", tj. osób fizycznych a nie osób prawnych? D E C Y Z J A Na podstawie art. 14b § 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) w brzmieniu obowiązującym do 30 czerwca 2007 r. w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 217, poz. 1590), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie orzeka - zmienić z urzędu postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście z dnia 7 marca 2006 r. nr 1449/1CF/413/IP-70/06/IW w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego i uznać stanowisko wyrażone we wniosku z dnia 7 grudnia 2005 r. za nieprawidłowe. U z a s a d n i e n i e Wnioskiem z dnia 7 grudnia 2005 r. Sp. z o.o., zwana dalej "Spółką", zwróciła się do Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego przedstawiając następujący stan faktyczny. Spółka rozpoczęła realizację dwóch projektów typu STREP (Specific Targeted Research or Innovation Project) w ramch 6 Programu Ramowego Komisji Europejskiej. W momencie otrzymania refundacji części kosztów związanych z tymi pracami Spółka będzie korzystać ze zwolnienia podatkowego wynikającego z art. 17 ust. 1 pkt 23 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Spółka ma charakter spółki kapitałowej utworzonej na podstawie przepisów Kodeksu spółek handlowych, co oznacza, że jako podatnik podatku dochodowego sama nie realizuje bezpośrednio prac w projektach. Do ich realizacji musi posłużyć się osobami fizycznymi zatrudniając je na podstawie różnych umów, tj. umowy o pracę, o dzieło, zlecenia oraz licencyjnej. Przy realizacji projektów w ramach 6 Programu Ramowego Spółka zatrudnia osoby fizyczne, które bezpośrednio realizują cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy. W piśmie z dnia 15 lutego 2006 r. uzupełniającym wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, powołując się na art. 2 kontraktu nr 016403 (projekt SOCOT) oraz 013641 (projekt CHISMACOMB), Spółka dodatkowo wskazała, że bezpośrednio realizuje cele obu projektów. W opinii Spółki w opisanym stanie faktycznym zastosowanie znajduje art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.), zwanej dalej "updof". Ponadto, wyjaśnia, iż w przypadku, gdy Spółka zleci wykonanie określonych czynności osobom fizycznym, osoby te są bezpośrednimi podatnikami realizującymi cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy, gdyż wyłączenie od zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w zdaniu drugim lit. b) art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, odnosi się jedynie do "podatników", tj. osób fizycznych a nie osób prawnych. Po przeanalizowaniu przedstawionego stanu faktycznego i obowiązujących przepisów prawa podatkowego Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście postanowieniem z dnia 20 lutego 2006 r. uznał stanowisko przedstawione przez Spółkę we wniosku za prawidłowe. Skoro, zdaniem organu podatkowego pierwszej instancji, Spółka jest beneficjentem środków przyznanych z bezzwrotnej pomocy zagranicznej upoważnionym do ich rozdzielania m.in. na wynagrodzenia dla zatrudnionych w celu bezpośredniego realizowania projektu pracowników, to należało uznać, że wynagrodzenie pracowników zatrudnionych na umowę o pracę, umowę zlecenia lub umowy o dzieło wypłacane z tytułu bezpośredniej realizacji projektu SOCOT oraz CHISMACOMB są wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 updof. Postanowieniem z dnia 23 listopada 2006 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wszczął z urzędu postępowanie w sprawie zmiany postanowienia Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście z dnia 7 marca 2006 r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego indywidualnej sprawie. Rozpatrując sprawę w wyniku wszczętego z urzędu postępowania Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zważył, co następuje: Zgodnie z art. 14b § 5 lit. b) Ordynacji podatkowej, w brzmieniu obowiązującym do 30 czerwca 2007 r., organ odwoławczy w drodze decyzji zmienia albo uchyla postanowienie, o którym mowa w art. 14a § 4 z urzędu, jeżeli postanowienie rażąco narusza prawo, orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego lub Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, w tym także jeżeli niezgodność z prawem jest wynikiem zmiany przepisów. Rażącym naruszeniem prawa jest naruszenie oczywiste, gdy rozstrzygnięcie organu pierwszej instancji jest ewidentnie sprzeczne z wyraźnym brzmieniem przepisu prawa. Organ pierwszej instancji rażąco naruszył przepis art. 21 ust. 1 pkt 46 updof poprzez jego błędną wykładnię oraz nieprawidłowe zastosowanie. Zawarcie bowiem umowy o pracę, umowy o dzieło, umowy zlecenia lub innej umowy cywilnoprawnej przez Spółkę jako bezpośredniego wykonawcę programu oznacza, iż w sprawie zastosowanie będzie miało wyłączenie ze zwolnienia, o którym mowa w zdaniu drugim art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) updof. Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 updof w brzmieniu obowiązującym od 2004 r., wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra lub agencje rządowe, w tym również w przypadkach, gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy orazb) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie czynności w związku z realizowanym przez niego programem. Z powołanego wyżej przepisu wynika, że zwolnione od podatku dochodowego od osób fizycznych są dochody, które spełniają łącznie dwie przesłanki:1) dochody te są finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy pochodzących od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub instytucji finansowych,2) podatnik uzyskujący te dochody bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.Ustawodawca w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) updof ustanowił ulgę podatkową, która stanowi odstępstwo od zasady sprawiedliwości podatkowej, tj. powszechności (art. 84 Konstytucji RP) i równości opodatkowania (art. 32 Konstytucji RP). Zaprzeczeniem idei powszechności opodatkowania są wszelkiego rodzaju przywileje podatkowe, dlatego też przepisy będące podstawą do korzystania z ulg i odliczeń należy stosować ściśle (tak m.in. Wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 13 stycznia 1994 r. sygn. akt SA/Po 1598/93, Monitor Podatkowy 1994, nr 10, s. 313). Tymczasem zaprezentowane przez Spółkę stanowisko oparte jest na rozszerzającej wykładni omawianego zwolnienia, której zaakceptowanie mogłoby naruszyć wspomniane wyżej zasady rangi konstytucyjnej. Przyjęcie ścisłej wykładni omawianego przepisu - który wymaga aby środki pochodziły od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych - oznacza, że jedynie zaistnienie bezpośredniego związku, którego w niniejszej sprawie zabrakło, pomiędzy podmiotem zagranicznym wypłacającym świadczenie a podatnikiem - odbiorcą pomocy, zadecydować może o spełnieniu warunku pochodzenia dochodów ze środków pomocy zagranicznej. W opinii Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie błędne jest twierdzenie oparte na wnioskowaniu, że skoro Spółka występująca w roli pracodawcy, zleceniodawcy czy też zamawiającego, otrzymała środki pochodzące z bezzwrotnej pomocy zagranicznej lub też pracodawca bezpośrednio realizuje cel programu pomocowego, to uznać możemy, że jego pracownik, zleceniobiorca, przyjmujący zamówienie, otrzymuje te same środki i bezpośrednio realizuje cele programu. Powyższe wywołuje tymczasem skutki odmienne. Zatrudnienie przez Spółkę (bezpośredniego wykonawcę) na podstawie umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej oznacza, że osoby te nie otrzymują środków pomocowych, lecz wynagrodzenie za pracę, które przeznaczone jest na jej osobiste potrzeby, a nie na czynności związane z programem. Ponadto ustawodawca, wprowadzając od dnia 1 stycznia 2003 r. zmiany do art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, w sposób jednoznaczny rozstrzygnął, iż z omawianego zwolnienia nie korzystają podatnicy, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu pomocowego (Spółka) zlecił – bez względu na rodzaj umowy (np. umowa o pracę) - wykonanie określonych czynności. Za pozbawione podstaw prawnych uznać należy ograniczenie zwrotu „podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca” do podatników będących osobami fizycznymi bezpośrednio realizującymi cel programu. Przepis art. 21 ust. 1 pkt 46 updof jest zwolnieniem podatkowym, który interpretować należy w sposób ścisły. Tymczasem zawężenie znaczenia zwrotu „podatnik” do podatników będących osobami fizycznymi powodowałoby ograniczenie wyłączenia przewidzianego w lit. b) art. 21 ust. 1 pkt 46 updof, a co za tym idzie zastosowanie wykładni rozszerzającej do przepisu statuującego zwolnienie podatkowe. Niewątpliwie w przepisie tym mowa jest o każdym podatniku (art. 7 Ordynacji podatkowej), niezależnie czy jest osobą fizyczną czy prawną, który zawiera umowy o pracę, umowy zlecenia lub o dzieło z osobami fizycznymi. Odmienne rozumienie powyższego wyłączenia powodowałoby stosowanie wykładni dyskryminującej osoby fizyczne zatrudnione przez podatnika będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą tylko z tego względu, że ich pracodawca nie jest osobą prawną, a w konsekwencji naruszenie art. 32 Konstytucji RP. W przedmiotowej sprawie Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście rażąco naruszył art. 21 ust. 1 pkt 46 updof i nieprawidłowo ocenił stanowisko wyrażone we wniosku z dnia 7 grudnia 2005 r., w konsekwencji czego Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie orzekł jak w sentencji. Ponadto Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie informuje, iż zgodnie z art. 14b § 5 zd. 2 Ordynacji podatkowej w brzmieniu obowiązującym do 30 czerwca 2007 r. zmiana postanowienia wywiera skutek począwszy od rozliczenia podatku za miesiąc następujący po miesiącu, w którym decyzja została doręczona podatnikowi, a gdy zmiana lub uchylenie postanowienia dotyczy podatków rozliczanych za rok podatkowy - począwszy od rozliczenia podatku za rok następujący po roku, w którym decyzja została doręczona podatnikowi. Wobec powyższego Dyrektor Izby Skarbowej orzekł jak w sentencji.

2008.05.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-298/08-3/SR
     ∟Wynagrodzenia osób fizycznych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umowy zlecenia w związku z realizacją projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 nie podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdyż w momencie ich wypłaty nie były finansowane ze środków bezzwrotnej pomocy, o których mowa w tym przepisie. Ponieważ do przychodów uzyskiwanych przez osoby realizujące programy finansowane z funduszy strukturalnych nie ma zastosowania zwolnienie określone w tym przepisie, skutkuje to tym, że dochody uzyskane z tego tytułu podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych. Oznacza to, że od dochodów ze stosunku pracy płatnik ma obowiązek poboru zaliczek na podatek, stosownie do przepisu art. 31 i 32 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i odpowiednio od dochodów z umów cywilno – prawnych (umowy zlecenia i o dzieło), stosownie do przepisów art. 41 ust. 1 tej ustawy

2008.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-300/08-4/GJ
     ∟Dofinansowanie otrzymane przez Spółkę nie korzysta ze zwolnienia przedmiotowego i stanowi dla niej przychód podatkowy , wydatki zaś poniesione w związku z uzyskaniem tego przychodu będą zaliczane do kosztów uzyskania przychodów stosownie do przepisu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2008.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-219/08-4/BD
     ∟Czy Spółka ma prawo odliczyć podatek naliczony zawarty w fakturze dokumentującej usługi doradcze.

2008.04.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-74/08/CzP
     ∟„Jakie wystąpią po stronie Spółki skutki w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, związane z otrzymaniem środków pomocowych z Funduszu Spójności oraz środków otrzymanych w formie stosownej dotacji od Gminy Ś. przeznaczonych na finansowanie usług doradczych w zakresie środowiska naturalnego dotyczących stawu, a w szczególności czy: - środki te będą zwolnione od opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, - wydatki sfinansowane tymi środkami będą stanowiły po stronie Spółki koszty uzyskania przychodów,- uzyskany w wyniku realizacji przedmiotowego zamówienia efekt w postaci wyników badań i analiz, a zwłaszcza w postaci studium wykonalności projektu będzie stanowił wartość niematerialną i prawną bądź pracę badawczo-rozwojową?”

2008.04.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-64/08/MT
     ∟Czy wartość dofinansowania szkoleń pracowników z Europejskiego Funduszu Społecznego jest przychodem Spółki na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2008.04.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-132/08/DK
     ∟Czy otrzymana kwota powinna zostać ujęta w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych? Czy należy odprowadzić od tej dotacji podatek od osób prawnych?

2008.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PB3-423-72/08-2/GJ
     ∟Środki finansowe otrzymane przez Fundację nie korzystają ze zwolnienia przedmiotowego i stanowią dla niej przychód podatkowy, wydatki zaś poniesione w związku z uzyskaniem tego przychodu będą zaliczane do kosztów uzyskania przychodów stosownie do przepisu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

2008.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB3/423-313/07/MO
     ∟Czy otrzymane z NBP odsetki od środków pomocowych Funduszu Spójności UE czasowo przechowywane na koncie NBP jak również odsetki skapitalizowane od tych środków oraz odsetki kapitalizowane od środków pomocowych Funduszu Spójności przechowywanych na oprocentowanych kontach bankowych własnych firmy, nie lokowanych na rachunkach terminowych (tzn. nie mogą być zakładane lokaty terminowe oraz automatycznie Inwestowanie środków), są przychodem do opodatkowania w myśl ustawy z dnia 15 lutego 1992 r., o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.)?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj