Skorowidz tematyczny interpretacji
podatkowych

 

Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) → Wyroby akcyzowe-przepisy szczegółowe. Podstawa opodatkowania i stawki akcyzy. 734 / 481753  │  wszystkie tematy

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

2013.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-6/13-4/BJ
     ∟ sprzedawane przez Wnioskodawcę wilgotne, niesfermentowane, odżyłowane lub częściowo odżyłowane liście tytoniu stanowią susz tytoniowy. Tym samym Wnioskodawca winien posiadać status pośredniczącego podmiotu tytoniowego. W związku z powyższym przedmiotowe liście tytoniu podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w przypadku dokonania ich sprzedaży podmiotowi innemu niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy, przy czym to sprzedawca suszu tytoniowego, a więc Wnioskodawca, jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje ten susz podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy lub pośredniczącemu podmiotowi tytoniowemu (9b ust. 4 ustawy).

2013.04.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-29/13-2/JK
     ∟ dopuszczalne jest wpisywanie w treści dokumentów dostawy ilości paliwa lotniczego zwolnionego od akcyzy w litrach ustalonych w temperaturze rzeczywistej

2013.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-39/13-2/JK
     ∟ Opodatkowanie tłuszczu zwierzęcego

2013.03.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-22/13-2/KB
     ∟ Warunki zastosowania stawki 0 zł do wyrobów o kodzie CN 2713 20 00

2013.03.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-23/13-2/JK
     ∟ obowiązek uzyskiwania oświadczenia o przeznaczeniu wyrobu gdy jest opodatkoany 0 zł na podstawie art. 89 ust. 2 ustawy

2013.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-24/13-2/SM
     ∟ dokumentowanie przeznaczenia wyrobów o kodzie CN 2713 20 00 do celów innych niż opałowe, jako paliwa itd.

2013.03.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-213/13-2/JK
     ∟ uznanie wyrobów o kodzie CN 2206 00 za piwo, możliwości skorzystania z ulgi dla małych browarów oraz obowiązek oznaczania znakami akcyzy wyrobów o kodzie CN 2206 00

2013.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-162/12-5/KK
     ∟ Sprzedawane przez Wnioskodawcę wilgotne, niesfermentowane, całe liście tytoniu stanowią susz tytoniowy. Tym samym Wnioskodawca winien posiadać status pośredniczącego podmiotu tytoniowego. W związku z powyższym przedmiotowe liście tytoniu podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w przypadku dokonania ich sprzedaży podmiotowi innemu niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy, przy czym to sprzedawca suszu tytoniowego, a więc Wnioskodawca, jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje ten susz podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy lub pośredniczącemu podmiotowi tytoniowemu (9b ust. 4 ustawy). 

2013.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-163/12-5/BJ
     ∟ Sprzedawane przez Wnioskodawcę wilgotne, niesfermentowane, całe liście tytoniu stanowią susz tytoniowy. Tym samym Wnioskodawca winien posiadać status pośredniczącego podmiotu tytoniowego. W związku z powyższym przedmiotowe liście tytoniu podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym w przypadku dokonania ich sprzedaży podmiotowi innemu niż podmiot prowadzący skład podatkowy lub pośredniczący podmiot tytoniowy, przy czym to sprzedawca suszu tytoniowego, a więc Wnioskodawca, jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje ten susz podmiotowi prowadzącemu skład podatkowy lub pośredniczącemu podmiotowi tytoniowemu (9b ust. 4 ustawy).

2013.03.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1225/12-2/KB
     ∟ W zakresie właściwej stawki podatku dla wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2707 99 99.

2013.03.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-270/12/JK
     ∟ Stanowisko zawarte we wniosku dotyczące sposobu składania czytelnego podpisu - za pomocą liter drukowanych - w składanym oświadczeniu, należy uznać za prawidłowe. W przypadku braku możliwości podania typu urządzenia grzewczego nabywca składający oświadczenie powinien wskazać, np. „brak typu urządzenia grzewczego”.

2013.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-181/12-5/TK
     ∟ Czy Wnioskodawca w opisanej powyżej sytuacji ujętej w opisie stanu faktycznego, był zobowiązany do wykonania czynności wymienionych w opisie i opisanych w punkcie 1, 2, 3, i ujętych w rubryce nr 68 tego wniosku o interpretację indywidualną?

2013.02.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-157/12-4/BJ
     ∟ Przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków, o których mowa w art. 89 ust. 5-10 oraz ust. 15 ustawy, produkcja olejów fuzlowych o kodzie CN 3824 90 97, jako pozostałych paliw opałowych, przeznaczonych wyłącznie do celów opałowych, których gęstość w temperaturze 150C jest niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny, na mocy art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a tiret pierwsze ustawy, będzie podlegać opodatkowaniu stawką akcyzy w wysokości 232,00 zł/1.000 litrów. Jednocześnie ww. wyroby nie będą podlegać obowiązkowi znakowania i barwienia w celu skorzystania z obniżonej stawki akcyzy.

2013.02.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-230/12/JK
     ∟ Gdy przedmiotem sprzedaży i wysyłki do kontrahenta w procedurze zawieszenia poboru akcyzy są dodatki do paliw - biokomponenty, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, służące do mieszania z olejem napędowym - przy ustalaniu wysokości zabezpieczenia akcyzowego z tytułu produkcji, magazynowania i przemieszczania przedmiotowych wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy oraz obliczania należnego podatku akcyzowego z tytułu ubytków powstających podczas przemieszczania ww. wyrobów z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy - należy zastosować stawkę akcyzy w wysokości 1.822,00 zł/1000 litrów.

2013.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1122/12-4/JK
     ∟ Wnioskodawca przedmiotowy produkt nabywany w Szwecji a następnie sprzedawany w Polsce winien opodatkować rozpoznając nabycie wewnątrzwspólnotowe suszu tytoniowego.

2013.02.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1143/12-2/JK
     ∟ możliwość skorzystania z ulgi dla małych browarów

2013.01.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1132/12-2/JK
     ∟ rozpoznania celu opałowego

2013.01.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-333/09/13-11/S/SM
     ∟ zwolnienie/opodatkowanie importowanych i nabywanych wewnątrzwspólnotowo antyperspirantów i płynów do higieny jamy ustnej, zawierających w swoim składzie alkohol

2013.01.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-187b/12/AT
     ∟ Moment powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym i termin zapłaty tego podatku w związku z dostawą energii elektrycznej, której wydanie dokumentowano fakturami prognozowymi, szacunkowymi, korygującymi, rozliczeniowymi oraz zasad ujmowania w ewidencji.

2013.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-438/12/PK
     ∟ rozliczenie zużycia oleju grzewczego na własne potrzeby

2012.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-179/12/JK
     ∟ Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.

2012.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-174/12/JK
     ∟ Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.

2012.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-173/12/JK
     ∟ Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.

2012.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-178/12/JK
     ∟ Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.

2012.12.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-176/12/JK
     ∟ Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.

2012.12.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-140/12-3/BJ
     ∟ Dla potrzeb ustalenia podstawy opodatkowania piwa, a zatem również piw smakowych, należy przyjmować stopień Plato rozumiany jako ułamek masowy o wartości 1 procent m/m ekstraktu brzeczki podstawowej, obliczony na podstawie zawartości alkoholu oraz ekstraktu rzeczywistego, odnoszonych do wyrobu gotowego, tj. wyrobu, dla którego został zakończony cały proces produkcyjny. Prawodawca precyzyjnie bowiem wskazał na wyrób gotowy jako ten, którego parametry tj. zawartość alkoholu oraz ekstraktu rzeczywistego będą determinowały obliczenie zawartości ekstraktu brzeczki podstawowej. Oznacza to, że dla opodatkowania akcyzą wyrób musi spełniać łącznie dwa warunki: stanowić wyrób gotowy oraz umożliwiać określenie stopni Plato.

2012.12.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-170/12/JK
     ∟ Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.

2012.12.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-932/12-4/SM
     ∟ brak opodatkowania usługi wypożyczenia maszyny do automatycznego nabijania gilz tytoniowych

2012.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-135/12-2/BJ
     ∟ Produkcja aromatów tytoniowych na bazie alkoholu etylowego powinna się odbywać w składzie podatkowym. Przemieszczanie aromatów tytoniowych zawierających więcej niż 1,2 % alkoholu etylowego może odbywać się w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, gdy nabywcą będzie podmiot uprawniony do odbioru wyrobów w tej procedurze.Brak zwolnienia z podatku akcyzowego alkoholu etylowego zużytego w trakcie produkcji aromatów tytoniowych zawierających mniej niż 1,2 % alkoholu etylowego.

2012.12.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-164/12/JK
     ∟ Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19



Ok. 95% interpretacji zawartych w bazie epodatnik.pl zostało przyporządkowanych do wyżej wymienionych kategorii tematycznych.

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj