Interpretacje do przepisu
art. 43 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


29/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 43 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

1

2013.01.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1043/12-2/SM
     ∟odniesienie w ustawie (w art. 48 ust. 1 pkt 4 i art. 64 ust.1 pkt 3) do postępowania egzekucyjnego należy rozumieć jako postępowanie egzekucyjne w administracji

2012.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-40/09/12-5/S/JK
     ∟Opodatkowanie podatkiem akcyzowym olejów smarowych oferowanych i stosowanych w innych celach niż opałowe czy napędowe

2010.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-905/10-5/KB
     ∟1. Czy Wnioskodawca może nabywać wyżej wymienione towary w procedurze zawieszenia poboru akcyzy?2. Czy Wnioskodawca jest obowiązany do złożenia zabezpieczenia akcyzowego, o którym mowa w art. 43 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym?

2010.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-183/10/DG
     ∟Nabycie wewnątrzwspólnotowe olejów smarowych o kodach 2710 19 71 – 2710 19 99 z zastosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy

2009.01.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-839/08/DG
     ∟Czy Wnioskodawca jest zobowiązany do składania zabezpieczenia finansowego w świetle zmian dotyczących zwolnień, w przypadku nabycia alkoholu etylowego oraz alkoholu zawartego w rozcieńczalnikach, rozpuszczalnikach oraz spryskiwaczach z zastosowaniem zwolnienia od podatku akcyzowego?

2009.01.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-163/08-4/SM
     ∟zwolnienie nabywanych wewnątrzwspólnotowo olejów smarowych

2008.11.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1674/08-4/GD
     ∟rozliczenie ubytków i niedoborów wyrobów akcyzowych a dopuszczalne błędy i różnice wskazań urządzeń i przyrządów pomiarowych

2008.11.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-73/08-3/TW
     ∟Zauważyć należy, że w świetle szczególnej regulacji, jaką jest art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy, dla potraktowania bioetanolu jako wypełniającego definicję paliwa silnikowego niezbędne jest stwierdzenie faktu jego wykorzystania w sposób określony w tym przepisie.

2008.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1591/08-2/GD
     ∟obowiązek podatkowy w podatku akcyzowym w przypadku wyprowadzenia poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy z magazynowego składu podatkowego wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ciąży zarówno na podmiocie prowadzącym skład (z tytułu wyprowadzenia) i na właścicielu wyrobów (z tytułu sprzedaży)

2008.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-633/08/DG
     ∟Czy alkohol etylowy zakupiony od Syndyka Masy Upadłości, podczas magazynowania w składzie podatkowym Wnioskodawcy lub w trakcie jego przerobu oraz magazynowanie w składzie podatkowym Wnioskodawcy napojów spirytusowych wyprodukowane z tego alkoholu obciążać będą zabezpieczenie akcyzowe złożone w Urzędzie Celnym.

2008.04.18 - Minister Finansów - AE III/033/3/JMX/08/1870
     ∟Podatku akcyzowego w zakresie korzystania ze zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego. ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJNa podstawie art. 14 e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) Minister Finansów zmienia interpretację indywidualną z dnia 8 listopada 2007 r. sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w imieniu Ministra Finansów dla Pana Jerzego C., zam. w Ł., (…), stwierdzając, że: stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie zawarte w interpretacji indywidualnej z dnia 8 listopada 2007 r. sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD jest nieprawidłowe, stanowisko Pana Jerzego C. zawarte we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego z dnia 28 sierpnia 2007 r. jest nieprawidłowe. UZASADNIENIEBW dniu 31 sierpnia 2007 r. (wg daty stempla pocztowego) w Biurze Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1 Maja 10, został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku akcyzowego. W formularzu wniosku wskazano art. 26 ust. 1 oraz art. 28 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29. poz. 257, z późn. zm.), jako przepisy prawa podatkowego będące przedmiotem interpretacji indywidualnej.Przedmiotowy wniosek w polu formularza „Opis stanu faktycznego (stanów faktycznych), zdarzenia przyszłego (zdarzeń przyszłych)” zawiera następujący opis:„(...) firma posiada skład podatkowy na produkcję tytoniu do palenia, papierosów, cygar, i cygaretek. Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257, z późn. zm.) pobór akcyzy jest zawieszony, jeżeli wyroby są produkowane, przetwarzane lub magazynowane w składzie podatkowym. Art. 28 ust. 1 pkt 3 mówi, że zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. Firma spełnia warunki określone w art. 44 ust. 2 wyżej powoływanej ustawy i jest zwolniona z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego do kwoty 10 milionów złotych.”We wniosku zadano następujące pytanie przyporządkowane do powyższego opisu:„Czy obliczając saldo objęte zwolnieniem, za moment powstania zobowiązania należy przyjąć, przyjęcie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych do magazynu, a za moment wykonania zobowiązania, wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy...”Wnioskodawca przedstawił w formularzu wniosku następujące stanowisko do powyższego pytania:„(...) obliczając saldo objęte zwolnieniem za moment powstania zobowiązania należy przyjąć przyjęcie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych do magazynu, co wynika z cytowanego art. 26 ust. 1 ustawy. Natomiast w związku z art. 28 ust. 1 pkt 3 ustawy, za moment wykonania zobowiązania należy przyjąć zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy, tj. wyprowadzenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.”Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wydając w imieniu Ministra Finansów interpretację indywidualną z dnia 8 listopada 2007 r., sygnatura IPPP1/443-146/07-2/GD, stwierdził, że stanowisko Pana Jerzego C., zam. w Ł., (…) przedstawione we wniosku z dnia 28 sierpnia 2007 r. - jest nieprawidłowe. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie uzasadnił swoją decyzję następująco:„Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, póz. 257 z późn. zm.) podmiot, który prowadzi skład podatkowy, podmiot, który jest zarejestrowanym handlowcem, a także podmioty, które nabywają wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz przedstawiciele podatkowi są obowiązani do złożenia zabezpieczenia akcyzowego w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe. Podstawowym celem wynikającym z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego jest zagwarantowanie, że należny podatek akcyzowy zostanie uiszczony. Zabezpieczenie ma ułatwić egzekucję podatku akcyzowego od podmiotu, który nie uregulował zobowiązań w przewidzianym przepisami terminie. Do złożenia zabezpieczenia akcyzowego zobowiązani są: prowadzący skład podatkowy, zarejestrowani handlowcy, podmioty nabywające wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z podatku akcyzowego ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, oraz przedstawiciele podatkowi. Zabezpieczenie akcyzowe składane jest w wysokości pokrywającej zobowiązanie podatkowe.W myśl art. 44 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym właściwy naczelnik urzędu celnego może pomiot prowadzący skład podatkowy i korzystający z procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz podmiot, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy - zwolnić z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Zwolnienie takie udzielane jest na wniosek podmiotu przez naczelnika urzędu celnego w formie decyzji, na czas określony (art. 44 ust. 3 ustawy o podatku akcyzowym).Z opisanego stanu faktycznego oraz własnego stanowiska wynika, że Wnioskodawca prowadzi skład podatkowy na produkcję tytoniu do palenia, papierosów, cygar i cygaretek. Pan Jerzy C. korzysta także ze zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego do kwoty 10 milionów złotych.Jedną z podstawowych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy o podatku akcyzowym jest produkcja wyrobów akcyzowych zharmonizowanych. Produkcja to zorganizowana działalność ludzka mająca na celu wytworzenie określonych dóbr materialnych lub też proces wytwarzania czegoś dla potrzeb człowieka. W myśl art. 4 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym czynności, o których mowa w ust. 1-3, podlegają opodatkowaniu niezależnie od tego, czy zostały wykonane z zachowaniem warunków oraz form określonych przepisami prawa. Zgodnie z art. 4 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1-3, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności określonej w tych przepisach, jeżeli kwota akcyzy została określona lub zadeklarowana w należnej wysokości. Obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym z dniem wykonania czynności podlegających opodatkowaniu, chyba że ustawa stanowi inaczej. Uwzględniając powyższe zobowiązanie powstanie zatem raz w chwili wprowadzenia surówki tytoniowej do magazynu surowców w składzie podatkowym, a drugi raz w chwili otrzymania wyrobu gotowego w procesie produkcji (następuje zmiana stawki podatku akcyzowego). Dwukrotnie więc winna być wpisana kwota po stronie zobowiązania.Z uwagi na powyższe Wnioskodawca powinien obciążyć saldo kwoty zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego raz w chwili przyjęcia surówki tytoniowej do magazynu, a drugi raz w chwili wyprodukowania wyrobu gotowego.Zgodnie z art. 28 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy następuje w przypadku wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy. W tym przypadku obowiązek podatkowy powstaje w dniu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych zharmonizowanych poza teren składu podatkowego. Wykonanie powstałego zobowiązania nastąpi w dniu zapłaty należnego podatku. Saldo zwolnienia od obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego winno być odciążone w dniu wykonania zobowiązania z tytułu podatku akcyzowego.Z uwagi na brak uregulowań dotyczących saldowania zwolnienia od obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego należy zastosować przepisy dotyczące saldowania zabezpieczenia akcyzowego. Zgodnie z § 8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zabezpieczeń akcyzowych (Dz. U. Nr 35, poz. 314, z późn zm.) naczelnik urzędu celnego, który przyjął zabezpieczenie generalne jako zabezpieczenie zobowiązań podatkowych z tytułu produkcji, przetwarzania lub magazynowania wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym, może ustalić odmienny sposób odnotowywania powstania oraz wykonania lub wygaśnięcia zobowiązań podatkowych objętych tym zabezpieczeniem, niż określony w ust. 1-4, pod warunkiem zapewnienia możliwości ustalenia w każdym czasie stanu wykorzystania tego zabezpieczenia. Uwzględniając powyższe Wnioskodawca może zatem, zwrócić się do właściwego naczelnika urzędu celnego, który wydał decyzję przyznającą zwolnienie z obowiązku składania zabezpieczenia akcyzowego o określenie sposobu saldowania kwoty zwolnienia.”Po zapoznaniu się z materiałami sprawy Minister Finansów zważył, co następuje:Na gruncie obowiązujących przepisów prawa podatkowego w zakresie akcyzy brak jest podstaw prawnych do saldowania zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Przepisów stanowiących taką podstawę nie ma ani w ustawie o podatku akcyzowym, ani w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Zatem, skoro nie ma podstaw prawnych do saldowania zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, rozważanie zarówno formalnych, jak technicznych sposobów jego dokonywania jest bezprzedmiotowe. Obowiązek saldowania, w sposób, o którym mowa w § 8 i 8a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zabezpieczeń akcyzowych, zachodzi tylko w przypadku zabezpieczenia generalnego.Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym obowiązek złożenia zabezpieczenia akcyzowego ciąży m.in. na podmiocie prowadzącym skład podatkowy oraz podmiocie, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe.Jednocześnie art. 44 ust. 1 ustawy zobowiązuje naczelnika urzędu celnego do zwolnienia podmiotu prowadzącego skład podatkowy i korzystającego z procedury zawieszenia poboru akcyzy oraz podmiotu, który nabywa wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy, z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, jeżeli podmioty te: spełniają warunki określone w art. 44 ust. 2 ustawy, oraz złożą do właściwego naczelnika urzędu celnego wniosek wraz z niezbędnymi dokumentami, zgodnie z § 1 ust. 2 i § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie zwolnień z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego (Dz. U. Nr 35, poz. 313). Wynikająca z art. 44 ust. 1 ustawy dyspozycja ma dla naczelnika urzędu celnego charakter obligatoryjny. Jednym z warunków określonych w art. 44 ust. 2 ustawy jest pozostawanie podmiotu w sytuacji finansowej i posiadanie majątku, zapewniających wywiązywanie się z zobowiązań podatkowych. Do prawidłowej oceny, czy powyższy warunek jest spełniony służą m.in. dokumenty wymienione w § 2 ust. 1 pkt 4,6 i 7 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego oraz określenie przez podmiot we wniosku o udzielenie zwolnienia: rodzaju prowadzonej działalności, wielkości planowanych obrotów oraz wysokości kwoty zwolnienia.Zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy zabezpieczenie akcyzowe powinno być złożone w kwocie pokrywającej zobowiązanie podatkowe, zatem pod pojęciem „kwoty zwolnienia” należy rozumieć kwotę równą kwocie zabezpieczenia akcyzowego, które powinno być złożone, gdyby podmiot nie uzyskał zwolnienia z obowiązku jego złożenia. Innymi słowy, przez kwotę zwolnienia należy rozumieć równowartość kwoty podatku akcyzowego od wyrobów akcyzowych objętych procedurą zawieszenia poboru akcyzy znajdujących się w składzie podatkowym w ostatnim dniu okresu rozliczeniowego, należnego w sytuacji, gdyby w stosunku do tych wyrobów powstał obowiązek podatkowy, powiększonej o kwotę zobowiązań podatkowych powstałych z tytułu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy w tym okresie rozliczeniowym. Określenie we wniosku o udzielenie zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego wielkości planowanych obrotów oraz wysokości kwoty zwolnienia pozwala naczelnikowi ocenić, czy sytuacja finansowa podmiotu i jego majątek są adekwatne do podanych wielkości, tzn. czy zapewniają wywiązywanie się podmiotu z zobowiązań podatkowych. Wielkości te mają zatem charakter informacyjny.Do oceny, czy zachodzą okoliczności, w których następuje zwolnienie ww. podmiotów z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego, m.in. czy zostały spełnione warunki określone w art. 44 ust. 2 ustawy, jest uprawniony właściwy naczelnik urzędu celnego. Jeżeli naczelnik urzędu celnego stwierdzi, że okoliczności takie mają miejsce wydaje decyzję o zwolnieniu podmiotu z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego. Ustawa przewiduje jedynie dwa przypadki ograniczające zakres zwolnienia z obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego: ograniczenie czasowe, sformułowane w art. 44 ust. 3 ustawy, oraz wyłączenie stosowania udzielonego zwolnienia w przypadku zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy dla dostaw i nabycia wewnątrzwspólnotowego oraz przemieszczania między składami podatkowymi na terytorium kraju wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, o czym mowa w art. 44 ust. 6 ustawy. Brak jest zatem podstaw do wprowadzenia przez naczelnika urzędu celnego dodatkowego ograniczenia w postaci limitu kwotowego zwolnienia. Zgodnie z art. 44 ust. 7 ustawy naczelnik urzędu celnego cofa zwolnienie z obowiązku złożenia zabezpieczenia w przypadku, gdy podmiot prowadzący skład podatkowy naruszy którykolwiek z warunków określonych w ust. 2. Jeżeli zatem naczelnik urzędu celnego stwierdzi, iż nastąpiła zmiana okoliczności, które były podstawą do udzielenia zwolnienia, skutkujących naruszeniem warunków określonych w art. 44 ust. 2 ustawy, w szczególności, gdy sytuacja majątkowa i posiadany majątek podmiotu uległy pogorszeniu tak, iż nie zapewniają już wywiązywania się z zobowiązań podatkowych lub, gdy uległa zwiększeniu, z tym samym skutkiem, wielkość obrotów i wielkość kwoty zwolnienia, powinien cofnąć zwolnienie i wezwać podmiot do złożenia zabezpieczenia akcyzowego we właściwej wysokości. Należy ponadto zauważyć, że sformułowanie „surówka tytoniowa” nie jest pojęciem zdefiniowanym w przepisach dotyczących podatku akcyzowego, nie występuje również w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług. Natomiast, jeżeli „surówka tytoniowa” oznacza tytoń nieprzetworzony, to nie jest to wyrób akcyzowy w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym. Reasumując, zarówno stanowisko Pana Jerzego C. zawarte we wniosku z dnia 8 listopada 2007 r., jak i dokonaną z upoważnienia Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie interpretację indywidualną - należy uznać za nieprawidłowe.Zmieniona interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawi

2008.02.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-79/07/ZG
     ∟Czy istnieje możliwość wykonania opisanej usługi w procedurze zawieszenia poboru akcyzy? Jakie zabezpieczenie powinien posiadać skład wolnocłowy w celu wykonania usługi?

2007.12.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-99/07/IK
     ∟Zwolnienia z podatku akcyzowego oleju transformatorowego o symbolu PKWiU 23.20.18 i kodzie CN 2710 19 93

2007.11.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-164/07-2/GD
     ∟Spółka ma obowiązek prowadzenia ewidencji pozwalającej na określenie ilości i sposobu przeznaczenia benzyny silnikowej lotniczej. Prowadzenie przedmiotowej ewidencji ma zapewnić kontrolę sprzedaży wyrobu, który korzysta ze zwolnienia od podatku akcyzowego. Dlatego też benzyna silnikowa lotnicza zwolniona z akcyzy na podstawie § 7 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego nie może być magazynowana w jednym zbiorniku wraz z benzyną obciążoną podatkiem akcyzowym.

2007.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-141/07-2/SM
     ∟Ustalenie kwoty zabezpieczenia akcyzowego dla przemieszczanego tytoniu.

2007.10.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-12/07/JK
     ∟Czy Spółka może jako jedyny pośrednik między producentem lub importerem, a odbiorcą końcowym dokonywać sprzedaży olejów na bazie ropy naftowej CN 2710199100 bez konieczności uiszczania akcyzy po otrzymaniu od odbiorcy końcowego oświadczenia, o którym mowa w § 11 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?

2007.08.06 - Izba Celna w Warszawie - 440000-PA-9116-286/07/474/JB
     ∟„Czy dokonując nabycia wewnątrzwspólnotowego i sprzedaży produktów sklasyfikowanych w ramach kodów CN 2710 19 83 – 2710 19 93, Podatnik może skorzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego przewidzianego w § 13 ust. 2d rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego?”

2007.05.11 - Urząd Celny I w Warszawie - 441000-PA-9100I-18/07/743/EU
     ∟Czy przemieszczenie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych pomiędzy składami podatkowymi na terytorium Wspólnoty Europejskiej przez terytorium Polski należy traktować jako wewnątrzwspólnotowe nabycie, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 23 stycznia 2004r (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.)?Czy Spółka przewożąc wyroby akcyzowe zharmonizowane pomiędzy składami podatkowymi Wspólnoty Europejskiej może korzystać z procedury zawieszenia poboru akcyzy? Ponadto, kto jest zobowiązany do złożenia zabezpieczenia akcyzowego podczas przemieszczania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych pomiędzy składami podatkowymi na terenie Wspólnoty przez terytorium Polski?

2007.05.11 - Urząd Celny I w Warszawie - 441000-PAI-9100I-10/07/400/EU
     ∟Czy zmiana właściciela wyrobów akcyzowych zharmonizowanych w trakcie ich przemieszczenia pomiędzy składami podatkowymi nie wpływa na stosowanie procedury zawieszenia poboru akcyzy zgodnie z art. 26 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004r o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.)? Ponadto, kto jest zobowiązany do złożenia zabezpieczenia akcyzowego podczas przemieszczania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych pomiędzy składami podatkowymi?

2007.04.26 - Urząd Celny w Radomiu - 444000-PA-911/14a-05/07/DJ
     ∟Sposób skorygowania deklaracji, ewidencji i rozliczeń w przypadku, gdyby dotychczasowe postępowanie Podatnika zostało uznane za nieprawidłowe.

2007.04.26 - Urząd Celny w Radomiu - 444000-PA-911/14a-02/07/DJ
     ∟Czy dla nabyć wewnątrzwspólnotowych z zapłacona akcyzą – na podstawie dokumentu UDT lub dokumentów handlowych Spółka powinna postępować zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 6 kwietnia 2004r, w sprawie wzoru zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, wzoru deklaracji uproszczonej oraz sposobu prowadzenia ewidencji nabywanych wyrobów akcyzowych (Dz. U. Nr 74 poz. 668 ze zm.) oraz zgodnie z art. 55 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm.) dokonać zapłaty akcyzy w terminie 10 dni licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego?

2006.06.14 - Urząd Celny II w Łodzi - 362000-RPA-9105-3A/2006/ZK
     ∟W którym organie podatkowym Spółka nie wykonująca czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem akcyzowym winna złożyć zabezpieczenie akcyzowe na przewóz oleju bazowego zakupionego na Łotwie?

2006.05.23 - Urząd Celny I w Warszawie - 441000-PA-9100I-10/05/1381/MP
     ∟Czy odsprzedaż paliw żeglugowych dokonywana przez uprawnionego nabywcę zgodnie z § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2006r. nr 72, poz. 500) dla podmiotów posiadających jednostki pływające może odbywać się na następującej zasadzie:1. uprawniony nabywca składa we właściwym urzędzie celnym finansowe zabezpieczenie akcyzowe w postaci gwarancji ubezpieczeniowej;2. uprawniony nabywca kupuje olej opałowy ze składu podatkowego i odbiera go swoimi środkami transportu (jednostkami pływającymi - małymi tankowcami/bunkierkami, lub autocysternami);3. każdy odbiór zakupionego oleju opałowego ze skł...

2005.11.16 - Urząd Celny w Siedlcach - 446000-AP-0503-10/05/PP
     ∟Zakup benzyny specjalnej bez podatku akcyzowego.Szczególny nadzór podatkowy a nabywanie benzyny specjalnej na podstawie par. 16 ust. 2 rozporzadzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. NACZELNIKURZĘDU CELNEGO W SIEDLCACH Nasz znak: 446000-AP-0503-10/05/PP Siedlce, 2005.11.16 Postanowienie

2005.07.07 - Urząd Celny I w WarszawieUrząd Celny I w Warszawie - 441000-PA-9100I-38/05/2303/EU
     ∟Zwolnienie od akcyzy ciężkiego oleju opałowego ze względu na jego przeznaczenie w oparciu o par. 10 i par. 11 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego i ustawę o podatku akcyzowym. Warszawa, dnia 07.07.2005r.Nasz znak 441000-PA-9100I-38/05/2303/EU

2005.06.30 - Urząd Celny w Pruszkowie - 445000-PA-9104-30/05/62/KGL
     ∟Składanie zabezpieczenia akcyzowego przy przemieszczaniu wyrobów akcyzowych zharmonizowanych pomiędzy składami podatkowymi w procedurze zawieszenia poboru akcyzy przez podmiot dokonujący przewozu wyrobów akcyzowych. Pruszków, dnia 2005-06-30 445000-PA-9104-30/05/62/KGL

2005.06.16 - Urząd Celny I w Warszawie - 441000-PA-9100i-50/05/3574/JKW
     ∟Czy z tytułu wyprowadzenia ze składu podatkowego alkoholu etylowego w procedurze zawieszenia poboru akcyzy powstaje zobowiązanie w podatku akcyzowym ? Warszawa, dn. 2005.06.16. Numer sprawy: 441000-PA-9100I-50/05/3574/JKW

2005.06.06 - Urząd Celny w Gdańsku - 322000-RPA-911-10/05/AW
     ∟Czy w opisanym stanie faktycznym jest wymagane zawiadomienie określone w art. 36 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym i potwierdzenie przewidziane w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 kwietnia 2004r. w sprawie dokumentacji związanej z przemieszczaniem wyrobów akcyzowych zharmonizowanych? Podatnik prowadzący skład podatkowy dokonuje sprzedaży olejów smarowych, oznaczonych kodem PKWiU 23.20.18, zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie zgodnie z § 13 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego /Dz. U. nr 97 poz. 966 z późn. zm./ podatnikowi wymienionemu w § 13 ust. 2b pkt 2 w/cyt. roz...

2004.09.08 - Urząd Celny w Szczecinie - 421000-PA-9102-34/04/JS
     ∟Czy zarejestrowany handlowiec może nabywać wewnątrzwspólnotowo i przeznaczać do dalszej odsprzedaży wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione od podatku akcyzowego ( zwolnione w procedurze zawieszenia )? Czy zarejestrowany handlowiec zwolniony ze złożenia zabezpieczenia na podstawie art. 44 ust. 1-3 ( ... ) może korzystać z tego zwolnienia nabywając wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe zharmonizowane zwolnione od podatku akcyzowego ( zwolnienie w procedurze zawieszenia )? Zgodnie z art. 39 ust. 1 w/w ustawy zarejestrowany handlowiec nie może magazynować ani wysyłać wyrobów akcyzowych zharmonizowanych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy. W myśl art. 39 ust. ...

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj