Interpretacje do przepisu
art. 27 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


81/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 27 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3

2006.05.25 - Pomorski Urząd Skarbowy - VI/443-73/06/MS
     ∟Podatnik zwraca się z wnioskiem o potwierdzenie, iż przedmiotowe usługi stanowią usługi reklamy.

2006.01.26 - Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu - PSUS/PP OIO/443/ 406 / 05 /ŁG
     ∟Spółka zwraca się o z pytaniem, czy udział w targach opisany powyżej, tj. wynajęcie stoiska na targach, wpis do katalogu (logo) oraz oświetlenie stoiska można uznać jako kompleksową usługę związaną z nieruchomościami, której miejscem opodatkowania jest miejsce położenia nieruchomości?Czy jako usługę reklamową promującą firmę i jej produkty i zgodnie z art. 27 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkować w Polsce i rozliczyć import usług z tego tytułu?

2006.01.11 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/NUR2/443-519/1/05/UD
     ∟1) Czy Spółka jest zobowiązana do naliczania VAT od otrzymanych od X Ltd. kwot stanowiących zwrot kosztów poniesionych przez Spółkę w związku z promocją i reklamą X Ltd w Polsce?2)Czy Spółka jest zobowiązana do naliczania VAT od otrzymanej od X Ltd. kwoty z tytułu zwrotu kosztów wymiany posiadanych przez klientów starych produktów X Ltd. na nowe wersje?3) Czy Spółka jest zobowiązana do naliczenia podatku VAT od kwoty otrzymanej od X Ltd. z tytułu zwrotu poniesionych kosztów związanych z wymianą uszkodzonych produktów na nowe?4) Czy Spółka jest zobowiązana do naliczenia VAT od otrzymanej od X Ltd. kwoty z tytułu pokrycia kosztów różnic kursowych powstałych pr...

2005.12.13 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/NTR1/443-480/05/AM
     ∟Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, iż Strona świadczy usługi brokera mediowego, tj. pośredniczy w zakupie i odsprzedaży mediów dla agencji reklamowych i ich klientów. Strona otrzymała od jednego z klientów propozycję współpracy, w ramach której podmiot zagraniczny z kraju Unii Europejskiej zlecił agencji reklamowej również z kraju Unii Europejskiej przeprowadzenie kampanii rebrandingowej (związanej z przejęciem przez zagraniczny koncern jednej z firm w kraju), która zleciła zakup związanej z tym kampanii reklamowej Stronie. Jednocześnie zagraniczna agencja reklamowa udzieliła pełnomocnictwa w zakresie negocjowania i zawierania umów na zak...

2005.09.13 - Dolnośląski Urząd Skarbowy - PP II 443/1/176/179/05
     ∟Wątpliwości Podatnika dotyczą zaliczenia do importu usług transakcji zakupu usług reklamy, doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, badania rynku. W opinii Spółki, z tytułu świadczonych na jej rzecz usług przez podmioty zagraniczne, Spółka powinna rozpoznać import usług, niezależnie od tego, czy podmiot zagraniczny posiada siedzibę na terytorium Wspólnoty (np. w Grecji), czy też poza nią (np. w Szwajcarii lub w Serbii).W złożonym wniosku Strona podaje, iż w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka zawarła umowy o świadczenie usług z podmiotami mającymi siedziby w Serbii, Szwajcarii i Grecji. W myśl zawartych umów, podmioty zagra...

2005.08.30 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443-454/2005/JJ
     ∟Pytanie Spółki dotyczy miejsca opodatkownia świadczonych przez nią usług reklamowych

2005.08.30 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443-455/2005/JJ
     ∟Pytanie Spółki dotyczy miejsca opodatkowania świadczonych przez nią usług reklamy.

2005.08.10 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443-409/2005/JJ
     ∟Pytanie Spółki dotyczy miejsca opodatkowania usług reklamowych świadczonych przez Spółkę

2005.07.27 - Urząd Skarbowy Warszawa-Mokotów - 1433/NG/GV/443-110/2005/RW
     ∟Podatnik zawarł umowę z podmiotem z terytorium Unii Europejskiej na świadczenie usług promocji i reklamy określonych środków farmaceutycznych. Podatnik stoi na stanowisku, iż miejscem świadczenia usług jest zgodnie z art. 27 ust. 4 pkt 2 w związku z ust.3 ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. nr 54,poz.535 z poź. zm)- dalej ustawy o VAT, miejsce, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę, stałe miejsce prowadzenia działalności, dla którego dana usługa jest świadczona. Podatnik do chwili obecnej dokonywał opodatkowania świadczonych usług na terytorium kraju. Równocześnie podatnik uważa, iż w związku z powyższym przysługuje pod...

2005.07.06 - Urząd Skarbowy w Wołominie - 1442TP/443-1358/JK/05
     ∟Jaką stawką opodatkować świadczenie usług reklamowych polegających na umieszczaniu reklamy w katalogu polskim dla kontrahenta ze Słowacji oraz gdzie ująć w/w transakcję w deklaracji VAT-7 ? P o s t a n o w i e n i e

2005.06.30 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/HTII/4407/14-29/05/BM
     ∟Jakie jest miejsce opodatkowania VAT-em czynności polegających na szeroko pojętej reklamie produktów leczniczych?

2005.06.15 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/WV/443/115/74/2005/SK
     ∟1. Czy w pojęciu usług reklamy , o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt. 2 Ustawy o VAT mieszczą się usług i promocyjne marketingowe polegające na informowaniu klientów o istnieniu danej firmy oraz jakości świadczonych przez nią towarów lub usług, organizacji spotkań promocyjnych, kampanii informacyjnych oraz świadczeniu usług związanych z rozwojem rynku zbytu dla produktów lub usług danej firmy?2. Czy w ramach usług wykonywanych przez pośredników działających w imieniu i na rzecz osób trzecich, związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów, o których mowa w § 4 ust. 1 Rozporządzenia MinistraFinansów z dnia 27.04.2004r. w sprawie wykonywania niektórych przepi...

2005.05.25 - Urząd Skarbowy Poznań-Jeżyce - TP/443-27/05
     ∟Podatnik świadczący usługi organizowania wystaw, targów i kongresów. Polegają one na projektowaniu, budowie, montażu, przebudowie i demontażu stoisk targowych oraz obsługi stoiska zarówno na terenie Polski jak również w krajach Unii Europejskiej. Jak zgodnie z przepisami Ustawy o VAT należy opodatkować świadczone usługi?

2005.03.29 - Kujawsko-Pomorski Urząd Skarbowy - ZP-I/443-18-17/05
     ∟Czy usługi mające na celu zwiększenie sprzedaży, klasyfikowane według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług jako klasa PKWiU 74.40 „Usługi reklamowe”, świadczone na rzecz zleceniodawcy holenderskiego zarejestrowanego dla potrzeb podatku VAT i posiadającego siedzibę w innym niż Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, podlegac będą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w miejscu siedziby usługodawcy.

2005.03.10 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443-150/05/MK
     ∟Pytanie Podatnika dotyczy zasad opodatkowania podatkiem od towarów i usług usług reklamowych.Tożsamy z 1472/RPP1/443-93/07/BIK

2005.03.10 - Drugi Urząd Skarbowy w Katowicach - IIUSPP/443/25/01/851/05
     ∟Gdzie znajduje się miejsce świadczenia (opodatkowania) usług reklamy (w tym usług wytwarzania materiałów reklamowych - katalogów handlowych, gazetek reklamowych, plakatów promujących) w sytuacji gdy Podatnik podatku VAT świadczy te usługi na rzecz kontrahenta z Republiki Czeskiej, będącego podatnikiem podatku od wartości dodanej? W jaki sposób należy - w tej sytuacji - wystawić fakturę VAT?

2005.03.08 - Urząd Skarbowy Kraków-Krowodrza - PP1-443/8/05
     ∟Czy miejsce świadczenia usług polegających na organizowaniu targów, wystaw i kongresów na rzecz wystawców z Unii Europejskiej powinno być klasyfikowane ze względu na miejsce prowadzenia działalności przez zleceniodawców, a co jest tego konsekwencją świadczenie tych usług nie powinno podlegać w kraju opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

2004.11.29 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu - PP/443-285-1/04
     ∟Miejsce opodatkowania usług reklamowych świadczonych dla kontrahentów zagranicznych. Pisemna informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego windywidualnej sprawie podatnika, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym, o której stanowi art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.). W dniu 18 października 2004 r. do tut. organu podatkowego wpłynął wniosek podatnika o udzielenie pisemnej informacji w zakresie podatku od towarów i usług a w szczególności w zakresie miejsca opodatkowania usług przy sprzedaży wewnątrzwspólnotowej. ...

2004.10.27 - Urząd Skarbowy w Pile - PP/443/74/04
     ∟Podatnik prowadzi działalność "doradztwa w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania" m.in dla podmiotu zagranicznego mającego siedzibę i miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty innym niż Polska. Zapytanie podatnika dotyczy miejsca świadczenia usług, zasad wystawiania faktur VAT oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. W przypadku świadczenia usług wymienionych w art. 27 ust. 4 pkt 1-10 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) na rzecz innej osoby, jeżeli usługi te świadczone są na rzecz : - podatników mających siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Wspólnoty, ale ...

2004.09.03 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1MUS-1471/VTR2/430-230 i 232/04/MŻ
     ∟Czy usługi świadczone przez Spółkę na rzecz zagranicznych kontrahentów mających siedzibę zarówno w państwach należących do Unii Europejskiej jak i państwach spoza Unii polegające na organizowaniu badań klinicznych na rzecz tych kontrahentów podlegają opodatkowaniu w kraju, w którym nabywcy usługi posiadają siedzibę, lub stałe miejsce prowadzenia działalności oraz czy usługi marketingowe i profesjonalne dokonywane w ramach umów zawartych z przedsiębiorstwami mającymi siedzibę za granicą powinny być traktowane jako usługi reklamy w rozumieniu art. 27 ust.4 pkt. 2 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. w związku z art. 27 ust. 4 pkt 2 w/w ...

2004.08.02 - Drugi Urząd Skarbowy w Bydgoszczy - DV-II-443-93/04
     ∟Dotyczy zasad opodatkowania świadczonych czynności usług w zakresie usług reklamowych oraz pośrednictwa w dostawie towarów .

1 2 3

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj