Interpretacje do przepisu
art. 27 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług
81/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 27 ust. 4 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług
2014.02.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-163/09/14-S1/AK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia miejsca świadczenia usług wynajmu stoisk na targach i wystawach oraz ustalenia miejsca świadczenia usług świadczonych przez podwykonawców.
2012.06.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/443-118/12-2/BA
∟Czy Zakład postąpił prawidłowo dokonując, mimo braku rejestracji na VAT UE, opodatkowania zakupionych usług reklamowych w Polsce?
2011.09.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-871/11-2/MK
∟uznanie świadczeń Spółki przedstawionych w stanie faktycznym za usługę kompleksową o charakterze ciągłym
2011.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-938/09/11-7/S/PW/KOM
∟Usług świadczonych przez Wnioskodawcę nie można zatem zaliczyć do usług reklamy. Nie mieszczą się one więc w katalogu wyjątków dotyczących miejsca świadczenia usług, wymienionych w art. 27 ust. 2 - 6 oraz art. 28 ustawy o VAT. Wobec powyższego w analizowanej sprawie znajdzie zastosowanie zasada ogólna wynikająca z przepisu art. 27 ust. 1 ustawy. Miejscem świadczenia usług w takim wypadku jest miejsce, gdzie świadczący usługę posiada siedzibę, a w przypadku posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności, z którego świadczy usługi - miejsce, gdzie świadczący usługę posiada stałe miejsce prowadzenia działalności; w przypadku braku takiej siedziby lub stałego miejsca prowadzenia działalności - miejsce stałego zamieszkania, z zastrzeżeniem ust. 2-6 i art. 28, tj. terytorium Polski.
2010.10.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-702/10-6/MPe
∟w zakresie korekty faktur VAT
2010.05.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-53/09-4/SAP/KOM
∟Należy stwierdzić, iż przedmiotowych usług projektowania graficznego opakowań i etykiet nie można zaliczyć ani do usług reklamy ani do usług doradczych lub do nich podobnych. Nie mieszczą się one w katalogu ww. wyjątków dotyczących miejsca świadczenia usług, wymienionych w art. 27 ust. 2 - 6 oraz art. 28 ustawy o VAT. Wobec powyższego w analizowanej sprawie znajdzie zastosowanie zasada ogólna wynikająca z przepisu art. 27 ust. 1 ustawy. Miejscem świadczenia usług w takim wypadku jest miejsce, gdzie świadczący usługę posiada siedzibę, a w przypadku posiadania stałego miejsca prowadzenia działalności, z którego świadczy usługi - miejsce, gdzie świadczący usługę posiada stałe miejsce prowadzenia działalności; w przypadku braku takiej siedziby lub stałego miejsca prowadzenia działalności - miejsce stałego zamieszkania, z zastrzeżeniem ust. 2-6 i art. 28, tj. terytorium Polski.
2010.05.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-263/10-3/KC
∟uznanie usług świadczonych na rzecz podmiotu z kraju trzeciego za usługi pośredników działających w imieniu i na rzecz innej osoby
2010.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-192/10-2/KC
∟obciążenie podatkiem VAT usługi wyprodukowania reklamowanego utworu audiowizualnego dla kontrahenta z Niemiec
2010.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1753/09-4/ISN
∟Miejsce świadczenia usług pośrednictwa przy dostawie towarów.
2010.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1076c/09/MD
∟Miejsce świadczenia usług, stawki podatku dla nich właściwe oraz przeliczanie kwot wyrażonych w walutach obcych.
2010.01.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1106/09-4/KOM
∟Czy usługi reklamy należy uznać na niepodlegające opodatkowaniu VAT na terytorium Polski? Czy spółka powinna dokonać korekty faktur w opisany we wniosku sposób?
2009.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-914/09/PK
∟usługi pocztowe czy też inne usługi o podobnym charakterze nie zostały wymienione w ww. przepisie tym samym nabywając przedmiotową usługę Wnioskodawca nie dokona jej importu, gdyż miejscem świadczenia tej usługi, zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy o VAT, będzie kraj, gdzie świadczący usługę posiada siedzibę i tam też usługa będzie opodatkowana. Tym samym nie zostanie tutaj spełniony warunek określony w art. 17 ust. 1 pkt 4 aby móc uznać, że doszło do importu usług.
2009.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-741/09-6/PW
∟Czy w świetle art. 27 ust. 4 pkt 3 oraz ust. 3 ustawy o VAT miejscem świadczenia usług doradczych i eksperckich w zakresie zarządzania projektami badań klinicznych (w tym w szczególności koordynowanie i monitorowanie tych projektów), świadczonych przez Spółkę na rzecz podatnika mającego siedzibę w Szwajcarii, jest terytorium Szwajcarii, a tym samym przedmiotowe usługi nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce?
2009.11.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-670/09/AK
∟Miejsce świadczenia usług wynajmu stoisk na targach i wystawach oraz możliwość uznania ich za usługi reklamy.
2009.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-922/09-4/SAP
∟Czy podejmowane przez Spółkę na podstawie Umów działania na rzecz Usługobiorców od których Spółka zakupuje Produkty, stanowią usługi o charakterze reklamowym oraz doradczym w rozumieniu art. 27 ust. 4 pkt 2 i 3 ustawy o VAT, a tym samym na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy o VAT, miejscem świadczenia tych Usług jest miejsce, gdzie Usługobiorcy posiadają siedzibę tj. odpowiednio w Irlandii oraz Wielkiej Brytanii?
2009.09.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-776/08-11/S/JB
∟Zwrot kosztów równy wysokości udzielonego rabatu nie stanowi wynagrodzenia za usługę reklamy, lecz stanowi bezpośrednią dopłatę do ceny sprzedawanych towarów. W związku z tym stanowi obrót w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy i podlega opodatkowaniu VAT na terytorium Polski.
2009.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-711/09-2/IK
∟świadczenie usług na rzecz kontrahenta mającego siedzibę na terytorium Czech, jest miejsce, gdzie podmiot ten ma siedzibę - stosownie do art. 27 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług, usługi te pozostają poza zakresem opodatkowania VAT w Polsce. Wnioskodawca ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, związanego ze świadczeniem ww. usług.
2009.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-744/09-2/KK
∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że wykonywane przez nią w związku z umową czynności o charakterze marketingowo-promocyjnym dotyczące produktów, jako tzw. usługi niematerialne (reklamowe) świadczone na rzecz spółki z grupy, a więc podmiotu z kraju trzeciego w rozumieniu ustawy o VAT, miały i mają – stosownie art. 27 ust. 3 w związku z ust. 4 pkt 2 tej ustawy - miejsce świadczenia na terytorium tego kraju jako miejscu siedziby tego podmiotu, a co za tym idzie, nie podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce, w związku z czym Spółka nie jest obowiązana naliczać podatku należnego na wartości tych świadczeń oraz wykazywać go w swoich rozliczeniach i deklaracjach VAT.
2009.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-414/09/ES
∟miejsce opodatkowania świadczonych przez Wnioskodawcę usług na rzecz rumuńskiego kontrahenta
2009.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-517/09-2/SJ
∟Czy w związku z charakterem przedmiotowych usług oraz siedzibą podmiotu nabywającego, miejsce świadczenia usług będzie przypadać zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o VAT – w kraju nabywcy?
2009.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-517/09-3/SJ
∟Czy w związku z charakterem przedmiotowych usług oraz siedzibą podmiotu nabywającego, miejsce świadczenia usług będzie przypadać zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o VAT – w kraju nabywcy?
2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-470/09-2/SAP
∟1.Czy usługi świadczone przez spółkę na rzecz zagranicznych Kontrahentów stanowią usługi reklamy, których miejscem opodatkowania w oparciu o art. 27 ust. 4 pkt 2 w związku z art. 27 ust. 3 ustawy o VAT jest kraj, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę?2.W związku z pytaniem nr 1 czy wystawiając fakturę VAT dokumentującą świadczenie przedmiotowych usług na rzecz zagranicznych Kontrahentów Spółka nie jest zobowiązana do naliczania podatku VAT z tego tytułu i wykazania go na fakturze VAT?
2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-470/09-3/SAP
∟1.Czy usługi świadczone przez spółkę na rzecz zagranicznych Kontrahentów stanowią usługi reklamy, których miejscem opodatkowania w oparciu o art. 27 ust. 4 pkt 2 w związku z art. 27 ust. 3 ustawy o VAT jest kraj, gdzie nabywca usługi posiada siedzibę?2.W związku z pytaniem nr 1 czy wystawiając fakturę VAT dokumentującą świadczenie przedmiotowych usług na rzecz zagranicznych Kontrahentów Spółka nie jest zobowiązana do naliczania podatku VAT z tego tytułu i wykazania go na fakturze VAT?
2009.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-189/09/RSz
∟opodatkowanie usług, świadczonych w ramach prowadzonej działalności, polegających na pozyskiwaniu kontrahentów na terenie Ukrainy
2009.05.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-163/09-3/AK
∟1. Gdzie w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług znajdować się będzie miejsce świadczenia opisanych w póz. 50 niniejszego wniosku usług wykonywanych przez wnioskodawcę i na jakiej podstawie prawnej (na podstawie którego przepisu ustawy o podatku od towarów i usług) należy to miejsce ustalić?2. Gdzie w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług znajdować się będzie miejsce świadczenia opisanych w póz. 50 niniejszego wniosku usług wykonywanych na rzecz wnioskodawcy przez jego podwykonawców i na jakiej podstawie prawnej (na podstawie którego przepisu ustawy o podatku od towarów i usług) należy to miejsce ustalić?
2009.04.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-90/09-4/IK
∟Usługi reklamy, badania rynku oraz doradcze - kwalifikacja z punktu widzenia ustawy o VAT, art. 27 ust. 4 ustawy
2009.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1803/08-4/PW
∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym Spółka będzie miała prawo do odliczenia w Polsce podatku VAT z faktur za usługi marketingowe (reklamy) oraz księgowe o których mowa powyżej?
2009.02.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-866/08/BWo
∟Czy przychód Wnioskodawcy z tytułu świadczenia usługi reklamy powinien zostać uznany za niepodlegajacy opodatkowaniu podatkiem VAT czy też powinien zostać opodatkowany odpowiednią, obowiązująca w Polsce, stawką podatku VAT?
2009.02.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1724/08-2/IK
∟prawo do odliczenia w całości podatku naliczonego wynikającego z faktury wystawionej przez świadczeniodawcę za organizację imprez (zjazdów, konferencji, szkoleń, imprez).
2009.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-1639/08-2/IK
∟Miejsce świadczenia dla usług reklamowych świadczonych na rzecz podatnika mającego siedzibę na terytorium Wspólnoty, ale w innym kraju niż kraj świadczącego usługę, będzie kraj, gdzie usługobiorca ma siedzibę.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.