Interpretacje do przepisu
art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2436/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
2017.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.117.2017.1.MJ
∟Czy z uwagi na brak wyodrębnienia organizacyjnego działalności prowadzonej poprzez centrum dystrybucyjno-logistyczne oraz pomocniczy charakter tej działalności względem działalności opodatkowanej prowadzonej w zakładzie, koszty związane z działalnością centrum dystrybucyjno-logistycznego powinny wpływać w całości na kalkulację wyniku z działalności opodatkowanej?
2017.09.12 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.242.2017.1.AK
∟Czy w przypadku Pozostałych Kosztów Wspólnych prawidłowe jest zastosowanie - na potrzeby alokacji kosztów wspólnych pomiędzy działalność strefową i niestrefową - tzw. klucza przychodowego, o którym mowa w art. 15 ust. 2 i 2a ustawy o CIT (uwzględniającego relację, w jakiej pozostają przychody z konkretnego typu działalności - strefowej/pozastrefowej - do łącznej kwoty przychodów osiąganych przez Spółkę)? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2017.09.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.129.2017.1.KP
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego w zakresie uprawnień Wnioskodawcy do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust.1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z przystąpieniem do spółki komandytowej prowadzącej działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.
2017.09.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.183.2017.1.IZ
∟Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie (…) SSE w oparciu o Zezwolenia I i II, Spółka będzie uprawniona do prowadzenia jednej, łącznej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, tj. wspólnej dla wskazanych wyżej zezwoleń?
Czy zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej na terenie (…) SSE, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia wydanego najwcześniej, tj. Zezwolenia I, a po jego wyczerpaniu limit dostępny w ramach zezwolenia wydanego chronologicznie, tj. Zezwolenia II?
2017.09.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.179.2017.1.IZ
∟Czy wydatki inwestycyjne w wysokości przekraczającej minimalny poziom wynikający z Zezwolenia, w tym wydatki ponoszone po dniu określonym w Zezwoleniu jako termin poniesienia wydatków w kwocie przewyższającej 30.533.000,00 PLN (tj. po dniu 31 grudnia 2006 r.), spełniające definicję wydatków inwestycyjnych określoną w § 6 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie SSE w treści obowiązującej na dzień uzyskania przez Spółkę Zezwolenia – stanowią wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną, a w konsekwencji powinny zostać uwzględnione w kalkulacji przysługującego Spółce zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych?
2017.09.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.169.2017.2.IZ
∟Czy przychody uzyskiwane przez Spółkę w związku z obciążeniem kontrahentów kosztami transportu wyrobów strefowych, wykazanymi w odrębnej pozycji na fakturze dokumentującej sprzedaż wyrobu strefowego, jak i na zbiorczej fakturze dokumentującej miesięczne usługi transportowe, należy kwalifikować, w związku z art. 17 ust. 1 pkt 34 i ust. 4 ustawy o CIT, jako przychody z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie zezwolenia na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (…), w konsekwencji czego z których dochód podlega zwolnieniu na podstawie przywołanego przepisu? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2017.08.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-436/16-1/JKT
∟Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- sposobu prowadzenia ewidencji rachunkowej dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty) oraz dochodu z tytułu działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie różnych zezwoleń,
- ustalenia, czy Spółka może objąć zwolnieniem dochód z działalności prowadzonej na terenie SSE, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia, a po jego wyczerpaniu lub wygaśnięciu, limit wynikający z kolejnych Zezwoleń.
2017.08.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-3/4510-320/16-1/PC
∟1. Czy prowadzenie działalności na terenie SSE zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 851 ze zm., dalej: „Ustawa CIT”), w oparciu o dwa zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE rodzi obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 powołanej wcześniej ustawy odrębnie dla każdego z tych zezwoleń?
2. Na jaki dzień zgodnie z § 7 ust. 1 Rozporządzenia, Spółka powinna dyskontować wydatki kwalifikowane i otrzymaną pomoc publiczną?
2017.08.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.149.2017.1.BD
∟Czy przychody z tytułu zwrotu wskazanych kosztów poniesionych w związku z przygotowaniem produkcji do określonego zamówienia (koszty rozpoznane w całości, jako koszt działalności strefowej) otrzymane przez Spółkę w przypadku rezygnacji kontrahenta z odbioru zamówienia - stanowić będą przychód korzystający ze zwolnienia podatkowego stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 34?
2017.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPBI/1/415-749/13-1/SG
∟w zakresie: powstania przychodu w związku z przedłużeniem terminu zwrotu pożyczek oraz możliwości zwolnienia z opodatkowania wartości umorzonych pożyczek oraz odsetek od tych pożyczek
2017.08.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.188.2017.1.JKT
∟Możliwość prowadzenia przez Spółkę przejmującą jednej ewidencji rachunkowej wspólnie dla działalności strefowej wynikającej z kilku zezwoleń.
2017.08.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.162.2017.1.IZ
∟Czy obowiązek ponoszenia wydatków kwalifikowanych w postaci kosztów najmu w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 5 Rozporządzenia (tj. Wydatków Bieżących) od dnia 1 stycznia 2019 r., pozostanie bez wpływu na prawo Spółki do rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia z opodatkowania CIT, tj. Spółka będzie miała prawo do rozpoczęcia korzystania ze zwolnienia z opodatkowania CIT począwszy od dnia następującego po miesiącu, w którym poniesione zostały Wydatki Inwestycyjne i osiągnięty został poziom zatrudnienia określone w Zezwoleniu, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy regionalnej?
Czy wydatki kwalifikowane w rozumieniu § 6 ust. 1 pkt 5 Rozporządzenia, ponoszone przez Spółkę od dnia 1 stycznia 2019 r. (tj. Wydatki Bieżące), Spółka ma prawo uwzględniać przy kalkulacji limitu dostępnej pomocy publicznej w formie zwolnienia podatkowego w ramach Zezwolenia?
2017.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.39.2017.2.JKT
∟Czy uzyskane przychody ze sprzedaży Środków Produkcji oraz poniesione przez Spółkę Koszty Środków Produkcji w sytuacji, gdy Środki Produkcji nie opuszczają obszaru SSE i są wykorzystywane do produkcji Wyrobów przez Spółkę w zakładzie Spółki w SSE, powinny być uznane za przychody oraz koszty (wyłącznie) działalności strefowej, korzystającej ze zwolnienia z podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT?
2017.08.10 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010-176.2017.1.AL
∟W zakresie ustalenia, czy dla podziału tzw. kosztów wspólnych, w kalkulacji klucza przychodowego powinny zostać uwzględnione przychody podatkowe Wnioskodawcy osiągnięte w całym roku podatkowym Spółki (tj. od 1 września 2016 r. do 31 sierpnia 2017 r.).
2017.08.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.125.2017.1.AK
∟Czy dochód ze sprzedaży Wyrobów strefowych wytworzonych na terenie SSE przed nabyciem prawa do zwolnienia z podatku dochodowego (ale po uzyskaniu Zezwolenia), osiągnięty po miesiącu, w którym Spółka spełniła warunki określone w Zezwoleniu, tj. po nabyciu prawa do zwolnienia podatkowego podlega/będzie podlegał zwolnieniu z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2017.08.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.176.2017.1.AK
∟Czy dochód ze sprzedaży Odpadów produkcyjnych (będących skutkiem wytwarzania przez Spółkę Wyrobów strefowych) powstałych przed nabyciem prawa do zwolnienia z podatku dochodowego (ale po uzyskaniu Zezwolenia), osiągnięty po miesiącu, w którym Spółka spełniła warunki określone w Zezwoleniu, tj. po nabyciu prawa do zwolnienia podatkowego podlega/będzie podlegał zwolnieniu z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2017.08.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB3/423-375/13-3/MS
∟W zakresie momentu poniesienia wydatków kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 updop.
2017.08.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.67.2017.2.SG
∟w zakresie możliwości korzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych, w przypadku przekształcenia prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej w jednoosobową sp. z o.o.
2017.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.136.2017.1.IZ
∟Czy wskazany sposób postępowania Spółki jest prawidłowy, w szczególności czy Spółka jako średni przedsiębiorca postępuje prawidłowo zaliczając płacony Y czynsz najmu nieruchomości do wydatków klasyfikujących się do objęcia pomocą publiczną? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)
2017.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.202.2017.1.IZ
∟Czy wskazany sposób postępowania Spółki jest prawidłowy, w szczególności czy po ewentualnej zmianie statusu ze średniego przedsiębiorcy na dużego przedsiębiorcę, Spółka będzie mogła zaliczać płacony Y w okresie do 31 grudnia 2021 r. czynsz najmu nieruchomości do wydatków klasyfikujących się do objęcia pomocą publiczną? (pytanie oznaczone we wniosku nr 3)
2017.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.201.2017.1.IZ
∟Czy wskazany sposób postępowania Spółki jest prawidłowy, w szczególności czy Spółka jako średni przedsiębiorca będzie mogła zaliczać płacony Y w okresie do 31 grudnia 2021 r. czynsz najmu nieruchomości do wydatków klasyfikujących się do objęcia pomocą publiczną? (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
2017.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.159.2017.1.JKT
∟Czy Spółka będzie uprawniona do korzystania ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych przysługującego jej z tytułu kosztów kwalifikowanych na podstawie Nowego Zezwolenia począwszy od miesiąca następującego po miesiącu, w którym poniesione zostaną wydatki inwestycyjne i osiągnięty zostanie poziom zatrudnienia, określone w Nowym Zezwoleniu, w okresie od dnia uzyskania Nowego Zezwolenia, aż do wyczerpania dopuszczalnej pomocy publicznej?
2017.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-3.4010.135.2017.1.MS
∟Czy za wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w postaci zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych(t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm.; dalej: „UPDOP”), Spółka może uznać wszystkie poniesione w trakcie obowiązywania Zezwolenia wydatki inwestycyjne, również poniesione po dniu 31 marca 2013 r., i w wysokości przekraczającej kwotę wskazaną w Zezwoleniu, jeżeli wydatki te spełniają definicję wydatków kwalifikowanych w rozumieniu § 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z 14 września 2004 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej (Dz.U. nr 226, poz. 2286 ze zm.; dalej: „Rozporządzenie”)?
2017.08.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.203.2017.1.JKT
∟Czy koszty związane z opłatami za wynajem oraz obsługę magazynową, w przypadku składowania surowców poza zakładem produkcyjnym Spółki zlokalizowanym w SSE, powinny zostać alokowane odpowiednio do wyniku z działalności zwolnionej z opodatkowania oraz do wyniku z działalności opodatkowanej według klucza alokacji określonego w art. 15 ust. 2 w zw. z art. 15 ust. 2a ustawy o PDOP?
2017.08.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.178.2017.1.JKT
∟Czy dochód Spółki ze sprzedaży Wyrobów strefowych powinien zostać ujęty w całości jako dochód zwolniony z opodatkowania PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP, pomimo składowania surowców przeznaczonych do produkcji Wyrobów strefowych, jak również samych Wyrobów strefowych (gotowych) w magazynach zlokalizowanych poza zakładem produkcyjnym Spółki znajdującym się na terenie SSE?
2017.08.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.163.2017.1.JKT
∟
1. Czy prowadząc działalność na terenie SSE w oparciu o więcej niż jedno zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w SSE Spółka ma prawo korzystać z pomocy publicznej do wysokości wynikającej z sumy dostępnej intensywności pomocy publicznej oraz wydatków kwalifikowanych dla poszczególnych zezwoleń, z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnienia bez konieczności alokowania dochodu uzyskanego z działalności na terenie SSE na poszczególne Zezwolenia, a co za tym idzie, uzyskiwany przez Spółkę dochód z działalności na terenie SSE objętej Zezwoleniami 1 i 2 najpierw może korzystać ze zwolnienia w CIT na podstawie jednego zezwolenia, a po wyczerpaniu dostępnej na jego podstawie pomocy publicznej (ew. po jego wygaśnięciu) kolejno na podstawie kolejnego zezwolenia?
2. Czy, z zachowaniem zasad co do momentu nabycia prawa do korzystania ze zwolnienia podatkowego oraz z uwzględnieniem dotychczasowego poziomu wykorzystania puli zwolnienia prowadząc działalność na terenie SSE zwolnioną z CIT w oparciu o więcej niż jedno zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w SSE, Spółka ma obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnie dla każdego z zezwoleń?
2017.07.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT1-2.4012.184.2017.2.AJ
∟Uznanie oddania wyrobów gotowych przez Spółkę do odpłatnego korzystania na podstawie umowy leasingu stanowi/będzie stanowiło świadczenie usług w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego dla takiej czynności.
2017.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB3/4510-1-64/16/17-S/KS
∟Podatek dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji rachunkowej odrębnej dla działalności opodatkowanej i działalności zwolnionej oraz obowiązku dyskontowania uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie dwóch zezwoleń) najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia I, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia I limitu pomocy publicznej, na dzień wydania Zezwolenia II.
2017.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL5.4010.77.2017.1.ŁM
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości uwzględnienia odsetek od pożyczek i kredytów oraz różnic kursowych w wydatkach kwalifikujących się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2017.07.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4010.100.2017.2.MJ
∟Czy Spółce będzie przysługiwało zwolnienie podatkowe na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych od całości dochodu uzyskanego z działalności prowadzonej na terenie SSE, pomimo położenia części infrastruktury zakładu pełniących funkcje pomocnicze poza strefą?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.