Interpretacje do przepisu
art. 15 ust. 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


745/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 15 ust. 4g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-500/10-2/AS
     ∟Czy całość kosztów wynagrodzenia pracowników wypłacanych w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 4g UPDOP w miesiącu, za który są należne?

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-501/10-2/AS
     ∟Określenie momentu powstania kosztu uzyskania przychodów Spółki z tytułu wynagrodzenia pracowników wypłacanego w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony.

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-378a/10/PS
     ∟W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów poniesionych wydatków w zakresie realizacji projektu budownictwa mieszkaniowego.

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-378b/10/PS
     ∟W zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów ponoszonych wydatków w zakresie realizacji projektu budownictwa mieszkaniowego.

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-500/10-3/AS
     ∟Czy narzuty na wynagrodzenia regulowane przez Spółkę w terminach wynikających z odpowiednich przepisów (w tym m. in. składki na ubezpieczenie społeczne w części finansowanej przez Spółkę jako płatnika składek, składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych, itp.) należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 4h UPDOP w miesiącu, za który są należne?

2010.10.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-501/10-3/AS
     ∟Czy narzuty na wynagrodzenia regulowane przez Spółkę w terminach wynikających z odpowiednich przepisów (w tym m.in. składki na ubezpieczenie społeczne w części finansowanej przez Spółkę jako płatnika składek, składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych, itp.) należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 4h UPDOP w miesiącu, za który są należne?

2010.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-619/10-4/GC
     ∟Czy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów koszty poniesione z tytułu umów zleceń w miesiącu, za który są należne?

2010.10.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-594/10-2/JG
     ∟Czy Spółka prawidłowo zaliczyła do kosztów uzyskania przychodów roku 2009 premie roczne wypłacone pracownikom w marcu 2010 r.?

2010.10.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-594/10-3/JG
     ∟Czy w kolejnych latach, Spółka będzie mogła postąpić analogicznie jak w pytaniu powyżej, zaliczając wypłacone premie w następnym roku podatkowym do kosztów podatkowych roku, za który są należne (roku poprzedzającego rok wypłaty)?

2010.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-583/10-3/GC
     ∟1) Czy w sytuacji, gdy wydatki na wynagrodzenia pracownicze i składki ZUS będą zaliczane do kosztów uzyskania przychodów w roku 2010 zgodnie z art. 15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, po Stronie Spółki powstanie z mocy samego prawa nadpłata w podatku dochodowym od osób prawnych, niezależnie od wykazania tej nadpłaty w zeznaniu podatkowym za rok 2010?2) Czy nadpłata w podatku dochodowym od osób prawnych powstająca w wyniku stosowania zasad rozliczania kosztów opisana w części F niniejszego wniosku, podlega z chwilą złożenia zeznania podatkowego za rok 2010 zaliczeniu na poczet ewentualnych zaległości podatkowych?

2010.09.02 - Minister Finansów - DD5/8211/26/ZDA/10/PK-593
     ∟CIT – w zakresie możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z procesem konsolidacji w sektorze energetycznym.Zmiana interpretacji indywidualnejNa podstawie art. 14e w zw. z art. 14o ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.; dalej: Ordynacja podatkowa) Minister Finansów zmienia z urzędu interpretację indywidualną wydaną w dniu 7 kwietnia 2010 r. na podstawie art. 14o § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, w ten sposób, iż stwierdza, że stanowisko Spółki S.A. przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2009 r. (data wpływu: 4 stycznia 2010 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej, z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, dotyczące możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków ponoszonych w związku z procesem konsolidacji w sektorze energetycznymw części odnoszącej się do możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wynagrodzenia wypłacone pracownikom zatrudnionym przy procesie konsolidacji oraz nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki S.A. – jest prawidłowe;w części odnoszącej się do możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów pozostałych wydatków związanych z procesem konsolidacji oraz nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki S.A. – jest nieprawidłowe.UzasadnienieZe stanu faktycznego przedstawionego we wniosku Spółki S.A. (dalej: Spółka) z dnia 30 grudnia 2009 r. wynika, że Spółka, na podstawie pkt 2 załącznika nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 marca 2008 r. w sprawie listy spółek konsolidowanych, których akcje podlegają wniesieniu na pokrycie kapitału zakładowego spółek konsolidujących, oraz listy spółek konsolidujących (Dz. U. z 2008 r. Nr 51, poz. 294 z późn. zm.) w związku z art. 7 pkt 2 ustawy z dnia 7 września 2007 r. o zasadach nabywania od Skarbu Państwa akcji w procesie konsolidacji spółek sektora energetycznego (Dz. U. z 2007 r. Nr 191, poz. 1367 z późn. zm.; dalej: ustawa o konsolidacji) posiada status spółki konsolidującej.Spółka uczestniczy w kilkuetapowym procesie konsolidacji spółek sektora elektroenergetycznego oraz prywatyzacji P. S.A., który jest realizowany w wykonaniu „Programu dla energetyki” przyjętego przez Radę Ministrów w dniu 28 marca 2006 r.Spółka dokonała podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję pakietu nowych akcji objętych następnie przez Skarb Państwa – na pokrycie którego to podwyższenia Skarb Państwa wniósł wkład niepieniężny w postaci udziałów/akcji 9 spółek energetycznych (pakiety po 85% udziałów/akcji w kapitałach zakładowych tych spółek – pozostałe pakiety 15% udziałów/akcji nabywają nieodpłatnie uprawnieni pracownicy tych spółek). Spółka jako spółka konsolidująca podejmuje określone czynności faktyczne w celu umożliwienia pracownikom 9 spółek energetycznych skorzystania z różnych uprawnień, jakie daje im ustawa o konsolidacji. Skutkiem realizacji tych uprawnień będzie nabycie przez pracowników pakietu ok. 15% akcji w kapitale zakładowym Spółki należącym do tej pory do Skarbu Państwa. Obowiązek podejmowania czynności zmierzających do realizacji przez pracowników swoich uprawnień został nałożony na Spółkę Rozporządzeniem Ministra Skarbu Państwa z dnia 19 lutego 2008 r. w sprawie sposobu określenia liczby akcji spółki konsolidującej podlegających zamianie i trybu dokonywania zamiany akcji lub prawa do akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki konsolidującej (Dz. U. z 2008 r. Nr 41 poz. 250; dalej: rozporządzenie w sprawie konsolidacji) i są one potrzebne do skutecznego przeprowadzenia procesu nabycia od Skarbu Państwa akcji w kapitale zakładowym Spółki przez uprawnionych pracowników 9 spółek energetycznych.W wykonaniu dyspozycji normy art. 11 ustawy o konsolidacji docelowo ma dojść do połączenia Spółki z P. S.A. w trybie art. 492 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks Spółek Handlowych (Dz. U z 2000 r. Nr 94 poz. 1037 z późn. zm.) i rozwiązanie Spółki, w zamian za akcje, które P. S.A. wyda akcjonariuszom Spółki (tj. uprawnionym pracownikom 9 spółek energetycznych, którzy nabędą akcje Spółki).Skarb Państwa obiektywnie nie dokona zbycia akcji Spółki w rozumieniu art. 1 ust. 2 pkt 1a ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o prywatyzacji i komercjalizacji (Dz. U. z 2002 r. Nr 171 poz. 1397 z późn. zm.). Zdaniem Spółki fakt prywatyzowania P. S.A., jako spółki przejmującej, skutkuje tym, że także majątek Spółki przejęty w przyszłości przez P. S.A. zostanie częściowo sprywatyzowany.Spółka pełni rolę spółki celowej, odgrywając istotną rolę w procesie konsolidacji i prywatyzacji P. S.A. Istnienie Spółki oraz operacje dokonywane na jej majątku służą utrzymaniu przez P. S.A. stabilnej pozycji na rynku. W statucie Spółki przewidziano, że przedmiotem działalności Spółki jest m.in.:działalność firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych (PKD 70.10Z),działalność holdingów finansowych (PKD 64.20 Z),doradztwo związane z zarządzaniem (PKD 70.2).W ramach tych rodzajów działalności spółka sprawuje kontrolę nad zależnymi od niej 9 spółkami energetycznymi.Ponadto wypełniając obowiązki nałożone na Spółkę rozporządzeniem w sprawie konsolidacji i zawartą na jego podstawie z Ministrem Skarbu Państwa szczegółową umową, Spółka podejmuje czynności faktyczne w celu umożliwienia uprawnionym pracownikom 9 spółek energetycznych skorzystanie z różnych uprawnień, jakie daje im ustawa o konsolidacji, czyli:wzywa osoby uprawnione do składania oświadczeń o zamiarze nieodpłatnego nabycia akcji Spółki oraz oświadczeń o zamiarze zamiany akcji 9 spółek energetycznych na akcje Spółki (poprzez m.in. ogłoszenia prasowe),ogłasza o przystąpieniu do zbywania akcji oraz o przystąpieniu do zamiany akcji 9 spółek energetycznych na swoje akcje, publikuje listę osób uprawnionych do ich nabycia (poprzez m.in. ogłoszenia prasowe),sporządza dokumenty umowy zbycia akcji oraz umowy zamiany akcji,upoważnieni pracownicy Spółki zawierają w imieniu Skarbu Państwa z uprawnioną osobą stosowną umowę,organizuje i przeprowadza proces zawierania umów zamiany akcji, w związku z czym jest zobowiązana do:wyłożenia w siedzibie Spółki oraz we wszystkich oddziałach i zakładach, do wglądu osobom zainteresowanym, tekstu ustawy o konsolidacji oraz rozporządzenia w sprawie konsolidacji oraz do zobowiązania do takich czynności 9 spółek energetycznych,po sporządzeniu listy osób uprawnionych do zamiany akcji, złożenia Ministrowi Skarbu Państwa oświadczenia potwierdzającego dochowanie należytej staranności przy jej sporządzaniu,udostępnia do wglądu osobom uprawnionym w siedzibie spółki oraz we wszystkich oddziałach i zakładach zbiorczej listę osób uprawnionych do zamiany oraz zobowiązuje 9 spółek energetycznych do takich czynności,sporządza dla wszystkich osób uprawnionych umowy zamiany akcji,przed sporządzeniem umów zamiany akcji przesyła Ministrowi Skarbu Państwa przykładowo wypełnioną umowę w celu jej akceptacji,uzgadnia ze zleceniodawcą harmonogram zwierania umów zamiany akcji oraz treści ogłoszenia, o którym mowa w § 19 rozporządzenia w sprawie konsolidacji,niezwłoczne przesyła ogłoszenia prasowe, o których mowa w § 19 rozporządzenia w sprawie konsolidacji, do zleceniodawcy wraz z informacją o miejscach i terminach publikacji,organizuje proces zawierania umów zamiany akcji oraz wydawania odcinków zbiorowych akcji Spółki osobom uprawnionym,przygotowuje dokumenty akcji lub odcinków zbiorowych akcji Spółki przeznaczone do wydania osobom uprawnionym w zamian za dokumenty akcji lub odcinki zbiorowe akcji 9 spółek energetycznych,zleca przygotowanie dokumentów akcji lub odcinków zbiorowych akcji 9 spółek energetycznych przeznaczonych do wydania Ministrowi Skarbu Państwa,prowadzi depozyt odcinków zbiorowych akcji 9 spółek energetycznych, które osoby uprawnione wydały upoważnionym pracownikom Spółki w związku z zamianą na akcje Spółki oraz przekazuje Ministrowi Skarbu Państwa zaświadczenie depozytowe dotyczące tych akcji,zwraca Ministrowi Skarbu Państwa odcinków zbiorowych przechowywanych w depozycie po zakończeniu procesu zamiany akcji,informuje osoby uprawnione, na które została przeniesiona własność akcji imiennych Spółki, o konieczności złożenia do zarządu Spółki wniosku o wpis w księdze akcyjnej informacji o przeniesieniu własności tych akcji i konsekwencjach jego niezłożenia.W stanie faktycznym Spółka nie wskazała formy i warunków umowy zawartej między Spółką a Ministrem Skarbu Państwa.Wymienione czynności Spółka wykonuje w celu realizacji uprawnień właścicielskich Skarbu Państwa, czyniąc to niejako za Skarb Państwa oraz w interesie osób uprawnionych. Obowiązki te zostały jednak nałożone na Spółkę rozporządzeniem w sprawie konsolidacji. Ich końcowym efektem ma być nabycie w przyszłości przez uprawnione osoby pakietu 15% akcji w kapitale zakładowym Spółki, należącym dotychczas do Skarbu Państwa. Skarb Państwa nie zapewnił Spółce środków na sfinansowanie ww. czynności, wobec czego ponoszone z tego tytułu wydatki Spółka finansuje z własnych środków.Dla potrzeb wywiązywania się z powyższych obowiązków Spółka ponosi następujące wydatki, m.in. z tytułu zatrudnienia pracowników, do których zakresu obowiązków należy wyłącznie wykonywanie czynności związanych z konsolidacją oraz nabywaniem przez uprawnione osoby akcji Spółki, z tytułu obsługi prawnej przydatnej do prawidłowego przeprowadzenia tych czynności (opinie prawne, przygotowywanie treści dokumentów), z tytułu wykonywania wszystkich ww. czynności.Wydatki te w zamiarze Spółki mają przyczynić się do prawidłowego przeprowadzenia procesu nabywania przez uprawnione osoby od Skarbu Państwa akcji Spółki w procesie konsolidacji spółek sektora energetycznego, a przez to sprawnie doprowadzić do ustalenia kręgu akcjonariuszy Spółki. W konsekwencji ma to umożliwić niezakłócone prowadzenie działalności statutowej przez Spółkę.Spółka zwróciła się do organu podatkowego z następującymi pytaniami:czy wydatki przez nią ponoszone z tytułów wskazanych w stanie faktycznym stanowią w jego okolicznościach koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r., Nr 54, poz. 654 z późn. zm.; dalej: updop),czy wydatki przez nią ponoszone z tytułów wskazanych w stanie faktycznym w jego okolicznościach stanowią „inne niż koszty bezpośrednio związane z przychodami” w rozumieniu art. 15 ust. 4d updop, które należy wykazać w podstawie opodatkowania podatkiem dochodowym zgodnie z art. 15 ust. 4g dla wydatków z tytułu zatrudnienia pracowników oraz art. 15 ust. 4e updop dla pozostałych wydatków...Zdaniem Spółki wydatki ponoszone w związku z procesem konsolidacji spółek sektora energetycznego i nabywania przez osoby uprawnione akcji Spółki stanowią koszty uzyskania przychodu, gdyż są one związane z bieżącym funkcjonowaniem Spółki i w konsekwencji prowadzą do zabezpieczenia źródła przychodów Spółki w postaci m.in. działalności holdingów finansowych, działalności firm centralnych (head offices) i holdingów, z wyłączeniem holdingów finansowych.

2010.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-60/10-2/DS
     ∟Czy Spółka ma prawo do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych wydatków związanych z uczestnictwem pracowników Spółki w GIP?

2010.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-432/10-2/KS
     ∟Czy w związku z tym wypłata tych wynagrodzeń we wcześniejszym okresie niż osiągnięty zostanie przychód z którym bezpośredni związek ma poniesiony koszt (patrz art. 15 ust. 4 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oznacza, iż art. 16 ust. 1 pkt 57 tej ustawy jest nadrzędny w stosunku do art. 15 ust. 4 ustawy i moment wypłaty wynagrodzenia ze stosunku pracy pozwala zaliczyć wydatek od razu do kosztów uzyskania przychodu?

2010.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-381/10-4/MC
     ∟1. Czy wydatki sfinansowane z dotacji UE stanowią koszty uzyskania przychodów w całości przed otrzymaniem dotacji, a w momencie jej otrzymania wymagają korekty kosztów do wysokości otrzymanej dotacji i zaliczenia do kosztów niestanowiących kosztów uzyskania przychodów? 2. Czy korekty kosztów sfinansowanych z dotacji zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów dokonuje się jednorazowo w miesiącu otrzymania dotacji, czy może należy dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów od pierwszego miesiąca dokonywania księgowania kosztów do miesiąca w którym dotację otrzymano? Czy należy dokonać korekty deklaracji CIT – 8 za rok 2009 jeśli wydatki były poniesione w 2009 roku, a wpływ dotacji miał miejsce w 2010 roku?

2010.07.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-641/10/MS
     ∟W jakim momencie wartość rekompensat wypłaconych pracownikom stanowić będzie koszt uzyskania przychodów?

2010.07.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-267/10-2/AJ
     ∟Czy Premie w kwocie brutto, kalkulowane w oparciu o wyniki pracy pracowników Wnioskodawcy za dany rok, przykładowo za rok 2009, które zostały przyznanej wypłacone pracownikom w roku następnym stanowią dla Wnioskodawcy koszty uzyskania przychodu w roku, w którym nastąpi decyzja o przyznaniu i wypłaty Premii?

2010.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-295/10-3/ŁM
     ∟Czy kwota podatku dochodowego od wynagrodzeń przekazywanego na ZFRON oraz PFRON, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi koszt uzyskania przychodu?

2010.06.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-204/10-2/AS
     ∟Czy wydatki poniesione przez pracodawcę, polegające na pokryciu świadczeń dodatkowych, jakimi są indywidualne składki na ubezpieczenia członków Zarządu (pracowników), zgodnie z postanowieniami umów o pracę, stanowią koszty uzyskania przychodu pracodawcy w następujących przypadkach:a) gdy pracodawca sam jest ubezpieczającym, natomiast obowiązek pracodawcy do zawarcia takiej umowy ubezpieczenia wynika z umowy o pracę jako wynagrodzenie (świadczenie dodatkowe) wynikające z tej umowy,b) gdy ubezpieczającym jest członek Zarządu, zaś pracodawca pokrywa mu składki na ubezpieczenie na podstawie umowy o pracę jako wynagrodzenie (świadczenie dodatkowe) wynikające z tej umowy?

2010.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-177/10-2/PD
     ∟CIT - w zakresie określenia podstawy opodatkowania, momentu powstania przychodu oraz sposobu i terminu zapłaty zaliczek na podatek dochodowy w związku z posiadaniem przez Wnioskodawcę statusu Akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej.

2010.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-134a/10/AW
     ∟Czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu miesiąca, którego one dotyczą wydatki z tytułu wynagrodzeń wypłaconych pracownikom fizycznym do 10 miesiąca następującego po miesiącu, za który one są należne oraz czy ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu finansowane przez płatnika składki na ubezpieczenia społeczne, składki na Fundusz Pracy oraz FGŚP od wyżej wymienionych wynagrodzeń, które zostaną opłacone do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostało wypłacone wynagrodzenie pracownikom fizycznym oraz składki na ubezpieczenia społeczne, składki na Fundusz Pracy oraz składki na FGŚP należne od wynagrodzeń pracownikom umysłowym – które są wypłacane do końca każdego miesiąca kalendarzowego – zapłacone do dnia 15 miesiąca następnego miesiąca kalendarzowego: Przykładowo, czy Spółka ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów miesiąca grudnia 2009 r. wypłacone wynagrodzenie za miesiąc grudzień 2009 r. pracownikom fizycznym do dnia 10 stycznia 2010 r. oraz zapłacone należne od wynagrodzenia za miesiąc grudzień 2009 r. składki na ubezpieczenia społeczne, składki na Fundusz Pracy i FGŚP w części finansowanej przez Spółkę zapłacone przez Spółkę do dnia 15 lutego 2010 r. oraz zapłacone do dnia 15 stycznia 2010 r. należne składki na ubezpieczenia społeczne, składki na Fundusz Pracy i FGŚP w części finansowanej przez Spółkę należne od wynagrodzeń pracowników umysłowych wypłaconych do dnia 31 grudnia 2009 r.?

2010.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-193/10-2/AS
     ∟1) Czy całość kosztów wynagrodzenia pracowników wypłacanych w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony, należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 4g UPDOP w miesiącu, za który są należne?2) Czy narzuty na wynagrodzenia regulowane przez Spółkę w terminach wynikających z odpowiednich przepisów (w tym m. in. składki na ubezpieczenie społeczne w części finansowanej przez Spółkę jako płatnika składek, składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych itp.) należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 4h UPDOP w miesiącu, za który są należne?

2010.06.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-234/10-5/KS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów bezpośrednio związanych z uzyskiwanym przychodem oraz innych niż bezpośrednio związanych z uzyskiwanym przychodem.

2010.06.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-245/10-2/DS
     ∟Czy zasadnie postąpiłem że koszty wynagrodzeń i ZUS bezpośrednio związane z przychodami, zaksięgowanie na robotach w toku pomimo moich wątpliwości rozliczałem podatkowo w roku 2009, w którym osiągnięte zostały odpowiadające im przychody, zgodnie z art.15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a nie zgodnie z art. 15 ust. 4g i 4h ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2010.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-155/10-2/AP
     ∟Czy zapłacone składki na powszechny program emerytalny, jako świadczenie na rzecz pracowników, stanowią koszt uzyskania przychodu w miesiącu którego dotyczą, czy w miesiącu kiedy została przekazana zapłata do Towarzystwa Emerytalnego?

2010.04.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-45/11-2/GJ
     ∟CIT - w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z korzystaniem z taksówek przez pracowników w czasie podróży służbowej krajowej i zagranicznej

2010.04.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-34/10-4/KK
     ∟Zakład powinien naliczone i wypłacone wynagrodzenia za grudzień 2009 i dodatkowe wynagrodzenie „13” za rok 2009, zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust 4g tj. w miesiącu, za który są należne pod warunkiem że zostały wypłacone lub postawione do dyspozycji w terminie wynikającym z przepisów prawa pracy, umowy lub innego stosunku prawnego łączącego strony.

2010.04.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-54/10/MS
     ∟Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów roku 2009 wydatki na wypłatę nagrody rocznej za 2009r., gdy świadczenie będzie wypłacone zgodnie z Zakładowym Układem Zbiorowym Pracy do 15-go lutego 2010r.?

2010.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-48/10-2/MM
     ∟1. Czy wydatki, które będą ponoszone w przyszłości przez Spółkę w związku z udziałem Jej pracowników w pracowniczym programie motywacyjnym XYZ Plan mogą stanowić koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?2. Zakładając, iż odpowiedzi na powyższe pytanie jest pozytywna, w którym momencie Spółka będzie mogła rozpoznać kosztów uzyskania przychodów?

2010.03.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-48/10-3/MM
     ∟1. Czy w sytuacji, gdy Spółka zdecyduje się na zwrot wydatków poniesionych dotychczas przez X w związku z udziałem jej pracowników w XYZ, Spółka będzie mogła zaliczyć przedmiotowe wydatki do kosztów uzyskania przychodu?2. Zakładając, iż odpowiedź na ww. pytanie jest pozytywna, w którym momencie Spółka będzie mogła rozpoznać kosztów uzyskania przychodów?

2010.03.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-22/10-3/GC
     ∟1. Czy wydatki, które będą ponoszone w przyszłości przez Spółkę w związku z udziałem Jej pracowników w Pracowniczym Programie Motywacyjnym mogą stanowić koszty uzyskania przychodów Spółki w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?2. Czy w sytuacji, gdy Spółka zdecyduje się na zwrot wydatków poniesionych dotychczas przez Administratora w związku z udziałem jej pracowników w Plan będzie mogła zaliczyć przedmiotowe wydatki do kosztów uzyskania przychodu?3. Zakładając, iż odpowiedzi na pytanie 1 i 2 są pozytywne, w którym momencie Spółka będzie mogła rozpoznać koszty uzyskania przychodów?

13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj