Interpretacje do przepisu
art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy o rachunkowości
197/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy o rachunkowości
2019.10.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.402.2019.2.EC
∟W zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółki z siedzibą we Francji oraz skutków podatkowych odpłatnego zbycia akcji otrzymanych w ramach programu motywacyjnego.
2019.10.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.319.2019.2.AM
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programach motywacyjnych.
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.396.2019.3.MG
∟W zakresie obowiązków płatnika spoczywających na Spółce, związanych z organizacją programu motywacyjnego oraz skutków podatkowych po stronie członków zarządu uczestniczących w programie motywacyjnym organizowanym przez Spółkę.
2019.10.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.455.2019.1.MS
∟obowiązki płatnika, związane z uczestnictwem Osób Uprawnionych w programie motywacyjnym
2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-494/16-19/MS
∟Czy na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych, Wnioskodawca powinien ustalać kwotę wolną od podatku razem z A i B - a po zbyciu akcji B razem z A, natomiast odrębnie kwotę wolną od podatku powinny ustalać spółki G i H, jako podmioty niebędące wraz z Wnioskodawcą, A i B podatnikami zależnymi od jednego podmiotu w rozumieniu tego przepisu?
2019.10.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IBPB-1-2/4510-494/16-20/MS
∟Czy na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o podatku od niektórych instytucji finansowych, Wnioskodawca powinien ustalać kwotę wolną od podatku razem z A i B - a po zbyciu akcji B razem z A, natomiast odrębnie kwotę wolną od podatku powinny ustalać spółki G i H, jako podmioty niebędące wraz z Wnioskodawcą, A i B podatnikami zależnymi od jednego podmiotu w rozumieniu tego przepisu?
2019.09.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.364.2019.2.MG
∟W zakresie obowiązków płatnika ciążących na Spółce, związanych z uczestnictwem osób uprawnionych w programie motywacyjnym utworzonym przez Spółkę.
2019.09.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.350.2019.2.AK
∟Dotyczy obowiązków Spółki jako płatnika związanych z uczestnictwem pracowników Wnioskodawcy w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
2019.09.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.315.2019.3.AK
∟Dotyczy obowiązków Spółki jako płatnika związanych z uczestnictwem pracowników Wnioskodawcy w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę holenderską.
2019.08.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.238.2019.3.MN
∟Skutki podatkowe nabycia akcji w wyniku realizacji RSU otrzymanych w ramach programu motywacyjnego.
2019.08.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.336.2019.2.MZ
∟Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne i prawne należy uznać, że w przedmiotowej sprawie przychody uzyskiwane przez Zainteresowanych jako uczestników programu motywacyjnego prowadzących działalność gospodarczą, w ramach której współpracują ze Spółką tworzącą program motywacyjny na zasadach, są dla nich czynnościami wykonywanymi w ramach prowadzonego przedsiębiorstwa. W konsekwencji powyższego w momencie objęcia akcji nabytych częściowo odpłatnie, niewątpliwie będzie miało miejsce przysporzenie majątkowe. Nabycie akcji po cenie niższej niż wartość rynkowa stanowi niewątpliwie przysporzenie majątkowe, a tym samym przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z art. 11 ust. 2b ww. ustawy. Zatem, jeżeli świadczenia są częściowo odpłatne, przychodem podatnika jest różnica pomiędzy wartością tych świadczeń, ustaloną według zasad określonych w ust. 2 lub 2a, a odpłatnością ponoszoną przez podatnika. Stwierdzić należy, że sprzedaż przez Zainteresowanych akcji spółki dominującej, nabytych częściowo odpłatnie w ramach programu motywacyjnego, spowoduje po ich stronie powstanie przychodu w podatku dochodowym od osób fizycznych, który należy zakwalifikować do przychodów z kapitałów pieniężnych, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychód ten należy ustalić w wysokości ceny sprzedaży akcji. Natomiast koszt uzyskania przychodów powinien zostać ustalony na podstawie art. 22 ust. 1d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
2019.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.343.2019.1.GG
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym
2019.08.20 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4016.3.2019.1.MBD
∟Czy stosowany przez Zainteresowanych sposób ustalania podstawy opodatkowania podatkiem od niektórych instytucji finansowych, tj. poprzez ustalanie jej w sposób łączny dla wszystkich Zainteresowanych oraz podział między nich kwoty wolnej od podatku, jest prawidłowy?
2019.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.233.2019.2.MW
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programach motywacyjnych.
2019.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.230.2019.2.AM
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programach motywacyjnych.
2019.07.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.234.2019.2.MW
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programach motywacyjnych.
2019.07.22 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.296.2019.1.AK
∟Dotyczy skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji i wypłaty dywidendy reinwestowanej w dodatkowe jednostki uczestnictwa albo w zwiększenie wartości już posiadanych jednostek w Funduszu.
2019.07.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4016.2.2019.2.MS
∟Czy na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o podatku od aktywów: Wnioskodawca, TUZ, EH oraz AWP - powinny odrębnie od siebie ustalać kwotę wolną od podatku, jako podmioty niebędące podatnikami zależnymi (współzależnymi) od jednego podmiotu lub grupy podmiotów powiązanych ze sobą w rozumieniu tego przepisu?
2019.07.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4016.1.2019.1.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy:
- Spółka jest podatnikiem zależnym w świetle art. 5 ust. 2 Ustawy o podatku od aktywów,
- Spółka jest podatnikiem współzależnym w świetle art. 5 ust. 2 Ustawy o podatku od aktywów,
- czy jeżeli Spółka nie jest ani podatnikiem zależnym, ani podatnikiem współzależnym w świetle art. 5 ust. 2 Ustawy o podatku od aktywów, to czy na podstawie art. 5 ust. 2 Ustawy o podatku od aktywów, ma prawo pomniejszyć podstawę opodatkowania z tytułu podatku od aktywów Spółki liczoną jako suma wartości aktywów, wynikającą z zestawienia obrotów i sald, ustalona na ostatni dzień miesiąca na podstawie zapisów na kontach księgi głównej zgodnie z przepisami Ustawy o rachunkowości, o całą kwotę 2 mld zł.
2019.06.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 1462-IPPB6.4510.25.2017.8.S/AG
∟ustalenie kwoty wolnej od podatku
2019.06.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.87.2019.3.KK
∟Uczestnictwo w programie motywacyjnym.
2019.06.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.242.2019.2.MZ
∟Wartość Dyskonta i Wkładu Uzupełniającego przyznanych pracownikom Oddziału w Programie, wartość dywidend lub środki uzyskane przez pracowników Oddziału z umorzenia Jednostek uczestnictwa FCPE lub zbycia Akcji nie będą stanowiły dla nich przychodu ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w stosunku do którego Oddział jako płatnik będzie zobowiązany do pobrania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych. W konsekwencji odpowiedzi na pytanie nr 1 Oddział nie będzie płatnikiem zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych z tytułu Dyskonta, Wkładu Uzupełniającego finansowanego przez bank na podstawie umowy SWAP, dywidend wypłaconych przez spółkę francuską i przekazanych przez FCPE bankowi na podstawie umowy SWAP lub środków uzyskanych przez pracowników z umorzenia jednostek uczestnictwa FCPE lub zbycia Akcji.
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.65.2019.3.MT
∟Powstanie przychodu w związku z uczestnictwem Zainteresowanych w programie motywacyjnym.
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.228.2019.1.SJ
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji.
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.135.2019.1.DS
∟Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą we Francji.
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.67.2019.3.MN
∟Powstanie przychodu w związku z uczestnictwem Zainteresowanych w programie motywacyjnym.
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.137.2019.1.AA
∟Obowiązki płatnika związane z uczestnictwem pracowników w programie motywacyjnym.
2019.06.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.68.2019.3.KK
∟Powstanie przychodu w związku z uczestnictwem Zainteresowanych w programie motywacyjnym.
2019.05.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.200.2019.1.KS
∟Ustalenie, czy koszty związane z wdrożeniem Programu oraz jego funkcjonowaniem w tym także koszty poniesione przez Spółkę-matkę na nabycie akcji własnych, którymi będzie na podstawie refaktury obciążany Wnioskodawca będą stanowiły dla Wnioskodawcy koszt pośredni.
2019.05.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.199.2019.1.KS
∟Ustalenie, czy koszty związane z wdrożeniem Programu oraz jego funkcjonowaniem w tym także koszty poniesione przez Spółkę-matkę na nabycie akcji własnych, którymi będzie na podstawie refaktury obciążany Wnioskodawca będą stanowiły dla Wnioskodawcy koszt pośredni.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.