Interpretacje do przepisu
art. 19 ust. 21 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


146/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 19 ust. 21 ustawy o podatku od towarów i usług

1 2 3 4 5

2009.01.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1972/08-5/IG
     ∟Czy apteka może rozliczać VAT należny w 100% ze sprzedaży leku refundowanego w momencie wydania i fiskalizacji a nie jak do tej pory w momencie otrzymania refundacji na rachunek bankowy firmy?

2008.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-1612/08-5/MP
     ∟Dotacja o którą ubiega się Wnioskodawca jest dofinansowaniem konkretnej transakcji i stanowi uzupełnienie usługi świadczonej na rzecz krajowych producentów soków. Zatem, w myśl art. 29 ust. 1 ustawy przedmiotowa dotacja powinna być wliczana do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Dotacja podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według stawki właściwej dla danej usługi, na którą jest przeznaczona.Otrzymana przez Wnioskodawcę dopłata stanowić będzie kwotę brutto, zawierającą w sobie kwotę należnego podatku. Do podstawy opodatkowania należy zatem przyjąć kwotę otrzymanej dotacji pomniejszoną o należny podatek od towarów i usług.Obowiązek podatkowy z tytułu otrzymania dotacji powstanie z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika – zgodnie z art. 19 ust. 21 ustawy.Obrót z tytułu otrzymanej dotacji (subwencji) nie powinien być wykazywany przez Wnioskodawcę na fakturach VAT wystawianych poszczególnym zleceniodawcom (producentom soków).Ponoszone przez Wnioskodawcę wydatki niewątpliwie będą związane z czynnościami opodatkowanymi wykonywanymi przez Wnioskodawcę. Zatem, w oparciu o przepisy art. 86 i art. 88 ustawy o podatku od towarów i usług należy stwierdzić, iż Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur VAT wystawionych przez podmioty gospodarcze wyspecjalizowane w prowadzeniu reklamy i dokumentujące wydatki związane z prowadzoną kampanią reklamową

2008.10.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1109/08/AZ
     ∟obowiązek podatkowy od ustalonej uchwałą Rady Miejskiej dopłaty do różnic w cenie wody

2008.10.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-619/08/DM
     ∟Obowiązek podatkowy w sytuacji cesji należnej aptece refundacji na rzecz dostawcy leków.

2008.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1249/08-2/BS
     ∟W przypadku gdy otrzyma dotacja, będzie miała bezpośredni wpływ na cenę świadczonych przez Wnioskodawcę usług, to stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy dotacja ta zwiększy obrót i będzie korzystała zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy ze zwolnienia z podatku.

2008.09.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1249/08-3/BS
     ∟Zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy, odpłatne świadczenie usługi szkoleniowej przez Konsorcjum na rzecz beneficjenta, wypełnia definicję sprzedaży. W związku z powyższym na podstawie art. 106 ust. 1 ustawy, winno być dokumentowane fakturą VAT wystawioną przez Konsorcjum za powyższy zakres (40%) na rzecz ostatecznego beneficjenta usługi. Natomiast sposób rozliczeń pomiędzy uczestnikami konsorcjum winna regulować umowa konsorcjum.

2008.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-466/08/KO
     ∟Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w zakresie podatku VAT z tytułu części wynagrodzenia otrzymywanego z ARiMR związanego z odbiorem padłych sztuk zwierząt gospodarskich?

2008.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-459/08/PK
     ∟ustalenia powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania refundacji

2008.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-880/08/AW
     ∟Dla rozliczenia refundacji otrzymywanej przez aptekę z NFZ konieczne jest wystawienie faktury wewnętrznej

2008.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-1251/08-4/RK
     ∟Istota w przypadku gdy otrzyma dotacja, będzie miała bezpośredni wpływ na cenę świadczonych usług, to stosownie do art. 29 ust. 1 ustawy dotacja ta zwiększy obrót i będzie korzystała zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy ze zwolnienia z podatku.

2008.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-606/08/AZ
     ∟obowiązek ewidencjonowania obrotu z tytułu świadczenia usług dofinansowanych przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, przy zastosowaniu kasy rejestrującej

2008.04.22 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PV-IV/4407/14-4a/08/MK
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/PV-IV/4407/14-4a/08/MKData2008.04.22AutorIzba Skarbowa w WarszawieTematPodatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowaniaSłowa kluczowedotacjaobrótpodstawa opodatkowaniasubwencjaPytanie podatnikaCzy wypłacana przez Stronę premia pieniężna, dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze mająca motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych i usług rolniczych, którą można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? DECYZJA Na podstawie art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), w związku z art. 4 ust. 2 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006r., Nr 217, poz. 1590), po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 06.02.2008r. na postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, postanawia:- odmówić zmiany postanowienia organu pierwszej instancji. UZASADNIENIE W dniu 29.06.2007r. wpłynął do Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego. Ze stanu faktycznego wynikało, że Strona jest podatnikiem podatku od towarów i usług, rolnikiem ryczałtowym, nie ma obowiązku rejestrować się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny i może korzystać ze zwolnienia od tego podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), dalej ustawa o podatku od towarów i usług. Po przekroczeniu określonego obrotu, Strona zostanie zmuszona do zarejestrowania się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny, jeśli zaś nie przekroczy obrotu uprawniającego do bycia rolnikiem, sama będzie również mogła zadecydować o zarejestrowaniu się jako podatnik podatku od towarów i usług czynny. Wnioskodawca zawrze umowy z dostawcami żywca (rolnikami ryczałtowymi), w których zobowiąże się do wypłacania premii pieniężnej. Premie te mają motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych oraz lepszej jakości usług. Zgodnie z umowami premie będzie można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych, gdyż zasady ich wypłacania opierać się będą na szczegółowej identyfikacji poszczególnych dostaw lub usług. Podatnik stwierdził, że wartość premii pieniężnych, dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze należy uwzględnić w rozliczeniach dostaw towarów, z którymi są one związane. Dalej wskazano, że premie związane z konkretnymi dostawami żywca stanowią element kwoty należnej z tytułu danej dostawy lub usługi, więc ich wartość należy uwzględnić przy wyliczaniu zryczałtowanego zwrotu podatku przysługującego rolnikowi z tytułu wykonanej dostawy produktów rolnych. W razie wypłacenia premii powinno się dokonać korekty wystawionej faktury VAT-RR, w celu doprowadzenia do zgodności dokonanych rozliczeń z rzeczywistym przebiegiem zdarzeń gospodarczych. W powyższym piśmie wystąpiono z pytaniem czy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług premia pieniężna, dotacja, subwencja i inna dopłata o podobnym charakterze wypłacona rolnikowi ryczałtowemu. Postanowieniem z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście uznał stanowisko przedstawione we wniosku za prawidłowe. Organ pierwszej instancji wskazał, iż zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, podstawą opodatkowania jest obrót (...). Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. W świetle powyższego, podstawa opodatkowania obejmuje wszystko, co stanowi wynagrodzenie za dostarczone towary i wykonane usługi, otrzymane przez dostawcę (świadczącego) od nabywcy, klienta lub osoby trzeciej. Naczelnik Urzędu potwierdził stanowisko podatnika wskazując, że podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jedynie te dotacje, subwencje lub inne dopłaty o podobnym charakterze, które mają bezpośredni związek z dostawą towarów lub świadczeniem usług. Wskazano ponadto, że w myśl art. 19 ust. 21 ustawy o podatku od towarów usług, obowiązek podatkowy z tytułu należnych na podstawie odrębnych przepisów dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze powstaje z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika. W dniu 05.10.2007r. złożono wniosek o uzupełnienie ww. postanowienia z dnia 27.09.2007r. poprzez odniesienie się do wszystkich kwestii przedstawionych we wniosku o udzielenie interpretacji. Postanowieniem z dnia 09.01.2008r. nr 1449/1BV/448/05/08/MDP Naczelnik Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa – Śródmieście odmówił uwzględnienia ww. wniosku Strony. Na postanowienie Naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego Warszawa Śródmieście z dnia 27.09.2007r. nr 1449/1BV/443/123/07/MDP, pismem z dnia 06.02.2008r., Strona złożyła zażalenie zarzucając naruszenie: art. 14a § 3, art. 120, art. 121 § 1, art. 122, art. 125 § 1-2, art. 139 § 1-2, art. 140 § 1, art. 217 § 1 pkt 5 i art. 217 § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), dalej ustawa Ordynacja podatkowa. Strona zarzuca organowi pierwszej instancji, iż odpowiedział jedynie na pytanie zawarte we wniosku o interpretację i odniósł się wyłącznie do podstawy opodatkowania określonej w art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług oraz do powstania obowiązku podatkowego określonego w art. 19 ust. 21 ww. ustawy. Natomiast z uwagi na treść art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, interpretacja powinna zawierać ocenę całego stanowiska pytającego bez wyjątku, a organ podatkowy nie może ograniczać się jedynie do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie we wniosku lub tylko do konkretnych fragmentów wniosku. Tym samym Naczelnik Urzędu powinien dokonać całości oceny stanowiska pytającego, a nie jego części i nic nie może ograniczać organu podatkowego w tych kwestiach. Po analizie stanu faktycznego przedstawionego we wniosku oraz zarzutów podniesionych w zażaleniu, Dyrektor Izby Skarbowej zważył, co następuje: Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu tym podatkiem podlega m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (art. 7 ust. 1 ww. ustawy). Zgodnie zaś z art. 8 ustawy o podatku od towarów i usług, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów. Z kolei stosownie do art. 29 ust. 1 ww. ustawy podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2 – 22, art. 30 – 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę podatku należnego. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o otrzymane dotacje, subwencje i inne dopłaty o podobnym charakterze mające bezpośredni wpływ na cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku. Dotacje zwiększają zatem podstawę opodatkowania podatkiem od towarów i usług wyłącznie w przypadku, gdy mają charakter przedmiotowy dla podatnika, gdy dotyczą dofinansowania do ceny określonego towaru lub usługi, gdyż tylko wtedy można stwierdzić, że dotacja stanowi element wynagrodzenia podatnika. Bez istnienia związku otrzymanej dotacji z konkretną dostawą towarów lub świadczeniem konkretnej usługi nie można mówić o podstawie jej opodatkowania. W świetle opisanego stanu faktycznego, organ odwoławczy stwierdza, iż wypłacana przez Stronę premia pieniężna, dotacja, subwencja lub inna dopłata o podobnym charakterze mająca motywować rolników do dostarczania większej ilości produktów rolnych i usług rolniczych, którą można przyporządkować do konkretnych dostaw lub usług rolniczych będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Zatem prawidłowe jest stanowisko pytającego uznającego, że wartość tych premii należy uwzględnić przy rozliczaniu na gruncie podatku od towarów i usług czynności dostawy towarów, z tytułu której premia pieniężna przysługuje. Premie związane z konkretnymi dostawami żywca stanowią również element kwoty należnej z tytułu danej dostawy lub usługi. Dlatego też w ocenie Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie organ pierwszej instancji prawidłowo potwierdził stanowisko wnioskodawcy wskazując na obowiązek opodatkowania przedmiotowych premii oraz na termin powstania obowiązku podatkowego z tytułu ich wypłaty. Odnosząc się do zarzutów Strony naruszenia art. 14a § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, poprzez udzielenie jedynie odpowiedzi na postawione pytanie, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie nie zgadza się z poglądem podatnika. Organ pierwszej instancji prawidłowo odniósł się do zadanego przez Stronę pytania oraz wyczerpująco ustosunkował się do przedstawionych we wniosku problemów. Wskazać bowiem należy, że odpowiedź organu działającego w trybie art. 14a-14e ustawy Ordynacja podatkowa ma być tak sformułowana, ażeby podatnik uzyskał informację co do trafności jego stanowiska, a ewentualna interpretacja organów ma wyjaśnić, jaki przepis, znajdzie zastosowanie w jego indywidualnej sprawie. Przy czym organ nie ma obowiązku ustosunkowania się do wszystkich wymienionych we wniosku przepisów. Jego zadaniem jest udzielenie odpowiedzi, która pozwoli podatnikowi na wypełnienie ciążących na nim obowiązków nałożonych przez prawo podatkowe. Taka odpowiedź została natomiast zawarta w skarżonym postanowieniu. Odnosząc się natomiast do zarzutów Strony dotyczących naruszenia przepisów normujących postępowanie dowodowe, tj. art. 120, art. 121 § 1, art. 122, art. 125 § 1-2 ustawy Ordynacja podatkowa podnieść należy, iż organy podatkowe w przypadku postępowania podatkowego dotyczącego interpretacji przepisów prawa podatkowego nie prowadzą postępowania wyjaśniającego. Specyfika regulacji dotyczących interpretacji przepisów prawa podatkowego wprost wyklucza stosowanie niektórych przepisów tego działu Ordynacji podatkowej, np. przepisów regulujących postępowanie dowodowe, wyjaśniające. Ponadto należy również podkreślić, że nie doszło także do naruszenia art. 139 § 1 i art. 140 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, które nie miały zastosowania w przedmiotowym przypadku, gdyż terminy wydawania interpretacji wynikają z art. 14b § 3 i § 4 ustawy Ordynacja podatkowa. Końcowo wyjaśnienia wymaga, że na mocy art. 1 pkt 6 w związku z art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2006r., nr 217, poz. 1590), od 1 lipca 2007r. obowiązują nowe zasady udzielania interpretacji w indywidualnych sprawach. Jednakże jak stanowi przepis art. 4 ust. 2 ww. ustawy zmieniającej, w sprawach zmiany lub uchylenia pisemnych interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnych sprawach wydanych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, z tym że wygasają one z mocy prawa w razie zmiany przepisów, które były przedmiotem interpretacji. W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji. Decyzja niniejsza jest ostateczna w administracyjnym toku instancji.

2008.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-297/07/WN
     ∟określenie wysokości obrotu w aptece, który stanowi podstawę ustalenia podatku od towarów i usług w przypadku otrzymania refundacji z Narodowego Funduszu Zdrowia

2007.09.07 - Urząd Skarbowy w Olsztynie - USX/443-50/07
     ∟Czy odsprzedaż usług dotyczących tzw. mediów - energii elektrycznej, energii cieplnej, gazu i wody na rzecz jednostki budżetowej – podlega refakturowaniu wg stawek podatku identycznych jak na fakturach wystawionych przez faktycznego usługodawcę?Czy w przypadku refakturowania usług dotyczących tzw. mediów (energii elektrycznej, energii cieplnej, gazu i wody) na rzecz jednostki budżetowej podatek naliczony wynikający z faktury pierwotnej jest podatkiem podlegającym odliczeniu?Czy w przypadku otrzymania darowizn w postaci pieniężnej od osób fizycznych, spółdzielni i podmiotów gospodarczych, które przeznaczone są na dofinansowanie obiadów dla uczniów zbiorcza faktura wewnętrzna powinna być wystawiana z chwilą wydania obiadów uczniom, tj. na koniec miesiąca wg list...

2007.06.29 - Urząd Skarbowy w Głubczycach - POIII443/4/TP/07
     ∟Podatnik zwrócił się do tut. urzędu o zajęcie stanowiska w sprawie opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej dopłaty do cukru. Czy otrzymana płatność z tytułu cukru podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według ustawy z dnia 11 marca 2004r. (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późno zm.)?

2007.05.28 - Urząd Skarbowy w Ostrowie Wielkopolskim - PP/443–26/07
     ∟Czy obowiązek podatkowy przy sprzedaży leków refundowanych przez NFZ powstaje z chwilą uznania rachunku bankowego podatnika kwotą otrzymanej refundacji z NFZ, czy w momencie zapłaty przez klienta za wydane leki?

2007.03.07 - Urząd Skarbowy w Suwałkach - us.IV-443/59/128/06
     ∟Czy otrzymana przez Spółkę dopłata do kapitału zapasowego w celu dofinansowania usług lokalnego transportu zbiorowego podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług; w jakim momencie powstaje obowiązek podatktowy z tytułu otrzymania dopłaty ?Działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku wniesionego w dniu 18 grudnia 2006 r. o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów o podatku od towarów i usług Naczelnik Urzędu Skarbowego w Suwałkach postanawiauznać, że:1. otrzymana przez Spółkę od Miasta dopłata do kapitału zapasowego Spółki w celu dofinansowania usług lokalnego transportu zbiorowego podlega opodatk...

2007.02.13 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-III-2-443/204/06/MJS
     ∟Dokumentowanie rozliczeń refundacji otrzymywanych z Narodowego Funduszu Zdrowia w związku z zawarciem umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w zakresie zaopatrzenia w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne.Działając na podstawie art. 14a, art. 216 i art. 217 ustawy z dnia 29.08.1997r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 10.11.2006r. (data nadania priorytetu: 10.11.2006r, data wpływu do tutejszego organu podatkowego: 13.11.2006r.), złożonego przez Spółkę, o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej dokumentowania rozliczeń refundacji otrzymywanych z Narodowego Funduszu Zdrowia w związku z zawarcie...

2006.11.03 - Izba Skarbowa w Rzeszowie - IS.II/1/4430-154/06
     ∟Jak należy rozliczać sprzedaż refundowanych leków w przypadku gdy refundacjaz tytułuich sprzedaży jest przelewana na kontobankowe hurtowni farmaceutycznej, a nie na konto bankowe podatnika?

2006.11.03 - Izba Skarbowa w Rzeszowie - IS.II/1/4430-153/06
     ∟Czy otrzymywana refundacja z tytułu sprzedaży leków podlega opodatkowanui podatkiem VAT?

2006.09.01 - Pomorski Urząd Skarbowy - VI/443-188/06/JW
     ∟Czy moment powstania obowiązku podatkowego powinien być rozpoznawany - w odniesieniu do całej należności wykazanej na fakturze wystawionej z tytułu sprzedaży energii elektrycznej na rzecz pracowników, z których pracodawcami podpisano umowy na pokrywanie skutków stosowania "taryfy pracowniczej", uprawnionych do odpłatności za energię elektryczną w wysokości 20% ceny za 1 kWh - tj. zarówno w odniesieniu do części należności pokrywanej przez pracownika, jak i zwiększającej podstawę opodatkowania dopłaty dokonywanej przez pracodawcę - w terminie płatności właściwym dla umowy na sprzedaż energii elektrycznej?

2006.08.30 - Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu - 1473/WV/443/630/98/2006/HZ
     ∟Czy momentem powstania obowiązku podatkowego VAT jest data otrzymania dotacji w części przeznaczonej na świadczenie usług opodatkowanych podatkiem VAT czy data wykonania usługi noclegu, czy w ogóle powstaje obowiązek podatkowy w tej dotacji?

2006.08.29 - Pierwszy Urząd Skarbowy Łódź-Górna - III/443-47/06/WI
     ∟Czy dofinansowanie otrzymane przez pacjenta rodzi ten sam moment powstania obowiązku podatkowego w VAT co refundacje uzyskane z NFZ, to znaczy czy obowiązek podatkowy powstaje w momencie wpływu pieniędzy (dofinansowania) na konto bankowe podatnika, czy też z chwilą wystawienia faktury.

2006.08.28 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Rzeszowie - I US-II/443/84/06/1
     ∟Kwestia określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT od otrzymanej refundacji.

2006.07.06 - Izba Skarbowa w Białymstoku - PPIII/4430-329/ACh/06
     ∟Dotyczy podatku od towarów i usług - dostawy pacjentom leków oraz materiałów medycznych Pismem z dnia 16.01.2006r. Spółka Jawna (reprezentowana przez pełnomocnika) zwróciła się z wnioskiem o udzielenie interpretacji przepisów prawa podatkowego. Przedstawiając stan faktyczny Spółka stwierdziła, iż w ramach prowadzonej działalności, dokonuje sprzedaży wyrobów farmaceutycznych. Część należności za sprzedane leki i wyroby medyczne, która nie została opłacona przez nabywców leków, jest refundowana przez Narodowy Fundusz Zdrowia po przedstawieniu stosownych zestawień w terminie 14 dni od złożenia zestawienia. W związku z takim zakresem sta...

2006.05.19 - Pomorski Urząd Skarbowy - VI/443-68/06/JW
     ∟Jakie należy stosować zasady rozliczeń sprzedaży energii elektrycznej na rzecz pracowników, z których pracodawcami podpisano umowy na pokrywanie skutków stosowania "taryfy pracowniczej", uprawnionych do odpłatności za energię elektryczną w wysokości 20% ceny za 1 kWh w okresie od dnia 01.07.2003r. do 30.04.2004r. tj. na podstawie przepisów ustawy o VATiA z dnia 8 stycznia 1993r. oraz w okresie od dnia 1 maja 2004r. tj. na podstawie przepisów ustawy o VAT z dnia 11 marca 2004r.Ponadto Podatnik zapytuje, czy w oparciu o przepisy ustawy o VAT z dnia 11 marca 2004r. opodatkowaniu podlegać powinny dopłaty otrzymywane od podmiotów, które refundują Spółce koszty ulg w opłatach...

2006.02.01 - Urząd Skarbowy w Pruszkowie - 1421/AV/443-140/DEC/KW/06
     ∟Dotyczy interpretacji przepisów podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania refundacji. W dniu 03.11.2005r. do tut. Organu podatkowego wpłynął Pana wniosek z dnia 21.10.2005r., w sprawie interpretacji przepisów podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania refundacji. Z treści złożonego wniosku wynika, że jest Pan osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie eksportu produktów rolnych w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług. W związku z dokonywaniem wywozu tych towarów otrzymuje Pan refundację, każdorazowo związaną z dokonanym eksportem. Po wywiezieniu towarów za granicę składa Pan wniosek o refundację, za

2006.01.16 - Urząd Skarbowy Poznań-Jeżyce - TP/443-97/05
     ∟Czy dotacja celowa związana z eksportem towarów podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg 0% stawki podatku właściwej przy eksporcie tego towaru, a bobwiazek podatkowy z tego tytułu powstaje w momencie uznania rachunku bankowego podatnika ?Zdaniem podatnika dotacje te podlegają opodatkowaniu stawką podatku VAT właściwą dla eksportu towarów przyjmując, iż obowiązek podatkowy z tego tytułu powstaje w momencie wpływu środków pieniężnych na jego rachunek bankowy.

2005.12.05 - Urząd Skarbowy w Krośnie - US PP 443/82/3/05
     ∟Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług z tytułu otrzymanej refundacji czy w ostatnim dniu miesiąca, za który wystawiono zestawienie do refundacji czy też w dniu wpływu refundacji na rachunek bankowy?

2005.12.05 - Urząd Skarbowy w Krośnie - US PP 443/82/2/05
     ∟Jaki dokument należy sporządzić dla udokumentowania obrotu powstającego w związku z otrzymywaną refundacją z tytułu sprzedaży obiadów nieodpłatnie i za częściowa odpłatnością?

1 2 3 4 5

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj