Interpretacje do przepisu
art. 112 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


421/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 112 ustawy o podatku od towarów i usług

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

2009.11.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-948/09-4/MS
     ∟VAT - w zakresie eksportu pośredniego

2009.11.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1153/09-5/MR
     ∟Czy w świetle § 19 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące oraz warunków ich stosowania (Dz. U. Nr 212, poz. 1338) Wnioskodawczyni ma prawo zniszczyć w 2009 r. rolki kasowe z kasy rejestrującej z 2006 r. oraz z lat poprzednich, a następnie począwszy od 1 stycznia 2010 r. rolki kasowe z 2007 r., oraz odpowiednio w 2011 r. rolki z 2008 r., itd.?

2009.10.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-903/09-2/AZ
     ∟dot. podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku przechowywania paragonów fiskalnych

2009.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1066/09-2/MN
     ∟Termin przechowywania kopii paragonów fiskalnych.

2009.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-463/09/ICz
     ∟Czy posiadane przez Wnioskodawcę dokumenty, komunikat IE-599 w formie elektronicznej, zarówno dla eksportu bezpośredniego, jak i dla eksportu pośredniego, stanowiące dokumenty potwierdzające wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty, będą uprawniać go do zastosowania do eksportu towarów stawki 0%.

2009.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-712/09-4/MN
     ∟Jaka będzie odpowiedzialność odbiorcy, jeżeli przy kontroli okaże się, że pomimo obowiązku wynikającego z umowy, dotyczącego przechowywania w formie elektronicznej faktur, wystawca nie będzie posiadał odpowiednich plików określonych w § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r.?

2009.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-613/09/JP
     ∟termin przechowywania kopii paragonów fiskalnych z kasy rejestrującej (tzw. rolek)

2009.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-540/09/EJ
     ∟termin przechowywania kopii dokumentów sporządzonych przez kasy fiskalne na nośniku papierowym (rolki)

2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-421/09-2/AZ
     ∟dot. podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku przechowywania paragonów fiskalnych

2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-422/09-2/AZ
     ∟dot. podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku przechowywania paragonów fiskalnych

2009.06.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-270/09-3/JF
     ∟Korekta rozliczenia uwzględniająca odliczenie podatku z tytułu nabycia paliwa wykorzystywanego do napędu przedmiotowego pojazdu, uwarunkowana jest posiadaniem przez Spółkę dokumentów, z których wynika, iż używany do czynności opodatkowanych w prowadzonej działalności gospodarczej pojazd samochodowy, za okres za który dokonywana jest korekta, nie jest samochodem osobowym i dopuszczalna ładowność tego pojazdu wynosi powyżej 500 kg. Jednocześnie Spółkę obowiązują pozostałe wymogi w zakresie dokonywania odliczenia podatku, w tym posiadanie oryginałów faktur potwierdzających nabycie paliwa do napędu ww. samochodu. Z przedstawionego przez Spółkę stany faktycznego wynika, iż Spółka powyższe warunki spełnia.

2009.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-23/09-4/ISN
     ∟Dokumenty związane z rozliczaniem podatku VAT.

2009.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-23/09-5/ISN
     ∟Termin przechowywania kopii paragonów fiskalnych.

2009.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB3/423-11/09-2/MM
     ∟Czy przeniesienie dokumentów źródłowych pochodzących sprzed roku 2004, a dotyczących nabycia, wytworzenia czy modernizacji środków trwałych i wartości niematerialnych, na elektroniczne nośniki informacji będzie zgodne z przepisem art. 86 par. 1 Ordynacji?

2008.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-623/08-2/ISN
     ∟Przechowywanie faktur sprzedażowych w formie skanu.

2008.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-622/08-2/GZ
     ∟Sposób przechowywania faktur po sprawozdaniu – nie mogą być tylko w postaci skanu

2008.09.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-525/08-2/EWW
     ∟Otrzymywany przez Wnioskodawcę komunikat IE-599, jest dokumentem potwierdzającym wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty, uprawniającym do zastosowania stawki 0% zgodnie z art. 41 ustawy. Zainteresowany musi posiadać przedmiotowy dokument przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym powstaje obowiązek podatkowy z tytułu eksportu towarów. Nie jest zatem konieczne posiadanie przez niego karty 3 SAD.

2008.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/443-217/08-3/KG
     ∟Zwolnienie od podatku VAT usług świadczonych przez zakład budżetowy na rzecz jednostki budżetowej.

2008.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - 1401/PH-I/4407/14-61/07/JKr/PV-I
     ∟ Interpretacje podatkowe   Rodzaj dokumentudecyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowegoSygnatura1401/PH-I/4407/14-61/07/JKr/PV-IData2008.03.13Referencje1471/VUR2/443-37/07/MK, postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowegoAutorDyrektor Izby Skarbowej w WarszawieTematPodatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> FakturySłowa kluczowefaktura elektronicznakopia fakturyoryginał fakturyPytanie podatnikaCzy jest dopuszczalne przechowywanie kopii faktur dokumentujących sprzedaż w postaci elektronicznej (ze wszelkimi wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 14.07.2005 r.) oraz wystawiania oryginałów w formie papierowej? DecyzjaNa podstawie art. 233 § 1 pkt 1 w związku z art. 239, art. 14a § 4 oraz art. 14b § 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.), art. 4 i art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o zmianie ustawy – Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 217, poz. 1590), art. 106 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.), § 21 ust. 1 i ust. 2, § 22, § 23 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798), po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 7 września 2007 r. wniesionego przez Sp. z o. o. z siedzibą ..., na postanowienie Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie z dnia 30.08.2007r., nr 1471/VUR2/443-37/07/MK wydane w przedmiocie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie postanawia- odmówić zmiany zaskarżonego postanowienia.UzasadnieniePismem z dnia 12 czerwca 2007r. Sp. z o. o. wystąpiła do Naczelnika Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie o udzielenie pisemnej informacji dotyczącej wystawiania, przechowywania i udostępniania organom kontroli skarbowej faktur dokumentujących sprzedaż. Przedstawiając stan faktyczny Strona stwierdziła, że w ramach prowadzonej działalności wystawia klientom co miesiąc ponad 2000 faktur. Niewielka liczba klientów zdecydowała się na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. W przypadku pozostałych klientów Strona rozważa możliwość przechowywania kopii faktur w postaci elektronicznej (ze wszelkimi wymogami określonymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005r.) oraz wystawiania oryginałów w formie papierowej. Strona stoi na stanowisku, że dopuszczalne jest przechowywanie kopii faktur dokumentujących sprzedaż na trwałym nośniku elektronicznym niezależnie od formy wystawienia oryginału. Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie postanowieniem z dnia 30 sierpnia 2007r., nr 1471/VUR1/443-37/07/MK stwierdził, że stanowisko wnioskodawcy jest nieprawidłowe. Uzasadniając swe stanowisko organ podatkowy pierwszej instancji powołał art. 112 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535, z póżn. zm. - dalej ustawa o VAT) oraz § 23 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798). Uznał również, że rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przechowywania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119) odnosi się jedynie do sytuacji, w której elektroniczna forma faktury od momentu jej wystawienia, poprzez jej przesłanie, aż do przechowania nie zmienia się.Strona wniosła w ustawowym terminie zażalenie na powyższe postanowienie. W zażaleniu Strona zarzuciła naruszenie § 4 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005r. w sprawie wystawiania oraz przechowywania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur. Strona stwierdziła, że na podstawie powołanych przez organ podatkowy pierwszej instancji przepisów nie można wysnuć wniosku, że oryginał i kopia faktury powinny być jednym i tym samym dokumentem. W ocenie Strony żaden z przepisów dotyczących wystawiania faktur nie narzuca obowiązku wystawiania oryginału i kopii faktury w tej samej formie, czy na takim samym nośniku. Nie można również według Strony na podstawie powyższych przepisów stwierdzić, że nie jest dopuszczalne wystawianie kopii faktur w formie elektronicznej w sytuacji, gdy oryginały wystawiane są w formie papierowej. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie po zapoznaniu się z całością zgromadzonego w sprawie materiału oraz po rozpatrzeniu argumentów podniesionych w zażaleniu zauważa, co następuje: Spór w niniejszej sprawie dotyczy formy, w jakiej podatnik obowiązany jest przechowywać kopie wystawionych faktur VAT. W ocenie Strony można wystawiać faktury w formie papierowej i przechowywać ich kopie w formie elektronicznej. Zgodnie zaś ze stanowiskiem zawartym w żalonym postanowieniu istotne jest w jakiej formie wystawiony jest oryginał faktury, ponieważ w tej samej formie należy przechowywać jej kopię.W celu rozstrzygnięcia przedmiotowego sporu niezbędne jest, zdaniem Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, przeanalizowanie obowiązujących w tym zakresie przepisów. Zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy o VAT podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz aktów wykonawczych przewidują dwie formy wystawianych faktur, tzw. papierową i elektroniczną. Zasady wystawiania i przechowywania faktur VAT regulują przepisy rozdziału IV rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25.05.2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798), wydanego na podstawie delegacji zawartej w art. 106 ust. 8 w/w ustawy o VAT. Zasady te dotyczą zarówno faktur wystawianych w formie papierowej, jak i elektronicznej, przy czym ta druga forma wymaga wypełnienia dodatkowych warunków.Przepisy § 21 - 23 powyższego rozporządzenia regulują techniczne aspekty związane z wystawianiem i przechowywaniem faktur. Zgodnie z § 21 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług, faktury i faktury korygujące wystawiane są co najmniej w dwóch egzemplarzach, przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje sprzedawca. Oryginał faktury powinien zawierać wyraz ORYGINAŁ, a kopia faktury - wyraz KOPIA (§ 21 ust. 2 w/w rozporządzenia). Gdy oryginał zaginie lub ulegnie zniszczeniu, na wniosek nabywcy sprzedawca może wystawić duplikat faktury (§ 22 w/w rozporządzenia). W myśl zaś § 23 ust. 1 cyt. rozporządzenia, podatnicy VAT mają obowiązek przechowywać oryginały i kopie faktur, faktur korygujących i duplikatów tych dokumentów do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Ponadto, zgodnie z § 23 ust. 2 w/w rozporządzenia, dokumenty, o których mowa w ust. 1, przechowuje się w oryginalnej postaci, w podziale na okresy rozliczeniowe i w sposób pozwalający na ich łatwe odszukanie.Z przepisów powyższych wynika, iż w/w regulacje odnoszą się do dokumentów w formie zmaterializowanej (papierowej), o czym świadczą użyte przez prawodawcę pojęcia „wystawiane są w co najmniej dwóch egzemplarzach” czy „dokumenty (...) przechowuje się w oryginalnej postaci”. Jednocześnie wskazać należy, iż ustawodawca przewidział także regulacje prawne dotyczące drugiego rodzaju wystawianych faktur, tj, faktur elektronicznych. Z uwagi na specyfikę tego rodzaju faktur ustawodawca nakazał w przypadku ich wystawiania dochowanie szeregu wymogów, nie przewidzianych regulacjami dotyczącymi faktur papierowych.Zgodnie z § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119) faktury wystawiane w formie elektronicznej przesyła się, w tym udostępnia, w tej formie odbiorcy oraz przechowuje się w tej formie przy zastosowaniu elektronicznych urządzeń do przetwarzania (łącznie z cyfrową kompresją) i przechowywania danych, z wykorzystaniem technik teletransmisji przewodowej, radiowej, technologii optycznych lub innych elektromagnetycznych środków.Stosownie do § 4 omawianego rozporządzenia faktury mogą być wystawiane, przesyłane i przechowywane w formie elektronicznej, pod warunkiem że autentyczność ich pochodzenia i integralność ich treści będą zagwarantowane:bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.), weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, lubpoprzez wymianę danych elektronicznych (EDI) zgodnie z umową w sprawie europejskiego modelu wymiany danych elektronicznych, jeżeli zawarta umowa, dotycząca tej wymiany, przewiduje stosowanie procedur gwarantujących autentyczność pochodzenia faktury i integralność danych.W myśl zaś § 6 ust. 1 w/w rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych faktury wystawione lub otrzymane w formie elektronicznej przechowuje się na terytorium kraju w sposób umożliwiający, na żądanie, zgodnie z odrębnymi przepisami, organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej, natychmiastowy, pełny i ciągły dostęp drogą elektroniczną tym organom do tych faktur, w szczególności zapewnienie możliwości udokumentowanego poboru i wykorzystania tych faktur przez te organy, w tym ich wydruku, jak również zapewnienie czytelności tych faktur, z zastrzeżeniem ust. 2.Jak wynika z powyżej powołanych przepisów ustawodawca postanowił, że wystawiane, przesyłane i odbierane oraz przechowywane w farmie elektronicznej faktury muszą posiadać co najmniej gwarancję niekwestionowanej autentyczności pochodzenia tych dokumentów od podmiotu, który ten dokument wystawił oraz gwarancję integralności (nienaruszalności) zawartości ich treści. Z powyższego wynika przewidziany w § 4 pkt 1 omawianego rozporządzenia obowiązek opatrywania wystawionych faktur bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą specjalnego certyfikatu. Na gruncie regulacji obu rozporządzeń, o których mowa powyżej, można więc przyjąć, że pierwsze z omówionych rozporządzeń ma zastosowanie zarówno do faktur wystawianych w formie papierowej, jak i elektronicznej. Natomiast drugi akt wykonawczy ma zastosowanie jedynie do faktur wystawianych w formie elektronicznej, zawierając w swych regulacjach szereg specyficznych dla tej formy faktury wymogów.Jak wynika ze stanu faktycznego zaistniałego w rozpatrywanej sprawie, Strona pragnie wystawiać faktury papierowe (oryginał), zaś kopie tych faktur przechowywać w formie elektronicznej, gwarantując organom podatkowym dostęp do ich treści poprzez udostępnienie możliwości wydruku kopii wystawionych faktur zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133, poz. 1119).Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdza, mając na uwadze wyżej powołane przepisy, że interpretacja przepisów dokonana przez organ pierwszej instancji w zaskarżonym postanowieniu jest prawidłowa. Słusznie bowiem stwierdzono w zaskarżonym postanowieniu, że w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego nie jest dopuszczalne przechowywanie kopii faktur VAT w formie elektronicznej bez ich drukowania, jeżeli oryginały tych dokumentów w momencie wystawienia miały postać drukowaną, mimo możliwości ich wydruku oraz posiadania systemu informatycznego gwarantującego przechowywanie kopii faktur w postaci elektronicznej, zapewniającej ich wyszukiwanie i identyfikację, a także niezmienność zapisanych na nośnikach informatycznych danych. Stwierdzić przy tym należy, iż egzemplarz faktury oznaczony wyrazem KOPIA nie jest kopią (w sensie dosłownym) wystawionej faktury, lecz jej drugim egzemplarzem. Tym samym powinien on być wystawiony w tym samym formacie co egzemplarz oznaczony wyrazem ORYGINAŁ.Polemizując ze stanowiskiem Strony Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wskazuje, że taką interpretację przepisów potwierdza również potoczne rozumienie pojęcia ,,kopii”. Kopią jest ,,rzecz dokładnie odtworzona z oryginału” (internetowy słownik języka polskiego PWN). Owo ,,dokładne odtworzenie” powinno sprawiać, że porównując oryginał i kopię powinniśmy mieć pewność, że mamy do czynienia z tym samym dokumentem. Kopia powinna odwzorowywać wiernie oryginał, który to dokument jest pierwotny w stosunku do kopii. Przyjęcie za Stroną, że dopuszczalne byłoby przechowywanie kopii faktur w postaci elektronicznej podczas gdy oryginały tych faktur wystawione były w formie papierowej stoi w oczywistej sprzeczności z powołanymi wyżej przepisami obu rozporządzeń. Nie ulega bowiem wątpliwości, że jak wynika z brzmienia zacytowanego wyżej § 6 rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych, przepisy w/w aktu prawnego stosuje się do wystawianych i otrzymanych faktur elektronicznych. Ze stanu faktycznego zaistniałego w sprawie wynika zaś, że wystawiane przez Stronę faktury (poza nielicznymi wyjątkami, o których pisze strona we wniosku) nie będą fakturami elektronicznymi w rozumieniu w/w rozporządzenia, ponieważ będą miały formą papierową. Oznacza to w realiach rozpatrywanej sprawy, że przepisów w/w rozporządzenia w sprawie faktur elektronicznych nie można stosować do wystawianych przez Stronę faktur. Tym samym zarzut Strony o naruszeniu przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w żalonym postanowieniu § 4 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005r. w sprawie wystawiania oraz przechowywania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur uz

2008.01.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IP-PP2-443-33/08-2/ASi
     ∟wniosek dotyczy zastosowania art. 86 § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.

2007.12.21 - Izba Skarbowa w Warszawie - 1401/PH-II/4407/14-49/07/MZ/PV-II
     ∟Przy tak przedstawionym stanie faktycznym Spółka wniosła o potwierdzenie, że ma prawo dla przedstawionej powyżej sprzedaży eksportowej zastosować stawkę podatku od towarów i usług 0%.

2007.08.30 - Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1471/VUR2/443-37/07/MK
     ∟dotyczy wystawiania, przechowywania i udostępniania faktur dokumentujących sprzedaż.

2007.07.26 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443-187/07/PAWA
     ∟Pytanie podatnika dotyczy przyjmowania zwrotów sprzedanych uprzednio biletów bez potwierdzenia w fiormie paragonu fiskalego (wystawionego przez Spółkę w momencie dokonania sprzedaży)

2007.07.17 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Opolu - PP/443-48-2/07
     ∟Przez jaki okres należy przechowywać dokumenty finansowo-księgowe m.in. faktury VAT ?

2006.05.17 - Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie - 1472/RPP1/443-267/06/AM
     ∟Zdaniem Wnioskodawcy, cyt. ,,... skoro podpisy stron nie zostały wymienione w § 9 ust. 1 rozp. MF z 25.05.2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 95, poz. 798 z 31.05.2005 r.), jako konieczne elementy faktury VAT to faktury VAT nie muszą być podpisane ani przez wystawcę faktury ani przez jej odbiorcę." Ponadto, zdaniem wnioskodawcy § 16 ust. 4 ww. rozporządzenia, pozwala na posiadane faktury korygującej bez podpisu odbiorcy; na potwierdzenie odbioru wystarczający jest ...

2006.01.20 - Małopolski Urząd Skarbowy - DP1/443-106/05/MS/4944
     ∟Podatnik zwrócił się z zapytaniem, czy dopuszczalne jest, w świetle obowiązujących przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, prowadzenie ewidencji danych w formie elektronicznej?

2006.01.17 - Łódzki Urząd Skarbowy - ŁUS-III-2-443/256/05/MJS
     ∟Czy podatnik powinien dokonać korekty odliczonego podatku naliczonego wykazanego w zniszczonych fakturach zakupu oraz, czy w sytuacji, gdy wskutek powodzi zniszczeniu uległa część dokumentów źródłowych może znaleźć zastosowanie art. 23 Ordynacji podatkowej przewidujący szacowanie podstawy opodatkowania ?

2005.08.31 - Pierwszy Urząd Skarbowy w Białymstoku - RO-XV/443/VAT-417/78/JS/05
     ∟Czy wobec zdarzenia losowego ( tj. kradzieży dokumentów TAX FREE ) Podatnik powinien dokonać korekty deklaracji podatku od towarów i usług VAT-7, korygując podatek wynikający ze zwrotów VAT dla podróżnych? W wyniku kradzieży zostały utracone dokumenty „Zwrot VAT dla podróżnych” na podstawie których w miesiącach lutym i kwietniu 2005r zastosowano stawkę 0% VAT. Przed dokonaniem zwrotu podatku VAT, wynikającego z poszczególnych dokumentów „TAX FREE” potwierdzono ich zarejestrowanie w rejestrze R-30 prowadzonym przez służby celne w zakresie dostępnym dla Podatnika. Wszystkie dokonane w w/w okresie zwroty podatku VAT zostały zarejestrowane w raporcie kasowym. B...

2005.07.26 - Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - 1435/PP1/443 – 100/3/05/DG
     ∟Czy w sytuacji gdy organizator odwołał imprezę dowodem zwrotu będzie a) bilet lub b) gdy organizator żąda oddania biletu celem wypłaty zwrotu środków, jako dowód może służyć ksero biletów i kopia oświadczenia organizatora o odwołaniu imprezy i sposobie przekazania biletów do rozliczeń?

2004.08.25 - Izba Skarbowa w Gdańsku - PI/005-1231/04/CIP/01
     ∟Czy rejestry VAT, które dotychczas przechowywane były na dysku twardym spełniają wymóg wynikający z art. 112 poz. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, czy należy drukować je na papierze.Czy od powstałych nadpłat obowiązek podatkowy powstaje jak przy otrzymanych zaliczkach. Stan faktyczny w sprawie:Podatnik przechowuje ewidencję w formie zapisu na dysku twardym komputera.Podatnik wystawia co miesiąc faktury na wykonane usługi z terminem płatności określonym na fakturze. Usługobiorcy dokonują wpłat za okresy dłuższe niż wynikający z faktury w kwocie przewyższającej kwotę określoną na fakturze. Ocena prawna stanu faktycznego:Stosownie do treści art. 109 ust. 3 ...

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj