Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPB3/423-154/13-8/AO
z 2 lipca 2013 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPB3/423-154/13-8/AO
Data
2013.07.02
Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu
Temat
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Opodatkowanie dochodu grup kapitałowych
Podatek dochodowy od osób prawnych --> Przedmiot i podmiot opodatkowania --> Podatkowe grupy kapitałowe
Słowa kluczowe
ceny transferowe
podatkowa grupa kapitałowa
sprzedaż
szacowanie (szacunek)
Istota interpretacji
1. Czy w przypadku transakcji sprzedaży pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład PGK organ podatkowy będzie uprawniony do określenia, na podstawie art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przychodu w wysokości wartości rynkowej w przypadku gdy wartość wyrażona w cenie określonej w umowie bez uzasadnionej przyczyny znacznie odbiega od wartości rynkowej rzeczy lub praw stanowiących przedmiot transakcji?
2. Czy Spółka oraz Spółki Zależne będą zobowiązane do sporządzania dokumentacji cen transferowych w rozumieniu art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z dokonywaniem transakcji sprzedaży pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład PGK? Wniosek ORD-IN 4 MB
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 27 marca 2013 r. (data wpływu 02 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uprawnienia organu podatkowego do określenia na podstawie art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przychodu w wysokości wartości rynkowej w przypadku transakcji sprzedaży pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład PGK (pytanie oznaczone we wniosku nr 7) oraz w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych w związku z dokonywaniem transakcji sprzedaży pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład PGK (pytanie oznaczone we wniosku nr 8) - jest prawidłowe. UZASADNIENIE W dniu 02 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek - uzupełniony w dniu 28 maja 2013 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego. Spółka posiada siedzibę na terytorium Polski i prowadzi działalność w zakresie dystrybucji …. Spółka posiada udziały w innych spółkach z o.o. z siedzibą na terytorium Polski (dalej: Spółki Zależne). Na przestrzeni ostatnich lat występowała sytuacja, w której niektóre Spółki Zależne wykazywały straty podatkowe, podczas gdy inne Spółki Zależne i Wnioskodawca wykazywały dochód do opodatkowania. Różnice w wynikach podatkowych wynikają z podziału zadań, rynków zbytu i specjalizacji Spółek Zależnych oraz Spółki. W związku z powyższym Spółka wraz z tymi ze Spółek Zależnych, w których posiada ponad 95% udziałów planuje utworzenie „podatkowej grupy kapitałowej” w rozumieniu art. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: PGK). Spółka oraz Spółki Zależne, które wejdą do PGK zamierzają zawrzeć w formie aktu notarialnego umowę o utworzeniu PGK. Umowa ta spełniać będzie warunki określone w art. 1a ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i zostanie zarejestrowana przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego. Spółka będzie spółką reprezentującą PGK w rozumieniu art. 1a ust. 3 pkt 4 ww. ustawy w zakresie obowiązków wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz z przepisów Ordynacji podatkowej. Spółki Zależne, w których Wnioskodawca będzie posiadał mniej niż 95% udziałów nie wejdą do PGK. W chwili zawarcia umowy o utworzeniu PGK oraz w całym okresie jej funkcjonowania spełnione zostaną wszystkie wymogi warunkujące utworzenie oraz utrzymanie statusu PGK, w szczególności:
Dodatkowo, PGK planuje osiągnąć w każdym roku swojego funkcjonowania minimalny udział dochodów w przychodach w wysokości 3%. W okresie funkcjonowania PGK, czyli po spełnieniu wszelkich warunków formalnych dla utworzenia PGK, po zarejestrowaniu umowy o utworzeniu PGK przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego oraz po rozpoczęciu pierwszego roku podatkowego przyjętego dla PGK, w ramach PGK będą zrealizowane następujące operacje gospodarcze:
W piśmie stanowiącym odpowiedź na wezwanie do uzupełnienia wniosku (data wpływu 28 maja 2013 r.) w zakresie zastosowania ograniczenia w dopuszczalności zaliczenia odsetek od pożyczek wypłacanych między Spółką i Spółkami Zależnymi wchodzącymi w skład PGK do kosztów uzyskania przychodów przewidzianego w przepisach o tzw. niedostatecznej kapitalizacji (pytanie oznaczone we wniosku nr 3), Wnioskodawca wyjaśnił, co następuje. Spółka pragnie wskazać jednoznacznie, że to Spółka udzieli pożyczek Spółkom Zależnym. Ponadto, jak zostało wskazane we wniosku, Spółka Zależna wchodząca w skład PGK udzieli pożyczki innej Spółce Zależnej wchodzącej w skład PGK w celu poprawy jej płynności finansowej. Ponadto, Spółka wyjaśniła, że pytanie oznaczone we wniosku nr 3, dotyczy odsetek wypłacanych przez Spółki Zależne na rzecz Spółki oraz przez Spółkę Zależną na rzecz innej Spółki Zależnej. Pytanie to oraz stanowisko Wnioskodawcy w zakresie tego pytania dotyczy możliwości zaliczenia odsetek do kosztów podatkowych Spółek Zależnych. W zakresie tego pytania Spółka wnioskuje więc o wydanie interpretacji jako podmiot reprezentujący PGK. W związku z powyższym zadano następujące pytania.
Zgodnie z art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, Minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego wydaje w jego indywidualnej sprawie pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego. W opisanym we wniosku zdarzeniu przyszłym Spółka występuje jako zainteresowany w zakresie wszystkich pytań objętych wnioskiem. Pytania nr 3, 5, 7 oraz 8 dotyczą indywidualnej sytuacji podatkowej Wnioskodawcy. W pozostałym zakresie Spółka wnioskuje o wydanie interpretacji jako podmiot reprezentujący PGK, który zgodnie z art. 1a ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie obowiązków wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz z przepisów Ordynacji podatkowej jest zobowiązany do obliczania, pobierania i wpłacania podatku dochodowego od PGK oraz zaliczki na ten podatek. Przedmiotem niniejszej interpretacji jest odpowiedź w zakresie pytania nr 7 i nr 8. Wniosek Spółki w zakresie:
Zdaniem Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 7, w przypadku transakcji sprzedaży pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład PGK organ podatkowy nie będzie uprawniony do określenia przychodu w wysokości wartości rynkowej w przypadku, gdy wartość wyrażona w cenie określonej w umowie bez uzasadnionej przyczyny znacznie odbiega od wartości rynkowej rzeczy lub praw stanowiących przedmiot transakcji. Art. 11 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi, iż przepisy art. 11 ust. 4 nie mają zastosowania w przypadku świadczeń między spółkami tworzącymi podatkową grupę kapitałową. Literalne brzmienie przywołanego przepisu wskazuje, że w przypadku transakcji między spółkami tworzącymi podatkową grupę kapitałową nie mają zastosowania przepisy dotyczące szacowania dochodów przez organ podatkowy, w sytuacji, gdy ceny pomiędzy podmiotami powiązanymi kształtują się na innym poziomie niż ceny pomiędzy podmiotami niezależnymi. W konsekwencji, wzajemne transakcje między spółkami tworzącymi podatkową grupę kapitałową nie podlegają przepisom o cenach transferowych. Ustawodawca przewidział bowiem, że możliwość doszacowania dochodu podatnika, który dokonuje transakcji z podmiotami powiązanymi zawartymi na warunkach nierynkowych nie znajduje zastosowania w przypadku transakcji dokonywanych przez podmioty tworzące podatkową grupę kapitałową. W związku z powyższym, organy podatkowe nie są również uprawnione do określenia przychodu w wysokości wartości rynkowej w przypadku, gdy wartość wyrażona w cenie określonej w umowie bez uzasadnionej przyczyny znacznie odbiega od wartości rynkowej rzeczy lub praw stanowiących przedmiot transakcji na podstawie art. 14 ust. 1 zd. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Oznacza to, iż ceny w transakcjach między spółkami tworzącymi PGK mogą kształtować się w oderwaniu od warunków rynkowych. Skoro bowiem spółki należące do PGK ustalają łączny dochód, to ewentualne jego transfery pomiędzy poszczególnymi spółkami nie mają wpływu na jego wysokość, a tym samym na wysokość podatku. Potwierdzeniem prawidłowości tego stanowiska jest interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 27 kwietnia 2012 r. nr IPPB5/423-96/12-2/AM. Zdaniem Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 8, Spółka oraz Spółki Zależne nie będą zobowiązane do sporządzania dokumentacji cen transferowych w rozumieniu art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z dokonywaniem transakcji sprzedaży pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład PGK. Zgodnie z art. 9a ust. 1 ww. ustawy, podatnicy dokonujący transakcji z podmiotami powiązanymi z tymi podatnikami - w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 - są obowiązani do sporządzania dokumentacji takiej transakcji. Ponieważ, poszczególne spółki wchodzące w skład PGK nie są podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych, obowiązek wynikający z art. 9a w związku z transakcjami pomiędzy spółkami tworzącymi PGK ich nie dotyczy. Co więcej, art. 11 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowi, iż przepisy art. 11 ust. 4 nie mają zastosowania w przypadku świadczeń między spółkami tworzącymi podatkową grupę kapitałową. W związku powyższym, Spółka oraz Spółki Zależne nie będą zobowiązane do sporządzania dokumentacji cen transferowych w rozumieniu art. 9a ww. ustawy. W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego w zakresie uprawnienia organu podatkowego do określenia na podstawie art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przychodu w wysokości wartości rynkowej w przypadku transakcji sprzedaży pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład PGK (pytanie oznaczone we wniosku nr 7) oraz w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych w związku z dokonywaniem transakcji sprzedaży pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład PGK (pytanie oznaczone we wniosku nr 8) uznaje się za prawidłowe. Zgodnie z art. 1a ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 ze zm.), podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych mogą być grupy co najmniej dwóch spółek prawa handlowego mających osobowość prawną, które pozostają w związkach kapitałowych, zwane dalej „podatkowymi grupami kapitałowymi”. Wymogi, jakie kumulatywnie musi spełniać podatkowa grupa kapitałowa, aby posiadać status podatnika na gruncie omawianej ustawy zostały określone w ustępie 2 powołanego artykułu. Warunki te są następujące:
Na podstawie art. 7a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w podatkowych grupach kapitałowych przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym, obliczanym zgodnie z art. 19, jest osiągnięty w roku podatkowym dochód stanowiący nadwyżkę sumy dochodów wszystkich spółek tworzących grupę nad sumą ich strat. Jeżeli za rok podatkowy suma strat przekracza sumę dochodów spółek, różnica stanowi stratę podatkowej grupy kapitałowej. Dochody i straty spółek oblicza się zgodnie z art. 7 ust. 1 - 3. W myśl postanowień art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych jest - z zastrzeżeniem wypadków, o których mowa w art. 21 i 22 - dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich został on osiągnięty. Dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. W sytuacji, gdy koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą (art. 7 ust. 2 cyt. ustawy). Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka wraz z tymi ze Spółek Zależnych, w których posiada ponad 95% udziałów planuje utworzenie „podatkowej grupy kapitałowej” w rozumieniu art. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: PGK). Wnioskodawca wskazał, iż w chwili zawarcia umowy o utworzeniu PGK oraz w całym okresie jej funkcjonowania spełnione zostaną wszystkie wymogi warunkujące utworzenie oraz utrzymanie statusu PGK. W okresie funkcjonowania PGK, Spółka sprzeda towary handlowe do Spółek Zależnych wchodzących w skład PGK po cenach odbiegających od cen rynkowych (stosowanych przez niezależne podmioty). Zgodnie z art. 9a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podatnicy dokonujący transakcji z podmiotami powiązanymi z tymi podatnikami - w rozumieniu art. 11 ust. 1 i 4 - lub transakcji, w związku z którymi zapłata należności wynikających z takich transakcji dokonywana jest bezpośrednio lub pośrednio na rzecz podmiotu mającego miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium lub w kraju stosującym szkodliwą konkurencję podatkową, są obowiązani do sporządzenia dokumentacji podatkowej takiej (takich) transakcji. Definicja podmiotów powiązanych została umieszczona w art. 11 ust. 1 i 4 ww. ustawy. I tak, jeżeli:
– i jeżeli w wyniku takich powiązań zostaną ustalone lub narzucone warunki różniące się od warunków, które ustaliłyby między sobą niezależne podmioty, i w wyniku tego podmiot nie wykazuje dochodów albo wykazuje dochody niższe od tych, jakich należałoby oczekiwać, gdyby wymienione powiązania nie istniały - dochody danego podmiotu oraz należny podatek określa się bez uwzględnienia warunków wynikających z tych powiązań. W myśl art. 11 ust. 8 powołanej ustawy, przepisy ust. 4 nie mają jednak zastosowania w przypadku świadczeń między spółkami tworzącymi podatkową grupę kapitałową. Na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przychodem z odpłatnego zbycia rzeczy lub praw majątkowych, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie. Jeżeli jednak cena bez uzasadnionej przyczyny znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten określa organ podatkowy w wysokości wartości rynkowej. Ustawodawca, wprowadzając zasadę, że przychodem z odpłatnego zbycia rzeczy lub praw majątkowych jest wartość określona przez strony w umowie jako cena zbycia (art. 14 ust. 1 zdanie pierwsze), wyposaża organy podatkowe w uprawnienie przeprowadzenia szczególnej, ściśle określonej procedury w przypadku, gdy cena sprzedaży zostanie ustalona w wysokości znacznie odbiegającej od wartości rynkowej zbywanych rzeczy lub praw majątkowych. Powołane przepisy są instrumentem służącym badaniu, czy czynności cywilnoprawne dokonywane przez podatników nie stanowią działań zmierzających do całkowitego lub częściowego uchylania się od opodatkowania i zapobieganiu takim skutkom realizowanych przez podatników działań. Odpowiednie zastosowanie przepisu oznaczać może zarówno stosowanie go bezpośrednio bądź z modyfikacjami uwzględniającymi specyfikę sytuacji / zdarzenia / instytucji, do której mają mieć odpowiednie zastosowanie. Przepis stosowany odpowiednio nie może bowiem burzyć konstrukcji prawnej, zastosowanej w przepisach regulujących daną instytucję. Istotą przedmiotowego odesłania jest jedynie wskazanie uprawnienia organów podatkowych do odpowiedniego przeprowadzenia procedury określonej w art. 14 ust. 1 zdanie drugie, ust. 2 i ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do wykazywanych przez podatników przychodów z transakcji. W tym miejscu należy wskazać, iż co prawda zakres podmiotowy i przedmiotowy wskazanych przepisów częściowo się pokrywa, niemniej jednak, podczas gdy art. 14 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odnosi się do wszystkich podatników podatku dochodowego od osób prawnych, to art. 11 cyt. ustawy dotyczy węższego zbioru, wyodrębnionego spośród ogółu tychże podatników. Mianowicie, art. 11 odnosi się do tych podatników, którym można przypisać dodatkową cechę powiązania, w szczególności pod względem kapitałowym, majątkowym czy personalnym. Podobną relację zawarto w art. 11 ust. 8 tej ustawy, który wprowadza jeszcze jedną dodatkową cechę szczególną (oprócz powiązania), a mianowicie odnosi się do podmiotów tworzących podatkową grupę kapitałową. Wobec powyższego, w przypadku transakcji pomiędzy spółkami tworzącymi podatkową grupę kapitałową nie mają zastosowania przepisy dotyczące szacowania dochodów przez organ podatkowy, w sytuacji, gdy ceny pomiędzy podmiotami powiązanymi kształtują się na innym poziomie niż ceny pomiędzy podmiotami niezależnymi i w konsekwencji, wzajemne transakcje między spółkami tworzącymi podatkową grupę kapitałową nie podlegają przepisom o cenach transferowych na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ustawodawca przewidział bowiem, że możliwość doszacowania dochodu podatnika, który dokonuje transakcji z podmiotami powiązanymi zawartymi na warunkach nierynkowych nie znajduje zastosowania w przypadku transakcji dokonywanych przez podmioty tworzące podatkową grupę kapitałową. Reasumując, w przypadku transakcji sprzedaży pomiędzy Spółką a spółkami wchodzącymi w skład PGK, niezależnie od poziomu cen, które będą stosowane przez członków PGK, nie będą one podlegały weryfikacji i szacowaniu przez organy podatkowe dla celów podatku dochodowego od osób prawnych. Natomiast, Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do sporządzania dokumentacji cen transferowych w rozumieniu art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Na marginesie należy zaznaczyć, że regulacje art. 14 ust. 1 - 3 omawianej ustawy (z wyjątkiem art. 14 ust. 1 zdanie pierwsze) określają zakres uprawnień przysługujących organom podatkowym w ramach procedury kontroli wykazywanych przez podatników skutków podatkowych transakcji odpłatnego zbycia rzeczy lub praw majątkowych - nie zawierają natomiast norm natury materialnoprawnej adresowanych do podatników. Wskazany przepis nie dotyczy w sposób bezpośredni praw i obowiązków Wnioskodawcy, gdyż nie jest on adresatem normy zawartej w przedmiotowym przepisie. Należy bowiem odróżnić kwestię obowiązku wykazania przez Wnioskodawcę skutków podatkowych danej transakcji dla celów jego rozliczeń podatkowych (uiszczenia zaliczki na podatek dochodowy, złożenia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu / poniesionej straty w roku podatkowym i wpłaty podatku należnego) od kwestii określenia „ostatecznych” skutków podatkowych danej transakcji po stronie przychodów podatnika - tj. określenia, czy rozpoznane przez niego skutki podatkowe planowanej transakcji po stronie przychodów nie ulegną zmianie w wyniku działań „kontrolnych” właściwego organu podatkowego. Odnosząc się do powołanej przez Wnioskodawcę interpretacji indywidualnej, tut. Organ informuje, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego. Ponadto, tut. Organ wskazuje, że zgodnie z treścią art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Zatem, interpretacje indywidualne prawa podatkowego wydawane są wyłącznie na pisemny wniosek zainteresowanego i tylko w jego indywidualnej sprawie. Zainteresowanym jest tylko ten, kto zwraca się o wydanie interpretacji indywidualnej w celu prawidłowej, tj. zgodnej z obowiązującymi przepisami, realizacji swoich praw i obowiązków w sferze prawa podatkowego, wyjaśnienia lub ułożenia swoich interesów w sferze prawa podatkowego. W związku z tym zaznacza się, że interpretacja odnosi się tylko i wyłącznie do Wnioskodawcy i nie ma zastosowania do Spółek Zależnych. Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.