Interpretacje do przepisu
art. 91 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


2499/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 91 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

2015.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-387/15-2/RR
     ∟Sposób opodatkowania wycofania z działalności gospodarczej nieruchomości i przekazania ich do majątku prywatnego w celu świadczenia usług wynajmu.

2015.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-893/14/15-S/AP
     ∟Opodatkowanie usługi przesyłu wody z wykorzystaniem majątku wytworzonego w wyniku inwestycji oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację tej inwestycji i sposób odliczenia.

2015.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-454/15/KM
     ∟Czy Wnioskodawca ma prawo do odliczenia naliczonego podatku VAT na zasadach określonych w art. 86 ust. 1, z tytułu wydatków już poniesionych na przygotowanie opisanej w stanie faktycznym inwestycji (koszty dokumentacji), poprzez korektę deklaracji VAT-7D, zgodnie z art. 86 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług?

2015.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-206/15/MD
     ∟Prawo do odliczenia (w drodze korekty) podatku naliczonego dotyczącego realizacji inwestycji polegającej na modernizacji stacji uzdatniania wody.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-485/15/DM
     ∟Czy Gmina będzie uprawniona do odliczenia części podatku naliczonego związanego z przedmiotową inwestycją w związku ze zmianą przeznaczenia do czynności opodatkowanych w proporcji do pozostałego okresu korekty zgodnie z art. 90-91 ustawy o podatku od towarów i usług?

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-484/15/DM
     ∟Czy Gmina będzie uprawniona do odliczenia części podatku naliczonego związanego z przedmiotową inwestycją w związku ze zmianą przeznaczenia do czynności opodatkowanych w proporcji do pozostałego okresu korekty zgodnie z art. 90-91 ustawy o podatku od towarów i usług?

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-425/15/AP
     ∟1. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 2. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-184/15/AT
     ∟Zasady stosowania proporcji stosowanej przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego oraz określenia okresu rozliczeniowego właściwego dla dokonania korekty deklaracji.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-100/15-4/JM
     ∟Korekta nieodliczonej kwoty podatku naliczonego i okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekty.

2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-417/15/KM
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego? 5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 6. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 7. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.

2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-231/15-4/AS
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na modernizację, „adaptację” i utrzymanie budynku „A” wynikającego z faktur otrzymanych przez Muzeum w okresie sprzed rejestracji dla potrzeb podatku VAT oraz sposobu dokonania tego odliczenia, prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych na modernizację i adaptację budynku „A”, prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych na modernizację i adaptację budynku „A” poniesionych w okresie do końca 2013 r. oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków bieżących na utrzymanie budynku „A” w całości.

2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-302/15-2/AK
     ∟1. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 2. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-223/15-4/JSz
     ∟w zakresie: wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu poszczególnych dostaw towarów i świadczenia usług, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r., wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu poszczególnych dostaw towarów i świadczenia usług, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.

2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-223/15-5/JSz
     ∟w zakresie nieuwzględniania obrotu wynikającego z działalności jednostek budżetowych w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy

2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-77/15-6/UNR
     ∟Proporcja jaką należy zastosować, w przypadku gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych za lata przeszłe

2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-461/15-2/AŻ
     ∟Wycofanie z działalności gospodarczej nieruchomości i dalsze ich wynajmowanie w ramach najmu prywatnego.

2015.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-406/15/KM
     ∟1. Czy jest możliwa zmiana osoby reprezentującej gospodarstwo rolne stanowiące wspólny majątek małżonków (także prowadzone na wspólnie dzierżawionych przez małżonków gruntach) z jednego małżonka na drugiego, tj. z żony na męża (mąż złoży VAT-R aktualizacja, nie później niż 31 lipca 2015 r., zrezygnuje ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy, tj. z „ryczałtowego rolnika” z mocą od 1 sierpnia 2015 r., Pani zaś złoży VAT-Z, wspólne gospodarstwo rolne nadal będzie objęte pełnym VAT, z obowiązkiem składania przez męża zamiast Pani deklaracji VAT-7)? 2. Czy w związku z tak dokonaną zmianą reprezentanta wspólnego gospodarstwo rolnego dla celów rozliczania się z podatku VAT (z Pani osoby na męża) będzie Pani zobowiązana do dokonania korekty podatku naliczonego na zasadach z art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie zakupów towarów i usług, które zaliczono do środków trwałych, związanych z prowadzonym gospodarstwem rolnym? Dokonała Pani bowiem odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem tych środków w deklaracjach VAT-7, złożonych za poprzednie miesiące, na swoje imię i nazwisko. 3. Czy w związku planowanym złożeniem formularza VAT-Z (przy złożeniu przez męża VAT-R aktualizacja, w którym on zostanie osobą reprezentującą wspólne gospodarstwo rolne) będzie na Pani spoczywał obowiązek wynikający z art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. jest obowiązek opodatkowania towarów własnej produkcji i towarów, które po nabyciu nie były przedmiotem dostawy?

2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-438/15/DM
     ∟1) Czy w przypadku przeniesienia przez Spółkę na wspólnika praw i obowiązków korzystającego wynikającego z umowy leasingu finansowego, obejmujących m. in. uprawnienie do odpłatnego używania i pobierania pożytków z prawa ochronnego na znak towarowy, na skutek likwidacji lub rozwiązania Spółki bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, Spółka będzie obowiązana do dokonania korekty podatku naliczonego odliczonego w związku z obowiązywaniem umowy leasingu finansowego? 2) Czy w razie uznania stanowiska przedstawionego w pkt 1 za nieprawidłowe, obowiązek dokonania korekty dotyczyć będzie jedynie podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych przez Spółkę na podstawie umowy leasingu finansowego do chwili likwidacji Spółki bądź rozwiązania Spółki bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego?

2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-291/15-5/MJ
     ∟Korekta podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ust. 1-8 ustawy o VAT, dotyczy podatku naliczonego od zakupów związanych jednocześnie z czynnościami, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego oraz z czynnościami, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, jeżeli podatnik nie jest w stanie wyodrębnić całości lub części kwot podatku, które posłużyłyby tylko czynnościom opodatkowanym oraz gdy zmianie uległo przeznaczenie towaru, od którego podatek został odliczony lub nieodliczony w całości. Ponadto, korekta ta jest dokonywana przez nabywcę przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, będącego następcą prawnym (beneficjentem praw i obowiązków zbywcy), który w tym zakresie przejmuje, wynikające z art. 91 ust. 1-8 ustawy o VAT, obowiązki swojego poprzednika. Z uwagi na powyższe okoliczności Organ zgadza się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że połączenie przez przejęcie Spółki przez Wnioskodawcę nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz, że Wnioskodawca, jako następca prawny Spółki osobowej będzie obowiązany do dokonania ewentualnej korekty podatku VAT, w przypadku zaistnienia przesłanek, o których mowa w ww. art. 91 ustawy.

2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-362/15/KM
     ∟1. Opodatkowanie odpłatnego udostępnienia Infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na podstawie umowy dzierżawy 2. Prawo do korekty nieodliczonego podatku naliczonego związanego z budową i remontami oraz sposobu dokonania tej korekty w związku ze zmianą przeznaczenia Infrastruktury, która została już oddana do użytkowania

2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-429/15/AJ
     ∟1. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 2. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2015.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-374/15/MN
     ∟Zasady opodatkowania dostawy lokali mieszkalnych oraz udziału w nieruchomości zabudowanej parkingiem.

2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-312/15/AK
     ∟Brak wyłączenia z opodatkowania czynności wniesienia aportem Infrastruktury do Spółki, brak zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy czynności wniesienia aportem Infrastruktury do Spółki w okresie krótszym niż 2 lata od pierwszego zasiedlenia oraz korzystania ze zwolnienia na podstawie tego przepisu (z opcją opodatkowania) w przypadku aportu dokonanego po upływie dwóch lat od pierwszego zasiedlenia, wyłączenie ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy czynności wniesienia aportem Infrastruktury oddanej do użytkowania przed 15 grudnia 2014 r., wyłączenie ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy w przypadku czynności wniesienia aportem Infrastruktury będącej w trakcie realizacji oraz takiej, której budowa jeszcze się nie rozpoczęła oraz prawo do dokonania jednorazowej korekty podatku naliczonego i wykazania jej w deklaracji za okres, w którym nastąpi aport.

2015.06.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-221/15-4/AK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego w związku z aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

2015.06.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-297/15/MS
     ∟opodatkowanie sprzedaży lokalu użytkowego wraz z przynależnym do niego miejscem postojowym, konieczności dokonania korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia tych obiektów oraz zakresu korekty podatku naliczonego.

2015.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-279/15-2/MJ
     ∟1. Uznanie zespołu składników materialnych i niematerialnych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT i uznanie opisanej transakcji za niepodlegającą opodatkowaniu na mocy art. 6 pkt 1 ustawy o VAT; 2. Obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego;

2015.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-407/15/AJ
     ∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa), zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? W rozliczeniu za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?

2015.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-408/15/AJ
     ∟Obowiązek uwzględnienia w proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostaw nieruchomości, świadczenia usług związanych z nieruchomościami w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2013 r. i po tej dacie.

2015.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-200/15/EJ
     ∟uznanie za zorganizowaną część przedsiębiorstwa zespołu składników majątkowych kopalni, wyłączenie z opodatkowania ZPC w trybie art. 8a ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego, brak obowiązku dokonania korekty przez zbywającego ZPC

2015.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-168/15-4/AD
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych przeniesienia składników materialnych i niematerialnych (działu) wykorzystywanych w prowadzeniu działalności gospodarczej.

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj