Interpretacje do przepisu
art. 91 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług
2499/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 91 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
2015.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-387/15-2/RR
∟Sposób opodatkowania wycofania z działalności gospodarczej nieruchomości i przekazania ich do majątku prywatnego w celu świadczenia usług wynajmu.
2015.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-893/14/15-S/AP
∟Opodatkowanie usługi przesyłu wody z wykorzystaniem majątku wytworzonego w wyniku inwestycji oraz prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację tej inwestycji i sposób odliczenia.
2015.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-454/15/KM
∟Czy Wnioskodawca ma prawo do odliczenia naliczonego podatku VAT na zasadach określonych w art. 86 ust. 1, z tytułu wydatków już poniesionych na przygotowanie opisanej w stanie faktycznym inwestycji (koszty dokumentacji), poprzez korektę deklaracji VAT-7D, zgodnie z art. 86 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług?
2015.07.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-206/15/MD
∟Prawo do odliczenia (w drodze korekty) podatku naliczonego dotyczącego realizacji inwestycji polegającej na modernizacji stacji uzdatniania wody.
2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-485/15/DM
∟Czy Gmina będzie uprawniona do odliczenia części podatku naliczonego związanego z przedmiotową inwestycją w związku ze zmianą przeznaczenia do czynności opodatkowanych w proporcji do pozostałego okresu korekty zgodnie z art. 90-91 ustawy o podatku od towarów i usług?
2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-484/15/DM
∟Czy Gmina będzie uprawniona do odliczenia części podatku naliczonego związanego z przedmiotową inwestycją w związku ze zmianą przeznaczenia do czynności opodatkowanych w proporcji do pozostałego okresu korekty zgodnie z art. 90-91 ustawy o podatku od towarów i usług?
2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-425/15/AP
∟1. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
2. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4512-184/15/AT
∟Zasady stosowania proporcji stosowanej przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego oraz określenia okresu rozliczeniowego właściwego dla dokonania korekty deklaracji.
2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-100/15-4/JM
∟Korekta nieodliczonej kwoty podatku naliczonego i okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekty.
2015.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-417/15/KM
∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, tj. zarówno towarów jak i usług, Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej: „współczynnik sprzedaży”), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych oraz wydatków inwestycyjnych dotyczących Urzędu, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, itp.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować?
4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?
5. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
6. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
7. Czy sprzedaż (obrót), wynikająca z działalności Jednostek Budżetowych Gminy z tytułu dostaw towarów lub świadczenia usług należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT.
2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP1/4512-1-231/15-4/AS
∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na modernizację, „adaptację” i utrzymanie budynku „A” wynikającego z faktur otrzymanych przez Muzeum w okresie sprzed rejestracji dla potrzeb podatku VAT oraz sposobu dokonania tego odliczenia, prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych na modernizację i adaptację budynku „A”, prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych na modernizację i adaptację budynku „A” poniesionych w okresie do końca 2013 r. oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków bieżących na utrzymanie budynku „A” w całości.
2015.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-302/15-2/AK
∟1. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
2. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-223/15-4/JSz
∟w zakresie:
wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu poszczególnych dostaw towarów i świadczenia usług, w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r.,
wliczenia do proporcji sprzedaży obrotu z tytułu poszczególnych dostaw towarów i świadczenia usług, w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2014 r.
2015.07.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-223/15-5/JSz
∟w zakresie nieuwzględniania obrotu wynikającego z działalności jednostek budżetowych w kalkulacji proporcji sprzedaży Gminy
2015.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4512-77/15-6/UNR
∟Proporcja jaką należy zastosować, w przypadku gdy Gmina będzie obecnie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych za lata przeszłe
2015.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-461/15-2/AŻ
∟Wycofanie z działalności gospodarczej nieruchomości i dalsze ich wynajmowanie w ramach najmu prywatnego.
2015.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-406/15/KM
∟1. Czy jest możliwa zmiana osoby reprezentującej gospodarstwo rolne stanowiące wspólny majątek małżonków (także prowadzone na wspólnie dzierżawionych przez małżonków gruntach) z jednego małżonka na drugiego, tj. z żony na męża (mąż złoży VAT-R aktualizacja, nie później niż 31 lipca 2015 r., zrezygnuje ze zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy, tj. z „ryczałtowego rolnika” z mocą od 1 sierpnia 2015 r., Pani zaś złoży VAT-Z, wspólne gospodarstwo rolne nadal będzie objęte pełnym VAT, z obowiązkiem składania przez męża zamiast Pani deklaracji VAT-7)?
2. Czy w związku z tak dokonaną zmianą reprezentanta wspólnego gospodarstwo rolnego dla celów rozliczania się z podatku VAT (z Pani osoby na męża) będzie Pani zobowiązana do dokonania korekty podatku naliczonego na zasadach z art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie zakupów towarów i usług, które zaliczono do środków trwałych, związanych z prowadzonym gospodarstwem rolnym? Dokonała Pani bowiem odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem tych środków w deklaracjach VAT-7, złożonych za poprzednie miesiące, na swoje imię i nazwisko.
3. Czy w związku planowanym złożeniem formularza VAT-Z (przy złożeniu przez męża VAT-R aktualizacja, w którym on zostanie osobą reprezentującą wspólne gospodarstwo rolne) będzie na Pani spoczywał obowiązek wynikający z art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. jest obowiązek opodatkowania towarów własnej produkcji i towarów, które po nabyciu nie były przedmiotem dostawy?
2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-438/15/DM
∟1) Czy w przypadku przeniesienia przez Spółkę na wspólnika praw i obowiązków korzystającego wynikającego z umowy leasingu finansowego, obejmujących m. in. uprawnienie do odpłatnego używania i pobierania pożytków z prawa ochronnego na znak towarowy, na skutek likwidacji lub rozwiązania Spółki bez przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, Spółka będzie obowiązana do dokonania korekty podatku naliczonego odliczonego w związku z obowiązywaniem umowy leasingu finansowego?
2) Czy w razie uznania stanowiska przedstawionego w pkt 1 za nieprawidłowe, obowiązek dokonania korekty dotyczyć będzie jedynie podatku VAT naliczonego z faktur otrzymanych przez Spółkę na podstawie umowy leasingu finansowego do chwili likwidacji Spółki bądź rozwiązania Spółki bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego?
2015.06.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-291/15-5/MJ
∟Korekta podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ust. 1-8 ustawy o VAT, dotyczy podatku naliczonego od zakupów związanych jednocześnie z czynnościami, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego oraz z czynnościami, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje, jeżeli podatnik nie jest w stanie wyodrębnić całości lub części kwot podatku, które posłużyłyby tylko czynnościom opodatkowanym oraz gdy zmianie uległo przeznaczenie towaru, od którego podatek został odliczony lub nieodliczony w całości. Ponadto, korekta ta jest dokonywana przez nabywcę przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, będącego następcą prawnym (beneficjentem praw i obowiązków zbywcy), który w tym zakresie przejmuje, wynikające z art. 91 ust. 1-8 ustawy o VAT, obowiązki swojego poprzednika. Z uwagi na powyższe okoliczności Organ zgadza się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że połączenie przez przejęcie Spółki przez Wnioskodawcę nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz, że Wnioskodawca, jako następca prawny Spółki osobowej będzie obowiązany do dokonania ewentualnej korekty podatku VAT, w przypadku zaistnienia przesłanek, o których mowa w ww. art. 91 ustawy.
2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-362/15/KM
∟1. Opodatkowanie odpłatnego udostępnienia Infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na podstawie umowy dzierżawy
2. Prawo do korekty nieodliczonego podatku naliczonego związanego z budową i remontami oraz sposobu dokonania tej korekty w związku ze zmianą przeznaczenia Infrastruktury, która została już oddana do użytkowania
2015.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-429/15/AJ
∟1. Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
2. W rozliczeniu, za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2015.06.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/4512-374/15/MN
∟Zasady opodatkowania dostawy lokali mieszkalnych oraz udziału w nieruchomości zabudowanej parkingiem.
2015.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-312/15/AK
∟Brak wyłączenia z opodatkowania czynności wniesienia aportem Infrastruktury do Spółki, brak zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy czynności wniesienia aportem Infrastruktury do Spółki w okresie krótszym niż 2 lata od pierwszego zasiedlenia oraz korzystania ze zwolnienia na podstawie tego przepisu (z opcją opodatkowania) w przypadku aportu dokonanego po upływie dwóch lat od pierwszego zasiedlenia, wyłączenie ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy czynności wniesienia aportem Infrastruktury oddanej do użytkowania przed 15 grudnia 2014 r., wyłączenie ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy w przypadku czynności wniesienia aportem Infrastruktury będącej w trakcie realizacji oraz takiej, której budowa jeszcze się nie rozpoczęła oraz prawo do dokonania jednorazowej korekty podatku naliczonego i wykazania jej w deklaracji za okres, w którym nastąpi aport.
2015.06.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-221/15-4/AK
∟Podatek od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego w związku z aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
2015.06.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/4512-297/15/MS
∟opodatkowanie sprzedaży lokalu użytkowego wraz z przynależnym do niego miejscem postojowym, konieczności dokonania korekty podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia tych obiektów oraz zakresu korekty podatku naliczonego.
2015.06.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/4512-279/15-2/MJ
∟1. Uznanie zespołu składników materialnych i niematerialnych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy o VAT i uznanie opisanej transakcji za niepodlegającą opodatkowaniu na mocy art. 6 pkt 1 ustawy o VAT;
2. Obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego;
2015.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-407/15/AJ
∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa), zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku?
W rozliczeniu za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie (np. rok 2010), przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT?
2015.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/4512-408/15/AJ
∟Obowiązek uwzględnienia w proporcji sprzedaży obrotu z tytułu dostaw nieruchomości, świadczenia usług związanych z nieruchomościami w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2013 r. i po tej dacie.
2015.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-200/15/EJ
∟uznanie za zorganizowaną część przedsiębiorstwa zespołu składników majątkowych kopalni, wyłączenie z opodatkowania ZPC w trybie art. 8a ustawy o funkcjonowaniu górnictwa węgla kamiennego, brak obowiązku dokonania korekty przez zbywającego ZPC
2015.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/4512-1-168/15-4/AD
∟Podatek od towarów i usług w zakresie skutków podatkowych przeniesienia składników materialnych i niematerialnych (działu) wykorzystywanych w prowadzeniu działalności gospodarczej.
10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.