Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wyroby akcyzowe

 

wyroby akcyzowe 1400 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

2013.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-43/13-2/BJ
     ∟dokumentem potwierdzającym zapłatę akcyzy na terytorium kraju (art. 82 ust. 1 ustawy), będzie faktura VAT z ceną uwzględniającą podatek akcyzowy, z której należność jest uregulowana przez Wnioskodawcę.

2013.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-398/13/EK
     ∟nabycie wewnątrzwspólnotowe oraz import olejów smarowych z zastosowaniem zwolnienia z akcyzy

2013.10.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-376/13/LG
     ∟Obowiązek zapłaty akcyzy od wyrobów alkoholowych nabytych wewnątrzwspólnotowo i importowanych z zastosowaniem zwolnienia, które zostaną przeznaczone do działalności gospodarczej

2013.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-901/13/PH
     ∟Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wartość podatku akcyzowego zapłaconego od „Niedoborów” może być rozpoznawana jako koszt uzyskania przychodów pod warunkiem prawidłowego ich udokumentowania, należy uznać za prawidłowe.

2013.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-639/13-2/SM
     ∟uregulowania w zakresie zastosowania stawki 0 zł dla gazu o kodzie CN 2901 10 00

2013.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-544/13-4/IR
     ∟W zakresie uznania transakcji za wewnątrzwspólnotową dostawę towarów oraz możliwości zastosowania 0% stawki podatku VAT.

2013.09.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-296/13/LG
     ∟Przemieszczenie wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy ze składów podatkowych znajdujących się na terytorium kraju do miejsca przeznaczenia innego Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej

2013.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-38/13-4/BJ
     ∟Wnioskodawca utworzony jako zakład budżetowy gminy prowadzący działalność na podstawie stosownego statutu, zużywający wyroby węglowe do celów ogrzewania lokali znajdujących się w zarządzie Wnioskodawcy, nie jest uprawniony do skorzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego w zakresie zużywania węgla do celów opałowych na podstawie art. 31a ust. 2 pkt 3 ustawy, gdyż nie mieści się w katalogu podmiotów uprawnionych do korzystania z tego zwolnienia wymienionych w ww. przepisie, tj. nie jest podmiotem zużywającym wyroby węglowe jako organ administracji publicznej.

2013.09.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-34/13-5/BJ
     ∟Nabywane przez NZOZ wyroby węglowe będą korzystać ze zwolnienia od podatku akcyzowego jedynie w przypadku ich zużycia do ogrzania pomieszczeń użytkowanych przez NZOZ, będący podmiotem leczniczym, natomiast w pozostałych przypadkach (tj. dla celów ogrzania lokali użytkowanych przez inne podmioty, takie jak: Gmina, gospodarstwa domowe i gabinet stomatologiczny), będą podlegać opodatkowaniu stawką podatku akcyzowego określoną w art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy.Jednocześnie Wnioskodawca przed dniem wykonania pierwszej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą lub pierwszej czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przezn...

2013.09.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-37/13-2/BJ
     ∟Mieszanka liści tytoniu opisana we wniosku jako blend tytoniowy, niebędąca wyrobem tytoniowym w rozumieniu ustawy jest jednak wyrobem akcyzowym, gdyż wypełnia definicję suszu tytoniowego zawartą w 99a ust. 1 ustawy. Natomiast wytwarzanie i pakowanie blendu tytoniowego będącego wyrobem akcyzowym, lecz niebędącego wyrobem tytoniowym w rozumieniu ustawy nie wypełnia definicji produkcji wyrobów tytoniowych zawartej w art. 99 ust. 1 ustawy.

2013.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-35/13-2/BJ
     ∟Wnioskodawca nie wypełnia wymogów określonych dla podmiotu działającego jako zakład energochłonny i w związku z powyższym nie jest uprawniony do korzystania w roku 2013 ze zwolnienia od akcyzy jako zakład energochłonny przy zakupie wyrobów węglowych.

2013.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-32/13-2/BJ
     ∟W przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego (następującego nie do składu podatkowego) koksu naftowego o kodzie CN 2713, z zamiarem przeznaczenia go do celów opałowych, właściwą stawką akcyzy nie będzie wynikająca z art. 89 ust. 2 ustawy, preferencyjna stawka 0 zł. Z uwagi na to, iż Wnioskodawca wskazał, że zamierza stosować koks naftowy o kodzie CN 2713 wraz z węglem do celów opałowych (do wypalania w piecach zmielonego kamienia wapiennego), przedmiotowy koks naftowy należy traktować jako paliwo opałowe, czego konsekwencją jest zastosowanie w tym przypadku stawki akcyzy z art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. a lub lit. b ustawy.

2013.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-30/13-5/BJ
     ∟Wnioskodawca nie musi występować do właściwego naczelnika urzędu celnego o zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego w sklepie, w którym Wnioskodawca sprzedaje tytoń z zapłaconą akcyzą oraz wynajmuje klientom maszynę do sporządzania papierosów.Natomiast przedstawiona w opisie zdarzenia działalność klientów Wnioskodawcy nie wywołuje skutków prawnopodatkowych po stronie Wnioskodawcy i w związku z powyższym nie jest przedmiotem niniejszej interpretacji.

2013.08.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-30/13-4/BJ
     ∟Czynności Wnioskodawcy opisane w zdarzeniu przyszłym nie będą opodatkowane akcyzą, gdyż Wnioskodawca – jak wynika z opisu sprawy - nie będzie zajmował się wytwarzaniem (produkcją) papierosów, a dokonywany przez Wnioskodawcę najem/podnajem maszyn do napełniania przez klientów Wnioskodawcy gilz papierosowych tytoniem z zapłaconą akcyzą w celu sporządzenia papierosów na ich własne potrzeby, nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2013.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-31/13-2/KK
     ∟Spółka nie jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia od akcyzy w związku z zakupem paliwa lotniczego. Wobec czego Spółka jest zobligowana do złożenia deklaracji i zapłaty podatku akcyzowego, ponieważ użycie tych wyrobów akcyzowych było niezgodne z przeznaczeniem uprawniającym do zwolnienia od akcyzy.

2013.08.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-31/13-2/TW
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie nawęglacza antracytowego o kodzie CN 2701, przeznaczonego do celów innych niż opałowe.

2013.08.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-29/13-2/BJ
     ∟W sytuacji, gdy na podstawie przedstawionych przez nabywcę dokumentów, Wnioskodawca ustali w sposób niebudzący wątpliwości, że dokonuje sprzedaży suszu tytoniowego na rzecz pośredniczącego podmiotu tytoniowego, sprzedaż suszu tytoniowego na rzecz pośredniczącego podmiotu tytoniowego nie będzie podlegała opodatkowaniu akcyzą i nie będzie wymagała złożenia przez Wnioskodawcę deklaracji podatkowej oraz zapłaty podatku akcyzowego w związku z powyższą sprzedażą.Wnioskodawca zamierzający dokonać sprzedaży suszu tytoniowego bez naliczania akcyzy jest obowiązany ustalić, czy sprzedaje ten susz tytoniowy pośredniczącemu podmiotowi tytoniowemu. W tym celu może zażą...

2013.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-373/13/BP
     ∟Czy „X” nie wystawiając dokumentu dostawy, będzie mogła zastosować zwolnienie z podatku akcyzowego dla przedmiotowych wyrobów węglowych?

2013.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-372/13/BP
     ∟Czy „X” nie wystawiając dokumentu dostawy, będzie mogła zastosować zwolnienie z podatku akcyzowego dla przedmiotowych wyrobów węglowych?

2013.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-211/13/BP
     ∟Czy „X” nie wystawiając dokumentu dostawy, będzie mogła zastosować zwolnienie z podatku akcyzowego dla przedmiotowych wyrobów węglowych?

2013.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-259/13-6/MS1
     ∟1. Czy Spółka, jako podmiot ustawowo zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego i opłaty paliwowej, prawidłowo nalicza podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości 23% od przekazywanych przez Zleceniodawcę na podstawie łączącej strony umowy cywilnoprawnej wpłat na zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym oraz należnej opłaty paliwowej (podkreślam, iż składniki daniny Skarbu Państwa nie wchodzą w skład wynagrodzenia Spółki i stanowią składnik zmienny wynikający z ilości dostarczonego wyrobu akcyzowego)?2. Czy całość kwot przekazanych przez Zleceniodawcę (zarówno wpłaty na zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym oraz należnej opłaty paliwowej jak i ww....

2013.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-23/13-4/BJ
     ∟Napoje alkoholowe o nazwie: „A”; „B”; „C” oraz napoje alkoholowe o smaku, zapachu, wyglądzie jabłkowym i wiśniowym, o zawartości alkoholu 21%, podlegają/będą podlegać opodatkowaniu stawką akcyzy przewidzianą dla wyrobów pośrednich, zgodnie z art. 97 ust. 4 ustawy, to jest w wysokości 318,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu, pod warunkiem, iż wskazana przez Wnioskodawcę klasyfikacja wyrobu gotowego do kodu CN 2206 00 jest/będzie dokonana w sposób prawidłowy i wyrób gotowy zachowa smak, zapach i wygląd napoju wytwarzanego z owoców lub określonego produktu naturalnego czyli napoju fermentowanego.

2013.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-337/13-2/KB
     ∟Wyrób będący przedmiotem wniosku należy uznać za wino niemusujące, o którym mowa w art. 95 ust. 1 pkt 1 lit a) ustawy, opodatkowane akcyzą według stawki 158,00 zł od 1 hektolitra gotowego wyrobu, zgodnie z art. 95 ust. 4 ustawy.

2013.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-332/13-2/KB
     ∟Dotyczy podatku akcyzowego w zakresie obowiązku wystawiania dokumentów dostawy oraz identyfikacji nabywców wyrobów węglowych

2013.07.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-28/13-2/BJ
     ∟Wnioskodawca będzie uprawniony do sprzedaży niektórych olejów silnikowych klasyfikowanych do kodu CN 2710 1981 jako wyrobów zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie na podstawie § 6 pkt 2 rozporządzenia w sprawie zwolnień, w przypadku ich przeznaczenia do celów innych niż napędowe lub opałowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, albo jako oleje smarowe do silników albo do produkcji paliw silnikowych, olejów opałowych, dodatków lub domieszek do paliw silnikowych lub olejów smarowych do silników, po spełnieniu warunków, o których mowa w art. 32 ust. 3 oraz w art. 32 ust. 5 -13 ustawy o podatku akcyzowym.Należy również podkreślić, iż prz...

2013.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-197/13/JK
     ∟W przedstawionej sytuacji ubytki wyrobów węglowych z tytułu przemieszczania lub magazynowania, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 20 lit. c ustawy, będą opodatkowane podatkiem akcyzowym, o ile przekroczą dopuszczalne normy ubytków ustalone dla Wnioskodawcy przez właściwego naczelnika urzędu celnego.

2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-22/13-2/KK
     ∟Oleje smarowe o kodzie CN 2710 19 81, 2710 19 83, 2710 19 87, wskazane we wniosku, podlegają regulacjom w zakresie podatku akcyzowego bez względu na ich przeznaczenie. Krajowe przepisy dotyczące omawianego zagadnienia nie są niezgodne z unijnymi uregulowaniami w tej materii. W związku z tym Polska posiada prawo do objęcia wymienionych we wniosku olejów smarowych, przeznaczonych na cele inne niż opałowe lub napędowe podatkiem akcyzowym. Przedmiotowe oleje w Polsce podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

2013.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-18/13-4/KK
     ∟Wnioskodawca - jako podmiot posiadający koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej – jest podatnikiem podatku akcyzowego, obowiązanym do rozliczenia i uiszczenia należnego podatku akcyzowego z tytułu zużycia energii elektrycznej (zarówno nabytej jak i wyprodukowanej). Natomiast zakup energii elektrycznej przez podmiot posiadający koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej nie jest przedmiotem opodatkowania podatkiem akcyzowym.

2013.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-326/12/13-5/S/KB
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym prawidłowe jest postępowanie polegające na uznaniu, że „adres miejsca odbioru wyrobów węglowych” wskazany w polu 11 dokumentu dostawy stanowi rzeczywiste miejsce wydania wyrobów węglowych?Czy „potwierdzenie odbioru” (pole 14 dokumentu dostawy) poprzez złożenie podpisu może zostać dokonane w innym miejscu niż miejsce odbioru w terminie późniejszym niż następuje fizyczny odbiór wyrobów?

2013.06.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-190/13/JK
     ∟Gdy wyroby akcyzowe klasyfikowane do kodu CN 2710 12 25 są wyprowadzane ze składu podatkowego do podmiotu niebędącego odbiorcą w procedurze zawieszenia poboru akcyzy i jednocześnie producenta innych wyrobów niż wyroby energetyczne objęte są - z uwagi na przeznaczenie - zerową stawką akcyzy. Taką samą stawkę podatku stosuje się w przypadku odsprzedaży przedmiotowego wyrobu innemu podmiotowi, który będzie zużywał przedmiotową benzynę do celów innych niż opałowe, jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych.

18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj