Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wyroby akcyzowe

 

wyroby akcyzowe 1400 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-553/14-2/KB
     ∟Wpłata przedpłaty akcyzy w wysokości, jaka jest należna od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych, traktowana jest w rzeczywistości jako zapłata należności z tytułu podatku akcyzowego, o czym świadczą przepisy określone w art. 22 ustawy. Jednakże z przedstawionych powyżej przepisów wynika, że dla potrzeb ustalenia podstawy opodatkowania piwa, należy przyjmować stopień Plato rozumiany jako ułamek masowy o wartości 1 procent m/m ekstraktu brzeczki podstawowej, obliczony na podstawie zawartości alkoholu oraz ekstraktu rzeczywistego, odnoszonych do wyrobu gotowego, tj. wyrobu, dla którego został zakończony cały proces produkcyjny. Prawodawca precyzyjnie bowiem wskazał na wyrób gotowy jako ten, którego parametry tj. zawartość alkoholu oraz ekstraktu rzeczywistego będą determinowały obliczenie zawartości ekstraktu brzeczki podstawowej.

2014.09.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-81/14-2/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie zwolnienia od akcyzy energii elektrycznej.

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-567/14-2/KB
     ∟opodatkowania czynności zużycia wyrobów akcyzowych oraz stosownia dopuszczalnych norm zużycia

2014.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-38/14-2/BJ
     ∟warunkiem zastosowania procedury zawieszenia poboru akcyzy przy dostawie wewnątrzwspólnotowej oleju smarowego o kodzie CN 2710 19 99, jest wyłącznie dołączenie do przemieszczanych wyrobów dokumentów handlowych i nie jest wymagane złożenie zabezpieczenia akcyzowego na przemieszczanie ww. wyrobów w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej. Zwolnienia z obciążenia zabezpieczenia akcyzowego należy dokonać w karcie do saldowania w momencie wysyłki ww. wyrobów w celu dokonania dostawy wewnątrzwspólnotowej.

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/4441-19/14/JK
     ∟Zastosowanie gazu płynnego w opisany we wniosku sposób, tj. na cele związane z obróbką stali i metali stanowi zużycie wyrobu akcyzowego do celów opałowych, o którym mowa wart. 32 ust. 1 pkt 3 ustawy. Oznacza to, że dostawy gazu na cele związane z obróbką stali i metali w analizowanym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym korzystają ze zwolnienia od akcyzy − pod warunkiem spełnienia wymogów określonych w art. 32 ust. 5-13 ustawy.

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-276/14/JK
     ∟Fakt złożenia przez podatnika zgłoszenia o zamiarze prowadzenia działalności gospodarczej, jako pośredniczący podmiot gazowy, zobowiązuje Wnioskodawcę do rozliczania podatku akcyzowego z tytułu użycia wyrobów gazowych zgodnie z przepisami ustawy o podatku akcyzowym.

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-498/14-2/KB
     ∟w zakresie dokonywania nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca na rzecz innych podmiotów

2014.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-219/14/EK
     ∟- uznanie wyrobu o kodzie CN 2711 11 00 za wyrób gazowy; - uznanie dla celów zwolnienia z podatku akcyzowego wdrożenia akredytowanego systemu środowiskowego opartego o normę ISO 14001:2004 za system prowadzący do osiągnięcia celów dotyczących ochrony środowiska lub do podwyższenia efektywności energetycznej; - brak uznania na gruncie ustawy o podatku akcyzowym Zakładu za zakład energochłonny; - brak zastosowania zwolnienia z akcyzy gazu zużywanego przez Wnioskodawcę na podstawie przepisu art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy.

2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-478/14-2/KB
     ∟Czy właściwym z punktu widzenia podatku akcyzowego jest zbiorcze rozliczenie wydań z cysterny, dystrybuującej gaz do więcej niż jednego Klienta? 2. Czy ponadnormatywne ubytki gazu, określone w oparciu o stwierdzone w opisane w stanie faktycznym „niedobory” winny zostać opodatkowane stawką 1,28 zł/GJ? 3. Czy od opisanych w stanie faktycznym pozornych „nadwyżek” gazu Spółka winna deklarować i uiszczać podatek akcyzowy?

2014.08.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-78/14-2/TW
     ∟Oleje fuzlowe - zużycie jako olej opalowy w składzie podatkowym i po dopuszczeniu do konsumpcji.

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-247/14/MD
     ∟Dopuszczalność zastosowania zwolnienia od tego podatku do wyrobu gazowego zużywanego do celów opałowych przez podmiot nie będący jednostką organizacyjną pomocy społecznej.

2014.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-31/14-2/KK
     ∟Wnioskodawca będzie uprawniony do nabycia w całości wyrobu energetycznego (mazutu) na cele opałowe według stawki 64,00 zł/1000 kg, ponieważ, jak wskazał Wnioskodawca zarówno produkcja energii cieplnej, jak i produkcja energii elektrycznej i cieplnej w skojarzeniu wiąże się z przetworzeniem w wyniku spalania wyrobu energetycznego na energię cieplną.

2014.08.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-213/14/EK
     ∟bilansowanie rzeczywistego zużycia powyżej norm z rzeczywistym zużyciem poniżej norm na poziomie danego wyrobu akcyzowego

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-32/14-2/BJ
     ∟Spółka nabywając gaz o kodzie CN 2711 z przeznaczeniem do użycia w celach opałowych, jest uprawniona do korzystania ze zwolnienia z opodatkowania akcyzą na podstawie w art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy.

2014.08.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-76/14-2/TW
     ∟Wyroby gazowe zwolnienie – jednostka organizacyjna pomocy społecznej.

2014.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-75/14-2/TK
     ∟Czy w przypadku sprzedaży na terytorium kraju przez Zainteresowanego finalnemu nabywcy węglowemu korzystającemu ze zwolnienia, o którym mowa w art. 31a ust. 1 ustawy, wyrobów węglowych w ilości nieprzekraczającej 200 kg jednorazowo konieczne jest ujmowanie takiej sprzedaży w ewidencji, o której mowa w art. 91a ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym?

2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-74/14-2/TW
     ∟Wyroby gazowe zwolnienie – jednostka organizacyjna pomocy społecznej.

2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-210/14/LG
     ∟Obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 16 ust. 3a ustawy

2014.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-195/14/BP
     ∟Czy gaz ziemny wykorzystywany do produkcji mieszanek mineralno-bitumicznych jest objęty stawką akcyzy 0 zł (słownie: zero złotych), zgodnie z art. 89 ust. 2 Ustawy o podatku akcyzowym?

2014.08.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-233/14/JK
     ∟Spółka w opisanym stanie faktycznym nie spełnia warunków uprawniających do korzystania ze zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy.

2014.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-408/14-2/KB
     ∟1. Czy w opisanym stanie faktycznym Wnioskodawcę można uznać za podmiot zużywający oleje na cele uprawniające do zwolnienia z podatku akcyzowego w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 22) w zw. z art. 32 ust. 3 pkt 1) i pkt 3) uakc i w zw. z § 6 pkt 2 Rozp.zwoln.akc? 2. Czy Wnioskodawca, przy założeniu spełnienia warunków o których mowa w art. 32 ust. 5-13 uakc, będzie uprawniony do nabywania olejów w procedurze zwolnienia z podatku akcyzowego, jeśli dostawa będzie następowała w sposób określony w art. 32 ust. 3 pkt 1) lub pkt 3) uakc?

2014.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-192/14/MD
     ∟Zasadność stosowania zwolnienia od akcyzy do wyrobu gazowego (CN 2711 21 00) zużywanego do wytworzenia energii cieplnej zbywanej następnie podmiotom trzecim.

2014.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-173/14/EK
     ∟zastosowanie zwolnienia od podatku wyrobów gazowych – objęcie Spółki system ISO 14001

2014.07.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-72/14-2/TW
     ∟Wyroby gazowe zwolnienie – jednostka organizacyjna pomocy społecznej.

2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-68/14-2/TW
     ∟Wyroby gazowe – zakład energochłonny a „systemy”.

2014.07.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-67/14-2/TK
     ∟Czy Wnioskodawca prowadzący Stację Paliw, dokonując sprzedaży oleju opałowego przeznaczonego na cele grzewcze o kodzie CN 2710 19 47, od którego zapłacony jest już podatek akcyzowy, zobowiązany jest do składania comiesięcznych zestawień oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym?

2014.07.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-401/14-2/SM
     ∟obowiązek podatkowy z tytułu sprzedaży energii elektrycznej i korekta rozliczenia

2014.07.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-155/14/BP
     ∟Czy właściwe jest kontynuowanie (dla sp. z o.o.) wpisów w „książce ewidencji wyrobów akcyzowych” założonej dla „X” sp. jawna? Czy konieczne jest założenie nowej książki dla „X” sp. z o.o.?

2014.07.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-80/14-2/TW
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie zwolnienia od podatku wyrobów gazowych.

2014.07.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-63/14-2/TK
     ∟Czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym Origanum majorana L. – potocznie zwany majerankiem – przeznaczony do m.in. marynowania mięs i przyprawiania dań, produkt nie zawiera tytoniu ani nikotyny, może być zaliczany do wyrobów tytoniowych (tytoniu do palenia) w rozumieniu przepisów ustawy o podatku akcyzowym?

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj