Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: powstanie obowiązku podatkowego

 

powstanie obowiązku podatkowego 933 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

2010.10.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1262/10/BG
     ∟Czy w okresie od terminu wypłaty II raty dywidendy za 2008 rok wskazanej w uchwale Walnego Zgromadzenia Wspólników z dnia 21 maja 2009 r. do terminu wypłaty tejże II raty dywidendy za 2008 rok wskazanej w uchwale Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Wspólników z dnia 26 listopada 2009 r. powstanie w Spółce przychód w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu nieodpłatnych świadczeń?(pytanie oznaczone we wniosku jako Nr 2)

2010.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-645/10/MN
     ∟Moment powstania obowiązku podatkowego przy świadczeniu usług pośrednictwa.

2010.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-19/10-3/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku złożenia informacji strefowych dołączanych do zeznania rocznego.INTERPRETACJA INDYWIDUALNANa podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2010 r. (data wpływu 28.06.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku złożenia informacji strefowych dołączanych do zeznania rocznego – jest nieprawidłowe.UZASADNIENIEW dniu 28 czerwca 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:otrzymania pomocy publicznej z tytułu prowadzenia działalności strefowej,obowiązku złożenia informacji strefowych dołączanych do zeznania rocznego.W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.W dniu 5 września 2000 r. Spółka otrzymała zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Prawo do korzystania ze zwolnienia podatkowego uzależniono od spełnienia poniższych warunków:Spółka poniesie wydatki inwestycyjne, rozumiane zgodnie z paragrafem 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia, w wysokości 850.000 Euro do dnia 31 grudnia 2001 r.,Spółka utrzyma zatrudnienie na poziomie co najmniej 140 osób przez cały okres obowiązywania zezwolenia,wytwarzanie na terenie strefy wyrobów lub wykonywanie na jej terenie usług przy użyciu materiałów wytworzonych poza strefą oraz usług wykonanych poza jej terenem, których wartość pomniejszona o podatek od towarów i usług będzie się kształtować na poziomie max. 80% ceny uzyskanej ze sprzedaży wyrobów, pomniejszonej o podatek od towarów i usług.Podatnik skorzystał również z uprawnienia jakie przysługiwał mu na mocy regulacji art. 6 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw (dalej ustawa o sse 2003 r.), tj. wystąpił z wnioskiem o zmianę zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Minister Gospodarki decyzją z dnia 29 lutego 2008 r. w sprawie zmiany zezwolenia z dnia 5 września 2000 r. na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej skreślił pkt III pkt 3 zezwolenia dotyczący wyrobu wytworzonego na terenie strefy, czyli wymóg zachowania tzw. współczynnika strefowego.Z tytułu prowadzenia działalności na terenie sse, Podatnik korzysta ze zwolnienia podatkowego dochodów osiągniętych na terenie sse. Wielkość przysługującego zwolnienia podatkowego jest limitowana. Podatnik, jako tak zwany „stary” duży przedsiębiorca, korzysta ze zwolnienia podatkowego w kwocie stanowiącej równowartość 50% kosztów inwestycji poniesionych do dnia 31 grudnia 2006 r., zdyskontowanych na dzień uzyskania zezwolenia strefowego (art. 5 ust. 2 ustawy o sse 2003 r.). Wraz z momentem, kiedy wielkość wykorzystanej pomocy przekroczy maksymalną dopuszczalną wielkość pomocy publicznej zastosowanie znajdzie regulacja art. 7 ust. 2 ustawy o sse 2003 r. Oznacza to, że po pierwsze dochód osiągnięty na działalności strefowej będzie podlegał opodatkowaniu. Po drugie, obliczony podatek winien być przekazany na rachunek Funduszu Strefowego.Podatnik weryfikuje wielkość uzyskanej pomocy publicznej. W rozliczeniu za każdy rok podatkowy ustala wielkość otrzymanej pomocy publicznej zdyskontowanej na dzień udzielenia zezwolenia i porównuje tę wartość z wielkością przysługującej pomocy (50% wydatków inwestycyjnych zdyskontowanych na dzień otrzymania zezwolenia strefowego), tak aby ustalić moment, wraz z którym powstanie obowiązek przekazania odpowiedniej kwoty podatku na Fundusz Strefowy. Z prowadzonych wyliczeń wynika, że nie wykorzystano jeszcze przysługującej pomocy publicznej (w rozliczeniu za 2009 r.), a tym samym Podatnik nie ma obowiązku przekazania świadczenia na rzecz Funduszu Strefowego.W związku ze zmianą zezwolenia na podstawie decyzji z dnia 28 lutego 2008 r., do zeznań rocznych za 2008 r. oraz 2009 r. zostały załączone informacje strefowe. Odpowiednio do zeznania CIT-8 za 2008 r. dołączono „Rozliczenie podatku dochodowego od dochodów osiąganych z tytułu prowadzonej działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia” (dalej SSE-R), a za 2009 r. „Rozliczenie zdyskontowanej wartości udzielonej pomocy publicznej i kosztów kwalifikujących się do objęcia tą pomocą” (dalej SSE-R/A) oraz SSE-R. W SSE-R dokonano kalkulacji wielkości wykorzystanej pomocy publicznej oraz pozostałej do wykorzystania pomocy publicznej, a w SSE-R/A podano wielkości otrzymanej pomocy publicznej, zdyskontowanej na dzień jej otrzymania oraz zdyskontowane wielkości wydatków kwalifikowanych. Za lata podatkowe 2002 / 2003 (rok podatkowy A) oraz 2003 / 2004 (rok podatkowy 2003 / 2004 trwał dłużej niż 12 miesięcy, ponieważ zmieniono rok podatkowy, odpowiednio na rok podatkowy pokrywający się z rokiem kalendarzowym; przedmiotowy rok podatkowy trwał do końca 2004 r.; dalej rok podatkowy B), których dotyczy zapytanie, Podatnik nie podał kwoty pomocy publicznej z tytułu prowadzenia działalności strefowej.W latach podatkowych A i B na działalności strefowej Podatnik osiągnął dochód, a na działalności pozastrefowej poniósł stratę. Jednocześnie na całkowitej działalności (strefowej oraz pozastrefowej) poniesiono stratę. Dla celów rozliczeniowych Podatnik przyjął, że w roku podatkowym A oraz B nie uzyskał pomocy publicznej. W SSE-R/A nie wskazano zatem żadnej kwoty pomocy publicznej uzyskanej na dzień 31 grudnia 2003 r. oraz 31 marca 2005 r. z tytułu prowadzenia działalności strefowej. Za lata 2003 - 2005 Podatnik ujął wyłącznie kwotę pomocy publicznej uzyskanej w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości. Są to: pomoc publiczna uzyskana na dzień 15 stycznia 2003 r. w kwocie 479.397,98 PLN (wielkość zdyskontowana na dzień uzyskania zezwolenia strefowego 352.669,92 PLN) oraz na dzień 15 stycznia 2004 r. w kwocie 80.639,70 PLN (wielkość zdyskontowana na dzień uzyskania zezwolenia strefowego 56.110,48 PLN).W związku z powyższym zadano następujące pytania.Czy w związku z poniesieniem straty na całkowitej działalności, Podatnik który korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymuje pomoc publiczną z tytułu prowadzenia działalności na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej...Czy do zeznania rocznego składanego na podstawie art. 27 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Podatnik dołącza informacje strefowe, tj. formularze SSE-R oraz SSE-R/A, odpowiednio od dnia otrzymania decyzji zmieniającej zezwolenie na mocy regulacji art. 6 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 2 października 2003 r. o zmianie ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych i niektórych ustaw... Jeśli odpowiedź na pytanie będzie przecząca, czy Podatnik powinien skorygować złożone informacje zgodnie z art. 81 Ordynacji podatkowej, wskazując w nich kwoty zerowe...Przedmiotem niniejszej interpretacji indywidualnej jest odpowiedź na pytanie drugie.

2010.09.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-404/10-2/IG
     ∟Czy prawidłowe jest stosowanie kursu średniego z dnia poprzedzającego uzyskanie przychodu (z dnia wpłaty) jak i poniesienia wydatku dla bezpośredniej korzyści turysty celem ustalenia podstawy opodatkowania marżą?Czy w przypadku świadczenia usług turystyki gdzie obowiązek podatkowy powstaje z chwilą ustalenia marży, nie później niż 15 dnia od dnia wykonania usługi, powinno się wyliczać marżę z zastosowaniem kursu z dnia poprzedzającego dzień powstania obowiązku podatkowego (dla przychodów i kosztów określonych w walucie obcej)?

2010.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-205/10-3/AF
     ∟podatek od spadków i darowizn – w zakresie powstania obowiązku podatkowego z tytułu nabycia praw do spadku po zmarłej żonie.

2010.08.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-570/10/MD
     ∟Obowiązek dokonania korekty deklaracji VAT-7 w związku z uprzednim opodatkowaniem zaliczki otrzymanej na poczet eksportu towarów.

2010.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/436-113/10/MK
     ∟Kiedy w zaistniałym stanie faktycznym powstał obowiązek podatkowy?

2010.07.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-680/10/AK
     ∟Czy obowiązek podatkowy z tytułu zasiedzenia działek powstał w roku 2006, czyli w dacie nabycia działek w drodze zasiedzenia, czy też w roku 2010 - po wydaniu i uprawomocnieniu się postanowienia sądowego?

2010.07.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1-443-487/10-4/MP
     ∟Jeżeli Wnioskodawca wystawi fakturę dokumentującą sprzedaż pakietu usług serwisowych w momencie rejestracji odbiorcy i uiszczeniu przez niego jednorazowej opłaty, wówczas obowiązek z tego tytułu powstanie, zgodnie z przywołanym wyżej art. 19 ust. 4 ustawy o VAT, tj. z chwilą wystawienia tej faktury.

2010.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-305/10-3/ES
     ∟skutki podatkowe przekształcenia spółki jawnej w spółkę akcyjną

2010.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-303/10-2/ES
     ∟podatnicy wspólnicy spółki przekształcanej nie uzyskują dochodu, który mógłby podlegać opodatkowaniu, ponieważ majątek spółki przekształcanej (wyodrębniony majątek jej wspólników) nie ulega likwidacji i zwrotowi podatnikowi do majątku osobistego, lecz jest majątkiem przekształconej spółki akcyjnej. Przekształcenie spółki jawnej w spółkę akcyjną to proces zmierzający do zmiany formy prawnej przedsiębiorstwa. Tym samym u wspólnika przekształcanej spółki jawnej nie powstaje w chwili przekształcenia zobowiązanie podatkowe od dochodów (przychodów) ze zbycia majątku przekazanego do majątku spółki przekształconej (spółki akcyjnej), ani dochodów (przychodów) z tytułu nabycia akcji spółki przekształconej. Reasumując należy stwierdzić, iż w opisanym we wniosku stanie faktycznym, u Wnioskodawcy w wyniku przekształcenia spółki jawnej w spółkę akcyjną nie powstanie przychód podlegający opodatkowaniu.

2010.06.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-273b/10/MN
     ∟O ile umowa najmu (dzierżawy) nie zawiera terminów płatności za odsprzedaż „mediów”, a terminy zapłaty wynikają jedynie z faktur VAT, to obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z ustalonymi terminami płatności zawartymi w przedmiotowych fakturach.

2010.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-387/10/JJ
     ∟opodatkowanie darowizny całego przedsiębiorstwa

2010.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-386/10/JJ
     ∟określenie momentu powstania obowiązku podatkowego

2010.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-113/10/JJ
     ∟obowiązek opodatkowania zakupu wierzytelności oraz określenie stawki podatku VAT

2010.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-227a/10/PSZ
     ∟Czy wniesienie nieruchomości gruntowej jako wkładu niepieniężnego do spółki komandytowej będzie skutkować powstaniem przychodu podatkowego dla Wnioskodawcy jak i spółki komandytowej?

2010.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-188/10-2/ES
     ∟Czy sprzedaż części nieruchomości (nabycie w 2003 r.) w opisanej sytuacji rodzi powstanie obowiązku podatkowego w zakresie podatku dochodowego?

2010.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-77a/10/PSZ
     ∟Czy możliwe jest wniesienia całego przedsiębiorstwa jako aportu niepieniężnego do spółki cywilnej, czy powoduje to powstanie przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku od czynności cywilnoprawnych, czy wyżej wymieniona transakcja będzie podlegała podatkowi od towarów i usług?

2010.04.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-54a/10/PSZ
     ∟Czy wniesienie do spółki cywilnej wkładu niepieniężnego w postaci nieruchomości powoduje powstanie przychodu po którejkolwiek ze stron (wnoszącego wkład i po stronie drugiego wspólnika spółki cywilnej, która wkład nabywa)?

2010.04.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-91/10-6/EWW
     ∟Ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego w eksporcie towarów.

2010.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-47/10/PSZ
     ∟Czy wniesienie aportu w postaci zorganizowanego przedsiębiorstwa do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością będzie stanowić przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem od osób fizycznych?

2010.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1064/09/KT
     ∟Zwolnienie od podatku od towarów i usług czynności wniesienia aportu do spółki prawa handlowego.

2010.02.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1259/09/AW
     ∟Czy zgodnie z art. 19 ustawy o VAT, w przypadkach gdy w umowach dotyczących dostaw energii cieplnej, usług rozprowadzania wody oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków brak konkretnej daty określającej termin płatności należności, obowiązek podatkowy powstaje na zasadach ogólnych tj. z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, czy też na zasadach szczególnych tj. z chwilą upływu terminu płatności?

2010.02.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-852/09/WN
     ∟okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekty podatku należnego w związku z zaliczką, na poczet niezrealizowanego kontraktu

2010.01.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1249/09/MO
     ∟Czy stanowisko Spółki w sprawie nieskładania załącznika SSE-R do zeznania CIT-8 do czasu kiedy Spółka przekroczy limit pomocy publicznej jest prawidłowe?

2010.01.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-982/09/AT
     ∟Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług, w stanie faktycznym?

2009.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-978/09-4/AN
     ∟Czy w związku z wyksięgowaniem przez Kontrahenta faktury Wnioskodawcy, której Wnioskodawca fizycznie u siebie nie posiada, powinien Wnioskodawca płacić podatek dochodowy i VAT od niej?

2009.12.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-777c/09/PSZ
     ∟Czy nie będzie występował obowiązek zapłaty podatku dochodowego po dokonaniu transakcji przeniesienia własności budynku biurowego na spółkę komandytową ze względu na różnicę między ceną zakupu nieruchomości a wartością aportu wnoszonej nieruchomości?

2009.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-776/09/AK
     ∟Moment powstania obowiązku podatkowego w imporcie towarów.

2009.12.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/436-133a/09/AD
     ∟Obowiązek złożenia zeznania podatkowego darowizny w kwocie wolnej od podatku.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj