Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach
IBPP2/443-852/09/WN
z 3 lutego 2010 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IBPP2/443-852/09/WN
Data
2010.02.03



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury


Słowa kluczowe
faktura korygująca
faktura korygująca
korekta podatku
korekta podatku
powstanie obowiązku podatkowego
powstanie obowiązku podatkowego
zaliczka
zaliczka


Istota interpretacji
okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekty podatku należnego w związku z zaliczką, na poczet niezrealizowanego kontraktu



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 14 października 2009r. (data wpływu 19 października 2009r.), uzupełnionym pismem z dnia 7 stycznia 2010r. (data wpływu 13 stycznia 2010r.) oraz pismem z dnia 28 stycznia 2010r. (data wpływu 1 lutego 2010r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w kwestii okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekty podatku należnego w związku z zaliczką, na poczet niezrealizowanego kontraktu – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 października 2009r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w kwestii okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekty podatku należnego w związku z zaliczką, na poczet niezrealizowanego kontraktu.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 stycznia 2010r. (data wpływu 13 stycznia 2010r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 29 grudnia 2009r. znak: IBPP2/443-852/09/WN oraz pismem z dnia 28 stycznia 2010r. będącym odpowiedzią na wezwanie telefoniczne z dnia 28 stycznia 2010r. (data wpływu 1 lutego 2010r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W czerwcu 2008r. Wnioskodawca otrzymał zaliczkę na wykonanie maszyny od kontrahenta z Dubaju. W związku z tym, że Wnioskodawca nie wykonał maszyny w ciągu 6 miesięcy w grudniu 2008r. wystawił on fakturę opodatkowaną podatkiem VAT 22%.

Kontrakt na wykonanie maszyny 15 lipca 2008r. został zerwany, a zaliczka nie została zwrócona.

W dniu 16 lipca 2009r. spisano ugodę na spłatę otrzymanej zaliczki wraz z odsetkami za zwłokę. Celem odzyskania naliczonego podatku VAT ujętego w deklaracji grudzień 2008r. wystawiono w październiku 2009r. korektę faktury na otrzymaną zaliczkę.

Ż chwilą spisania ugody z klientem na spłatę zaliczki Wnioskodawca dokonał korekty deklaracji 12/2008, był to miesiąc wystawienia faktury opodatkowanej stawką 22%. Jednak Urząd Skarbowy zakwestionował Wnioskodawcy zasadność dokonanej korekty deklaracji, gdyż nie wystawił faktury korygującej do faktury z grudnia 2008r.

Ponadto w piśmie z dnia 7 stycznia 2010r. Wnioskodawca dodaje:

W dniu 16 lipca 2009r. spisano ugodę na spłatę otrzymanej zaliczki wraz z odsetkami za zwłokę i tym Wnioskodawca uzasadnia dokonanie korekty deklaracji za grudzień 2008r. Z datą spisania ugody oraz powołując się na zerwaną umowę Wnioskodawca wystąpił o zwrot podatku VAT naliczonego z faktury zaliczkowej nr 720924 z dnia 19 grudnia 2008r. Urząd Skarbowy nie uznał zwrotu VAT do czasu wystawienia korekty faktury. Korektę faktury zaliczkowej nr 731068 sporządzono w dniu 14 października 2009r. i w deklaracji za październik 2009r. dokonano odliczenia VAT. W dniu 5 października 2009r. wpłynęło do Wnioskodawcy pismo potwierdzające ugodę spłaty niezwróconej zaliczki, tj. 135 495 USD wraz z zaległymi odsetkami. Do dnia sporządzenia pisma nie zwrócono zaliczki.

Dodatkowo w piśmie z dnia 28 stycznia 2010r. Wnioskodawca odniósł się do pytań tut. organu sformułowanych w wezwaniu telefonicznym z dnia 28 stycznia 2010r.

Zatem:

  1. Wystawione faktury były wewnętrznymi fakturami VAT i nie wysłano ich do klienta zagranicznego.
  2. Przy składaniu korekty deklaracji VAT-7 za m-c XII/08 Wnioskodawca nie posiadał korekty faktury VAT nr 720924 z dnia 19 grudnia 2008r., opierano się na otrzymanym porozumieniu z 16 lipca 2009r.
  3. Zaliczka otrzymana była związana z eksportem towarów.
  4. Po wykonaniu maszyny miał nastąpić eksport, ale została zerwana umowa.
  5. Odmowa zwrotu podatku VAT przez Urząd Skarbowy nastąpiła bez decyzji, w formie uzgodnień telefonicznych.
  6. Wnioskodawcę poinformowano telefonicznie, że można dokonać odliczenia VAT z chwilą wystawienia korekty faktury zaliczkowej. Wystawiono korektę w miesiącu X/09, ujęto ją w rejestrze VAT-7 za miesiąc X/09 i rozliczono w deklaracji VAT-7 za miesiąc X/09. W miesiącu X/09 otrzymano również potwierdzenie spisanej ugody od kontrahenta z Dubaju.
  7. W miesiącu VI/08 wystawiono fakturę ze stawką 0%. W miesiącu XII/08 dokonano korekty faktury ze stawką VAT 0%, a wystawiono fakturę ze stawką 22% VAT. Zmiana stawki VAT była powodem niewykonania maszyny w ciągu 6 miesięcy od otrzymania zaliczki.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy mimo, że zaliczka nie została zwrócona do kontrahenta, a spisano ugodę na ratalną spłatę zadłużenia, Wnioskodawca mógł dokonać korekty podatku należnego wystawiając fakturę korygującą w miesiącu październiku 2009r. i tym samym korygować deklarację VAT w miesiącu październiku...

Zdaniem Wnioskodawcy, może on dokonać korekty podatku VAT należnego w deklaracji za miesiąc październik zgodnie z fakturą korygującą wystawioną w miesiącu październiku.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej również ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju,
  2. eksport towarów,
  3. import towarów,
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju,
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 2 pkt 8 ww. ustawy przez eksport towarów rozumie się potwierdzony przez urząd celny wywóz towarów z terytorium kraju poza terytorium Wspólnoty w wykonaniu czynności określonych w art. 7, jeżeli wywóz jest dokonany przez:

  1. dostawcę lub na jego rzecz, lub
  2. nabywcę mającego siedzibę poza terytorium kraju, lub na jego rzecz, z wyłączeniem towarów wywożonych przez samego nabywcę dla celów wyposażenia lub zaopatrzenia łodzi rekreacyjnych oraz prywatnych statków powietrznych lub innych prywatnych środków transportu, w tym środków transportu, o których mowa w art. 16 rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005 z dnia 17 października 2005r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 77/388/EWG w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L 288 z 29.10.2005, str. 1), zwanego dalej

Ustawa o VAT w art. 19 ust. 1 wprowadza ogólną zasadę, zgodnie z którą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wydania towaru lub wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

Powstanie obowiązku podatkowego w sytuacji, gdy podatnik przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymuje część należności reguluje przepis art. 19 ust. 11 ustawy. Zgodnie z treścią tego przepisu, jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

W myśl art. 19 ust. 12 ustawy o VAT, przepis ust. 11 stosuje się odpowiednio w przypadku eksportu towarów, jeżeli wywóz towarów nastąpi w ciągu 6 miesięcy, licząc od dnia otrzymania części należności.

W myśl art. 29 ust. 1 ww. ustawy o VAT, podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5. Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy. Obrót zwiększa się o cenę (kwotę należną) towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika, pomniejszone o kwotę należnego podatku.

Stosownie do art. 29 ust. 2 ww. ustawy o VAT w przypadku gdy pobrano zaliczki, zadatki, przedpłaty lub raty, obrotem jest również kwota otrzymanych zaliczek, zadatków, przedpłat lub rat, pomniejszona o przypadającą od nich kwotę podatku.

Zgodnie z art. 29 ust. 4 ww. ustawy o VAT, podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie dopuszczalnych i obowiązkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych reklamacji i skont) i o wartość zwróconych towarów, zwróconych kwot nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze, z zastrzeżeniem ust. 4a i 4b.

Stosownie do art. 29 ust. 4a ww. ustawy o VAT, w przypadku gdy podstawa opodatkowania ulega zmniejszeniu w stosunku do podstawy określonej w wystawionej fakturze, obniżenia podstawy opodatkowania podatnik dokonuje pod warunkiem posiadania, przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy, w którym nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, potwierdzenia otrzymania korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi, dla którego wystawiono fakturę. Uzyskanie potwierdzenia otrzymania przez nabywcę towaru lub usługi korekty faktury po terminie złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy uprawnia podatnika do uwzględnienia korekty faktury za okres rozliczeniowy, w którym potwierdzenie to uzyskano.

Przepis ust. 4a cyt. stosuje się odpowiednio w przypadku stwierdzenia pomyłki w kwocie podatku na fakturze i wystawienia korekty faktury do faktury, w której wykazano kwotę podatku wyższą niż należna (art. 29 ust. 4c).

Jednocześnie zgodnie z art. 29 ust. 4b pkt 1 powołanej ustawy o podatku od towarów i usług, warunku posiadania przez podatnika potwierdzenia odbioru korekty faktury przez nabywcę towaru lub usługi nie stosuje się w przypadku eksportu towarów, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz dostawy towarów, dla której miejsce opodatkowania znajduje się poza terytorium kraju.

Zgodnie z art. 106 ust. 1 podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy (…). Przepis ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do części należności otrzymywanych przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi (art. 106 ust. 3 ustawy o VAT).

Zgodnie z delegacją zawartą w art. 106 ust. 8 ustawy, Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia, określił między innymi szczegółowe zasady wystawiania faktur, dane, które powinny zawierać, oraz sposób ich przechowywania.

Przepis § 10 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2008 r. Nr 212, poz. 1337 ze zm.), stanowi, że jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub całość należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę, fakturę wystawia się nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano część lub całość należności od nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

Fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą kolejną część należności (zaliczkę, przedpłatę, zadatek lub ratę). § 10 ust. 3).

Natomiast przypadki, w których obowiązujące regulacje prawne przewidują możliwość wystawienia faktur korygujących określają przepisy § 13 i § 14 powołanego rozprowadzenia. W świetle tych przepisów podatnik wystawia fakturę korygującą, zgodnie z § 13 ust. 1-3 ww. rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą.

2.Faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:

  1. numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
  2. dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    1. określone w § 5 ust. 1 pkt 1-4,
    2. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych rabatem;
  3. kwotę i rodzaj udzielonego rabatu;
  4. kwotę zmniejszenia podatku należnego.

3.Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:

  1. zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy;
  2. zwrotu nabywcy zaliczek, przedpłat, zadatków lub rat, podlegających opodatkowaniu.

Z przedmiotowego wniosku wynika, iż Wnioskodawca otrzymał zaliczkę na wykonanie maszyny od kontrahenta z Dubaju. W związku z tym, że nie wykonał maszyny w ciągu 6 miesięcy w grudniu 2008r. Wnioskodawca wystawił fakturę opodatkowaną podatkiem VAT 22%. Kontrakt na wykonanie maszyny 15 lipca 2008r. został zerwany, a zaliczka nie została zwrócona. Niemniej jednak spisano ugodę na ratalną spłatę zadłużenia, która to ugoda została potwierdzona pismem (data wpływu do Wnioskodawcy 5 października 2009r.), zatem Wnioskodawca dokonał korekty podatku należnego wystawiając fakturę korygującą w dniu 14 października 2009r. jak również skorygował deklarację VAT-7 za ten okres.

Dodatkowo w piśmie z dnia 28 stycznia 2010r. Wnioskodawca odniósł się do pytań tut. organu sformułowanych w wezwaniu telefonicznym z dnia 28 stycznia 2010r.

Zatem:

  1. Wystawione faktury były wewnętrznymi fakturami VAT i nie wysłano ich do klienta zagranicznego.
  2. Przy składaniu korekty deklaracji VAT-7 za m-c XII/08 Wnioskodawca nie posiadał korekty faktury VAT nr 720924 z dnia 19 grudnia 2008r., opierano się na otrzymanym porozumieniu z 16 lipca 2009r.
  3. Zaliczka otrzymana była związana z eksportem towarów.
  4. Po wykonaniu maszyny miał nastąpić eksport, ale została zerwana umowa.
  5. Odmowa zwrotu podatku VAT przez Urząd Skarbowy nastąpiła bez decyzji, w formie uzgodnień telefonicznych.
  6. Wnioskodawcę poinformowano telefonicznie, że można dokonać odliczenia VAT z chwilą wystawienia korekty faktury zaliczkowej. Wystawiono korektę w miesiącu X/09, ujęto ją w rejestrze VAT-7 za miesiąc X/09 i rozliczono w deklaracji VAT-7 za miesiąc X/09. W miesiącu X/09 otrzymano również potwierdzenie spisanej ugody od kontrahenta z Dubaju.
  7. W miesiącu VI/08 wystawiono fakturę ze stawką 0%. W miesiącu XII/08 dokonano korekty faktury ze stawką VAT 0%, a wystawiono fakturę ze stawką 22% VAT. Zmiana stawki VAT była powodem niewykonania maszyny w ciągu 6 miesięcy od otrzymania zaliczki.

Odstąpienie od umowy, niezależnie od tego, czy łączy się ze zwrotem płatności do nabywcy, czy też płatność ta jest zatrzymana lub sukcesywnie (ratalnie) zwracana przez nabywcę, powoduje konieczność korekty podatku należnego u sprzedawcy.

W przypadku gdy dana płatność została udokumentowana fakturą, powstaje obowiązek wystawienia faktury korygującej, która powinna zostać wystawiona z chwilą odstąpienia od umowy. Istotny jest bowiem moment, w którym ujawnia się to, że nie dojdzie do czynności opodatkowanej (na poczet której, przyjęta płatność została zafakturowana). Wtedy powstaje obowiązek wystawienia faktury korygującej.

Odnosząc zatem przedstawiony stan prawny do przedstawionego stanu faktycznego należy stwierdzić, iż wystawienie faktury korygującej winno nastąpić w miesiącu, w którym ugoda została potwierdzona (tj. październik 2009r.), zatem z chwilą powstania obowiązku zwrotu zaliczki na zasadach określonych przez strony umowy.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, iż może dokonać korekty podatku VAT należnego w deklaracji za październik 2009r., na podstawie wystawionej faktury korygującej w miesiącu październiku 2009r, należało uznać za prawidłowe.

Należy jednocześnie zauważyć, iż niniejsza interpretacja nie rozstrzyga kwestii zasadności zastosowania stawki VAT 0% do zaliczki otrzymanej w czerwcu 2008r., a w konsekwencji prawidłowości rozliczenia podatku VAT za miesiąc czerwiec 2008r. zasadności wystawienia faktury nr 720924 z dnia 19 grudnia 2008r. oraz prawidłowości określenia momentu zastosowania stawki VAT 22% do zaliczki otrzymanej przez Wnioskodawcę w czerwcu 2008r., bowiem Wnioskodawca nie sformułował pytań w tym zakresie. Stąd też informacje podane przez Wnioskodawcę w tym zakresie przyjęto jako element stanu faktycznego bez dokonywania ich oceny. Sformułowane we wniosku pytanie dotyczy wyłącznie ustalenia czy mimo, że zaliczka nie została zwrócona do kontrahenta, a spisano ugodę na ratalną spłatę zadłużenia, Wnioskodawca mógł dokonać korekty podatku należnego wystawiając fakturę korygującą w miesiącu październiku 2009r. i tym samym korygować deklarację VAT w miesiącu październiku.

Należy także zauważyć, iż sformułowane we wniosku pytanie nie odnosi się do, wskazanego w poz. 47 wniosku, przepisu art. 29 ust. 4a ustawy o VAT.

Ponadto należy wyjaśnić, iż załączone do przedmiotowego wniosku kserokopie dokumentów obrazujących przedstawiony we wniosku stan faktyczny nie mogą być przedmiotem oceny przez tut. organ przy wydawaniu indywidualnej interpretacji. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, nie przeprowadza postępowania dowodowego w związku z czym nie jest obowiązany, ani uprawniony do oceny tych materiałów: jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez wnioskodawcę i jego stanowiskiem, co wynika wprost z przepisu art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach, ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 44-101 Gliwice, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a 43-300 Bielsko-Biała.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj