Skorowidz tematyczny interpretacji
podatkowych
Podatek akcyzowy (ustawa z dnia 6.12.2008r.) → Organizacja obrotu wyrobami akcyzowymi 426 / 481753 │ wszystkie tematy
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
2009.11.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-657/09/ŁW
∟ obowiązek stosowania norm zużycia wyrobów akcyzowych zużywanych wyłącznie do produkcji wyrobów nieakcyzowych.
2009.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-156/09/ZG
∟ W opisanym stanie faktycznym nie występują przesłanki do wydania decyzji ustalającej dopuszczalne normy zużycia, o której mowa w art. 85 ust. 2 pkt 2 ustawy.
2009.11.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-792/09-4/SM
∟ Czy w świetle przepisu art. 2 ust. 4b) tiret pierwsze w związku z art. 20 ust. 1 pkt c) Dyrektywy Rady 2003/96/WE z 27 października 2003 r. w sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (dalej: Dyrektywa energetyczna) nabywane wewnątrzwspólnotowo oraz dystrybuowane przez Spółkę w Polsce oleje smarowe stosowane wyłącznie w innych celach niż napędowe lub opałowe podlegają opodatkowaniu akcyzą na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 11 Ustawy o podatku akcyzowym z 6 grudnia 2008 r. (dalej: Ustawa akcyzowa)?
2009.11.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-131/09-2/TK
∟ 1. Czy preparaty smarowe klasyfikowane do pozycji CN 3403, wykorzystywane jako oleje smarowe do silników samochodów osobowych i ciężarowych oraz jako oleje przekładniowe są opodatkowane akcyzą według stawki w wysokości 0 zł?2. Czy działalność polegająca na przelewaniu preparatów smarowych, wykorzystywanych jako oleje smarowe do silników samochodów osobowych i ciężarowych oraz jako oleje przekładniowe, z opakowań zbiorczych do opakowań jednostkowych, musi odbywać się w składzie podatkowym?3. Czy w związku z nabyciem wewnątrzwspólnotowym preparatów smarowych klasyfikowanych do pozycji CN 3403, wykorzystywanych jako oleje smarowe do silników samochodów osobowych i ciężarowych oraz jako oleje przekładniowe, Spółka jest obowiązana spełniać wymogi określone w art. 78 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym?
2009.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-644/09/PK
∟ Odbior oraz wysyłka na terenie kraju poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, dla których nie została określona stawka akcyzy w art. 89 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym.
2009.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-645/09/PK
∟ Odbiór i wysyłka wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenie poboru akcyzy w sytuacji, gdy nie jest znane ostateczne przeznaczenie wyrobów energetycznych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy.
2009.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-646/09/PK
∟ odbiór i wysyłka wyrobów akcyzowych w procedurze zawieszenie poboru akcyzy w sytuacji, gdy nie jest znane ostateczne przeznaczenie wyrobów energetycznych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy
2009.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-844/09/DG
∟ Czy właściwy Naczelnik Urzędu Celnego nie ustala norm zużycia wyrobów energetycznych opodatkowanych zerową stawką akcyzy, tj. wyrobów niewymienionych w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy o podatku akcyzowym oraz nieprzeznaczonych do celów opałowych lub napędowych ani jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych lub napędowych w przypadku zużycia tych wyrobów do produkcji innych wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym?
2009.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-615/09/DG
∟ Czy zużycie wyrobów energetycznych do produkcji innych wyrobów akcyzowych w składzie podatkowym Spółki nie podlega opodatkowaniu, w tym również, gdy wyroby te zostaną zużyte ramach procesów służących bezpośrednio produkcji wyrobów akcyzowych.
2009.10.30 - Minister Finansów - AE3/8012/3/FLL/09/9034
∟ Czy podmiot gospodarczy posiadający skład lub składy podatkowe, może być jednocześnie podmiotem pośredniczącym i prowadzić działalność gospodarczą, polegającą na dostarczaniu wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem ze względu na przeznaczenie, z innego (którego podmiot nie jest właścicielem) składu podatkowego na terytorium kraju, do podmiotu zużywającego?
2009.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-613/09/ŁW
∟ Dokument handlowy stosowany w procedurze zawieszenia poboru akcyzy w dostawach olejów smarowych o kodach CN 2710 19 71 – 2710 19 99 do odbiorców w innych państwach UE, przy dokonaniu eksportu przedmiotowych wyrobów przez terytorium innych państw UE, a także w przypadkach przemieszczania przedmiotowych wyrobów na terytorium kraju w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego z innych państw członkowskich UE.
2009.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-804/09/ŁW
∟ Zabezpieczenie akcyzowe stosowane przy przemieszczaniu w procedurze zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych o kodach CN 2710 19 71 - 2710 19 99 z innych państw członkowskich w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego, do innych państw członkowskich w ramach dostaw wewnątrzwspólnotowych lub eksportu tych wyrobów przez terytorium innego państwa członkowskiego UE.
2009.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-805/09/ŁW
∟ Informowania naczelnika urzędu celnego o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym wyrobów objętych kodem CN 2710 19 71 – 2710 19 99
2009.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-803/09/ŁW
∟ zakończenie procedury zawieszenia poboru akcyzy na podstawie otrzymanego dokumentu handlowego przy dokonaniu dostaw wewnątrzwspolnotowych lub eksportu poprzez terytorium innych państw członkowskich.
2009.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-786/09/ŁW
∟ dostawy gazu ze składu podatkowego do zbiornika poza składem będącego własnością Wnioskodawcy, bądź dzierżawionego przez Wnioskodawcę
2009.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-118/09-7/TK
∟ Czy nie podjęcie działalności, czy też nie wykonywanie czynności objętych zezwoleniem przez okres dłuższy niż trzy miesiące - po uprzednim zawiadomieniu naczelnika właściwego urzędu celnego powoduje obligatoryjne cofnięcie zezwolenia, czy też wystarczającym jest zgłoszenie powiadomienia w wyżej wymienionym terminie, a następnie - w razie takiej konieczności ponawianie takiego powiadomienia co trzy miesiące?
2009.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-118/09-8/TK
∟ 1.Czy można komponować/produkować biopaliwo lub paliwo z dodatkiem biokomponentów z estrów stanowiących samoistne paliwo (B 100) bez konieczności opodatkowania dokonywanego przeklasyfikowania; a tym samym - czy przeszkodą w komponowaniu/produkcji B5 jest to, że do tego celu zostanie użyty ester stanowiący samoistne paliwo (akcyza zapłacona), a nie biokomponent (z mocy ustawy o akcyzie zwolniony od akcyzy)?2.Jeżeli od oleju napędowego zapłacono akcyzę, a biokomponent jest zwolniony, to czy produkcja biopaliw może odbywać się poza składem podatkowym?3.Jeżeli komponowanie jest dopuszczalne z użyciem B 100, od którego została zapłacona akcyza i z użyciem oleju napędowego z zawieszoną akcyzą to jak należy obliczyć akcyzę?
2009.10.19 - Minister Finansów - AE3/0812/6/JMX/09/8714
∟ W którym momencie winno być w odpowiedniej kwocie zwolnione zabezpieczenie generalne z uwagi na wydanie wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy (wydanie do konsumpcji).
2009.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-587/09/DG
∟ W przypadku produkcji wyrobu o kodzie 3811 oraz sprzedawania produktu do dalszego zewnętrznego przerobu czy istnieje konieczność prowadzenia produkcji i sprzedaży w składzie podatkowym? W przypadku produkcji wyrobu o kodzie 3811 ale sprzedaży do celów grzewczych, czy taka działalność winna być prowadzona w składzie podatkowym? Wg jakiej stawki winna zostać opodatkowana podatkiem akcyzowym sprzedaż produktu wykorzystywanego do celów grzewczych?
2009.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-593/09/DG
∟ 1. Czy Wnioskodawca powinien prowadzić ewidencję rozchodów wyrobów z grupy CN 3403 19 99 (stawka 0zł.), tj. wyrobów zwolnionych od wszelkich należności celnych, w oparciu o podstawę prawną z § 12 ust. 12 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie warunków prowadzenia składów podatkowych oraz ewidencji przez podmioty prowadzące składy podatkowe? 2. Czy z rozporządzenia Ministra Finansów Dz. U. z 2009r. Nr 32, poz. 231 wynika obowiązek prowadzenia ewidencji ilościowo – wartościowej rozchodów preparatów smarowych z grupy kodów CN 3403 19 99 (stawka akcyzy 0zł)?
2009.10.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-131/09/JK
∟ Należy zgodzić się z oceną Spółki, w opisanym zdarzeniu przyszłym, że po uzyskaniu „zezwolenia wyprowadzenia”, to na niej, a nie na prowadzącym skład podatkowy, będzie ciążył obowiązek podatkowy. Obowiązek podatkowy powstanie z dniem wykonania czynności wyprowadzenia ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych. Zainteresowany będzie wówczas zobowiązany do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklaracji podatkowej oraz obliczenia i zapłaty akcyzy na rachunek właściwej izby celnej. Spółka będzie również zobowiązana przestać kopię złożonej deklaracji podatkowej, w terminie trzech dni od dnia jej złożenia, do naczelnika urzędu celnego właściwego dla podmiotu prowadzącego skład podatkowy.
2009.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-553/09/DG
∟ Czy w opisanym wyżej stanie faktycznym Wnioskodawca zobowiązany jest:1. przed wprowadzeniem wyrobów na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu celnego i złożyć zabezpieczenie akcyzowe;2. potwierdzić odbiór wyrobów akcyzowych na uproszczonym dokumencie towarzyszącym oraz wystawić do dołączyć do zwracanego uproszczonego dokumentu towarzyszącego dokument potwierdzenia złożenia zabezpieczenia akcyzowego lub zapłaty akcyzy na terytorium kraju;3. bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu celnego deklarację uproszczoną według ustalonego wzoru, oraz obliczyć i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju, na rachunek właściwej izby celnej, w teminie 10 dni, licząc od dnia powstania obowiązku podatkowego;4. prowadzić ewidencję nabywanych wewnątrzwspólnotowo wyrobów akcyzowych.
2009.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-487/09-4/JK
∟ Czy podmiot musi ustalić dopuszczalne normy zużycia wyrobu akcyzowego – oleju emulgującego „J” CN 3403 19 99? Czy zgodnie z art. 16 ust 1 ma obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego?
2009.09.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-493/09-2/SM
∟ uregulowania dotyczące „zezwolenia wyprowadzenia”
2009.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-447/09-4/SM
∟ - sprzedaż olejów bazowych na warunkach DAF nie podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym,- objęcie procedurą zawieszenia poboru akcyzy importowanych olejów bazowych o kodzie CN 2710 19 99
2009.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-477/09-6/SM
∟ uregulowania dotyczące zużycia olejków eterycznych do produkcji soków i napojów bezalkoholowych o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu nie przekraczającej 1,2%
2009.08.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-609/09/MM
∟ sprzedaż olejów antyadhezyjnych CN 2710 19 91 przeznaczonych do budownictwa
2009.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-419/09/MM
∟ Czy półprodukt w tankach, będący w różnych etapach przerobu w fazie nastawu i leżakowania o zawartości alkoholu nie przekraczającej 14% obj. jest wyrobem akcyzowym objętym procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz czy stany półproduktu w tych fazach, zmiana fazy produkcji, straty na poszczególnych etapach produkcyjnych podlegają ewidencji składu podatkowego
2009.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-80/09-2/TK
∟ 1. Czy wyżej opisana produkcja nalewek musi odbywać się w składzie podatkowym?2. Czy wyżej opisany gotowy wyrób, nalewka podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym?3. Czy w związku z opisaną produkcją nalewek należy prowadzić dokumentację produkcyjną wyrobów akcyzowych?
2009.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-412/09/MM
∟ Wyrobów alkoholowe znajdujące się poza procedurą zawieszenia akcyzy
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Ok. 95% interpretacji zawartych w bazie epodatnik.pl zostało przyporządkowanych do wyżej wymienionych kategorii tematycznych.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.