Interpretacje do przepisu
art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


26/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym

1

2019.03.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.291.2018.2.MAZ
     ∟Możliwość odsprzedaży oleju opałowego nabytego z przeznaczeniem na cele opałowe oraz skutki podatkowe utylizacji tego oleju.

2018.08.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.145.2018.2.MK
     ∟Produkcja i obrót wyrobami akcyzowymi

2018.05.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.45.2018.2.MAZ
     ∟Ustalenie prawidłowej stawki akcyzy na wyroby przeciw szlakowaniu kotłów o kodzie CN 3811 90 00.

2018.02.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.280.2017.2.MS
     ∟uprawnienie do zastosowania zerowej stawki akcyzy.

2018.01.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.256.2017.1.WR
     ∟Stawka podatku od wyrobu akcyzowego klasyfikowanego do kodu CN 2707 50 00. Obowiązek uzyskiwania oświadczeń oraz obowiązek znakowania i barwienia.

2017.12.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.211.2017.3.MAZ
     ∟Opodatkowanie akcyzą wyrobów wyprowadzonych ze składu podatkowego w opakowaniach powyżej 5 litrów i konfekcjonowanych poza składem podatkowym do opakowań poniżej 5 litrów oraz opakowań aerozolowych.

2017.11.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.186.2017.1.MAZ
     ∟Uznanie wnioskodawcy za finalnego nabywcę gazowego, opodatkowanie wytwarzanego biogazu oraz obowiązki ewidencyjnych w tym zakresie.

2017.10.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.116.2017.2.MK
     ∟Uprawnienie do zastosowania zerowej stawki akcyzy

2017.07.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.67.2017.1.MK
     ∟określenie stawki podatku na wyroby akcyzowe klasyfikowane do kodu CN 2710 12 21 i 2710 12 25 i możliwość konfekcjonowania tych wyrobów poza składem podatkowym

2015.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/4513-11/15-3/KK
     ∟1.brak jest możliwości zmiany oświadczenia o przeznaczeniu nabytego oleju, 2.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu zużycia na cele opałowe - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy, 3.pomimo braku możliwości zmiany oświadczenia, złożonego przy zakupie, sprzedaż (przekazanie) olejów podmiotowi trzeciemu w celu ich dalszej odsprzedaży (przekazaniu) do zużycia na cele opałowe przez ostatecznego nabywcę - przy spełnieniu przez Wnioskodawcę warunków określonych w art. 89 ust. 5-12 ustawy - nie rodzi obowiązku opodatkowania tych olejów stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy, 4.przekazanie do utylizacji posiadanego oleju - nabytego w celu użycia go celów opałowych - stanowi naruszenie warunków zastosowania preferencyjnej stawki podatku i zobowiązuje Wnioskodawcę do opodatkowania przedmiotowego oleju stawką akcyzy, o której mowa w art. 89 ust. 4 pkt 1 ustawy.

2014.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-98/14-4/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi.

2014.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-95/14-4/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie organizacji obrotu wyrobami akcyzowymi.

2014.02.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-558/13/EK
     ∟- wyroby w postaci propylenu o kodzie CN 2901 22 00, etylenu o kodzie CN 2901 21 00 i acetylenu o kodzie CN 2901 29 00 nieprzeznaczone do celów opałowych nie są wyrobami gazowymi w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym,- składanie deklaracji podatkowej od wyrobów gazowych

2012.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-156/12-2/TW
     ∟1. Czy w przypadku produkcji prowadzonej poza składem podatkowym, powstałe w trakcie procesów zachodzących w instalacji frakcje, nie spełniające wymogów produktu finalnego, skierowane na palniki do pogrzania surowca, będą opodatkowane według stawki wskazanej w art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym? 2. Czy w przypadku produkcji prowadzonej w składzie podatkowym, dojdzie do wygaśnięcia obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym od powstałych w trakcie procesów zachodzących w instalacji frakcji, nie spełniających wymogów produktu finalnego, skierowanych na palniki do podgrzania surowca, z którego wytwarzany jest wyrób akcyzowy (art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym)? 3. Czy możliwe jest prowadzenie przedmiotowej produkcji poza składem podatkowym w w...

2011.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-129/11-2/SM
     ∟uregulowania dotyczące oświadczeń o przeznaczeniu oleju opałowego (osoba zagraniczna)

2010.10.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-97/10-2/TK
     ∟Podatek akcyzowy w zakresie stawki podatku.

2010.04.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-32/10/ŁW
     ∟obowiązku składania właściwemu naczelnikowi urzędu celnego informacji o wytwarzanych oraz magazynowanych w składzie podatkowym wyrobach energetycznych, niewymienionych w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy o podatku akcyzowym, które nie są przeznaczone do celów opałowych, ani napędowych, ani też jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych ani jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych

2010.04.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-235/10/ŁW
     ∟obowiązku składania deklaracji na podatek akcyzowy, w sytuacji, gdy Spółka prowadzi działalność w zakresie wyrobów energetycznych, niewymienionych w art. 89 ust. 1 pkt 1-13 ustawy o podatku akcyzowym, które nie są przeznaczone do celów opałowych, ani napędowych, ani też jako dodatki lub domieszki do paliw opałowych, do napędu silników spalinowych ani jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych

2010.04.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-236/10/ŁW
     ∟obowiązku do składania deklaracji na podatek akcyzowy, w sytuacji, gdy Spółka prowadzi działalność w zakresie obowiązku złożenia deklaracji na podatek akcyzowy w przypadku, gdy Spółka dokonuje wyprowadzenia części wyrobów energetycznych wytwarzanych przez nią na cele opałowe poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy oraz obowiązku wykazania takich wyrobów w informacjach o wytwarzanych i magazynowanych wyrobach energetycznych.

2009.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-686/09-4/JK
     ∟Czy Spółka ma obowiązek uzyskiwać oświadczeń, o których mowa w art. 89 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy o podatku akcyzowym?

2009.07.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-74/09-2/TW
     ∟Czy na gruncie ustawy o podatku akcyzowym dodatek do paliw silnikowych wytwarzany poprzez zmieszanie węglowodorów aromatycznych z kopolimerami etylenu-octanu winylu podlega opodatkowaniu akcyzą?

2009.07.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-396/09/PK
     ∟produkowane paliwo opałowe, klasyfikowane do kodu CN 3811 podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów jeżeli gęstość produktu w 15°C będzie równa lub wyższa niż 890 kg/m#179; albo 232,00 zł/1000 l jeżeli gęstość będzie mniejsza niż 890 kg/m#179;, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-75a/09/JK
     ∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż produkowane paliwo opałowe klasyfikowane prze Spółkę do kodu CN 3824 90 97 podlega stawce podatku akcyzowego określonej w przepisie art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym. Wysokość stawki zależy od gęstości wyrobu i w przypadku, gdy gęstość w temperaturze 15°C jest niższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny stosuje się stawkę w wysokości 232,00 zł/1000 litrów, natomiast w przypadku, gdy gęstość jest równa lub wyższa niż 890 kilogramów/metr sześcienny - 60,00 zł/1000 kilogramów.

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-76/09/JK
     ∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Spółki, iż produkowane paliwo opałowe klasyfikowane do kodu CN 2710 19 99 o gęstości w temperaturze 15°C od 890 do 1000 kilogramów/metr sześcienny podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym.

2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-74a/09/JK
     ∟Produkowane paliwo opałowe klasyfikowane do kodu CN 2707 99 99 o gęstości w temperaturze 15°C równej lub wyższej niż 890 kilogramów/metr sześcienny podlega stawce podatku akcyzowego w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów, zgodnie z przepisem art. 89 ust. 1 pkt 15 tiret drugie ustawy o podatku akcyzowym przy wypełnieniu warunków zawartych w przepisach art. 89 ust. 1 pkt 15 ustawy o podatku akcyzowym.

2009.06.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-57/09/JK
     ∟W przypadku paliwa opałowego klasyfikowanego do kodu CN 2710 19 99 o gęstość w temperaturze 15°C (kg/m#179;) - powyżej 890 należy stosować stawkę podatku w wysokości 60,00 zł/1000 kilogramów.

1

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj