Interpretacje do przepisu
art. 4a pkt 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
44/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 4a pkt 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
1 2
2019.10.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.286.2019.3.APA
∟ustalenie czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo zaliczania do kosztów uzyskania przychodu w roku podatkowym trwającym od dnia 1 października 2018 r. do dnia 30 września 2019 r. oraz w roku podatkowym trwającym od dnia 1 października 2019 r. do dnia 30 września 2020 r. w koszty uzyskania przychodu całości wydatków z tytułu składek poniesionych na ubezpieczenie samochodu osobowego
2019.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.339.2019.1.AB
∟W zakresie ustalenia, czy do umów leasingu operacyjnego, podpisanych przed dniem 1 stycznia 2019 r., których przedmiotem były nowe samochody osobowe, Wnioskodawca będzie zobowiązany stosować przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w brzmieniu obowiązującym do końca 2018 r., w sytuacji gdy samochody zostaną wydane Wnioskodawcy w 2019 r.
2019.10.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.339.2019.2.AT
∟w zakresie limitowania kosztów podatkowych związanych z zawartą usługą leasingu.
2019.09.18 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.289.2019.2.MO
∟1. Czy koszty używania przedmiotowych pojazdów, w szczególności nabywane paliwo, Wnioskodawca może rozliczać w 100% w kosztach podatkowych bez prowadzenia jakiejkolwiek ewidencji przebiegu pojazdu jeśli pojazdy są wykorzystywane do działalności gospodarczej?
2. Czy dotychczas koszty używania przedmiotowych pojazdów, w szczególności nabywane paliwo, Wnioskodawca rozliczał prawidłowo w 75% w kosztach podatkowych bez prowadzenia jakiejkolwiek ewidencji przebiegu pojazdu mimo, że samochody są wykorzystywane tylko do działalności gospodarczej?
2019.08.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.179.2019.3.MJ
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wynagrodzenia uiszczanego na rzecz Zleceniodawcy z tytułu korzystania (w ramach prowadzonej działalności gospodarczej) z opisanych we wniosku Samochodów oraz wydatków poniesionych na bieżącą eksploatację Samochodów (paliwo, serwis, parking, dozór)
2019.08.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.204.2019.2.KK
∟Czy z tytułu wynajmu samochodów udziałowcowi, Spółka powinna obliczyć i wykazać po zakończeniu roku w PIT-11 przychód z art. 20 ust. 1 z częściowych nieodpłatnych świadczeń dla udziałowca w kwocie różnicy pomiędzy mniejszą kwotą netto opłacanego miesięcznego czynszu za najem samochodów a większą kwotą netto miesięcznych rat leasingowych ponoszonych przez Spółkę w okresie trwania umów leasingowych?
2019.07.31 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.183.2019.2.SJ
∟Interpretacja w zakresie:
- braku zastosowania ograniczeń przewidzianych w art. 16 ust. 1 pkt 49, 49a updop do samochodów osobowych użytkowanych na podstawie umowy leasingu i oddawanych do odpłatnego używania spółkom zależnym;
- braku zastosowania ograniczeń przewidzianych w art. 16 ust. 1 pkt 51 updop do ww. sytuacji.
2019.07.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.218.2019.2.AG
∟możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów całości odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od wartości początkowej samochodów osobowych, oddawanych przez Spółkę do odpłatnego korzystania w ramach umowy leasingu operacyjnego
2019.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.188.2019.2.AG
∟Sposób rozliczania w kosztach uzyskania przychodów wydatków dotyczących samochodów osobowych, przeznaczonych na wynajem w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
2019.07.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.183.2019.2.BS
∟Teza: w zakresie ustalenia, czy:
- Wnioskodawca dla samochodów osobowych wykorzystywanych wyłącznie w działalności statutowej, w tym do egzaminowania jako podmiot, który nie jest uznany za podatnika VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie tej działalności, ma obowiązek prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, o której mowa w art. 86a ust. 4, dla celów CIT, tj. na mocy art. 16 ust. 5g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych,
- Wnioskodawca dla samochodów osobowych wykorzystywanych zarówno w działalności statutowej, w tym do egzaminowania jako podmiot, który nie jest uznany za podatnika VAT na podstawie art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług jak i w działalności gospodarczej, w ramach, której na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług nie jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu, o której mowa w art. 86a ust. 4, co wynika z zapisów art. 86a ust. 5 pkt 2b, ma obowiązek prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, o której mowa w art. 86a ust. 4 dla celów CIT, tj. na mocy art. 16 ust. 5g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2019.07.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.212.2019.1.MF
∟w zakresie ustalenia, w jaki sposób należy rozumieć pojęcie ubezpieczenie dla potrzeb stosowania przepisu art. 16 ust. 1 pkt 49 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i pkt 51 ww. ustawy, tj. czy ubezpieczenie typu GAP objęte jest którymkolwiek z limitów opisanych w jednym z dwóch wspomnianych przepisów.
2019.06.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.179.2019.1.SJ
∟Interpretacja w zakresie braku zastosowania limitu wynikającego z art. 16 ust. 1 pkt 51 do kosztów ubezpieczenia samochodów, z uwzględnieniem ograniczenia zawartego w art. 16 ust. 1 pkt 49 oraz zastosowania przepisów dotyczących samochodów osobowych w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2018 r. do opłat serwisowych dotyczących samochodów użytkowanych na podstawie umów leasingu podpisanych przed 1 stycznia 2019 r.
2019.05.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.78.2019.3.BS
∟w zakresie ustalenia:
- czy Spółka będzie miała prawo do rozpoznania z tytułu wydatków na leasing pojazdu o wartości 51 000 zł netto kosztu podatkowego w rozumieniu art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w pełnej wysokości,
- czy spółka będzie miała prawo do rozpoznania z tytułu wydatków na ubezpieczenie OC/AC/NNW pojazdu o wartości 51 000 zł kosztu podatkowego w pełnej wysokości,
- czy Spółka będzie miała prawo do rozpoznania z tytułu innych wydatków związanych z jego użytkowaniem (kosztów eksploatacyjnych, w tym paliwa) kosztu podatkowego w rozumieniu art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w pełnej wysokości przy założeniu spełnienia warunków określonych w art. 86a ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług tj. złożenie VAT-26, określenie celów używania i prowadzenie szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu określonej w art. 86a ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług.
2019.05.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.192.2019.1.JKT
∟Czy Wnioskodawcy przysługuje od dnia 1 stycznia 2019 r. prawo zaliczania do kosztów uzyskania przychodu całości wydatków związanych z ubezpieczeniem opisanego samochodu osobowego, które to wydatki na ubezpieczenie samochodu osobowego zostały poniesione przez Spółkę w roku 2018, a część opisanego wydatku na ubezpieczenie samochodu osobowego została do dnia 31 grudnia 2018 r. zaliczona do kosztów uzyskania przychodu?
2019.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.32.2019.2.BS
∟-czy art. 16 ust. 1 pkt 51 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych mówiący, że 25% poniesionych wydatków z tytułu kosztów używania samochodu osobowego na potrzeby działalności gospodarczej nie uważa się za koszty uzyskania przychodów będzie miał zastosowanie w działalności Wnioskodawcy i w związku z tym Wnioskodawca powinien opłacać podatek dochodowy od osób prawnych,
-czy Wnioskodawca postępuje prawidłowo zaliczając w pełnej wysokości wydatki z używania samochodów osobowych do kosztów z działalności statutowej odpłatnej, a w przypadku działalności charytatywnej do kosztów działalności statutowej nieodpłatnej, a nie do kosztów działalności gospodarczej.
2019.04.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.17.2019.3.MBD
∟W zakresie ustalenia, czy Szpital może w dalszym ciągu zaliczyć 100% wydatków związanych z eksploatacją samochodów do kosztów uzyskania przychodów pomimo braku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdów.
2019.04.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.24.2019.2.MO
∟Czy w związku z wprowadzeniem od 1 stycznia 2019 r. wyłączenia 25% poniesionych wydatków z tytułu kosztów używania samochodów osobowych, poprzez zapisy w art. 16 ust 1 pkt 51 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Szpital zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu zgodnie z art. 16 ust. 5f ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, warunkującej 100% zaliczanie do kosztów podatkowych całości poniesionych wydatków z tytułu kosztów używania przedmiotowych samochodów osobowych?
2019.04.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.50.2019.1.MO
∟Czy w związku z podpisaniem przez Spółkę Zamówień przed dniem 1 stycznia 2019 r., na podstawie art. 8 ust. 1 Ustawy, Spółka będzie obowiązana stosować do leasingu Samochodów uzyskanych w związku z podpisaniem tych zamówień w 2019 i 2020 r. przepisy ustawy zmienianej w art. 2 Ustawy (czyli Ustawy CIT) w brzmieniu obowiązującym do końca 2018 r.?
2019.04.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.1.2019.2.MO
∟Wykorzystywanie samochodów osobowych w prowadzonej działalności gospodarczej
2019.04.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.84.2019.2.AG
∟w zakresie stosowania przepisów w brzmieniu od 1 stycznia 2019 r. dotyczących używania samochodów osobowych na potrzeby prowadzenia działalności gospodarczej
2019.04.04 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-3.4010.23.2019.4.KK
∟Możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów raty czynszu leasingowego w przypadku oddania samochodów w najem (zastosowanie przepisów obowiązujących do 31.12.2018 r.)
2019.03.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.35.2019.2.EN
∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych odpisów amortyzacyjnych dokonywanych od samochodu rajdowego oraz wydatków związanych z jego ubezpieczeniem i użytkowaniem
2018.06.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.185.2018.1.AZ
∟Zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów całości wydatków na zapłatę składki ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej OC, bez stosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 pkt 49 updop oraz ustalenia wysokości przychodu Wnioskodawcy z tytułu obciążenia korzystającego kosztem składki ubezpieczeniowej.
2018.06.21 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.186.2018.1.SO
∟W zakresie uznania otrzymanej od korzystającego kwoty, wkalkulowanej w ratę leasingową, za zwrot składki ubezpieczeniowej niestanowiący przychodu podatkowego.
2017.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.39.2017.1.PW
∟w zakresie:
- obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności z tytułu najmu samochodów w stanie prawnym obowiązującym przed zmianami wprowadzonymi przez ustawę z dnia 5 września 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych;
- obowiązku poboru podatku u źródła od wypłacanych należności z tytułu najmu samochodów w sytuacji braku posiadania przez Wnioskodawcę certyfikatu rezydencji podatkowej firmy wynajmującej samochód
2017.05.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.38.2017.1.PW
∟W zakresie poboru podatku u źródła od wypłacanych należności z tytułu najmu samochodów na rzecz innych podmiotów oraz poboru podatku u źródła od wypłacanych należności z tytułu najmu w sytuacji braku posiadania przez Wnioskodawcę certyfikatu rezydencji podatkowej firmy wynajmującej samochód
2017.04.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.21.2017.1.MST
∟- obowiązek pobierania podatku u źródła od należności, które są płacone na rzecz podmiotu z siedzibą w Polsce, na rachunek bankowy, znajdujący się w banku, działającym na terytorium Polski, z tytułu najmu samochodów wykorzystywanych za granicą,
- obowiązku pobierania podatku u źródła od należności, które są płacone na rzecz podmiotu z siedzibą w Polsce, na rachunek bankowy, znajdujący się w banku, działającym poza terytorium Polski, z tytułu najmu samochodów wykorzystywanych za granicą,
- obowiązku pobierania podatku u źródła w sytuacji, gdy brak jest certyfikatu rezydencji podatkowej firmy zagranicznej wynajmującej samochód
2017.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.37.2016.1.SK
∟w zakresie obowiązku prowadzenia ewidencji przebiegu pojazdu.
2016.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-1/4510-193/15/ZK
∟Czy przy ustaleniu dochodu z odpłatnego zbycia Samochodu kosztem uzyskania przychodów przy sprzedaży będą wydatki poniesione na nabycie Samochodów pomniejszone o sumę odpisów amortyzacyjnych dokonanych przy zastosowaniu obniżonej stawki amortyzacyjnej, na zasadach wynikających z art. 16h i art. 16i ust. 5 UPDOP?
2016.01.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-1/4510-192/15/ZK
∟Czy na podstawie art. 16i ust. 5 UPDOP możliwe jest obniżenie stawki amortyzacyjnej w odniesieniu do nabywanych w przyszłości Samochodów do dowolnej wysokości, w tym także do poziomu bliskiego zeru, lecz wyższej od stawki 0%, zgodnie z terminami przewidzianymi w art. 16i ust. 5 UPDOP?
1 2
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.