Interpretacje do przepisu
art. 30b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
486/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 30b ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
2019.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.396.2019.3.MG
∟W zakresie obowiązków płatnika spoczywających na Spółce, związanych z organizacją programu motywacyjnego oraz skutków podatkowych po stronie członków zarządu uczestniczących w programie motywacyjnym organizowanym przez Spółkę.
2019.09.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.486.2019.1.AC
∟w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowaniem w Zdarzeniu przyszłym II Akcji na zasadach przyrzeczenia publicznego i Gry hazardowej
2019.09.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB4/4511-729/15-6/MST
∟Skutki podatkowe odpłatnego zbycia lub umorzenia otrzymanych w spadku certyfikatów inwestycyjnych.
2019.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB4/4511-733/15-6/DW
∟Czy w przypadku przyszłego odpłatnego zbycia bądź umorzenia otrzymanych w ramach działu spadku Certyfikatów Inwestycyjnych, Wnioskodawczyni będzie uprawniona do pomniejszenia osiągniętych przychodów o wydatki poniesione przez spadkodawcę na nabycie bądź objęcie przedmiotowych Certyfikatów Inwestycyjnych?
2019.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB4/4511-732/15-5/KK
∟Czy w przypadku przyszłego odpłatnego zbycia bądź umorzenia otrzymanych w ramach działu spadku Certyfikatów Inwestycyjnych, Wnioskodawca będzie uprawniony do pomniejszenia osiągniętych przychodów o wydatki poniesione przez spadkodawcę na nabycie bądź objęcie przedmiotowych Certyfikatów Inwestycyjnych?
2019.09.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB4/4511-727/15-6/KK
∟Czy w przypadku przyszłego odpłatnego zbycia bądź umorzenia otrzymanych w ramach działu spadku Certyfikatów Inwestycyjnych, Wnioskodawca będzie uprawniony do pomniejszenia osiągniętych przychodów o wydatki poniesione przez spadkodawcę na nabycie bądź objęcie przedmiotowych Certyfikatów Inwestycyjnych?
2019.07.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.290.2019.1.MG
∟w zakresie samodzielnego rozliczenia oraz wykazania w zeznaniu rocznym przychodów uzyskanych z tytułu umorzenia certyfikatów inwestycyjnych emitenta zagranicznego oraz możliwości zsumowania w zeznaniu rocznym przychodów i kosztów uzyskania przychodów związanych z umorzeniem certyfikatów inwestycyjnych z przychodami i kosztami związanymi ze sprzedażą certyfikatów inwestycyjnych
2019.06.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.250.2019.2.LS
∟W związku z powyższym, mając na uwadze fakt, że Wnioskodawca nie jest podmiotem który dokonuje wypłaty gotówkowej pracownikom uczestniczącym w Planie, nie ciążą na Wnioskodawcy obowiązki płatnika, o których mowa w art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz obowiązki informacyjne wynikające z treści art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu dokonania wypłaty gotówkowej uczestnikom przez podmiot trzeci.
2019.06.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.239.2019.2.LS
∟Mając na uwadze fakt, że Wnioskodawca nie jest podmiotem który dokonuje wypłaty gotówkowej pracownikom uczestniczącym w Planie, nie ciążą na Wnioskodawcy obowiązki płatnika, o których mowa w art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz obowiązki informacyjne wynikające z treści art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu dokonania wypłaty gotówkowej uczestnikom przez podmiot trzeci.
2019.06.17 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB2/4511-1001/15-2/19-S/ENB
∟Skutki podatkowe związane z nieodpłatnym nabyciem akcji spółki amerykańskiej w ramach uczestnictwa w programie motywacyjnym.
2019.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB1/4511-1185/15-2/19-S/AK
∟Programy motywacyjne.
2019.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB1/4511-1179/15-2/19-S/AK
∟Programy motywacyjne.
2019.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB1/4511-1182/15-2/19-S/DP
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód podlegający opodatkowaniu z tytułu uczestnictwa w Planie (z wyłączeniem ewentualnej otrzymanej przez Wnioskodawcę dywidendy wypłacanej przez B.W.US w formie pieniężnej) powstaje dopiero w momencie, gdy Wnioskodawca dokona zbycia akcji B.W.US otrzymanych w następstwie realizacji RSU, a nie na żadnym wcześniejszym etapie Planu?
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wyżej określony przychód powinien zostać zaklasyfikowany jako przychód z kapitałów pieniężnych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 361 z późn. zm.) podlegający opodatkowaniu zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2019.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB1/4511-1180/15-2/19-S/DP
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód podlegający opodatkowaniu z tytułu uczestnictwa w Planie (z wyłączeniem ewentualnej otrzymanej przez Wnioskodawcę dywidendy wypłacanej przez B.W.US w formie pieniężnej) powstaje dopiero w momencie, gdy Wnioskodawca dokona zbycia akcji B.W.US otrzymanych w następstwie realizacji RSU, a nie na żadnym wcześniejszym etapie Planu?
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wyżej określony przychód powinien zostać zaklasyfikowany jako przychód z kapitałów pieniężnych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 361 z późn. zm.) podlegający opodatkowaniu zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2019.05.24 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - ITPB1/4511-1181/15-2/19-S/DP
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym przychód podlegający opodatkowaniu z tytułu uczestnictwa w Planie (z wyłączeniem ewentualnej otrzymanej przez Wnioskodawcę dywidendy wypłacanej przez B.W.US w formie pieniężnej) powstaje dopiero w momencie, gdy Wnioskodawca dokona zbycia akcji B.W.US otrzymanych w następstwie realizacji RSU, a nie na żadnym wcześniejszym etapie Planu?
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym wyżej określony przychód powinien zostać zaklasyfikowany jako przychód z kapitałów pieniężnych w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 361 z późn. zm.) podlegający opodatkowaniu zgodnie z art. 30b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
2019.04.16 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.63.2019.2.AK
∟W zakresie skutków podatkowych związanych z uczestnictwem w programie motywacyjnym organizowanym przez Spółkę z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
2019.04.15 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.39.2019.2.MZ
∟Należy wskazać, że koszty nabycia przez klientów akcji, tj. opłaty potrącane w momencie zakupu akcji (np. Stamp Duty Reserve Tax w Wielkiej Brytanii, Sec Section 31 fee w USA, Financial Transaction Tax we Francji) oraz opłaty i prowizje związane z zakupem/ sprzedażą akcji, Wnioskodawca może uwzględnić w kosztach uzyskania przychodów wykazanych w informacjach PIT-8C.
2019.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.620.2018.5.LS
∟Biorąc zatem pod uwagę treść wniosku i przywołane powyżej przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że Wnioskodawca jest zobowiązany do sporządzania informacji PIT-8C uwzględniających przychody (dochody), o których mowa w art. 30b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzyskiwane przez klientów z tytułu sprzedaży akcji.
2019.03.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0113-KDIPT2-3.4011.13.2019.2.MS
∟obowiązki płatnika w związku z uczestnictwem pracowników w programie motywacyjnym
2019.02.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB2/4511-3-39/15/19-16/S/MM
∟Zatem skoro koszty uzyskania przychodów mogą powstać dopiero w chwili zbycia akcji, to przychód podatkowy nie powstaje w chwili otrzymania przez uprawnionego akcji, lecz w chwili ich zbycia. Podwójne opodatkowanie tego samego dochodu podatkiem dochodowym od osób fizycznych naruszałoby również przepisy Konstytucji RP. Zatem nabycie akcji na preferencyjnych zasadach, opisanych we wniosku o udzielenie interpretacji indywidualnej jest neutralne podatkowo w dacie tego zdarzenia, ale podlega opodatkowaniu w momencie odpłatnego zbycia akcji, stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 6 lit. a) u.p.d.o.f. Dopiero w tym momencie ujawnia się rzeczywisty przychód z nabycia akcji. Cechą akcji jest bowiem to, iż generują one przychód dopiero w przyszłości w postaci dywidendy lub też w przypadku odpłatnego ich zbycia - w postaci różnicy pomiędzy przychodem ze sprzedaży, a kosztami poniesionymi na ich nabycie.
2019.02.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.586.2018.3.JG1
∟W zakresie obowiązków Spółki jako płatnika oraz obowiązków informacyjnych związanych z uczestnictwem pracowników Wnioskodawcy w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę niemiecką.
2019.02.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.582.2018.3.AK
∟W zakresie obowiązków Spółki jako płatnika oraz obowiązków informacyjnych związanych z uczestnictwem pracowników Wnioskodawcy w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę niemiecką.
2019.02.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.585.2018.3.JG1
∟obowiązki Spółki jako płatnika oraz obowiązków informacyjnych związanych z uczestnictwem pracowników Wnioskodawcy w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę niemiecką
2019.02.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.587.2018.3.MG
∟Obowiązków Spółki jako płatnika oraz obowiązków informacyjnych związanych z uczestnictwem pracowników Spółki w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę niemiecką.
2018.10.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-3.4011.290.2018.2.AW
∟Czy zgodnie z przepisem prawnym ustawy o podatku dochodowym ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 42a Spółka ma obowiązek wystawienia PIT-8C?
2018.10.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2-1.4011.280.2018.2.MST
∟Opisane we wniosku świadczenia na rzecz pracowników związane z ich uczestnictwem w Programie Motywacyjnym nie są dokonywane przez Wnioskodawcę, więc po jego stronie nie powstaną obowiązki płatnika określone w art. 31 updof, niezależnie od kwalifikacji podatkowej tych świadczeń po stronie pracowników Wnioskodawcy jako podatników.
2018.10.05 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.411.2018.4.JG1
∟obowiązki płatnika w związku z przymusowym umorzeniem akcji
2018.10.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.405.2018.2.AK1
∟Obowiązki płatnika oraz obowiązki informacyjne związane z uczestnictwem pracowników Spółki w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą w Luksemburgu.
2018.09.26 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP3-2.4011.403.2018.2.MG
∟Obowiązków płatnika oraz obowiązków informacyjnych związanych z uczestnictwem pracowników Spółki w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę z siedzibą w Luksemburgu.
2018.09.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL3-3.4011.244.2018.2.WS
∟skutków podatkowych nieodpłatnego otrzymania opcji na akcje, realizacji opcji na akcje, sprzedaży akcji.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.