Interpretacje do przepisu
art. 16 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym
85/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 16 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym
2009.11.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-691/09/PK
∟w przypadku gdy alkohol etylowy był uprzednio zwolniony od podatku akcyzowego do produkcji wyrobów określonych w art. 32 ust. 4 lit b, c i d ustawy jest on również zwolniony jako część składowa wyprodukowanych wyrobów wyrobów. Równocześnie zauważyć należy, iż zarówno przepisy art. 30 ust. 9 pkt 4, 5 i 6 ww. ustawy jak i przepisy wykonawcze do akcyzy nie określają warunków stosowania wspomnianych zwolnień.
2009.11.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-144/09-2/TK
∟Czy ewidencja zużycia gazu propan może być wykazywana tylko w dniu dostawy, czyli w sposób okresowy, zamiast w systemie dziennego zużycia, z uwagi na brak możliwości ustalenia zużycia dobowego?
2009.11.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-857/09-4/KB
∟Czy zakład budżetowy nieposiadający osobowości prawnej pragnący dokonywać obrotu wyrobami akcyzowymi w procedurze zwolnionej od akcyzy ze względu na przeznaczenie musi dokonać obowiązku przedmiotowej rejestracji jako podmiot zużywający we właściwym urzędzie celnym i spełniać wymagania określone w ustawie o podatku akcyzowym i rozporządzeniach wykonawczych?
2009.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-156/09/ZG
∟W opisanym stanie faktycznym nie występują przesłanki do wydania decyzji ustalającej dopuszczalne normy zużycia, o której mowa w art. 85 ust. 2 pkt 2 ustawy.
2009.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-585/09/ŁW
∟obowiązek rejestracji dla celów podatku akcyzowego
2009.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3-443-603/09-2/JK
∟Podmiot zobowiązany do otrzymywania i oznaczania znakami akcyzy wyrobów tytoniowych. Prawo do odzyskania zapłaconej przedpłaty akcyzy przy zakupie znaków akcyzy, w przypadku zwrotu, w ramach ustalonych norm, znaków akcyzy utraconych, zniszczonych lub uszkodzonych.
2009.10.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-558/09/ŁW
∟Zwolnienie z akcyzy biogazu przeznaczonego na cele opałowe.
2009.09.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-105/09-2/TK
∟1. Czy aromaty zawierające alkohol może nabywać wewnątrzwspólnotowo tylko podmiot prowadzący skład podatkowy? 2. Czy sprzedaż aromatów z zastosowaniem zwolnienia może mieć miejsce tylko w przypadku, gdy kupujący jest podmiotem zarejestrowanym w trybie art. 16 ust 1 ustawy o podatku akcyzowym?
2009.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-444/09/PK
∟- Wnioskodawcą, nie jest zobowiązany składać deklaracje podatkowe w przypadku gdy następuje u niego wyłącznie czynność o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 4 zwolniona od podatku na mocy art. 30 ust. 6 ustawy, niemniej należy zauważyć, że Wnioskodawca w związku z prowadzoną działalności winien być zarejestrowanym podatnikiem w zakresie podatku akcyzowego.- Wnioskodawca będzie zobowiązany do składania oświadczenia które powinny zawierać m.in. informację o ilości i sposobie wykorzystania energii zwolnionej z podatku akcyzowym.- energia elektryczna uzyskana z odnawialnych źródeł energii, zwolniona na podstawie art. 30 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym jest objęta ewidencją ilościową
2009.08.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-82/09-2/TW
∟Czy zużycie do smarowania i czyszczenia maszyn i urządzeń (służących do produkcji arkuszy fornirowych i płyt wiórowych) olejów (kod CN 2710), zakupionych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy, jest objęte zwolnieniem od podatku akcyzowego, skutkującym brakiem obowiązku składania deklaracji?
2009.08.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-402/09/PK
∟Rejestracji jako podatnik podatku akcyzowego podlegają podmioty dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą. Z wniosku wynika, iż Wnioskodawca dokonuje sprzedaży energii elektrycznej wyłącznie na rzecz podmiotów nie posiadających statusu odbiorcy końcowego czyli wykonuje czynności które nie zostały wymienione w ustawie. Ponadto Wnioskodawca wskazał, iż nie wykonał żadnej czynności będącej przedmiotem opodatkowania podatkiem akcyzowym, nie spełnił żadnych z przesłanek wymienionych w art. 9 ustawy. Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że jeżeli Wnioskodawca nie wykonuje żadnej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą w tym żadnej z czynności wymienionych w art. 9 ustawy jak również czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem z akcyzy ze względu na ich przeznaczenie nie ciąży na nim obowiązek związany z rejestracją dla celów podatku akcyzowego.
2009.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-412/09/MM
∟Wyrobów alkoholowe znajdujące się poza procedurą zawieszenia akcyzy
2009.07.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-316/09/DG
∟1. Czy w świetle przepisów ustawy z dnia 6 grudnia 2008r. o podatku akcyzowym w związku z zakupem i przetwarzaniem benzenu Wnioskodawca ma nadal obowiązek prowadzenia składu podatkowego. 2. Czy ze względu na zakup metanolu, który jest przetwarzany na wyrób nieakcyzowy i niewielkie ilości, które są sprzedawane Spółka musi posiadać skład podatkowy?3. Jeżeli Wnioskodawca nie będzie posiadał składu podatkowego to z jaką stawką akcyzy powinien kupować benzen? 4. Czy Spółka nie posiadając składu podatkowego nadal będzie mogła sprzedawać cykloheksan? 5. Jaką stawką powinien być obciążony cykloheksan? 6. Z jaką stawka Spółka powinna sprzedawać inne towary, które mogą być użyte jako paliwo lub dodatek do paliwa np. metanol zakupiony z akcyzą 0 zł lub ze stawka 1822zł/1000l frakol? 7. Jak dokumentować sprzedaż cykloheksanu, metanolu, frakolu? 8. Czy nabywca musi być zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego i czy Wnioskodawca musi spełniać jakieś dodatkowe warunki aby sprzedawać wyroby/towary akcyzowe własne jak i zakupione np. czy żądać jakiś dokumentów/oświadczeń od nabywcy potwierdzających na jaki cel został zakupiony dany towar, czy należy wystawiać jakieś specjalne dokumenty?
2009.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-313/09/PK
∟w zakresie w jakim Wnioskodawca (czyli podmiot posiadający koncesję na wytwarzanie energii elektrycznej) dokupuje energię elektryczną i ją zużywa na własne potrzeby staje się nabywcą końcowym. W tej sytuacji zastosowanie znajdzie art. 9 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy, a podatnikiem będzie podmiot, który sprzedaje energię elektryczną nabywcy końcowemu. Natomiast z tytułu zużycia, wytworzonej przez siebie energii elektrycznej, na potrzeby własne, Wnioskodawca, będzie uznany za podatnika akcyzy, gdyż czynność ta jest czynnością podlegającą opodatkowaniu i Wnioskodawca z tego tytułu winien dokonać stosownej rejestracji dla podatku akcyzowego.
2009.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-378/09-4/KB
∟Spółka z tytułu zużycia gazu ziemnego nie jest obowiązana do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego właściwemu naczelnikowi urzędu celnego, ponieważ w przypadku zwolnienia gazu ziemnego na podstawie art. 163 ust. 2 ustawy nie ma zastosowania art. 16 ust. 1.
2009.07.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-292/09/PK
∟opodatkowanie podatkiem akcyzowym gazu ziemnego, zgłoszenie rejestracyjne oraz obowiązek składania deklaracji w tym zakresie
2009.07.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-84/09/JK
∟W przypadku gdy Wnioskodawca - producent energii w małej elektrowni nie zużywa energii elektrycznej zwolnionej od akcyzy, nie będzie obowiązany do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego.
2009.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-283/09/DG
∟1. Czy rozcieńczalnikami i koncentratem płynu do spryskiwaczy, oznaczonymi kodem CN 3814 00 90 oraz 3820 00 00, można dokonywać wymienionego w powyższym opisie obrotu (zakup, modyfikacja, sprzedaż) bez konieczności rejestracji podmiotu (zgodnie z art. 16 przedmiotowej ustawy) oraz poza składem podatkowym? 2. Czy konieczność rejestracji podmiotu w przypadku obrotu rozcieńczalnikami i koncentratem płynu do spryskiwaczy (zakup, modyfikacja, sprzedaż), wiąże się również z obowiązkiem wniesienia zabezpieczenia akcyzowego, skoro wyrób jest zwolniony?
2009.06.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-282/09/DG
∟1. Czy produktami na bazie alkoholu etylowego całkowicie skażonego wg rozp. UE nr 3199/93, oznaczonymi kodem CN 2207 20 00 (zgodnie z art. 30 ust. 9 pkt 1,2), nieprzeznaczonymi do spożycia przez ludzi, można dokonywać wymienionego w powyższym opisie obrotu bez konieczności rejestracji podmiotu (zgodnie z art. 16 przedmiotowej ustawy) oraz poza składem podatkowym?2. Czy konieczność rejestracji podmiotu w przypadku alkoholu całkowicie skażonego wg rozporządzenia UE nr 3199/93 wiąże się również z obowiązkiem wniesienia zabezpieczenia akcyzowego, skoro jest to wyrób zwolniony?3. czy modyfikując alkohol całkowicie skażony wg rozporządzenia (WE) nr 3199/93 substancjami chemicznymi niebedącymi wyrobami akcyzowymi, można nadać powyższej mieszaninie dowolna nazwę handlową np. „Rozcieńczalnik XX” oraz zmienić kod CN z 2207 20 00 na 3814 00 90? 4. czy maksymalne normy ubytków ustalone dla alkoholu etylowego skażonego (zgodnie z Dz. U. nr 32 poz. 242, § 2 ust. 1 pkt 1) dotyczą również alkoholu całkowicie skażonego wg rozporządzenia (WE) nr 3199/99?
2009.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-73/09/JK
∟Wnioskodawca nie jest podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu wskazanych we wniosku czynności sprzedaży i nabycia zużywanej następnie energii elektrycznej, nie ma tym samym obowiązku rejestracji, składania deklaracji podatkowych, prowadzenia ewidencji zwolnionej od akcyzy energii elektrycznej oraz składania oświadczeń.
2009.06.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-250/09-2/KB
∟W opisanym stanie faktycznym, przepis art. 16 ust. 1 ustawy nie znajduje zastosowania, co oznacza, że Spółka jest obowiązana przed dniem rozpoczęcia działalności w zakresie wyrobów energetycznych, o których mowa w art. 89 ust. 2 powiadomić o tym właściwego naczelnika urzędu celnego, w celu ustalenia dopuszczalnych norm zużycia, o których mowa w art. 85 ust. 2 pkt 2.
2009.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-11/09-2/TW
∟Czy Wnioskodawca podlega obowiązkowi rejestracji?
2009.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-35/09/ZG
∟Podmiot produkujący energię elektryczną i zużywający część tej energii w produkcji oraz podtrzymywaniu procesów produkcyjnych energii, jest obowiązany do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku akcyzowego.
2009.05.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-36/09/ZG
∟Podmiot produkujący energię elektryczną i zużywający część tej energii w produkcji oraz podtrzymywaniu procesów produkcyjnych energii, jest obowiązany do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku akcyzowego.
2009.04.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-220/09/DG
∟1. Czy przedmiotowy rozpuszczalnik należy traktować jako wyrób akcyzowy objęty zwolnieniem od akcyzy (zgodnie z brzmieniem art. 30 ust. 9 pkt 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym oraz zapewnieniami dostawcy), czy raczej jako wyrób akcyzowy objęty zwolnieniem od akcyzy ze względu na jego przeznaczenie (zgodnie z brzmieniem art. 32 ust. 4 pkt 2 ww. ustawy) oraz stosownymi rozporządzeniami MF wymienionymi powyżej? 2. Jakie dodatkowe dokumenty / oświadczenia będą wymagane przy zastosowaniu art. 30 ww. ustawy (np. oświadczenie dostawcy o składzie chemicznym rozpuszczalnika oraz o spełnianiu wymogów określonych Rozporządzeniem Komisji (WE) NR 3199/93 dołączane do każdej dostawy, stosowne opinie Działu Technologii itp.)? 3. Czy w przypadku przedmiotowego rozpuszczalnika konieczne jest złożenie zgłoszenia rejestracyjnego do właściwego Urzędu Celnego przed rozpoczęciem procesu jego zamawiania od dostawcy zgodnie z brzmieniem art. 32 ust. 5 i 6 ww. ustawy oraz rozporządzenia MF? 4. Czy do każdej dostawy ww. rozpuszczalnika powinien być wystawiony dokument dostawy określony przepisami w/w ustawy (art. 32) oraz rozporządzenia MF?5. Czy każda dostawa oraz każdy proces zużycia ww. rozpuszczalnika w procesie produkcji powinny być ewidencjonowane na zasadach określonych w przepisach ww. ustawy (art. 32 oraz rozporządzenia MF)?
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.