Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy
ITPB3/4510-241/16/PS
z 4 lipca 2016 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko – przedstawione we wniosku z dnia 5 maja 2016 r. (data wpływu 10 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy – jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W dniu 10 maja 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy.


We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.


Wnioskodawca [dalej „Stowarzyszenie"] utworzone zostało zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 20, poz. 104, z późn. zm.). Stowarzyszenie posiada osobowość prawną i jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych. Zgodnie z § 7 statutu Stowarzyszenia, Jego celem jest:


  1. umożliwienie dzieciom, młodzieży i dorosłym samorealizacji na płaszczyźnie sportowej, turystycznej i rekreacyjnej,
  2. szkolenia sportowe, rekreacja i turystyka,
  3. rozwój różnych dyscyplin sportowych oraz stałe podnoszenie ich poziomu,
  4. oddziaływanie wychowawcze na członków - uczestników zajęć,
  5. wszechstronny rozwój psychomotoryczny i intelektualny oraz stymulowanie naturalnego rytmu rozwoju biologicznego organizmu dziecka.


Zgodnie z § 8 statutu Stowarzyszenia, swoje cele realizuje poprzez:


  1. organizacje w sekcjach /szkółkach/ sportowych, otoczenie opieką swoich zawodników i stwarzanie im dogodnych warunków do rozwoju poziomu sportowego,
  2. organizację zajęć dydaktycznych, imprez sportowo-rekreacyjnych, wycieczek i rajdów turystycznych,
  3. uczestnictwo w zawodach organizowanych wewnętrznie przez własne szkółki, także w zawodach ujętych w system ogólnokrajowy,
  4. współdziałania w zakresie rozwoju dyscyplin sportowych oraz form aktywnego wypoczynku z właściwymi instytucjami i organizacjami,
  5. organizację spotkań, kursów, obozów dla swoich członków,
  6. zarządzanie posiadanymi obiektami i urządzeniami, dbając o ich rozbudowę i modernizację,
  7. podejmowania innych przedsięwzięć w celu realizacji działalności statutowej.


Zgodnie § 9 statutu Stowarzyszenie realizuje swoje zadania współdziałając z zainteresowanymi instytucjami, w szczególności szkołami podstawowymi, średnimi i klubami sportowymi, w myśl zasad pedagogicznych i przyjętych norm moralnych. Realizacja celów statutowych. Stowarzyszenia finansowana jest z uzyskanych dochodów w postaci:


  • wpływów z sprzedaży biletów na mecze piłki ręcznej,
  • umów sponsorskich,
  • posiadanych udziałów w spółce prawa handlowego (dywidenda).


Całość uzyskiwanych dochodów Stowarzyszenie przeznacza na prowadzenie działalności statutowej w zakresie kultury fizycznej i sportu korzystając ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

W toku prowadzonej działalności Stowarzyszenie zamierza realizować w przyszłości działania mieszczące się w zakresie jej celów statutowych w postaci udzielania wsparcia finansowego w postaci darowizn pieniężnych na rzecz X na jego cele statutowe, zbieżne z celami stowarzyszenia.


X utworzone zostało zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. Nr 20, poz. 104 z późn. zm.) i posiada osobowość prawną. Zgodnie z § 8 statutu X, celem działania stowarzyszenia jest:


  1. umożliwienie dzieciom, młodzieży i dorosłym samorealizacji na płaszczyźnie sportowej, turystycznej i rekreacyjnej,
  2. szkolenie sportowe, rekreacja i turystyka,
  3. rozwój różnych dyscyplin sportowych oraz stałe podnoszenie ich poziomu,
  4. oddziaływanie wychowawcze na członków - uczestników zajęć,
  5. wszechstronny rozwój psychomotoryczny i intelektualny oraz stymulowanie naturalnego rytmu rozwoju biologicznego organizmu dziecka.


Darowizny pieniężne Wnioskodawcy na rzecz X przeznaczone będą i wydatkowane przez X wyłącznie na pokrywanie kosztów szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, w tym wydatki na zakup sprzętu sportowego, organizację obozów, zgrupowań sportowych i zawodów sportowych, wynagrodzenia kadry trenerskiej.


W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.


Czy dochód Wnioskodawcy korzystać będzie ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w części przeznaczonej i wydatkowanej na poczet darowizn pieniężnych na rzecz X, na pokrycie kosztów szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, w tym wydatki na zakup sprzętu sportowego, organizację obozów, zgrupowań i zawodów sportowych oraz wynagrodzenie kadry trenerskiej?


Zdaniem Wnioskodawcy dochody jego korzystać będą ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w części przeznaczonej i wydatkowej na poczet darowizn pieniężnych na rzecz X, na pokrycie kosztów szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, w tym wydatki na zakup sprzętu sportowego, organizację obozów, zgrupowań i zawodów sportowych oraz wynagrodzenie kadry trenerskiej.

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wolne od podatku dochodowego są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których calem statutowym jest działalność m.in. w zakresie kultury fizycznej i sportu - w części przeznaczonej na te cele. Z kolei w myśl art. 17 ust. 1b ww. ustawy zwolnienie, o którym mowa w art. 17 ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Należy zauważyć, że ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych nie zawiera podatkowych definicji pojęć przewidzianych w art. 17 ust. 1 pkt 4, tj. w szczególności działalności „w zakresie kultury fizycznej i sportu", tym samym w celu określenia ich zakresu znaczeniowego odwołać należy się do gramatycznego znaczenia poszczególnych wyrażeń w języku polskim (wykładnia językowa) oraz, pomocniczo, do odrębnych ustaw i innych aktów prawnych mających zastosowanie w odniesieniu do poszczególnych rodzajów działalności (wykładnia systemowa zewnętrzna). Zgodnie z definicją wynikającą z przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie sportem są wszelkie formy aktywności fizycznej, które przez uczestnictwo doraźne lub zorganizowane wpływają na wypracowanie lub poprawienie kondycji fizycznej i psychicznej, rozwój stosunków społecznych lub osiągnięcie wyników sportowych na wszelkich poziomach. Zgodnie z art. 2 ust 2 ww. ustawy sport wraz z wychowaniem fizycznym i rehabilitacją ruchową składają się na kulturę fizyczną. Zdaniem Wnioskodawcy, wydatki na darowizny pieniężne na rzecz X, na realizacje celów wskazanych w pytaniu, stanowi realizację celów statutowych Wnioskodawcy, odpowiadających celom określonym w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, a tym samym Wnioskodawca zachowuje warunki do skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego przewidzianego w art. 17 ust. 1b ustawy, w zakresie wydatków na te cele. Cele te nie będą realizowane w ramach zadań własnych Wnioskodawcy tylko za pośrednictwem X.

Oba stowarzyszenia mają identyczne cele statutowe, mieszczące się w pojęciu działalności w zakresie kultury fizycznej i sportu, określone dyspozycją art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy.

Wnioskodawca sygnalizuje, że podobne stanowisko wyraził Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji indywidualnej z dnia 5 września 2014 r. W sprawie IPTPB3/423-203/14-2/IR, stwierdzając, iż dochody fundacji, której celem statutowym był m. in. „prowadzenie oraz wspieranie działań w zakresie kultury fizycznej i sportu", wydatkowane na: (1) koszty darowizn na rzecz m.in. szkół i klubów sportowych, przeznaczonych na działalność sportową oraz (2) koszty darowizn na rzecz innych podmiotów, których działalność statutowa jest zbieżna z celami statutowymi fundacji, uprawniają do zwolnienia z art. 17 ust .1 pkt 4 ustawy w związku z art. 17 ust. 1b ustawy.


W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.


Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 851, z późn. zm. – dalej: ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych), ustawa reguluje opodatkowaniem podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji, zwanych dalej „podatnikami”.

Wnioskodawca działający w formie stowarzyszenia posiada osobowość prawną, tak więc jako osoba prawna jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych, a w konsekwencji podlega ogólnym regułom podatkowym przewidzianym w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych.

Zgodnie z przepisem art. 7 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przedmiotem opodatkowania tym podatkiem jest – z zastrzeżeniem wypadków, o których mowa w art. 21 i 22 - dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich został on osiągnięty. Podstawę opodatkowania stanowi natomiast dochód ustalony zgodnie z zasadami określonymi w art. 7 albo w art. 7a ust. 1 tej ustawy po odliczeniu wartości wskazanych w art. 18 ust. 1.

Dochodem jest, z zastrzeżeniem art. 10 i 11, nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. W sytuacji, gdy koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą (art. 7 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).

Ustalony w powyższy sposób dochód może być przedmiotem zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Przepis ten zawiera bowiem katalog dochodów wolnych od podatku. Innymi słowy, wyłącza z podstawy opodatkowania dochody uzyskane z tytułów w nim wymienionych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.

Z kolei na podstawie art. 17 ust. 1b ustawy zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.


Ze zwolnienia nie mogą jednak korzystać, bez względu na cele ich działalności, podatnicy wymienieni w art. 17 ust. 1c ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych:


  • przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie i spółki,
  • przedsiębiorstwa komunalne mające osobowość prawną, dla których funkcję organu założycielskiego pełnią jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki pomocnicze,
  • zakłady budżetowe i inne jednostki organizacyjne nie mające osobowości prawnej, będące podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych - jeżeli przedmiotem ich działalności jest zaspokajanie potrzeb publicznych pośrednio związanych z ochroną środowiska w zakresie: wodociągów i kanalizacji, ścieków komunalnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych oraz transportu zbiorowego.


Podkreślenia wymaga, że zwolnienie to nie jest uzależnione od rodzaju uzyskiwanego dochodu, oprócz dochodów wymienionych w art. 17 ust. 1a. Ważny jest bowiem cel na jaki jest ten dochód przeznaczony, a nie źródło jego pochodzenia, przy czym źródłem dochodów mogą być przykładowo dochody z działalności statutowej, z działalności gospodarczej.

Użycie przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy sformułowania „w części przeznaczonej na te cele” oznacza, że jeżeli statut będzie przewidywał również realizację innych celów niż wymienione w tym przepisie - to przeznaczenie dochodów podatnika na realizację tych „innych celów” nie będzie stanowiło podstawy do zwolnienia od opodatkowania. Nie można bowiem w tym zakresie zastosować wykładni rozszerzającej ustawowy zakres zwolnienia podatkowego.

Zatem warunkiem skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy podatkowej jest aby cele przewidziane w statucie mieściły się w katalogu celów wymienionych w tym przepisie.

Z regulacji art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wynika zatem wprost, iż podstawowym kryterium zastosowania przewidzianego w nim zwolnienia podatkowego jest przeznaczenie przez podatnika osiągniętego przez niego dochodu na ściśle określone w nim cele preferowane, przy czym cele te muszą w sposób nie budzący wątpliwości wynikać z postanowień statutu danego podmiotu. Jednocześnie określenie „cel statutowy” oznacza cel, który został wyraźnie sprecyzowany w statucie danej osoby prawnej.

Przepis ten nie zawiera natomiast wymogu, by wskazane w nim cele statutowe były głównymi czy też jedynymi celami działalności osoby prawnej. Jednak, aby podatnik, mógł skorzystać ze zwolnienia wynikającego z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, musi zadeklarować, iż osiągnięty przez niego dochód w całości lub w części przeznaczy na cele statutowe preferowane przez ustawodawcę i na te cele go faktycznie przeznaczy.

Wskazać należy również, że w praktyce krąg podmiotów mogących skorzystać z przedmiotowego zwolnienia podatkowego, obejmuje przede wszystkim organizacje typu non-profit. Zwolnienie określone w tym przepisie ma zastosowanie w szczególności do: stowarzyszeń, organizacji społecznych, fundacji, instytucji kultury, jednostek badawczo-rozwojowych, szkół wyższych i innych osób prawnych oraz niektórych zakładów budżetowych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, realizujących cele określone w ww. art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy.

Reasumując, zwolnienie podatkowe, o którym mowa, jest obwarowane licznymi zastrzeżeniami. Obejmuje tylko tą część dochodów, która przeznaczona zostanie na cele statutowe wskazane w tym przepisie. Ponadto, przepisy ograniczają zakres podmiotowy zwolnienia, poprzez wyłączenie spod możliwości jego zastosowania dochodów różnych grup podatników - czy to z uwagi na rodzaj ich działalności, czy też na określoną formę organizacyjną.

Z punktu widzenia przedmiotu wniosku zauważyć należy, że istotą podniesionego problemu interpretacyjnego jest zagadnienie, które dotyczy rozstrzygnięcia, czy dochody Wnioskodawcy przeznaczone na wsparcie finansowe innego stowarzyszenia o tożsamych celach statutowych mogą korzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego przez ustawodawcę w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w części, w której są one przez to stowarzyszenie przeznaczone i wydatkowane na pokrycie kosztów szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, w tym wydatki na zakup sprzętu sportowego, organizację obozów, zgrupowań i zawodów sportowych oraz wynagrodzenie kadry trenerskiej.

Wskazać należy, że sposób realizacji celów określonych w statucie jednostki powinien być wskazany w sposób ścisły i nie budzący wątpliwości by organy podatkowe mogły rozstrzygnąć, czy jest on zgodny z celami preferowanymi przez ustawodawcę. Organy podatkowe nie są bowiem uprawnione do dokonywania wykładni zapisów statutu.

Innymi słowy precyzyjne określenie celów, dla realizacji których dana osoba prawna została powołana jest istotne dlatego, że cele te nie mogą być ustalane przez organy podatkowe w drodze wykładni postanowień statutu, ponieważ nie są do tego upoważnione. Organ podatkowy, wydając interpretację w trybie art. 14b Ordynacji podatkowej, nie przeprowadza bowiem postępowania dowodowego; jest związany wyłącznie opisem stanu faktycznego przedstawionym przez wnioskodawcę i stanowiskiem wnioskodawcy.

Zwrócić należy również uwagę na różnicę pojęciową, jaka występuje między „celami działania”, a „sposobem jego realizacji”. Określenie „cel statutowy” oznacza cel, który został wyraźnie sprecyzowany w statucie danej osoby prawnej. Działania faktyczne osoby prawnej polegające na realizacji tych celów to sposoby jego osiągnięcia.

Statut stowarzyszenia powinien określać zasady, formy i zakres działalności realizującej cele, dla których zostało ono ustanowione. Oznacza to, że przez pojęcie "których celem statutowym jest działalność" należy rozumieć nie tylko bezpośrednie prowadzenie przez stowarzyszenie takiej działalności, lecz także wspieranie takiej działalności, jeżeli wynika to wprost z zatwierdzonego statutu.

Z przedstawionego zdarzenia przyszłego wynika, że zgodnie § 9 statutu, Stowarzyszenie realizuje swoje zadania współdziałając z zainteresowanymi instytucjami, w szczególności szkołami podstawowymi, średnimi i klubami sportowymi, w myśl zasad pedagogicznych i przyjętych norm moralnych.

Skoro więc ze statutu Wnioskodawcy wynika, że może on wspierać działalność innych klubów sportowych, których działalność jest zbieżna z celami Stowarzyszenia, to przekazując darowiznę środków pieniężnych innemu stowarzyszeniu, z wyraźnym wskazaniem tych jej celów statutowych, które będą zgodne z celami wymienionymi w art. 17 ust 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dochód Wnioskodawcy w części wydatkowanej w taki sposób będzie mógł skorzystać ze zwolnienia przedmiotowego określonego w ww. przepisie.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, w świetle którego dochody Stowarzyszenia korzystać będą ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w części przeznaczonej i wydatkowej na poczet darowizn pieniężnych na rzecz X, na pokrycie kosztów szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, w tym wydatki na zakup sprzętu sportowego, organizację obozów, zgrupowań i zawodów sportowych oraz wynagrodzenie kadry trenerskiej – jest prawidłowe.

Podkreślić należy jednak, że norma wynikająca z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy stanowi formę ulg podatkowych, które naruszają zasadę równości i powszechności opodatkowania. Tym samym powinna być interpretowana ściśle. Niedopuszczalne jest stosowanie wykładni rozszerzającej.

Odnośnie natomiast powołanej interpretacji, wskazać należy, iż została ona wydana w indywidualnej sprawie w określonym stanie faktycznym i tylko do niego się odnosi. Nie jest natomiast wiążąca dla tut. organu, który wydał przedmiotową interpretację indywidualną.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku, Al. Zwycięstwa 16/17, 80-219 Gdańsk, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację – w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.).


Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.


Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.


doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj