Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP1/443-115/13-4/MK
z 13 maja 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP1/443-115/13-4/MK
Data
2013.05.13



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów


Słowa kluczowe
podatek od towarów i usług
przekazanie nieodpłatne
towar


Istota interpretacji
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, w celach promocyjnych Spółki.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2013 r. (data wpływu 12 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r. – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r. Dnia 22 kwietnia 2013 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Sp. z o. o. (dalej: „Spółka”) jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzącym działalność gospodarczą, między innymi, w zakresie produkcji i dystrybucji artykułów spożywczych.

Spółka, w celu zintensyfikowania sprzedaży, rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Akcje te, są kierowane do bezpośrednich kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów, hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki. W ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółka organizuje działania marketingowe promujące jej produkty i oferowane przez nią marki. Końcowym efektem omawianych w niniejszym wniosku akcji promocyjno-reklamowych jest nieodpłatne przekazanie podmiotowi, do którego adresowane jest dane działanie marketingowe, określonych towarów, których jednostkowa cena nabycia netto lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.

Przekazywane towary obejmują:

  1. towary nabywane przez Spółkę od podmiotów trzecich będące w ofercie handlowej Spółki (tj. artykuły spożywcze dystrybuowane przez Spółkę), których jednostkowa cena nabycia netto nie przekracza 10 zł, lub/oraz
  2. produkty własne Spółki (tj. artykuły spożywcze produkowane przez Spółkę), których jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.

Obecne i planowane na przyszłość akcje promocyjno-reklamowe Spółki, skutkujące nieodpłatnym przekazaniem towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekraczają 10 zł, są ściśle związane z działalnością gospodarczą Spółki i mają na celu: intensyfikację sprzedaży produktów/towarów oferowanych przez Spółkę, wprowadzenie do dystrybucji nowych produktów/marek Spółki, nawiązanie nowych relacji biznesowych z dystrybutorami (sieciami sklepów, hurtowniami), dywersyfikację produktów/marek oferowanych przez Spółkę, zwiększenie rozpoznawalności Spółki, oferowanych przez nią marek i produktów wśród finalnych konsumentów, skuteczną promocję produktów i marek oferowanych przez Spółkę oraz zwiększenie obrotów i przychodów ze sprzedaży.

Dnia 22 kwietnia 2013 r. Zainteresowany uzupełnił wniosek o doprecyzowanie opisu sprawy wskazując, iż:

  1. Nieodpłatne przekazania przez Spółkę towarów o małej wartości związane były i będą wyłącznie z wykonywanymi przez Spółkę czynnościami w całości opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług (dalej jako: „podatek VAT”).
    Nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości realizowane były i będą w ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółki. Celem nieodpłatnego przekazywania przez Spółkę towarów o małej wartości jest: intensyfikacja sprzedaży produktów/towarów oferowanych przez Spółkę, wprowadzenie do dystrybucji nowych produktów/marek Spółki, nawiązanie nowych relacji biznesowych z dystrybutorami (sieciami sklepów, hurtowniami), dywersyfikacja produktów/marek oferowanych przez Spółkę, zwiększenie rozpoznawalności Spółki, oferowanych przez nią marek i produktów wśród finalnych konsumentów, skuteczna promocja produktów i marek oferowanych przez Spółkę oraz zwiększenie obrotów i przychodów ze sprzedaży. Nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości były, są i będą ściśle związane z działalnością gospodarczą Spółki, podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
  2. Nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości nie służyły i nie będą służyć czynnościom zwolnionym od opodatkowania podatkiem VAT, ani czynnościom niepodlegającym ustawie o podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym, dokonywane przez nią nieodpłatne wydania towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł, nie stanowią dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu VAT na podstawie Ustawy o podatku VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r., niezależnie od ilości przekazanych towarów/produktów danemu podmiotowi...

Zdaniem Wnioskodawcy, dokonywane przez Spółkę nieodpłatne wydania towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł, nie stanowią dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu na podstawie Ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r., niezależnie od ilości przekazywanych towarów/produktów danemu podmiotowi.

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu tym podatkiem, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatne przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny,

– jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów (art. 7 ust. 2 ustawy o VAT).

Cytowanego powyżej przepisu art. 7 ust. 2 ustawy o VAT, nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek (art. 7 ust. 3 ustawy o VAT).

Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT, przez prezenty o małej wartości, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł; jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
  2. których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Z przedstawionych powyżej przepisów wynika, iż nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT nieodpłatne przekazanie klientom, kontrahentom (a także innym podmiotom) towarów uważanych za prezenty o małej wartości, tj. towarów, których jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekracza 10 zł.

Nie jest również opodatkowane VAT nieodpłatne przekazanie prezentów, których wartość mieści się w przedziale od 10,01 zł do 100 zł, jednak pod warunkiem prowadzenia dodatkowej ewidencji osób obdarowanych.

Reasumując, jeżeli wartość jednostkowa wydawanego nieodpłatnie towaru nie przekracza l0 zł, jego wydanie nie będzie podlegać opodatkowaniu VAT niezależnie od tego:

  • komu zostały wydane towary,
  • w jakiej ilości oraz
  • czy podatnik prowadzi ewidencję podmiotów obdarowanych.

Uwzględniając powyższe, Spółka stoi na stanowisku, że w przypadku, gdy jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia towarów wydawanych przez nią nieodpłatnie w ramach akcji promocyjno-reklamowych nie przekracza 10 zł, Spółka nie jest zobowiązana do samonaliczenia podatku VAT z tytułu nieodpłatnego przekazania przedmiotowych towarów. Zasada ta ma zastosowanie także w sytuacji, gdy dla jednego podmiotu przekazywana jest większa ilość towarów, nawet jeżeli łączna wartość tych towarów wydanych temu podmiotowi przekracza w danym roku podatkowym kwotę 100 zł. Jedynym warunkiem braku opodatkowania VAT w analizowanym stanie faktycznym będzie wyłącznie fakt, iż przekazywane nieodpłatnie przez Spółkę towary są towarami o wartości jednostkowej równej bądź mniejszej niż 10 zł.

Wynika to zarówno z literalnej wykładni art. 7 ust. 3 i ust. 4 Ustawy o VAT, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r., i znajduje potwierdzenie w interpretacjach indywidualnych Ministra Finansów, m. in.:

  • w interpretacji wydanej za pośrednictwem Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 14 grudnia 2012 r., sygn. IPPP2/443-971/12-5/AO:
    „nieodpłatne wydanie Towarów przez Spółkę, w sytuacji gdy łączna cena nabycia wydanych jednorazowo danej Osobie towarów może przekraczać 100 zł, lecz jednostkowy koszt wytworzenia lub jednostkowa cena nabycia Towarów składających się na dane wydanie, określona w momencie przekazania towaru, nie przekracza 10 zł, przy braku ewidencji, o której mowa w art. 7 ust. 4 pkt 1 ustawy VAT, nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu ustawy VAT i tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT”;
  • w interpretacji wydanej za pośrednictwem Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 29 października 2012 r., sygn. ILPP2/443-809/12-4/MR:
    „nawet jeśli towary w postaci środka S. będą wydawane jednemu podmiotowi w większej ilości, to z uwagi na fakt, że jednostkowa cena nabycia tych towarów nie przekracza 10 zł, nieodpłatne ich wydanie nie będzie uznane za dostawę towarów, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.”
  • w interpretacjach wydanych za pośrednictwem Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 10 sierpnia 2012 r., sygn. ILPP2/443-792/11-2/EN oraz sygn. ILPP2/443-793/11-4/MR:
    „należy stwierdzić, iż bez względu za ilość przekazywanych przez Spółkę jednemu podmiotowi towarów, z uwagi na fakt, że jednostkowa wartość nabycia tych towarów nie przekracza 10 zł, nieodpłatne ich wydanie nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, stosownie do art. 7 ust. 3 w związku z art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy”.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Z uwagi na zakres pytania odpowiedzi udzielono w oparciu o stan prawny obowiązujący w okresie od 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r.

W myśl art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają m. in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Towarami natomiast, w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Jak wynika z art. 7 ust. 2 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

– jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tych towarów.

Stosownie do treści art. 7 ust. 3 ustawy, przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości i próbek.

Natomiast zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy, przez prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
  2. których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Z kolei, jak wynika z art. 7 ust. 7 ustawy, przez próbkę, o której mowa w ust. 3, rozumie się niewielką ilość towaru reprezentującą określony rodzaj lub kategorię towarów, która zachowuje skład oraz wszystkie właściwości fizyczne, fizykochemiczne i chemiczne lub biologiczne towaru, przy czym ilość lub wartość przekazywanych (wręczanych) przez podatnika próbek nie wskazuje na działanie mające charakter handlowy.

Jak wynika z powyższych uregulowań, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega generalnie każde nieodpłatne przekazanie towaru należącego do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu tego towaru, z wyjątkiem przekazania towarów stanowiących drukowane materiały reklamowe i informacyjne, bądź spełniających warunki do uznania ich za prezenty o małej wartości lub próbki. Jeżeli natomiast podatnik nie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego, to nieodpłatne przekazanie tych towarów pozostaje neutralne podatkowo (podatnik nie musi dokonać ich opodatkowania).

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług nie podlega zatem przekazanie klientom towarów, których jednostkowa cena nabycia towaru lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł. Nie jest również opodatkowane przekazanie prezentów, których wartość mieści się w przedziale od 10,01 zł do 100 zł, jednak pod warunkiem prowadzenia dodatkowej ewidencji osób obdarowanych. Jeżeli wartość przekazanego towaru przekracza 100 zł podatnik ma obowiązek opodatkować wartość nieodpłatnego świadczenia.

Ponadto, w świetle przytoczonych przepisów – art. 7 ust. 3 w zw. z art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy – nie ma znaczenia ilość przekazywanych przez Wnioskodawcę jednemu podmiotowi towarów a także status tego podmiotu, w sytuacji gdy jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia tych przedmiotów, nie przekroczyła 10 zł.

Z przedstawionego we wniosku stanu sprawy wynika, iż Spółka, w celu zintensyfikowania sprzedaży, rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Akcje te, są kierowane do bezpośrednich kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów, hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki. W ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółka organizuje działania marketingowe promujące jej produkty i oferowane przez nią marki. Końcowym efektem omawianych w niniejszym wniosku akcji promocyjno-reklamowych jest nieodpłatne przekazanie podmiotowi, do którego adresowane jest dane działanie marketingowe, określonych towarów. Przekazywane towary obejmują – towary nabywane przez Spółkę od podmiotów trzecich będące w ofercie handlowej Spółki (tj. artykuły spożywcze dystrybuowane przez Spółkę), których jednostkowa cena nabycia netto nie przekracza 10 zł, lub/oraz produkty własne Spółki (tj. artykuły spożywcze produkowane przez Spółkę), których jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.

Mając na względzie powołane przepisy prawa oraz przedstawiony stan faktyczny wskazać należy, iż nieodpłatne przekazanie towarów wytworzonych przez Spółkę oraz towarów nabywanych od innych podmiotów gospodarczych będących w ofercie Wnioskodawcy, których jednostkowa cena nabycia netto lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Powyższe wynika z faktu, iż stanowią one prezenty o małej wartości o których mowa w art. 7 ust. 4 ustawy, a ich przekazanie nie podlega opodatkowaniu, gdyż nie stanowi odpłatnej dostawy towarów określonej w art. 7 ust. 2 ustawy. Ponadto, na opodatkowanie podatkiem od towarów i usług opisanego we wniosku nieodpłatnego przekazania nie ma wpływu ilość przekazanych towarów jednemu podmiotowi, ani status tego podmiotu.

Reasumując, dokonywane przez Spółkę nieodpłatne wydania towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł, nie stanowiły dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu VAT na podstawie ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r., niezależnie od ilości przekazanych towarów/produktów danemu podmiotowi.

Tut. Organ informuje ponadto, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r.

Natomiast kwestie dotyczące:

  1. opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r.,
  2. prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, przekazywanych nieodpłatnie w ramach akcji reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r.,
  3. prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, przekazywanych nieodpłatnie w ramach akcji reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r.,

zostały rozstrzygnięte w interpretacjach indywidualnych nr ILPP1/443-115/13-5/MK, ILPP1/443-115/13-6/MK oraz ILPP1/443-115/13-7/MK z dnia 13 maja 2013 r.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj