Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu
ILPP1/443-115/13-5/MK
z 13 maja 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
ILPP1/443-115/13-5/MK
Data
2013.05.13



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów


Słowa kluczowe
podatek od towarów i usług
przekazanie nieodpłatne
towar


Istota interpretacji
Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, w celach promocyjnych Spółki.



Wniosek ORD-IN 2 MB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2013 r. (data wpływu 12 lutego 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 kwietnia 2013 r. (data wpływu 22 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r. – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r. Dnia 22 kwietnia 2013 r. wniosek uzupełniono o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Sp. z o. o. (dalej: „Spółka”) jest czynnym podatnikiem VAT, prowadzącym działalność gospodarczą, między innymi, w zakresie produkcji i dystrybucji artykułów spożywczych.

Spółka, w celu zintensyfikowania sprzedaży, rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Akcje te, są kierowane do bezpośrednich kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów, hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki. W ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółka organizuje działania marketingowe promujące jej produkty i oferowane przez nią marki. Końcowym efektem omawianych w niniejszym wniosku akcji promocyjno-reklamowych jest nieodpłatne przekazanie podmiotowi, do którego adresowane jest dane działanie marketingowe, określonych towarów, których jednostkowa cena nabycia netto lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.

Przekazywane towary obejmują:

  1. towary nabywane przez Spółkę od podmiotów trzecich będące w ofercie handlowej Spółki (tj. artykuły spożywcze dystrybuowane przez Spółkę), których jednostkowa cena nabycia netto nie przekracza 10 zł, lub/oraz
  2. produkty własne Spółki (tj. artykuły spożywcze produkowane przez Spółkę), których jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.

Obecne i planowane na przyszłość akcje promocyjno-reklamowe Spółki, skutkujące nieodpłatnym przekazaniem towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekraczają 10 zł, są ściśle związane z działalnością gospodarczą Spółki i mają na celu: intensyfikację sprzedaży produktów/towarów oferowanych przez Spółkę, wprowadzenie do dystrybucji nowych produktów/marek Spółki, nawiązanie nowych relacji biznesowych z dystrybutorami (sieciami sklepów, hurtowniami), dywersyfikację produktów/marek oferowanych przez Spółkę, zwiększenie rozpoznawalności Spółki, oferowanych przez nią marek i produktów wśród finalnych konsumentów, skuteczną promocję produktów i marek oferowanych przez Spółkę oraz zwiększenie obrotów i przychodów ze sprzedaży.

Dnia 22 kwietnia 2013 r. Zainteresowany uzupełnił wniosek o doprecyzowanie opisu sprawy wskazując, iż:

  1. Nieodpłatne przekazania przez Spółkę towarów o małej wartości związane były i będą wyłącznie z wykonywanymi przez Spółkę czynnościami w całości opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług (dalej jako: „podatek VAT”).
    Nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości realizowane były i będą w ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółki. Celem nieodpłatnego przekazywania przez Spółkę towarów o małej wartości jest: intensyfikacja sprzedaży produktów/towarów oferowanych przez Spółkę, wprowadzenie do dystrybucji nowych produktów/marek Spółki, nawiązanie nowych relacji biznesowych z dystrybutorami (sieciami sklepów, hurtowniami), dywersyfikacja produktów/marek oferowanych przez Spółkę, zwiększenie rozpoznawalności Spółki, oferowanych przez nią marek i produktów wśród finalnych konsumentów, skuteczna promocja produktów i marek oferowanych przez Spółkę oraz zwiększenie obrotów i przychodów ze sprzedaży. Nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości były, są i będą ściśle związane z działalnością gospodarczą Spółki, podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
  2. Nieodpłatne przekazania towarów o małej wartości nie służyły i nie będą służyć czynnościom zwolnionym od opodatkowania podatkiem VAT, ani czynnościom niepodlegającym ustawie o podatku VAT.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym, planowane przez Spółkę nieodpłatne wydania towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekroczy 10 zł, nie będą stanowiły dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu VAT na podstawie Ustawy o VAT, w brzmieniu, które zacznie obowiązywać od dnia 1 kwietnia 2013 r., niezależnie od ilości przekazanych towarów/produktów danemu podmiotowi...

Zdaniem Wnioskodawcy, planowane przez Spółkę w przyszłości nieodpłatne wydania towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł, nie będą stanowiły dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu na podstawie Ustawy o VAT w brzmieniu, które zacznie obowiązywać począwszy od dnia 1 kwietnia 2013 r., niezależnie od ilości towarów/produktów wydanych danemu podmiotowi.

Uzasadnienie

Poniższa analiza przepisów podatkowych dotyczy ustawy o podatku VAT w brzmieniu, które zacznie obowiązywać od dnia 1 kwietnia 2013 r.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu tym podatkiem, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatne przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny,

– jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych. (art. 7 ust. 2 ustawy o VAT).

Cytowanego powyżej przepisu art. 7 ust. 2 ustawy o nie stosuje się do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek, jeżeli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika (art. 7 ust. 3 ustawy o VAT).

Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT, przez prezenty o małej wartości, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł; jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalająca na ustalenie tożsamości tych osób;
  2. których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1 jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Jak wynika z brzmienia powyższych przepisów, od dnia 1 kwietnia 2013 r., nie będzie podlegać opodatkowaniu VAT nieodpłatne, dokonywane na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika, przekazanie klientom, kontrahentom (a także innym podmiotom) towarów uważanych za prezenty o malej wartości, tj. towarów, których jednostkowa cena nabycia (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekracza 10 zł.

Nie będzie również opodatkowane VAT nieodpłatne, dokonywane na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika, przekazanie prezentów, których wartość mieści się w przedziale od 10,01 zł do 100 zł, jednak pod warunkiem prowadzenia dodatkowej ewidencji osób obdarowanych.

Jedyną zmianą w powoływanych powyżej przepisach ustawy o podatku VAT, która wejdzie w życie z dniem 1 kwietnia 2013 r., będzie dodanie w art. 7 ust. 3 tej ustawy:

(Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek) sformułowania: „Jeżeli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika”.

W opinii Spółki, nieodpłatne przekazania towarów o wartości jednostkowej nieprzekraczającej 10 zł, są dokonywane przez Spółkę na cele ściśle związane z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą. Towary przekazywane są nieodpłatnie, w ramach organizowanych przez Spółkę akcji promocyjno-reklamowych, na rzecz kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów, hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki. Przedmiotowe akcje promocyjno-reklamowe Spółki, skutkujące nieodpłatnym przekazaniem towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekraczają 10 zł, są ściśle związane z działalnością gospodarczą Spółki, tj. produkcją a przede wszystkim sprzedażą artykułów spożywczych i mają na celu: intensyfikację tej sprzedaży, wprowadzenie do dystrybucji nowych produktów/marek Spółki, nawiązanie nowych relacji biznesowych z dystrybutorami (sieciami sklepów, hurtowniami), dywersyfikację produktów/marek oferowanych przez Spółkę, zwiększenie rozpoznawalności Spółki, oferowanych przez nią marek i produktów wśród finalnych konsumentów, skuteczną promocję produktów i marek oferowanych przez Spółkę a w efekcie zwiększenie obrotów i przychodów ze sprzedaży.

Reasumując, jeżeli wartość jednostkowa wydawanego nieodpłatnie towaru nie przekracza 10zł, jego wydanie nie będzie podlegać opodatkowaniu VAT niezależnie od tego:

  • komu zostały wydane towary,
  • w jakiej ilości oraz
  • czy podatnik prowadzi ewidencję podmiotów obdarowanych.

Uwzględniając powyższe, Spółka stoi na stanowisku, że począwszy od dnia 1 kwietnia 2013 r., w przypadku, gdy jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia towarów wydawanych przez nią nieodpłatnie, na cele związane z jej działalnością gospodarczą, w ramach akcji promocyjno-reklamowych, nie przekroczy 10 zł, Spółka nie będzie zobowiązana do samonaliczenia podatku VAT z tytułu nieodpłatnego przekazania przedmiotowych towarów. Zasada ta będzie miała zastosowanie także w sytuacji, gdy dla jednego podmiotu przekazywana będzie większa ilość towarów, nawet jeżeli łączna wartość tych towarów wydanych temu podmiotowi przekroczy w danym roku podatkowym kwotę 100 zł. Jedynym warunkiem braku opodatkowania VAT w analizowanym zdarzeniu przyszłym będzie wyłącznie fakt, iż przekazywane nieodpłatnie przez Spółkę, na cele związane z jej działalnością gospodarczą, towary będą towarami o wartości jednostkowej równej bądź mniejszej niż 10 zł. Wynika to z literalnej wykładni art. 7 ust. 3 i ust. 4 Ustawy o VAT, w brzmieniu, które będzie obowiązywać od dnia 1 kwietnia 2013 r.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają m. in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Pojęcie towaru ustawodawca zdefiniował w art. 2 pkt 6 ustawy. Zgodnie z zapisem zawartym w tym przepisie, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosownie do treści art. 7 ust. 2 ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r., przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

  1. przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,
  2. wszelkie inne darowizny

– jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

W tym miejscu tut. Organ wyjaśnia, iż zmiana treści art. 7 ust. 2 ustawy, która obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2013 r. na podstawie odpowiednio art. 1 pkt 4 lit. a), b), c) ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw z dnia 7 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 35), stanowi doprecyzowanie, a nie rozszerzenie dotychczasowych przepisów. Nowelizacja ustawy w zakresie art. 7 ust. 2 potwierdza opodatkowanie nieodpłatnego przekazania towarów, pod warunkiem, że podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku poniesionego w związku z ich nabyciem, importem lub wytworzeniem tych towarów lub ich części składowych. Wyszczególnienie ww. czynności usuwa dotychczasowe wątpliwości interpretacyjne, zachowując jednocześnie cel określony w Dyrektywie 2006/112/WE w tym zakresie.

Dokonana zmiana przepisu uwzględnia bowiem wytyczne interpretacyjne zawarte w orzeczeniach Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, jak również oddaje w pełni sens art. 16 Dyrektywy. Ustawodawca odstąpił od wskazywania celu przeznaczenia oraz podmiotu, na rzecz którego dokonywane jest nieodpłatne przekazanie. Obecne brzmienie art. 7 ust. 2 ustawy stanowi, iż opodatkowaniu podlegają wszelkie nieodpłatne przekazania, należących do podatników towarów niezależnie od tego, czy następują one na cele prowadzonej działalności gospodarczej, czy też nie.

Skutkiem powyższego zarówno regulacje unijne, jak i krajowe przewidują opodatkowanie czynności nieodpłatnego przekazania towarów dokonywanych przez podmioty gospodarcze, z wyłączeniem towarów wymienionych w art. 7 ust. 3 ustawy.

I tak, zgodnie art. 7 ust. 3 ustawy, przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek, jeżeli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika.

Zmiany wprowadzone od 1 kwietnia 2013 r. w art. 7 ust. 3 ustawy, polegają więc na doprecyzowaniu, że przepis art. 7 ust. 2 ustawy, nie będzie stosowany do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek, jeżeli przekazanie to nastąpi na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika.

Ponadto, w znowelizowanym art. 7 ust. 3 ustawy, nie będzie już mowy o przekazywaniu drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych.

W konsekwencji wprowadzone zmiany oznaczają, że nie będzie uznawane za odpłatną dostawę towarów tylko wykorzystanie na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem towarów stanowiących prezenty o niskiej wartości i próbki (pomimo, że podatnikowi przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego od tych towarów).

Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy, przez prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
  2. których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Powyższy przepis nie został zmieniony ustawą z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r. poz. 35), która wprowadziła zmiany do art. 7 ust. 2, ust. 3 oraz ust. 7 ustawy, obowiązujące od dnia 1 kwietnia 2013 r.

Niemniej z powołanych przepisów wynika także, iż – podobnie jak w poprzednim stanie prawnym – opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług nie podlega przekazanie klientom towarów, których jednostkowa cena nabycia towaru lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł. Nie jest również opodatkowane przekazanie prezentów, których wartość mieści się w przedziale od 10,01 zł do 100 zł, jednak pod warunkiem prowadzenia dodatkowej ewidencji osób obdarowanych. Jeżeli wartość przekazanego towaru przekracza 100 zł podatnik ma obowiązek opodatkować wartość nieodpłatnego świadczenia.

Ponadto, w świetle przytoczonych przepisów – art. 7 ust. 3 w zw. z art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy – nie ma znaczenia ilość przekazywanych przez Wnioskodawcę jednemu podmiotowi towarów a także status tego podmiotu, w sytuacji gdy jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia tych przedmiotów, nie przekroczyła 10 zł.

Jak wynika natomiast z ust. 7 powołanego przepisu w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r., przez próbkę, o której mowa w ust. 3, rozumie się identyfikowalne jako próbka egzemplarz towaru lub jego niewielką ilość, które pozwalają na ocenę cech i właściwości towaru w jego końcowej postaci, przy czym ich przekazanie (wręczenie) przez podatnika:

  1. ma na celu promocję tego towaru oraz
  2. nie służy zasadniczo zaspokojeniu potrzeb odbiorcy końcowego w zakresie danego towaru, chyba że zaspokojenie potrzeb tego odbiorcy jest nieodłącznym elementem promocji tego towaru i ma skłaniać tego odbiorcę do zakupu promowanego towaru.

Z przedstawionego we wniosku stanu sprawy wynika, iż Spółka, w celu zintensyfikowania sprzedaży, rozwoju prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększenia udziału w rynku produktów spożywczych oraz zapewnienia sobie wzrostu realizowanych obrotów organizuje różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Akcje te, są kierowane do bezpośrednich kontrahentów Spółki, tj. dystrybutorów jej produktów (sieci sklepów, dystrybutorów, hurtowni) oraz obecnych i potencjalnych finalnych konsumentów produktów Spółki. W ramach akcji promocyjno-reklamowych Spółka organizuje działania marketingowe promujące jej produkty i oferowane przez nią marki. Końcowym efektem omawianych w niniejszym wniosku akcji promocyjno-reklamowych jest nieodpłatne przekazanie podmiotowi, do którego adresowane jest dane działanie marketingowe, określonych towarów. Przekazywane towary obejmują – towary nabywane przez Spółkę od podmiotów trzecich będące w ofercie handlowej Spółki (tj. artykuły spożywcze dystrybuowane przez Spółkę), których jednostkowa cena nabycia netto nie przekracza 10 zł, lub/oraz produkty własne Spółki (tj. artykuły spożywcze produkowane przez Spółkę), których jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł.

Mając na względzie powołane przepisy prawa oraz opisane zdarzenie przyszłe wskazać należy, iż nieodpłatne przekazanie towarów wytworzonych przez Spółkę oraz towarów nabywanych od innych podmiotów gospodarczych będących w ofercie Wnioskodawcy, których jednostkowa cena nabycia netto lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł, nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT. Powyższe wynika z faktu, iż stanowią one prezenty o małej wartości o których mowa w art. 7 ust. 4 ustawy, a ich przekazanie następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnik bowiem ma skutkować zwiększeniem sprzedaży (obrotu), a także rozwojem firmy. Ponadto, na opodatkowanie podatkiem od towarów i usług opisanego we wniosku nieodpłatnego przekazania nie ma wpływu ilość przekazanych towarów jednemu podmiotowi, ani status tego podmiotu.

Reasumując, dokonywane przez Spółkę nieodpłatne wydania towarów, których jednostkowa cena nabycia lub jednostkowy koszt wytworzenia nie przekracza 10 zł, nie będą stanowiły dostawy towarów podlegającej opodatkowaniu VAT na podstawie ustawy, w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2013 r., niezależnie od ilości przekazanych towarów/produktów danemu podmiotowi.

Tut. Organ informuje ponadto, że w niniejszej interpretacji załatwiono wniosek w części dotyczącej stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r.

Natomiast kwestie dotyczące:

  1. opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania towarów o małej wartości w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r.,
  2. prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, przekazywanych nieodpłatnie w ramach akcji reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2011 r. do dnia 31 marca 2013 r.,
  3. prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony przy nabyciu/wytworzeniu towarów o wartości mniejszej niż 10 zł, przekazywanych nieodpłatnie w ramach akcji reklamowych, w stanie prawnym od dnia 1 kwietnia 2013 r.,

zostały rozstrzygnięte w interpretacjach indywidualnych nr ILPP1/443-115/13-4/MK, ILPP1/443-115/13-6/MK oraz ILPP1/443-115/13-7/MK z dnia 13 maja 2013 r.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj