Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP1/443-732/12-4/MG
z 7 grudnia 2012 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPP1/443-732/12-4/MG
Data
2012.12.07



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek od towarów i usług --> Wysokość opodatkowania --> Stawki --> Stawki podatku


Słowa kluczowe
budownictwo społeczne
stawka
usługi budowlane
usługi budowlano-montażowe


Istota interpretacji
Do świadczenia usług wykończeniowych na rzecz dewelopera w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym z wykorzystaniem materiałów budowlanych zakupionych i dostarczonych przez Wnioskodawcę, w ramach czynności, o których mowa w art. 4 ust. 12 ustawy, Zainteresowany będzie mógł stosować obniżoną, tj. 8% stawkę podatku VAT.



Wniosek ORD-IN 335 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 8 września 2012 r. (data wpływu 13 września 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 15 listopada 2012 r. (data wpływu 22 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług wykończeniowych – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 września 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usług wykończeniowych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Pismem z dnia 15 listopada 2012 r. (data wpływu 22 listopada 2012 r.) uzupełniono wniosek w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług wykończeniowych (PKWiU 43.39.Z). Usługi świadczy na rzecz dewelopera, z którym ma zawartą umowę. Usługi wykonywane są w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym. Zgodnie z obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2011 r. przepisami Wnioskodawca wystawia na nie faktury z 8% stawką podatku VAT. Do chwili obecnej prace wykończeniowe Wnioskodawca wykonywał z materiałów powierzonych przez zleceniodawcę. Wkrótce Wnioskodawca chce wykonywać dla zleceniodawcy usługi wykończeniowe wraz z materiałami zakupionymi i dostarczanymi przez Wnioskodawcę. Do przeprowadzenia prac wykończeniowych Wnioskodawca będzie kupował następujące materiały: płyty gipsowe, wkręty, kołki, umywalki, baterie, szafki, płytki, farby, fugi, kleje, panele, gips, profile, wanny, brodziki, kabiny prysznicowe, kolana i rurki hydrauliczne, oświetlenie, zestawy podtynkowe, kable, muszle klozetowe, bidety, podkłady pod panele, listwy obróbkowe, lustra itp. Umowa ze zleceniodawcą będzie podpisana na świadczenie usług wykończeniowych z użyciem materiałów własnych na kwotę ogółem. Prace wykończeniowe w budynkach mieszkalnych PKOB 11.22 objęta jest obniżoną stawką VAT 8%. W cenie umownej prac wykończeniowych będzie również wartość zużytych materiałów.

Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zakupione materiały będą służyły do prac wykończeniowych i remontowych opodatkowanych. Faktury na zakup materiałów do prac wykończeniowych będą wystawiane na podatnika, czyli na Wnioskodawcę.

Wnioskodawca w ramach usług wykończeniowych będzie świadczył następujące usługi: układanie glazury i terakoty, instalowanie aparatury wodno – kanalizacyjnej, kładzenie tynku i gładzi, malowanie, instalowanie kabli elektrycznych, instalowanie armatury do łazienek i kuchni, układanie paneli ściennych i podłogowych, montowanie drzwi i okien, itp.

Świadczone usługi będą wykonywane w ramach budowy. Usługi świadczone są w lokalach mieszkalnych, których powierzchnia użytkowania nie przekracza 150 m2 oraz w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2. Usługi są świadczone w bryle budynku.

Wnioskodawca jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą – usługi wykończeniowe (PKD 43.39.Z) PKWiU:

  • 43.22 – roboty związane z wykonywaniem instalacji wodno – kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych: 43.22.11, 43.22.11.0, 43.22.12, 43.22.12.0, 43.22.2, 43.22.20,
  • 43.3 – roboty związane z wykonywaniem wykończeniowych robót budowlanych, 43.31, 43.31.1, 43.31.10, 43.31.10.0,
  • 43.32 – roboty instalacyjne stolarki budowlanej 43.32.1, 43.32.10, 43.32.10.0,
  • 43.33 – roboty związane z wykładaniem posadzek, tapetowaniem i oblicowaniem ścian, 43.33.1, 43.33.10, 43.33.10.0, 43.33.2, 43.33.21, 43.33.21.0, 43.33.29, 43.33.29.0,
  • 43.34 – roboty malarskie i szklarskie, 43.34.1, 43.34.10, 43.34.10.0, 43.34.2, 43.34.20, 43.34.20.0,
  • 43.39 – roboty związane z wykonywaniem pozostałych wykończeniowych robót budowlanych, 43;39;1, 43;39;11, 43.39.11.0, 43.39.19, 43.39.19.0,
  • 43.99 – roboty związane z wykonywaniem pozostałych specjalistycznych robót budowalnych, gdzie indziej niesklasyfikowanych: 43.99.1.

Wnioskodawca świadczy usługi wykończeniowe w bryłach budynku zużywając zakupione materiały (PKWiU):

  • 23.19.12.0 – kształtki chodnikowe, cegły, dachówki do wykładania podłóg i ścian,
  • 23.42 – wyroby sanitarne ceramiczne,
  • 16.23.11.00 – okna i drzwi, ościeżnice i progi z drewna,
  • 22.21.21.0 – sztuczne jelita z utwardzonych białek lub materiałów celulozowych,
  • 22.21.29.0 – pozostałe rury, przewody i węże oraz ich wyposażenie,
  • ex 23.5 – cement, wapno i gips,
  • ex 23.99.19.0 – wyroby z mineralnych surowców niemetalicznych,
  • ex 24.10 – żeliwo, stal i żeliwostopy,
  • ex 24.31 – rury i przewody,
  • 25.72.13.0 – zamknięcia i okucia z zamknięciami,
  • 25.75.14.0 – zawiasy, zamocowania, obsady,
  • 25.94.11.0 – elementy złączne, śruby i wkręty,
  • 25.99.11.0 –zlewy, umywalki, wanny i pozostałe elementy wyposażenia sanitarnego,
  • ex 27.32.11.0 – pozostałe przewody elektryczne do napięć,
  • ex 27.33.14.0 – elementy izolacyjne z tworzyw sztucznych wyłącznie elementy izolacyjne dla budownictwa,

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w przypadku świadczenia usług wykończeniowych na rzecz dewelopera w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym z wykorzystaniem materiałów budowlanych zakupionych i dostarczonych przez Wnioskodawcę, Zainteresowany może nadal stosować preferencyjną stawkę podatku VAT 8%...

Zdaniem Wnioskodawcy, Zainteresowany ma prawo do stosowania obniżonej stawki VAT 8% na świadczone usługi wykończeniowe w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym przy użyciu materiałów budowlanych dostarczonych przez Wnioskodawcę. Warunkiem zastosowania 8% stawki VAT, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o VAT, jest spełnienie dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji, budynków lub ich dostawy. Po drugie budynki lub ich części, których dotyczą wymienione czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Oba te warunki są spełnione zgodnie z art. 41 ust. 2 i ust. 12 w zw. z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2011r., Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

W świetle art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

W myśl art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2 - 12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%;

Jak wynika z art. 41 ust. 12 ustawy, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym – zgodnie z art. 41 ust. 12a ustawy – rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 – wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Przez obiekty budownictwa mieszkaniowego - w myśl art. 2 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług - rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w PKOB w dziale 11.

Do budynków tych zalicza się :

  • budynki mieszkalne jednorodzinne (PKOB 111),
  • budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe (PKOB 112);
  • budynki zbiorowego zamieszkania (PKOB 113).

Art. 41 ust. 12b ustawy stanowi, iż do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  • budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;
  • lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.

W przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej (art. 41 ust. 12c ustawy).

Zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 04 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 73 poz. 392 ze zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

  1. towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
  2. robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;
  3. robót konserwacyjnych dotyczących:
    1. obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,
    2. lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12
    • w zakresie, w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.


Stosownie do § 7 ust. 2 ww. rozporządzenia przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont.

Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont modernizacja, termomodernizacja oraz przebudowa, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, ze zm.), przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

Z kolei w oparciu o pkt 7a tego artykułu, przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.

Natomiast definicję remontu zawarto w pkt 8 art. 3 cyt. ustawy Prawo budowlane. Zgodnie z jego brzmieniem, przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Pojęcie „modernizacja” – według Słownika języka polskiego (Elżbieta Sobol, Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2005, str. 474, kol. 2) – oznacza unowocześnienie i usprawnienie czegoś.

Montaż – wg powyższego słownika – to „składanie maszyn, urządzeń z gotowych części; zakładanie instalacji, łączenie oddzielnych części w jedną artystyczną, kompozycyjną całość”.

W związku z przytoczoną definicją stwierdzić należy, że pojęcie „montaż” odnosi się do takiego sposobu działania, w efekcie którego z niezależnie od siebie istniejących części powstaje wytwór będący zupełnie nową całością.

Wskazać należy, że z uwagi na to, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku miała i ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności związanych z budownictwem mieszkaniowym, jednakże nie do wszystkich usług dotyczących samego instalowania, czy montażu różnych towarów.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zainteresowany prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług wykończeniowych (PKWiU 43.39.Z). Usługi świadczy na rzecz dewelopera, z którym ma zawartą umowę. Usługi wykonywane są w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym. Do chwili obecnej prace wykończeniowe Wnioskodawca wykonywał z materiałów powierzonych przez zleceniodawcę. Wkrótce Wnioskodawca chce wykonywać dla zleceniodawcy usługi wykończeniowe wraz z materiałami zakupionymi i dostarczanymi przeze Wnioskodawcę. Do przeprowadzenia prac wykończeniowych Wnioskodawca będzie kupował następujące materiały: płyty gipsowe, wkręty, kołki, umywalki, baterie, szafki, płytki, farby, fugi, kleje, panele, gips, profile, wanny, brodziki, kabiny prysznicowe, kolana i rurki hydrauliczne, oświetlenie, zestawy podtynkowe, kable, muszle klozetowe, bidety, podkłady pod panele, listwy obróbkowe, lustra itp. Umowa ze zleceniodawcą będzie podpisana na świadczenie usług wykończeniowych z użyciem materiałów własnych na kwotę ogółem. W cenie umownej prac wykończeniowych będzie również wartość zużytych materiałów. Faktury na zakup materiałów do prac wykończeniowych będą wystawiane na Wnioskodawcę.

Wnioskodawca w ramach usług wykończeniowych będzie świadczył następujące usługi: układanie glazury i terakoty, instalowanie aparatury wodno – kanalizacyjnej, kładzenie tynku i gładzi, malowanie, instalowanie kabli elektrycznych, instalowanie armatury do łazienek i kuchni, układanie paneli ściennych i podłogowych, montowanie drzwi i okien, itp. Świadczone usługi będą wykonywane w ramach budowy. Usługi świadczone są w lokalach mieszkalnych, których powierzchnia użytkowania nie przekracza 150 m2 oraz w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2. Usługi są świadczone w bryle budynku.

Podkreślić należy, iż przy ustaleniu właściwej stawki podatku VAT decydujące znaczenie ma ustalenie co jest przedmiotem sprzedaży, czy podatnik dokonuje dostawy towarów czy świadczy usługę oraz czy czynność wykonywana przez podatnika mieści się w zakresie czynności wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy (dostawa, budowa, remont, modernizacja, przebudowa obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym).

Strony w umowach cywilnoprawnych określają co jest przedmiotem sprzedaży. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest usługa remontowa, budowlana, budowlano-montażowa, wówczas nie można z niej wyłączyć poszczególnych elementów kosztów do odrębnej sprzedaży, ponieważ obrotem podatnika jest uzgodniona kwota za wykonanie określonej usługi, bez względu na jej poszczególne elementy (materiały, robocizna, transport, zużyta energia, narzędzia itp.). Wyliczenie co składa się na wykonaną usługę ma istotne znaczenie informacyjne przy ustalaniu ceny, jednak nie może uzasadniać odrębnego kwalifikowania poszczególnych elementów zawartych w tym wyliczeniu (dla celów podatkowych).

Podkreślić należy, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, zatem winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności dotyczących obiektów budownictwa mieszkaniowego.

Przy czym, warunkiem zastosowania 8% stawki, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług (tj. do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym), jest spełnienie dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji obiektów budowlanych lub ich dostawy. Po drugie, budynki lub ich części, których dotyczą ww. czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że transakcja nie może korzystać z preferencyjnej, 8% stawki podatku.

Odnosząc przedstawionego opis sprawy do stan prawnego należy stwierdzić, iż do usług polegających na układaniu glazury i terakoty, instalowaniu aparatury wodno – kanalizacyjnej, kładzeniu tynku i gładzi, malowaniu, instalowaniu kabli elektrycznych, instalowaniu armatury do łazienek i kuchni, układaniu paneli ściennych i podłogowych, montowaniu drzwi i okien, wykonywanych w ramach budowy oraz świadczonych w lokalach mieszkalnych, których powierzchnia użytkowania nie przekracza 150 m2 oraz w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa nie przekracza 300 m2, będzie możliwe zastosowanie preferencyjnej stawki podatku VAT, gdyż zostaną spełnione przesłanki określone w art. 41 ust. 12 ustawy.

Reasumując, w przypadku świadczenia usług wykończeniowych na rzecz dewelopera (układanie glazury i terakoty, instalowanie aparatury wodno – kanalizacyjnej, kładzenie tynku i gładzi, malowanie, instalowanie kabli elektrycznych, instalowanie armatury do łazienek i kuchni, układanie paneli ściennych i podłogowych, montowanie drzwi i okien) w budynkach objętych społecznym programem mieszkaniowym z wykorzystaniem materiałów budowlanych zakupionych i dostarczonych przez Wnioskodawcę, w ramach czynności, o których mowa w art. 4 ust. 12 ustawy, Zainteresowany będzie mógł stosować obniżoną, tj. 8% stawkę podatku VAT.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej stawki podatku dla usług wykończeniowych. Natomiast wniosek w części dotyczącej prawa do odliczenia podatku naliczonego został rozpatrzony interpretacją nr IPTPP1/443-732/12-5/MG.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj