Interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi
IPTPP2/443-192/13-5/IR
z 6 czerwca 2013 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
interpretacja indywidualna
Sygnatura
IPTPP2/443-192/13-5/IR
Data
2013.06.06



Autor
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi


Temat
Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Przepisy ogólne --> Czynności opodatkowane

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Świadczenie usług

Podatek od towarów i usług --> Podstawa opodatkowania --> Podstawa opodatkowania

Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Faktury --> Wystawianie faktury

Podatek od towarów i usług --> Zakres opodatkowania --> Dostawa towarów i świadczenie usług --> Dostawa towarów


Słowa kluczowe
bonus
dokumentacja
faktura korygująca
nota księgowa
premia pieniężna
rabaty


Istota interpretacji
W zakresie sposobu udokumentowania otrzymanej przez Spółkę premii pieniężnej.



Wniosek ORD-IN 237 kB

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 8 marca 2013 r. (data wpływu 11 marca 2013 r.) uzupełnionym pismem z dnia 14 maja 2013 r. (data wpływu 17 maja 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania otrzymanej przez Spółkę premii pieniężnej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 marca 2013 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie sposobu udokumentowania udzielonej przez Spółkę i otrzymanej przez Spółkę premii pieniężnej oraz prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur za usługi marketingowe.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 14 maja 2013 r. poprzez doprecyzowanie przedstawionego opisu stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny.

Spółka ….. zwana dalej „spółką" „Wnioskodawcą” zajmuje się sprzedażą hurtową towarów. W związku z prowadzoną działalnością dokonuje:

  1. Zakupu towarów od dostawcy (producenta lub dystrybutora),
  2. Sprzedaży między innymi dla podmiotów zajmujących się handlem detalicznym, w tym dla podmiotów posiadających sieć punktów sprzedaży detalicznej.

W celu precyzyjnego ustalenia warunków handlowych Spółka zawiera umowy (dalej zwane jako „Umowy handlowe") z:

  1. Dostawcami (Producentami),
  2. Odbiorcami.

Dostawcy (producenci) celem uatrakcyjnienia współpracy z nimi przyznają Wnioskodawcy między innymi warunkowe bonusy uregulowane umowami handlowymi za osiągnięcie minimalnej wielkości obrotu (zakupu przez Spółkę). Bonus zgodnie z postanowieniami umownymi ma charakter warunkowy. Uzależniony jest on poza pułapem obrotu również terminowością płatności dla dostawcy (producenta) za dostarczane towary.

Celem aktywizacji sprzedaży dokonywanej przez Wnioskodawcę umowy handlowe zawierają m.in. postanowienia dotyczące przyznawania partnerom handlowym premii pieniężnych (bonusów) potransakcyjnych uzależnionych od zakresu współpracy mierzonego osiągnięciem odpowiedniego poziomu obrotu w danym przedziale czasu np. w kwartale. Premie pieniężne (bonusy) uregulowane tymi umowami nie są warunkowane terminowością regulowania zobowiązań.

Rozliczenie transakcji realizowanych na podstawie Umów handlowych, w zakresie przyznanych premii pieniężnych (bonusów), następuje poprzez wystawianie not księgowych wystawianych przez nabywcę.

Występują również sytuacje gdy Spółka otrzymuje od swoich odbiorców fakturę sprzedaży na usługę marketingową w odniesieniu do stanu faktycznego opisanego powyżej.

W piśmie z dnia 15 maja 2013 r., stanowiącym uzupełnienie przedmiotowego wniosku, Wnioskodawca wskazał, iż:

Ad. 1)

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgłoszenie VAT-R złożono w dniu 2 stycznia 2013 r. do Naczelnika Urzędu Skarbowego w ...

Ad. 2)

  1. W zamian za przyznawanie premii pieniężnej (bonusu) nie ma miejsca świadczenie przez kontrahentów usług na rzecz Wnioskodawcy w szczególności usług o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym. Nie ma również miejsca zobowiązanie się kontrahentów do posiadania pełnego asortymentu towarów Wnioskodawcy.
  2. Umowa ustalająca zasady przyznawania premii określa działania jakie winny być wykonane przez kontrahenta Wnioskodawcy, które to działania mają na celu intensyfikację sprzedaży produktów Wnioskodawcy. Umowa nie przewiduje szczególnych sposobów potwierdzania podjętych przez kontrahenta działań. Jeżeli kontrahent takie odrębne czynności realizował to były one uwzględniane w odrębnym niż premia (bonus) wynagrodzeniu i kwalifikowane jako odpłatne świadczenie usługi, która świadczona jest przez kontrahenta a w konsekwencji rozliczana i dokumentowana w sposób właściwy dla zakupu przez Wnioskodawcę usługi. Również w sytuacji, w której wykonanie przedmiotowych czynności warunkowało wypłatę premii (bonusu) czynności te kwalifikowane były jako usługa, a w konsekwencji rozliczane i dokumentowane w sposób właściwy dla zakupu przez Wnioskodawcę usługi. Z przedmiotowym stanem faktycznym związane jest pytanie Nr 3 wniosku ORD-IN.
  3. Przyznanie premii będącej przedmiotem opisanego stanu faktycznego nie jest uzależnione od spełnienia innych warunków takich jak odpowiednie eksponowanie przez kontrahentów towarów, reklama towarów Wnioskodawcy itp.
  4. Brak jest jakichkolwiek uregulowań uzależniających przyznanie premii (bonusów) od niedokonywania przez kontrahentów nabyć podobnych towarów od innych dostawców.
  5. Bonus wypłacany był zawsze. Nie zaistniała sytuacja, w której po stronie kontrahenta byłyby przewidziane działania warunkujące jego wypłatę, a nie byłyby one podjęte.

Ad. 3)

  1. Jeżeli w zamian za otrzymanie wynagrodzenia Wnioskodawca wykonuje usługę w tym również o charakterze promocyjno - marketingowym - reklamowym to wówczas czynność taka kwalifikowana jest jako odpłatne świadczenie usług, rozliczana i dokumentowana w sposób właściwy dla odpłatnego świadczenia usług.
  2. Umowa ustalająca zasady przyznawania premii określa działania jakie winny być wykonane przez Wnioskodawcę, które to działania mają na celu intensyfikację sprzedaży produktów kontrahenta. Umowa nie przewiduje szczególnych sposobów potwierdzania podjętych przez Wnioskodawcę działań. Jeżeli Wnioskodawca takie odrębne czynności realizował to były one uwzględniane w odrębnym niż premia (bonus) wynagrodzeniu i kwalifikowane przez Wnioskodawcę jako odpłatne świadczenie usługi.
  3. Jeżeli umowa zobowiązywała Wnioskodawcę do określonych czynności np. odpowiednie eksponowanie towarów, bądź reklama towarów producenta to wówczas czynność taka kwalifikowana jest jako odpłatne świadczenie usług, rozliczana i dokumentowana w sposób właściwy dla odpłatnego świadczenia usług.
  4. Brak jest jakichkolwiek uregulowań uzależniających udzielenie premii (bonusów) od niedokonywania przez Wnioskodawcę nabyć podobnych towarów od innych dostawców.
  5. Bonus wypłacany był zawsze. Nie zaistniała sytuacja, w której po stronie Wnioskodawcy byłyby przewidziane działania warunkujące jego wypłatę, a nie byłyby one podjęte.

Ad. 4)

Nabywana przez Wnioskodawcę usługa marketingowa jest wykorzystywana wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy prawidłowe jest, w przypadku otrzymania przez Spółkę premii pieniężnej (bonusu) od jej dostawców, udokumentowanie ich udzielenia wystawionymi notami księgowymi, a tym samym nie wystawianie przez dostawców odpowiednich faktur korygujących (pytanie oznaczone we wniosku jako nr 2)...

Zdaniem Wnioskodawcy, mając na uwadze obowiązujące w tym zakresie przepisy należy uznać, iż przyznanie Zainteresowanemu premii pieniężnej uzależnione jest od osiągnięcia przez niego w określonym przedziale czasowym odpowiedniego pułapu sprzedaży mierzonego generalnie wielkością osiągniętych obrotów. Nie jest ona związana z jakimkolwiek świadczeniem usług przez Wnioskodawcę na rzecz kontrahenta. Wypłata premii pieniężnych nie jest uzależniona od dodatkowych czynności, w szczególności konieczności odpowiedniego eksponowania towarów, posiadania pełnego asortymentu towarów na stanie magazynowym, reklamowania towarów, czy też podejmowania innych działań intensyfikujących sprzedaż.

Zdaniem Spółki, bonus (premia) ten nie stanowi ani usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, ani rabatu w rozumieniu art. 29 ust. 4 ustawy o VAT, zatem nie ma przeciwwskazań dla udokumentowania go poprzez wystawienie noty obciążeniowej, gdyż premie (bonusy) opisane w opisie stanu faktycznego pozostają poza zakresem ustawy o podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Na mocy art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:

  1. przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
  2. zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
  3. świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.

Także art. 24 ust. 1 Dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.) wskazuje, że „świadczenie usług” oznacza każdą transakcję, która nie stanowi dostawy towarów.

Z treści cytowanego wyżej przepisu art. 8 ust. 1 ustawy wynika, iż ustawodawca przyjął generalną zasadę, że usługami są wszelkie odpłatne świadczenia niebędące dostawą towarów. Stąd też stwierdzić należy, iż definicja „świadczenia usług” ma charakter dopełniający definicję „dostawy towarów”. Jest ona wyrazem realizacji zasady powszechności opodatkowania podatkiem od towarów i usług transakcji wykonywanych przez podatników w ramach prowadzonej przez nich działalności gospodarczej.

Z kolei zgodnie z art. 106 ust. 1 ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca będący zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług zajmuje się sprzedażą hurtową towarów. W związku z prowadzoną działalnością dokonuje zakupu towarów od dostawcy (producenta lub dystrybutora) oraz sprzedaży między innymi dla podmiotów zajmujących się handlem detalicznym, w tym dla podmiotów posiadających sieć punktów sprzedaży detalicznej. W celu precyzyjnego ustalenia warunków handlowych Spółka zawiera umowy (zwane jako „Umowy handlowe”) z dostawcami (Producentami) oraz odbiorcami. Dostawcy (producenci) celem uatrakcyjnienia współpracy z nimi przyznają Wnioskodawcy między innymi warunkowe bonusy uregulowane umowami handlowymi za osiągnięcie minimalnej wielkości obrotu (zakupu przez Spółkę). Bonus zgodnie z postanowieniami umownymi ma charakter warunkowy. Uzależniony jest on poza pułapem obrotu również terminowością płatności dla dostawcy (producenta) za dostarczane towary.

Nadto Wnioskodawca wskazał, iż jeżeli w zamian za otrzymanie wynagrodzenia Wnioskodawca wykonuje usługę w tym również o charakterze promocyjno - marketingowym - reklamowym to wówczas czynność taka kwalifikowana jest jako odpłatne świadczenie usług, rozliczana i dokumentowana w sposób właściwy dla odpłatnego świadczenia usług. Umowa ustalająca zasady przyznawania premii określa działania jakie winny być wykonane przez Wnioskodawcę, które to działania mają na celu intensyfikację sprzedaży produktów kontrahenta. Umowa nie przewiduje szczególnych sposobów potwierdzania podjętych przez Wnioskodawcę działań. Jeżeli Wnioskodawca takie odrębne czynności realizował to były one uwzględniane w odrębnym niż premia (bonus) wynagrodzeniu i kwalifikowane przez Wnioskodawcę jako odpłatne świadczenie usługi. Jeżeli umowa zobowiązywała Wnioskodawcę do określonych czynności np. odpowiednie eksponowanie towarów, bądź reklama towarów producenta to wówczas czynność taka kwalifikowana jest jako odpłatne świadczenie usług, rozliczana i dokumentowana w sposób właściwy dla odpłatnego świadczenia usług. Brak jest jakichkolwiek uregulowań uzależniających udzielenie premii (bonusów) od niedokonywania przez Wnioskodawcę nabyć podobnych towarów od innych dostawców. Bonus wypłacany był zawsze. Nie zaistniała sytuacja, w której po stronie Wnioskodawcy byłyby przewidziane działania warunkujące jego wypłatę, a nie byłyby one podjęte.

Aby odnieść się do wątpliwości Wnioskodawcy w pierwszej kolejności należy przeanalizować czy otrzymanie przez Spółkę premii pieniężnej (bonusu) podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Uwzględniając powołane wyżej przepisy art. 5 i art. 8 ustawy, wskazać należy, iż każde odpłatne świadczenie polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu, czy określonym zachowaniu mieści się w definicji usługi. Pojęcie usługi według ustawy o podatku od towarów i usług jest bowiem szersze od definicji usługi w rozumieniu klasyfikacji statystycznych.

Aby uznać dane świadczenie za odpłatne świadczenie usług, musi istnieć stosunek prawny pomiędzy świadczącym usługę a jej odbiorcą, a w zamian za wykonanie usługi powinno zostać wypłacone wynagrodzenie. Musi istnieć bezpośredni związek pomiędzy świadczoną usługą i przekazanym za nią wynagrodzeniem. Oznacza to, że z danego stosunku prawnego, na podstawie którego wykonywana jest usługa, musi wynikać wyraźna, bezpośrednia korzyść dla świadczącego usługę.

Podatnicy podejmują różnorodne działania w zakresie intensyfikacji sprzedaży towarów, w efekcie których wypłacane są tzw. „bonusy”, „premie pieniężne” nabywcom. Skutki podatkowe dotyczące wypłacania tych bonusów, premii pieniężnych nabywcom uzależnione są od wielu czynników, m.in. od ustalenia, za co faktycznie zostały wypłacone, tzn. czy podatnik otrzymuje je w związku z zachowaniem stanowiącym usługę, w rozumieniu wskazanych wyżej przepisów.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że przyznanie Wnioskodawcy premii (bonusu) uzależnione jest od osiągnięcia minimalnej wielkości obrotu (zakupu przez Spółkę) oraz terminowości płatności dla dostawcy (producenta) za dostarczone towary.

Na podstawie powołanych wyżej przepisów oraz przedstawionego we wniosku zaistniałego stanu faktycznego odnośnie otrzymywanej przez Spółkę premii pieniężnej stwierdzić należy, iż dokonywanie zakupów towarów przez Wnioskodawcę w odpowiedniej wielkości oraz terminowe regulowanie płatności, nie może stanowić usługi w rozumieniu cyt. art. 8 ust. 1 ustawy. Pomiędzy Wnioskodawcą a jego kontrahentem prowadzona jest wymiana handlowa. Nie ma zatem podstaw, aby uznać, że - w tak przedstawionych okolicznościach – premia pieniężna otrzymana za uzyskanie pewnego pułapu obrotów oraz terminowe regulowanie płatności, stanowiła wynagrodzenie za realizowane usługi. Samo uzyskanie określonej wartości zakupów towarów handlowych nie jest usługą w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy i otrzymana w takim przypadku premia pieniężna jest czynnością niepodlegającą u Wnioskodawcy opodatkowaniu podatkiem VAT. Należy więc stwierdzić, iż otrzymanie przez Wnioskodawcę premii nie rodzi u Niego obowiązku podatkowego na gruncie podatku od towarów i usług.

Biorąc powyższe pod uwagę wskazać należy, że w tak przedstawionych okolicznościach przyjęcie bonusu nie powinno być przez Wnioskodawcę dokumentowane fakturą VAT. Natomiast odnośnie kwestii wystawiania not księgowych należy stwierdzić, iż brak jest przeciwwskazań na gruncie przepisów dotyczących podatku VAT dla takiego sposobu dokumentowania, niemniej jednak należy zauważyć, iż nota księgowa nie jest dokumentem przewidzianym przez przepisy o podatku od towarów i usług i jako taka nie jest objęta regulacją tych przepisów. Wystawianie not księgowych, jako uniwersalnych dowodów księgowych, ma miejsce w przypadku dokumentowania zdarzeń, dla których nie przewidziano innego sposobu dokumentacji.

W związku z powyższym oceniając stanowisko Wnioskodawcy w zakresie sposobu udokumentowania otrzymanej przez Spółkę premii pieniężnej należało uznać za prawidłowe, bowiem nie można uznać za niewłaściwe wystawienia noty księgowej przez podmiot otrzymujący bonus pieniężny.

Końcowo informuje się, iż w niniejszej interpretacji tut. Organ nie oceniał kwestii ewentualnego uznania wypłacanej przez dostawcę premii pieniężnej (bonusu) za rabat, ich ewentualnego wpływu na wysokość obrotu oraz sposobu dokumentowania wypłaconych bonusów, bowiem w tym zakresie Wnioskodawca nie jest zainteresowanym, o którym mowa w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.

Zaznacza się, że niniejsza interpretacja została wydana wyłącznie w odniesieniu do praw i obowiązków Wnioskodawcy jako otrzymującego przedmiotowe bonusy.

Interpretacja ta nie dotyczy zatem skutków podatkowych wypłacenia opisanych bonusów pieniężnych przez kontrahenta Wnioskodawcy i nie wywołuje skutków prawnych, o których mowa w art. 14k-14n ustawy Ordynacja podatkowa, dla kontrahenta Wnioskodawcy wypłacającego te bonusy.

Jednocześnie wskazać należy, iż zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Podkreślenia wymaga, iż interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu stanu faktycznego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej zaistniałego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania otrzymanej przez Spółkę premii pieniężnej. Natomiast wniosek w części dotyczącej zaistniałego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania udzielonej przez Spółkę premii pieniężnej oraz prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur za usługi marketingowe został załatwiony rozstrzygnięciem Nr IPTPP2/443-192/13-4/IR.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj