Interpretacja Urzędu Skarbowego w Puławach
US.IV-406/30/2005/VAT
z 28 lipca 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
US.IV-406/30/2005/VAT
Data
2005.07.28
Autor
Urząd Skarbowy w Puławach
Temat
Podatek od towarów i usług --> Dokumentacja --> Kasy rejestrujące --> Kasy rejestrujące
Słowa kluczowe
adres
paragony
Pytanie podatnika
Spółka cywilna jest podatnikiem podatku VAT i ewidencjonuje obrót i kwoty podatku należnego przy zastosowaniu 3 kas rejestrujących. Podatnik prosi o akceptację starego kodu pocztowego drukującego się w nagłówku paragonów fiskalnych, ponieważ jest niemożliwe dokonanie zmiany w/w kodu ze starego 24-140 na nowy 24-150, który w międzyczasie uległ zmianie.
P O S T A N O W I E N I E Na podstawie art. 216 , art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej – ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku (tekst jednolity Dz. U.Nr 8 poz. 60 z 2005 roku) Naczelnik Urzędu Skarbowego w Puławach udzielając interpretacji co do zakresu sposobu zastosowania prawa podatkowego, w zakresie przepisu § 4 ust. 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 04 lipca 2002 roku w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników (Dz. U. Nr 108, poz. 948 z 2002 roku z późn. zm.) w indywidualnej sprawie Naczelnik Urzędu Skarbowego w Puławach postanawia uznać za prawidłowe stanowisko s.c. przedstawione we wniosku z dnia 23.05.2005 roku, uzupełnione wnioskiem z dnia 23.06.2005 roku. U Z A S A D N I E N I E Stan faktyczny i stanowisko podatnika w sprawie. Spółka cywilna jest podatnikiem podatku VAT i ewidencjonuje obrót i kwoty podatku należnego przy zastosowaniu 3 kas rejestrujących. Podatnik prosi o akceptację starego kodu pocztowego drukującego się w nagłówku paragonów fiskalnych, ponieważ jest niemożliwe dokonanie zmiany w/w kodu ze starego 24-140 na nowy 24-150, który w międzyczasie uległ zmianie.Drukarka fiskalna, której to dotyczy była zakupiona jako rezerwowa i ma praktycznie niezapisaną pamięć fiskalną, wymiana jej byłaby dla podatnika bardzo kosztowna. Pozostałe dane w nagłówku są poprawne. Do wniosku podatnik załączył opinię serwisu o niemożliwości dokonania takiej zmiany. Ponadto podatnik stoi na stanowisku, że paragon fiskalny drukowany przez kasę rejestrującą powinien zawierać między innymi adres punktu sprzedaży, w związku z powyższym nie widzi podstaw do uznania za niedopuszczalne wydruków zawierających kod historyczny. Stanowisko Naczelnika Urzędu Skarbowego. Mając na uwadze § 1 ust. 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia04 lipca 2002 roku w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników przez pojęcie paragon fiskalny rozumie się wydrukowany dla nabywcy przez kasę rejestrującą w momencie sprzedaży dokument fiskalny z dokonanej sprzedaży. Zgodnie z § 4 ust. 6 powyższego rozporządzenia paragon fiskalny drukowany przez kasę musi zawierać następujące informacje: a) nazwisko i imię lub nazwę podatnika, adres punktu sprzedaży, a dla sprzedaży prowadzonej w miejscach niestałych – adres siedziby podatnika b) numer identyfikacji podatkowej (NIP) c) numer kolejny wydruku d) datę i czas (godzinę i minutę sprzedaży) e) nazwę towaru i usługi f) cenę jednostkową towaru lub usługi g) ilość i wartość sprzedaży h) wartość sprzedaży i kwoty podatku według poszczególnych stawek i) wartość sprzedaży zwolnionej z podatku j) łączną kwotę podatku k) łączną kwotę należności l) kolejny numer paragonu fiskalnego m) kolejny numer kasy i oznaczenie kasjera – przy więcej niż jednym stanowisku kasowym n) logo fiskalne, zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia, oraz numer unikatowy pamięci fiskalnej kasy Dokumenty generowane przez kasę rejestrującą (czyli wydruki dobowe, okresowe itp.) stanowią księgę podatkową w rozumieniu art. 3 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacji podatkowej (Dz. U. Nr 139 poz. 926 z późn. zm.). Stosownie do art. 193 § 4 i 5 organ podatkowy nie uznaje za dowód w rozumieniu § 1 art. 193 ksiąg podatkowych, które są prowadzone nierzetelnie lub w sposób wadliwy, chyba,że wady te nie mają istotnego znaczenia dla sprawy. Z kolei za niewadliwe uważa się księgi podatkowe prowadzone zgodnie z zasadami wynikającymi z odrębnych przepisów – art. 193 § 3 ustawy Ordynacja podatkowa. Tak więc naruszenie § 5 rozporządzenia w sprawie kryteriów i warunków jakim muszą odpowiadać kasy skutkuje wadliwością rejestru wydrukowywanego przez kasę rejestrującą. Podatnik we wniosku z dnia 23.05.2005 roku informuje, że nie może dokonać zmiany w nagłówku paragonów fiskalnych kodu pocztowego ze starego 24-140 na nowy 24-150, ponieważ wiązałoby się to z wymiana pamięci fiskalnej kasy rejestrującej, natomiast pozostałe dane dotyczące nazwy i adresu spółki cywilnej są poprawne. Należy zauważyć że powyższy kod pocztowy jeszcze obowiązujący w mieście Nałęczów, nie stanowi podstawy do nieuznania za dowód w rozumieniu art. 193 § 1 Ordynacji podatkowej rejestru wydrukowywanego przez kasę rejestrującą w sposób przedstawiony we wniosku z dnia 23.05.2005 roku i uzupełnionego w dniu 23.06.2005 roku, gdyż jest to wada, która nie ma istotnego znaczenia dla sprawy i nie wpływa na ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego za pomocą kasy rejestrującej. W związku z powyższym stanowisko Naczelnika Urzędu Skarbowego w Puławach jest zgodne ze stanowiskiem podatnika. Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnisokodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie tego zdarzenia.Jest wiążąca tylko dla właściwych organów podatkowych i organów kontroli skarbowej do czasu jej zmiany lub uchylenia , nie jest natomiast wiążąca dla podatnika. Na niniejsze postanowienie służy Stronie służy prawo wniesienia zażalenia w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia do Dyrektora Izby Skarbowej w Lublinie , za pośrednictwem Naczelnika tutejszego Urzędu Skarbowego (na podstawie art. 14a § 4 w związku z art. 236 § 2 pkt. 1 ustawy Ordynacja podatkowa). |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.