Interpretacja Izby Skarbowej w Warszawie Ośrodek Zamiejscowy w Radomiu
1463/WV/4407/1/18/98/05/MP
z 9 sierpnia 2005 r.
Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Rodzaj dokumentu
decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
1463/WV/4407/1/18/98/05/MP
Data
2005.08.09
Autor
Izba Skarbowa w Warszawie Ośrodek Zamiejscowy w Radomiu
Temat
Podatek od towarów i usług
Słowa kluczowe
kasa
kasa rejestrująca
Pytanie podatnika
czy zbiorcze wprowadzenie utargów - opłat pobieranych od osób fizycznych na kasę fiskalną nie narusza zasad ewidencjonowania przy zastosowaniu kas fiskalnych?
Decyzja Na podstawie art. 233 § 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005r. Dz. U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) ), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, po rozpatrzeniu zażalenia z dnia 25.05.2005r. Zakładu ....... na postanowienie Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu z dnia 18.05.2005r. Znak: 1425/021/443/22/05/IW dotyczącym interpretacji przepisów prawa podatkowego utrzymuje w mocy postanowienie organu pierwszej instancji. UZASADNIENIE. Pismem z dnia 21 marca 2005r. Zakład ....wystąpił w trybie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym. Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Zakład pobiera opłaty od osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej. Opłaty te zgodnie z art. 111 ustawy o podatku od towarów i usług podlegają rejestracji na kasie fiskalnej. Miejsca poboru tych opłat to stałe targowiska oraz miejsca zorganizowane pod potrzebę lokalnych imprez i uroczystości organizowanych przez miasto. Zakład obsługuje także parkingi samochodowe zorganizowane podczas pokazów lotniczych oraz miejsca przeznaczone pod handel na dzień 1 listopada. Zakład wskazuje, iż nie ma problemów z pobieraniem opłaty rezerwacyjnej, którą każdy handlujący płaci w siedzibie zakładu, gdzie zainstalowana jest kasa fiskalna, natomiast problem jest w pobieraniu opłat dziennych. Wysokość dziennych opłat wynosi od 1 zł do 3 zł i mało realny jest wymóg , aby klienci opłacali te kwoty w siedzibie. Czynności poboru opłat wykonywane są przez 5 pracowników , którzy oprócz opłat na rzecz zakładu pobierają opłatę targową na podstawie uchwały Rady Miejskiej i jest przychodem Gminy. Organizacja parkingów podczas pokazów lotniczych wymaga zaangażowania 30 inkasentów , co oznacza potrzebę zakupu 30 kas, które używane by były raz na dwa lata, podczas pokazów lotniczych. Postanowieniem z dnia 18.05.2005r. Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu uznał stanowisko Podatnika za nieprawidłowe, powołując się na art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług oraz § 5 ust. 1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 04.07.2002r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych , którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników. Po rozpatrzeniu przedmiotowej sprawy Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdza co następuje: Obowiązki podatników podatku od towarów i usług w sytuacji, gdy dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w formie indywidualnych gospodarstw rolnych określone zostały w przepisie art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 ze zm). Sposób ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących unormowany został w § 5 ust. 1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 04 lipca 2002r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników. (Dz.U. Nr 108, poz. 948 ze zm.). Odnosząc się do zarzutów zawartych w złożonym zażaleniu na postanowienie o interpretacji przepisów prawa podatkowego, Dyrektor Izby Skarbowej stwierdza, iż bez znaczenia dla oceny poprawności stanowiska Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Radomiu zawartego w przedmiotowym postanowieniu , pozostają okoliczności podnoszone zarówno we wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji , co do zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego jak i w przedmiotowym zażaleniu dotyczące trudności związanych z ewidencjonowaniem obrotu z tytułu dokonywanej sprzedaży. Analiza przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 lipca 2002r. w sprawie warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez podatników wskazuje jednoznacznie, iż podatnicy obowiązani są do dokonywania rejestracji każdej sprzedaży przy zastosowaniu kasy i nie zawiera w tym względzie żadnych wyłączeń. |
doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.