Interpretacje do przepisu
art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
3345/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
2016.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.778.2016.5.PC
∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że prawidłowym jest ustalenie wyniku z działalności zwolnionej oraz opodatkowanej wykorzystując alokacje przychodu z działalności zwolnionej oraz opodatkowanej w oparciu o koszty właściwe dla każdego z zakładów (Zakład w SSE oraz Zakład poza SSE), w faktycznie poniesionej wysokości (a więc koszt standardowy z uwzględnieniem odchyleń w danym okresie)?
2016.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.778.2016.4.PC
∟Spółka wnosi o potwierdzenie prawidłowości sposobu podziału dochodu Spółki na dochód podlegający zwolnieniu, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o pdop, oraz na dochód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, a w szczególności użycia wskazanej metodologii kalkulacji klucza przychodowego, o którym mowa w art. 15 ust. 2 ustawy o pdop, do podziału rzeczywiście poniesionych kosztów operacyjnych związanych z funkcjami pomocniczymi na koszty dotyczące działalności w SSE i po SSE?
2016.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.778.2016.3.PC
∟Spółka wnosi o potwierdzenie, że prawidłowym jest ustalenie wyniku z działalności zwolnionej oraz opodatkowanej wykorzystując alokacje przychodu z działalności zwolnionej oraz opodatkowanej w oparciu o koszty właściwe dla każdego z zakładów (Zakład w SSE oraz Zakład poza SSE), w faktycznie poniesionej wysokości (a więc koszt standardowy z uwzględnieniem odchyleń w danym okresie)?
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.796.2016.1.APO
∟W jaki sposób należy dokonać dyskonta pomocy publicznej w postaci niezapłaconego podatku po zakończeniu roku, w którym doszło do wygaśnięcia części Zezwoleń.
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.795.2016.1.APO
∟Czy koszty uzyskania przychodów z tytułu sprzedaży Produktów poniesione przez Wnioskodawcę po dniu wygaśnięcia Zezwolenia 2, a jednocześnie do dnia wygaśnięcia Zezwolenia 3 albo Zezwolenia 4, będą mogły być uwzględniane do ustalenia wysokości osiągniętego przez Wnioskodawcę dochodu, który będzie podlegać zwolnieniu z CIT do wysokości wielkości pomocy publicznej udzielonej Wnioskodawcy na podstawie Zezwolenia 3 albo Zezwolenia 4.
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.794.2016.1.APO
∟Czy koszty uzyskania przychodów z tytułu sprzedaży Produktów poniesione przez Wnioskodawcę po dniu wygaśnięcia Zezwolenia 1, a jednocześnie do dnia wygaśnięcia Zezwolenia 2, będą mogły być uwzględniane do ustalenia wysokości osiągniętego przez Wnioskodawcę dochodu, który będzie podlegać zwolnieniu z CIT do wysokości wielkości pomocy publicznej udzielonej Wnioskodawcy na podstawie Zezwolenia 2.
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.793.2016.1.APO
∟Czy przychody z tytułu sprzedaży Produktów osiągnięte przez Wnioskodawcę po dniu wygaśnięcia Zezwolenia 1, a do dnia wygaśnięcia Zezwolenia 2 i korekty przychodów opisane w opisie zdarzenia przyszłego wystawione w tym okresie, będą mogły być uwzględniane do ustalenia wysokości osiągniętego przez Wnioskodawcę dochodu, który będzie podlegać zwolnieniu z CIT do wysokości wielkości pomocy publicznej udzielonej Wnioskodawcy na podstawie Zezwolenia 2.
2016.11.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.760.2016.1.APO
∟Czy przychody z tytułu sprzedaży Produktów osiągnięte przez Wnioskodawcę do dnia wygaśnięcia Zezwolenia 1 i korekty przychodów, opisane w opisie zdarzenia przyszłego, wystawione do tego dnia, będą mogły być uwzględniane do ustalenia wysokości osiągniętego przez Wnioskodawcę dochodu, który będzie podlegać zwolnieniu z CIT do wysokości wielkości pomocy publicznej udzielonej Wnioskodawcy na podstawie Zezwolenia 1.
2016.10.28 - Minister Finansów - DD5.8221.19.2016.DZQ
∟Czy prowadzenie działalności na terenie SSE zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust 1 pkt 34 Ustawy o CIT w oparciu o trzy (lub w przyszłości więcej) zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE rodzi obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 powołanej wcześniej ustawy odrębnie dla każdego z tych zezwoleń?
2016.10.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.773.2016.1.AW
∟Czy w przedstawionym w opisie zdarzeniu przyszłym u Wnioskodawcy powstanie dochód do opodatkowania z tytułu otrzymania darowizny w postaci Ośrodka oraz z tytułu innych dochodów przeznaczanych na prowadzenie Ośrodka?
2016.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - 0461-ITPB3.4510.472.2016.1.MJ
∟1. Czy do podatkowych kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o CIT należy zaliczyć wartość Wierzytelności Nieściągalnych w kwocie brutto (tj. wraz z podatkiem od towarów i usług; pytanie odnosi się do zaistniałego stanu faktycznego) 2. Czy do podatkowych kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o CIT należy zaliczyć wartość Wierzytelności Nieściągalnych w kwocie brutto (tj. wraz z podatkiem od towarów i usług; pytanie odnosi się do zdarzenia przyszłego)3. Czy do podatkowych kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o CIT należy zaliczyć wartość Wierzytelności Umorzonych w kwocie brutto (tj. wraz z podatkiem od towarów i usług; pytanie odnosi się do zaistniałego stanu faktycznego)4. Czy do podatkowych kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy o CIT należy zaliczyć wartość Wierzytelności Umorzonych w kwocie brutto (tj. wraz z podatkiem od towarów i usług; pytanie odnosi się do zdarzenia przyszłego)
2016.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-454/16-2/AM
∟w zakresie:
- ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odsetek od Pożyczki na zakup Gruntu;
- ustalenia momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów odsetek od Pożyczek inwestycyjnych
2016.10.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-814/16-2/MR
∟Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym PGK X. jest uprawniona do zaliczenia do Kosztów kwalifikowanych w rozumieniu art. 18d ust. 1 ustawy o PDOP kosztów Świadczeń ponoszonych na rzecz Pracowników zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego?
2016.10.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.838.2016.1.KB
∟Czy powyższy model dokumentowania wydatków i archiwizacji tj. dokumentowanie wydatków wyłącznie za pomocą skanów dokumentów papierowych i przechowywanie w formie elektronicznej, nie będzie stanowił samoistnej przesłanki wykluczającej możliwość ujęcia wydatku jako kosztu podatkowego?
2016.10.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-3.4510.777.2016.1.WLK
∟Czy wydatki ponoszone przez Spółkę na nabycie wskazanych w stanie faktycznym (winno być: zdarzeniu przyszłym) artykułów spożywczych oraz usług cateringowych zużywanych podczas posiedzeń Zarządu oraz roboczych spotkań pracowników wyższego szczebla i członków Zarządu, stanowią koszt uzyskania przychodu w świetle przepisów prawa podatkowego ze szczególnym uwzględnieniem art. 15 ust. 1 oraz art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. 2014 r., poz. 851 ze zm., dalej: „updop”).
2016.10.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB6/4510-464/16-2/AZ
∟CIT w zakresie: momentu dokonania korekty wartości początkowej poszczególnych środków trwałych wchodzących w skład infrastruktury sieciowej oraz momentu dokonania korekty wysokości odpisów amortyzacyjnych poszczególnych środków trwałych wchodzących w skład infrastruktury sieciowej
2016.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-334/16-2/MK
∟Interpretacja indywidualna przepisów prawa podatkowego dotycząca podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
2016.09.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-335/16-1/MK
∟Czy:
- koszty wskazane w stanie faktycznym w punkcie V podpunkt od 1 do 9 stanowią koszty bezpośrednio związane z procesem emisji akcji i jako takie nie mogą stanowić dla Wnioskodawcy kosztów uzyskania przychodów?
- koszty wskazane w stanie faktycznym w punkcie V podpunkt od 10 do 18 jako koszty, które nie są bezpośrednio związane publiczną emisją akcji i podwyższeniem kapitału zakładowego, stanowią dla Wnioskodawcy tzw. koszty pośrednie koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 i ust 4d ustawy o CIT?
- w odniesieniu do kosztów, o których mowa w punkcie V podpunkt od 10 do 18 stanu faktycznego - zarówno w części aktywowanej jak i nieaktywowanej na wartość udziału w PKT GmbH, jest on zgodnie z art. 15 ust. 4d i ust. 4e ustawy o CIT uprawniony do rozpoznania ich jako bieżących kosztów podatkowych w momencie ich poniesienia, za który należy rozumieć moment ujęcia dowodów księgowych w księgach rachunkowych jako zobowiązanie Wnioskodawcy wobec kontrahentów?
2016.09.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/4510-395/16-1/PS
∟Czy w opisanym przez Wnioskodawcę zdarzeniu przyszłym Premia uiszczana przez Wnioskodawcę na podstawie noty księgowej na rzecz Spółki może zostać przez Wnioskodawcę zaliczona do kosztów uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych?
2016.09.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-813/16-2/MR
∟w zakresie odliczenia w zeznaniu za rok podatkowy Kosztów kwalifikowanych ponoszonych na działalność badawczo-rozwojową przez Podatkową Grupę Kapitałową 2015
2016.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-2/4510-637/16-1/AnK
∟ustalenia, czy otrzymane potwierdzenie rezerwacji może stanowić podstawę zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów podatnika kwoty należnej podmiotowi faktycznie wykonującemu usługę hotelową
2016.09.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - 2461-IBPB-1-2.4510.768.2016.1.MS
∟Czy momentem poniesienia wydatków, o których mowa w § 6 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych z dnia 10 grudnia 2008 r. (tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 465, dalej: „Rozporządzenie SSE”), kwalifikujących się do objęcia pomocą w postaci zwolnienia podatkowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT będzie (zgodnie z metodą memoriałową) moment ujęcia tych kosztów w księgach rachunkowych Wnioskodawcy na podstawie otrzymanej faktury lub rachunku, czy też (zgodnie z metodą kasową) moment zapłaty tych kosztów przez Wnioskodawcę?
2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-706/16-1/AW
∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, po 15 kwietnia 2017 r. Spółka - prowadząc nadal działalność na terenie (…) SSE na podstawie zezwolenia (Zezwolenia nr 2) i w zakresie w nim określonym - będzie uprawniona do korzystania z puli pomocy publicznej (w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych) przyznanej w związku z inwestycją zrealizowaną w ramach Zezwolenia nr 1 (do wyczerpania wypracowanego limitu, o ile limit ten nie zostanie wyczerpany przed datą 15 kwietnia 2017 r.)?
2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-707/16-1/IZ
∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, po 15 kwietnia 2017 r. Spółka - prowadząc nadal działalność na terenie (…) SSE na podstawie zezwolenia (Zezwolenia nr 2-4) – i w zakresie w nim określonym – będzie uprawniona do korzystania z puli pomocy publicznej (w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych) przyznanej w związku z inwestycją zrealizowaną w ramach Zezwolenia nr 1 (do wyczerpania wypracowanego limitu, o ile limit ten nie zostanie wyczerpany przed datą 15 kwietnia 2017 r.)?
2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPB-1-3/4510-625/16-1/IZ
∟Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym, po 15 kwietnia 2017 r. Spółka - prowadząc nadal działalność na terenie (…) SSE na podstawie zezwolenia (Zezwolenia nr 2) - będzie uprawniona do korzystania z puli pomocy publicznej (w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych) przyznanej w związku z inwestycją zrealizowaną w ramach Zezwolenia nr 1 (do wyczerpania wypracowanego limitu, o ile limit ten nie zostanie wyczerpany przed datą 15 kwietnia 2017 r.)?
2016.09.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/4510-1-14/16-5/KS
∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia, czy dochód uzyskiwany przez Fundację jako wspólnika Spółki Komandytowej z tytułu udziału w zyskach Spółki Komandytowej – proporcjonalnie do prawa do udziału w zysku Spółki Komandytowej, a także z tytułu używania na podstawie Umowy – w całości przeznaczony i wydatkowany na cele statutowe Fundacji, stanowiące w szczególności: (i) działalność naukową, (ii) działalność oświatową oraz (iii) działalność w zakresie kultury fizycznej i sportu, do której zaliczać się będą również koszty Rejsu – będzie zwolniony z podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4) ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
2016.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-2-13/16-2/WM
∟Czy ustalając wynik podatkowy, Spółka może dokonywać kompensat nadwyżek inwentaryzacyjnych z niedoborami inwentaryzacyjnymi, na zasadach identycznych jak w ustawie o rachunkowości, i kwalifikować podatkowo tylko ostateczne wyniki inwentaryzacji pozostałe po kompensacie (a więc także opisane w dalszej części wniosku - różnice wartościowe, ilościowe lub wartościowo - ilościowe), odpowiednio jako przychody podatkowe bądź koszty podatkowe?
2016.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-2-13/16-3/WM
∟Czy stwierdzone w opisanych okolicznościach nadwyżki towarowe, powinny być rozpoznawane jako przychody podatkowe Spółki? Pytanie to Spółka stawia niezależnie od tego, czy zostanie uznane, że ma ona prawo dokonać w pierwszym kroku kompensaty z niedoborami czy też nie - ma ono bowiem charakter generalny.
2016.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-2-12/16-2/WM
∟Czy ustalając wynik podatkowy, Spółka może dokonywać kompensat nadwyżek inwentaryzacyjnych z niedoborami inwentaryzacyjnymi, na zasadach identycznych jak w ustawie o rachunkowości, i kwalifikować podatkowo tylko ostateczne wyniki inwentaryzacji pozostałe po kompensacie (a więc także opisane w dalszej części wniosku - różnice wartościowe, ilościowe lub wartościowo - ilościowe), odpowiednio jako przychody podatkowe bądź koszty podatkowe?
2016.09.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/4511-2-12/16-3/WM
∟Czy stwierdzone w opisanych okolicznościach nadwyżki towarowe, powinny być rozpoznawane jako przychody podatkowe Spółki? Pytanie to Spółka stawia niezależnie od tego, czy zostanie uznane, że ma ona prawo dokonać w pierwszym kroku kompensaty z niedoborami czy też nie - ma ono bowiem charakter generalny.
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.