Interpretacje do przepisu
art. 81b Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


373/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 81b Ordynacji podatkowej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

2015.01.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1396/14/DM
     ∟Czy Wnioskodawca wykonując wyłącznie czynności opodatkowane oraz niepodlegające podatkowi, nie mając możliwości przyporządkowania ich jakim czynnościom będą służyć może dokonywać 100% odliczenia?

2015.01.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1358/14/DM
     ∟1. Czy z tytułu wykonywanych w ramach realizacji zadań własnych Gminy przez Z odpłatnych czynności w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i dostarczania wody, Gmina zobowiązana była dokonywać rozliczeń VAT należnego w swoich deklaracjach VAT? 2. Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia VAT naliczonego od poniesionych przez nią wydatków inwestycyjnych związanych z modernizacją/budową Infrastruktury Wod-Kan, wykorzystywaną początkowo (po oddaniu do używania) przez Z wyłącznie do wykonywania, w ramach realizacji zadań własnych Gminy, czynności opodatkowanych VAT w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i dostarczania wody? 3. Ile wynosi okres korekty, o której mowa w art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, dla wydatków ponoszonych przez Gminę na Infrastrukturę Wod-Kan? 4. W jaki sposób Gmina powinna dokonać odliczenia VAT naliczonego od wydatków poniesionych na modernizację/budowę Infrastruktury Wod-Kan, wykorzystywanej początkowo (po oddaniu do używania) przez Z wyłącznie do wykonywania, w ramach realizacji zadań własnych Gminy, czynności opodatkowanych w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i dostarczania wody? 5. Czy wskazana w opisie stanu faktycznego usługa przesyłu wody i ścieków, świadczona przez Gminę na rzecz Spółki na podstawie Umowy z wykorzystaniem Infrastruktury Wod-Kan, stanowi/będzie stanowiła czynność opodatkowaną VAT, niekorzystającą ze zwolnienia z VAT? 6. W przypadku dokonania przez Gminę odliczenia VAT naliczonego od wydatków na budowę/modernizację Infrastruktury Wod-Kan, na zasadach wskazanych w stanowisku Gminy do pytania nr 4, czy i ewentualnie na jakich zasadach Gmina powinna dokonać korekty odliczonego podatku naliczonego od wydatków na Infrastrukturę Wod-Kan, która będzie spełniała łącznie poniższe warunki: a. początkowo (po oddaniu do używania) została przekazana przez Gminę na rzecz Zakładu i służyła wyłącznie do wykonywania, w ramach realizacji zadań własnych Gminy, czynności opodatkowanych w zakresie zbiorowego odprowadzania ścieków i dostarczania wody, b. po likwidacji Zakładu została przekazana przez Gminę do nieodpłatnego użytkowania przez Spółkę oraz c. następnie, jeszcze w okresie tzw. korekty wieloletniej, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT, została/zostanie wykorzystana przez Gminę wyłącznie do świadczenia na rzecz Spółki na podstawie Umowy odpłatnej usługi przesyłu wody i ścieków? 7. Czy i ewentualnie na jakich zasadach Gmina powinna dokonać korekty podatku naliczonego od wydatków na modernizację/budowę Infrastruktury Wod-Kan, która będzie spełniała łącznie poniższe warunki: a. początkowo (po oddaniu do używania) została przekazana przez Gminę do nieodpłatnego użytkowania na rzecz Spółki oraz b. w okresie tzw. korekty wieloletniej, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT została/zostanie wykorzystana przez Gminę wyłącznie do świadczenia na rzecz Spółki na podstawie Umowy odpłatnej usługi przesyłu wody i ścieków? 8. Czy nieodpłatne przekazanie przez Gminę Infrastruktury Wod-Kan do użytkowania Spółki stanowi/stanowiło czynność podlegającą opodatkowaniu VAT?

2015.01.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1395/14/AD
     ∟Czy Miastu przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z inwestycją w całości na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, która została przekazana w trwały zarząd jednostce budżetowej?

2014.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1316/14/RS
     ∟Czy w związku z odpłatnym udostępnianiem Boiska na podstawie umowy zawartej z Klubem sportowym oraz umów najmu, Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na jego budowę, utrzymanie i przyszłe wydatki inwestycyjne? W jaki sposób Gmina może zrealizować przysługujące jej prawo do odliczenia? Czy w przypadku, gdy otrzymane przez Gminę faktury zawierają dane Urzędu Miejskiego, będzie uprawniona również do dokonywania odliczeń z takich faktur?

2014.12.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1148/14/MN
     ∟Czy usługi dzierżawy Infrastruktury Wod-Kan i Kanalizacji deszczowej świadczone przez Gminę na rzecz Spółki będą podlegały opodatkowaniu VAT? Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki na budowę Infrastruktury Wod-Kan i Kanalizacji deszczowej będącej przedmiotem dzierżawy na rzecz Spółki? Ile wynosi okres korekty, o której, mowa w art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, dla wydatków poniesionych na Infrastrukturę Wod-Kan? W jaki sposób Gmina będzie mogła dokonać odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na budowę Infrastruktury Wod-Kan i Kanalizacji deszczowej będącej przedmiotem dzierżawy na rzecz Spółki? Czy wniesienie aportem Inwestycji do Spółki będzie podlegać opodatkowaniu VAT? Według jakiej stawki podatku VAT będzie podlegać opodatkowaniu aport Inwestycji do Spółki? W jaki sposób należy określić podstawę opodatkowania VAT z tytułu dokonania aportu majątku, o którym mowa w pyt. 5 i 6, który nie stanowi przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, a w szczególności, czy podstawą opodatkowania będzie wartość nominalna udziałów wydanych przez Spółkę w zamian za wkład niepieniężny? Czy VAT od podstawy opodatkowania transakcji aportu majątku, należy obliczyć metodą „w stu”?

2014.12.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-960/14-2/RR
     ∟Brak obowiązku zastosowania proporcji wstępnej przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego oraz okresu rozliczeniowego, w którym należy dokonać korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego.

2014.12.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-857/14/AW
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od opodatkowanych usług w zakresie zarządzania. Korekta w trybie art. 86 ust. 13 ustawy o VAT.

2014.12.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1055/14-2/RD
     ∟Czy w przypadku, gdy Wnioskodawca będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinna zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? W rozliczeniu za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie, przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT - za okres, w którym wystąpiło prawo do odliczenia podatku naliczonego (otrzymanie faktur zakupowych), czy też za pierwszy okres rozliczeniowy roku podatkowego następującego po roku otrzymania faktur zakupowych?

2014.12.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1232/14/AD
     ∟Czy świadczone przez Gminę na rzecz Ośrodka Kultury usługi dzierżawy Świetlic będą podlegały opodatkowaniu VAT? Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne, które zostały przez nią poniesione/będą ponoszone na Świetlice stanowiące przedmiot dzierżawy na rzecz Ośrodka Kultury? W jaki sposób Gmina powinna dokonać odliczenia podatku VAT od wydatków inwestycyjnych poniesionych/ponoszonych na Świetlice stanowiące przedmiot dzierżawy na rzecz Ośrodka Kultury?

2014.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-977/14-3/RD
     ∟Czy w przypadku, gdy Miasto będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Miasto ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Miasto powinno zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? W rozliczeniu za który okres rozliczeniowy Miasto powinno dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie, przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT – za okres, w którym wystąpiło prawo do odliczenia podatku naliczonego (otrzymanie faktur zakupowych), czy też za pierwszy okres rozliczeniowy roku podatkowego następującego po roku otrzymania faktur zakupowych?

2014.12.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1242a/14/AJ
     ∟Częściowe odliczenie podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, nieuwzględnienie zdarzeń spoza zakresu VAT w kalkulacji proporcji sprzedaży, brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej alokacji podatku naliczonego (klucza podziału współczynnika, proporcji etc), oraz określenie okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać korekty deklaracji.

2014.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1141/14-2/EK
     ∟w zakresie proporcji i korekty podatku

2014.11.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-930/14/AZ
     ∟opodatkowanie usługi dzierżawy, prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakupy związane z budową/modernizacją infrastruktury, która będzie przedmiotem dzierżawy oraz sposobu dokonania tego

2014.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-774/14-2/MM
     ∟brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z budową stacji uzdatniania wody

2014.11.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-940/14-2/AS
     ∟ustalenie proporcji przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego oraz określenie okresu rozliczeniowego, za który należy dokonać korekt deklaracji

2014.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-777/14-2/AO
     ∟W zakresie korekty poszczególnych deklaracji VAT‑7 przy uwzględnieniu ostatecznych/faktycznych współczynników proporcji za poszczególne lata, z pominięciem wykazywania w poszczególnych deklaracjach podatku naliczonego z uwzględnieniem wstępnych współczynników i następnie skorygowaniem kwoty podatku naliczonego do kwoty wynikającej z ostatecznego/faktycznego współczynnika za dany rok w deklaracji składanej za styczeń następnego roku podatkowego

2014.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-777/14-3/AO
     ∟W zakresie korekty poszczególnych deklaracji VAT‑7 przy uwzględnieniu ostatecznych/faktycznych współczynników proporcji za poszczególne lata, z pominięciem wykazywania w poszczególnych deklaracjach podatku naliczonego z uwzględnieniem wstępnych współczynników i następnie skorygowaniem kwoty podatku naliczonego do kwoty wynikającej z ostatecznego/faktycznego współczynnika za dany rok w deklaracji składanej za styczeń następnego roku podatkowego

2014.10.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1026/14/AD
     ∟Dotyczy prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu.

2014.10.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-979/14-2/JŻ
     ∟Zastosowanie proporcji wstępnej przy dokonywaniu korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego oraz okres rozliczeniowy, w którym należy dokonać korekty nieodliczonej kwoty podatku naliczonego

2014.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-941/14/EK
     ∟Uznanie opłaty za bezumowne korzystanie z nieruchomości za czynsz dzierżawny, brak jednak prawa do skorygowania nieodliczonego podatku naliczonego w trybie art. 86 ust. 13 ustawy

2014.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-958/14/EK
     ∟Opodatkowanie odpłatnego wydzierżawienia przez Gminę przystani żeglarskiej, prawo do skorygowania nieodliczonego podatku naliczonego w odniesieniu do infrastruktury, która została oddana do użytkowania, prawo do odliczenia podatku naliczonego w odniesieniu do infrastruktury, która nie została oddana do użytkowania.

2014.10.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-952/14/EK
     ∟Brak prawa do skorygowania nieodliczonego podatku związanego z budową i modernizacją w latach 2007-2012 infrastruktury, która była nieodpłatnie przekazana do użytkowania, a następnie w 2013 r. przekazana odpłatnie, prawo do odliczenia podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy od wydatków poniesionych na infrastrukturę wodno-kanalizacyjną, która została oddana do użytkowania w 2014 r. – jest prawidłowe, prawa do odliczenia podatku naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy od wydatków, które będą poniesione w przyszłości na infrastruktury wodno-kanalizacyjne

2014.10.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-874/14/AP
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na inwestycję oraz sposób tego odliczenia ( korekta )

2014.10.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-459/14-6/OS
     ∟Prawo do korekty.

2014.09.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-779/14/RS
     ∟podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia nieodliczonego uprzednio podatku naliczonego związanego z budową sieci wodno-kanalizacyjnej.

2014.09.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-738a/14/AD
     ∟Czy usługi dzierżawy Inwestycji świadczone przez Gminę na rzecz Spółki będą podlegały opodatkowaniu VAT? Czy Gmina będzie miała prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki ponoszone na realizację Inwestycji? W rozliczeniu za jakie okresy Gmina powinna dokonać odliczenia podatku VAT od wydatków, które zostały/będą poniesione na realizację Inwestycji jeśli otrzyma zgodę instytucji finansującej na dzierżawę Inwestycji do Spółki przed ukończeniem Inwestycji?

2014.08.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-636/14/MN
     ∟1. Czy odpłatne udostępnienie Świetlicy na podstawie umowy dzierżawy (innej umowy cywilnoprawnej o podobnym charakterze) będzie podlegało opodatkowaniu VAT i nie będzie korzystało ze zwolnienia? 2. Czy w związku z zawarciem umowy dzierżawy (innej umowy cywilnoprawnej o podobnym charakterze) dotyczącej Infrastruktury, Gminie będzie przysługiwało prawo do dokonania odpowiedniej korekty, zgodnie z art. 91 ust. 7 i 7a w związku z art. 91 ust. 2 i 3 ustawy o VAT w związku ze zmianą przeznaczenia? 3. Czy w przypadku podatku naliczonego od wydatków na Inwestycję, zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT, długość okresu korekty wieloletniej wynosić będzie 10 lat i tym samym kwota rocznej korekty podatku naliczonego po zmianie przeznaczenia, będzie wynosiła odpowiednio 1/10 podatku naliczonego wykazanego w fakturach zakupowych związanych ze Świetlicą? 4. Czy w przypadku zmiany przeznaczenia Infrastruktury i zawarcia w 2014 r. podlegającej VAT umowy dzierżawy (innej umowy cywilnoprawnej o podobnym charakterze), Gminie będzie przysługiwać prawo do dokonania wieloletniej korekty podatku naliczonego w deklaracji VAT za styczeń 2015 r., w części związanej z Infrastrukturą przypadającej zgodnie z art. 91 ust. 2 ustawy o VAT na 2014 r.? 5. Czy Gmina będzie miała prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z bieżącym utrzymaniem Świetlicy, poniesionych począwszy od zmiany sposobu użytkowania Infrastruktury, na bieżąco?

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-492/14-2/IG
     ∟Czy w przypadku, gdy Gmina będzie dokonywać korekty odliczenia podatku naliczonego za lata poprzednie, w związku z zastosowaniem proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina ma obowiązek ustalania w pierwszej kolejności proporcji sprzedaży na podstawie obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok podatkowy zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy o VAT (tj. proporcji wstępnej), a następnie dokonania korekty kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu w oparciu o obroty osiągnięte w danym roku podatkowym (proporcja właściwa) zgodnie z art. 91 ust. 1 ustawy o VAT, czy też Gmina powinno zastosować bezpośrednio proporcję właściwą dla danego roku? 2. W rozliczeniu za który okres rozliczeniowy Gmina powinna dokonać korekty deklaracji VAT, w związku z planowanym obecnie częściowym odliczeniem podatku naliczonego za lata poprzednie, przy zastosowaniu proporcji sprzedaży określonej w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT - za okres, w którym wystąpiło prawo do odliczenia podatku naliczonego (otrzymanie faktur zakupowych), czy też za pierwszy okres rozliczeniowy roku podatkowego następującego po roku otrzymania faktur zakupowych?

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-577/14/MN
     ∟podatek od towarów i usług w zakresie braku wyłączenia z opodatkowania czynności wniesienia aportem Infrastruktury do Spółki oraz opodatkowania aportu Infrastruktury do Spółki.

2014.08.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-578/14/MN
     ∟1) opodatkowanie usługi przesyłu wody 2) prawo do odliczenia w drodze korekty

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj