Interpretacje do przepisu
art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


854/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

2015.05.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-198/15-2/MK
     ∟1. Czy Nagrody wydawane Klientom w ramach akcji promocyjnych przedstawionych w opisie stanu faktycznego stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991 r. (Dz. U. 2012. 361 ze zm.) i tym samym w przypadku, gdy ich jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 760 zł korzystają one ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych, co z kolei oznacza, iż Bank nie pełni funkcji płatnika podatku w przedmiotowym zakresie? 2. Czy Nagrody wydawane Klientom w ramach akcji promocyjnych przedstawionych w opisie stanu faktycznego stanowią nagrody uzyskane w związku ze sprzedażą premiową i tym samym w przypadku, gdy ich jednorazowa wartość przekracza kwotę 760 zł podlegają one opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, którego płatnikiem jest Bank?

2015.05.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/4510-101/15-7/PS
     ∟Czy w przypadku wypłaty Świadczenia dodatkowego Inwestorowi, który jest spółką komandytową Wnioskodawca powinien pobrać zryczałtowany podatek dochodowy, a jeśli tak, to na jakich zasadach?

2015.05.06 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-219/15-2/MK1
     ∟W przedstawionym zdarzeniu przyszłym mamy do czynienia z wygranymi w loterii promocyjnej, organizowanej przez podmiot do tego uprawniony. Jeśli jednorazowa wartość wygranej nie przekroczy kwoty 2280,00 zł w świetle powołanych powyżej przepisów należy uznać, że zostaną spełnione warunki określające zwolnienie przedmiotowe na mocy art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Należy przy tym wskazać, że w sytuacji, gdy jednorazowa wartość wygranej przekroczy kwotę 2280,00 zł, to Wnioskodawca jako płatnik będzie zobowiązany do pobrania podatku w wysokości 10% od całej wartość wygranej. Wobec tego wygrane uzyskane w ramach loterii promocyjnej, o ile ich jednorazowa wartość nie przekroczy kwoty 2.280,00 zł, będą zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 6a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2015.05.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-166/15-2/AP
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/4511-73/15/AŻ
     ∟opodatkowanie przychodów z tytułu nagród związanych ze sprzedażą premiową

2015.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/1/4511-74/15/AŻ
     ∟opodatkowanie przychodów z tytułu nagród związanych ze sprzedażą premiową

2015.04.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-86/15-4/MG
     ∟Nie można zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy dotyczącym pytania Nr 1, że nagrody uzyskiwane przez Wnioskodawcę za zdobycie nagradzanego miejsca w ramach współzawodnictwa sportowego w zawodach sportowych organizowanych przez IAAF podlegają opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem, stosownie do treści art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ jak wyjaśniono powyżej uzyskany dochód jest w Polsce zwolniony od opodatkowania, jednakże dochód ten ma wpływ na podatek od dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce.

2015.04.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-116/15-2/MG
     ∟Czy przychody z nagród związanych ze sprzedażą premiową, opodatkowane do tej pory na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2, z uwzględnieniem art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, od 1 stycznia 2015 r. nadal podlegają opodatkowaniu na podstawie tych przepisów?

2015.04.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-546/13/15-5/S/MK
     ∟W przypadku wykupu Bankowych Papierów Wartościowych będących produktami strukturyzowanymi nabytych uprzednio w drodze spadku lub darowizny, wobec braku możliwości zastosowania regulacji w art. 5a pkt 12 ww. ustawy, uzasadnionym jest pobranie zryczałtowanego podatku dochodowego od pełnej wartości Bankowych Papierów Wartościowych stanowiących produkt strukturyzowany. Zatem w dniu wykupu przez emitenta Bankowych Papierów Wartościowych będących produktami strukturyzowanymi nabytymi w drodze spadku lub darowizny, powstanie obowiązek obliczenia i pobrania podatku dochodowego od pełnej ich wartości.

2015.04.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/4511-137/15-4/ES
     ∟w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą nagród w ramach organizowanych przez Spółkę konkursów

2015.04.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-65/15-4/MK1
     ∟Czy po stronie Spółki jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych wystąpi obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych będących pracownikami partnerów handlowych Klientów lub osobami współpracującymi z nimi w oparciu o umowę cywilnoprawną (tj. osób nieprowadzących samodzielnej działalności gospodarczej) z tytułu wygranych w konkursach na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2) ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: „ustawa o PIT”)?

2015.04.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-60/15/IB
     ∟Czy nagrody jakie Wnioskodawca będzie wydawał w ramach wyżej opisanych akcji promocyjnych mogą korzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 Ustawy o PIT, w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2015 r.?

2015.04.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-96/15-4/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

2015.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-1059/14-4/JK
     ∟Bank jako płatnik nie będzie zobowiązany do wykonywania funkcji płatnika w odniesieniu do oferowanych klientom Banku świadczeń w obszarze polityki cenowej bowiem świadczenia te jako oferowane do szerokiego grona Klientów nie będzie stanowiło przychodu podlegającego opodatkowaniu. Wnioskodawca nie będzie miał również obowiązków płatnika w odniesieniu do oferowanych w ramach sprzedaży premiowej, jednorazowych nagród o wartości nieprzekraczających 760 zł, bowiem nagrody te będą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W przypadku przekroczenia tej kwoty, Wnioskodawca będzie zobowiązany do pobrania podatku w wysokości 10% nagrody, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. Bank jako płatnik obowiązany będzie pobrać zryczałtowany podatek w wysokości 19% świadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy, w odniesieniu do świadczeń oferowanych w ramach promocji i reklamy, tj. kwot pieniężnych, wypłaty za polecenie Klienta, z uwagi na brak zwolnienia tych świadczeń na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy. Natomiast świadczenie w postaci dodania do konta w czasie trwania promocji karty na bezpłatne korzystanie z usług medycznych, będzie korzystało ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy, jeżeli jednorazowa wartość tego świadczenia nie przekroczy 200 zł. Bank będzie zobowiązany do poboru 19% podatku od tego świadczenia, gdy jego jednorazowa wartość przekroczy 200 zł.

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/4511-42/15-4/AS
     ∟Na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem Wnioskodawca będzie działać na rzecz swojego Klienta, jego rola będzie ograniczać się tylko do pośrednictwa w wydawaniu nagród.

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1029/14-6/MG
     ∟Czy w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 roku, dla opisanych w stanie faktycznym świadczeń skutkujących osiągnięciem przez Klientów za pośrednictwem Banku przychodów z tytułu konkursów, loterii oraz sprzedaży promocyjnej (w tym tzw. cash back), zastosowanie będą mieć zasady opodatkowania wyrażone w art. 30 ust. 1 pkt 2 UPDOF z uwzględnieniem zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 6a i 68 UPDOF, a tym samym Bank zobowiązany będzie do poboru zryczałtowanego 10% podatku dochodowego od osób fizycznych z uwzględnieniem zwolnień zawartych w art. 21 ust. 1 pkt 6a i 68 UPDOF?

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-1029/14-7/MG
     ∟Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 r., do przekazywanych nieodpłatnych świadczeń dokonywanych w ramach organizowanych przez Wnioskodawcę promocji, skutkujących osiągnięciem przez Klientów, jak i potencjalnych Klientów przychodów z tytułów innych niż konkursy, loterie i sprzedaże premiowe, zastosowanie znajdują zasady opodatkowania wyrażone w art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, z uwzględnieniem zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy, a tym samym Wnioskodawca zobowiązany będzie do poboru zryczałtowanego 19% podatku dochodowego, z uwzględnieniem zwolnienia zawartego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ww. ustawy.

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/4511-1-13/15-2/AMN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z przekazaniem nagród.

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/4511-3/15/MM
     ∟Czy Wnioskodawca – organizator konkursu – byłby zobowiązany do pobierania od zwycięzców zryczałtowanego podatku dochodowego od dokonywanych wypłat nagród stawianych do dyspozycji podatnika (osoby fizycznej) z tytułu wygranej w konkursie w wysokości 10% wartości nagrody?

2015.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-1048/14-4/MS
     ∟Czy w przedmiotowej sytuacji Wnioskodawca jako płatnik nie pobiera podatku dochodowego od wygranej w konkursie i nie składa PIT-8AR i PIT-8C, jeśli wygrana nie przekracza 760,00 zł?

2015.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-1311/14/MW
     ∟Czy od wygranej i przekazanej nagrody rzeczowej Organizator Konkursu miał obowiązek pobrać i odprowadzić zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 10% na podstawie art. 30 ust. 1 pkt. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – czy też Wnioskodawca powinien o wartość nagrody zwiększyć dochód z działalności gospodarczej i odprowadzić podatek na zasadach ogólnych?

2015.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-1135/14/ENB
     ∟Opodatkowanie nagrody sportowej.

2015.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-1422/14-2/EC
     ∟1. Czy nagrody pieniężne, których wartość nie przekracza jednorazowo 760,00 zł, wydane uczestnikom Programu będącym osobami fizycznymi, którzy otrzymali te nagrody w związku z prowadzoną działalnością rolniczą w rozumieniu art. 2 ust. 2 ustawy o PIT, z wyłączeniem działalności rolniczej stanowiącej działy specjalne produkcji rolnej w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy o PIT, podlegają zwolnieniu z podatku określonemu w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT? 2. Czy Wnioskodawca, jako podmiot wypłacający nagrody, w przypadku wydania nagród, których wartość nie przekracza jednorazowo 760,00 zł uczestnikom Programu będącym osobami fizycznymi, którzy otrzymali te nagrody w związku z prowadzoną działalnością rolniczą w rozumieniu art. 2 ust. 7 ustawy o PIT, z wyłączeniem działalności rolniczej stanowiącej działy specjalne produkcji rolnej w rozumieniu art. 2 ust. 3 ustawy o PIT, będzie zobowiązany do poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego od wydanych nagród oraz do sporządzenia i przesłania właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklaracji rocznej PIT-8AR?

2015.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-1057/14-2/JK3
     ∟Na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika, o których mowa w powołanym powyżej art. 30 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem Wnioskodawca będzie działać na rzecz podmiotu zlecającego, jego rola będzie ograniczać się tylko do pośrednictwa w wydawaniu nagród. Płatnikiem tego podatku będzie podmiot zlecający, ponoszący ekonomiczny (finansowy) ciężar organizacji konkursu oraz wypłaty nagród. Z uwagi na fakt, że Wnioskodawca nie jest płatnikiem podatku od nagród, tut. organ nie dokonał zatem oceny skutków podatkowych możliwości skorzystania ze zwolnienia wynikającego z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych od wypłaconych nagród.

2015.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-927/14-3/JK
     ∟Czy po dniu 1 stycznia 2015 r. na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 4b ustawy PDOF w brzmieniu obejmującym zmiany wprowadzone ustawą z dnia 29 sierpnia 2014 r. o zmianie ustawy PDOF, Bank jako płatnik podatku zryczałtowanego z tytułu świadczeń otrzymanych od banków w związku z oferowanymi promocjami będzie zobowiązany do poboru podatku w wysokości 19% w odniesieniu do świadczeń otrzymanych od Banku przez podatnika nieprowadzącego działalności gospodarczej w ramach akcji promocyjnych przedstawionych w stanie faktycznym (kwalifikowanych przez Bank jako sprzedaż premiowa), jeżeli jednorazowa wartość świadczenia (nagrody) nie przekroczy 760 zł oraz jeżeli świadczenia te nie zostaną otrzymane przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą?

2015.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-947/14-2/MS
     ∟1) Czy świadczenia przekazywane przez Bank w ramach akcji stanowiących konkurs, sprzedaż premiową lub loterię promocyjną opodatkowane powinny być według stawki przewidzianej w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z zastrzeżeniem możliwości skorzystania ze zwolnień z opodatkowania przewidzianych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych dla tych kategorii akcji?

2015.02.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-947/14-3/MS
     ∟2) Czy świadczenia przekazywane w ramach organizowanych akcji promocyjnych niestanowiących sprzedaży premiowej, konkursu lub loterii promocyjnej będą korzystać ze zwolnienia wskazanego w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych jako świadczenia związane z promocją organizatora (Banku)?

2015.02.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-942/14-5/JK
     ∟Na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika, o których mowa w powołanym powyżej art. 30 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 41 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bowiem Wnioskodawca będzie działać na rzecz podmiotu zlecającego, jego rola będzie ograniczać się tylko do pośrednictwa w wydawaniu nagród. Płatnikiem tego podatku będzie podmiot zlecający, ponoszący ekonomiczny (finansowy) ciężar organizacji konkursu oraz wypłaty nagród.

2015.02.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-913/14-2/MG
     ∟Z uwagi na to, że w niniejszej sprawie mamy do czynienia z organizowanym przez Spółkę konkursem, zawierającym elementy niezbędne do uznania tego przedsięwzięcia z konkurs – nie ulega wątpliwości, że wartość wydanej konsumentom nagrody podlega opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, zgodnie z zacytowanym powyżej art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Na Spółce, jako organizatorze konkursu, wydającej przedmiotowe nagrody ciąży obowiązek poboru 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, stosownie do treści art. 41 ust. 4 w powiązaniu z art. 41 ust. 7 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

2015.02.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1254/14-4/AN
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązku płatnika.

3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj