Interpretacje do przepisu
art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


10746/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług

16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

2015.04.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/4512-32/15-2/JS
     ∟podstawa opodatkowania w związku z zawarciem umowy faktoringu

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-6/15/EJ
     ∟brak obowiązku wystawienia faktur korygujących z tytułu umowy dzierżawy

2015.03.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-159/15-2/MP
     ∟podstawa opodatkowania aportu anaków towarowych, prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktury dokumentującej aport;

2015.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/4512-173/15/IK
     ∟zakresie uznania za podatnika podatku VAT Spółki z tytułu rozliczenia transakcji typu forward walutowy oraz w zakresie uwzględnienia obrotu z tytułu transakcji typu forward walutowy przy ustalaniu współczynnika o którym mowa w art. 90 ust. 2 ustawy o VAT

2015.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-242/15-2/AW
     ∟podstawa opodatkowania – wartość nominalna akcji wydawanych w zamian za aport, prawo do odliczenia

2015.03.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-490/12/15-6/S/KOM
     ∟W niniejszej sprawie mamy do czynienia z usługami związanymi ze wstępem. Wykupienie okresowego karnetu, czy też jednorazowej wejściówki powoduje, że osoba nabywająca karnet lub wejściówkę nabywa „prawo wstępu” i możliwość korzystania ze świadczenia typowego dla prowadzonego przez Wnioskodawcę obiektu, tj. odpowiednio możliwość korzystania z zajęć fitness lub sauny. Tym samym, świadczone przez Wnioskodawcę usługi wstępu na zajęcia fitness i do sauny spełniają przesłanki uprawniające do objęcia ich 8% stawką VAT na podstawie art. 41 ust. 2 w związku z poz. 186 załącznika nr 3 do ustawy.

2015.03.20 - Minister Finansów - PT8.8101.13.2015/TKE
     ∟uznanie, iż w świetle art. 6 ust. 1 unijnego rozporządzenia wykonawczego świadczenie Wnioskodawcy w Sieci restauracji polegające na sprzedaży produktów gastronomicznych (wraz z wykonaniem szeregu czynności na rzecz klienta) stanowi usługę restauracyjną i gastronomiczną (związaną z wyżywieniem); uznanie, iż w świetle art. 6 ust. 1 unijnego rozporządzenia wykonawczego, świadczenie Wnioskodawcy w Lokalu polegające na sprzedaży produktów gastronomicznych wraz z wykonaniem szeregu czynności na rzecz klienta stanowi usługę restauracyjną/gastronomiczną (związaną z wyżywieniem); uznanie, że świadczenie Wnioskodawcy (usługa gastronomiczna obejmująca wydanie produktu żywnościowego) może być opodatkowane obniżoną stawką VAT (obecnie 8%), z wyłączeniem tej części, która odpowiada wartości sprzedaży produktu opodatkowanego według podstawowej stawki VAT (w szczególności napojów); uznanie, że w świetle art. 29 ust. 1 ustawy o VAT (w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2013 r.) podstawą opodatkowania świadczenia Wnioskodawcy (usługa gastronomiczna obejmująca wydanie produktu żywnościowego) jest cena płacona przez Klienta alokowana do części odpowiadającej wartości usługi restauracyjnej i części odpowiadającej wartości produktu (i pomniejszona o należny VAT).

2015.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP1/4512-39/15-4/IG
     ∟1. Czy w odniesieniu do wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług. Gmina ma prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży (dalej również: współczynnik sprzedaży), o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 2. Czy występujące po stronie Gminy zdarzenia (C-D), Gmina powinna traktować jako pozostające poza zakresem ustawy o VAT i tym samym nie uwzględniać ich w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT? 3. Czy w celu określenia powyższej kwoty podatku naliczonego podlegającej częściowemu odliczeniu, poza proporcją sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT, Gmina w odniesieniu do wydatków mieszanych, jest dodatkowo/równolegle zobowiązana do zastosowania również jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika, proporcji, etc.), a jeśli tak, to w jaki sposób Gmina powinna ją wyliczyć i zastosować? 4. Czy z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych, tj. zarówno towarów jak i usług, w pewnej części także do zdarzeń (C-D), Gmina jest zobowiązana do naliczania podatku należnego?

2015.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1630/14/MN
     ∟Czy rekompensata wypłacana za realizację zadań przewozowych będzie stanowiła obrót podlegający VAT w rozumowaniu art. 29 ustawy o VAT i tym samym podlega opodatkowaniu? Czy należne Spółce wynagrodzenie z rozliczenia wykonania zadania przewozowego powinno zostać udokumentowane fakturą, VAT czy też innym dokumentem zewnętrznym?

2015.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-140/15-2/AW
     ∟Wskazana przez Wnioskodawcę dyspozycja art. 86 ust. 8 pkt 3 ustawy nie będzie mieć zastosowania w omawianej sprawie, gdyż odnosi się wprost do obniżenia kwoty podatku VAT związanego z nabywanymi towarami i usługami dotyczącymi czynności wskazanych w art. 43 ust. 1 pkt 16 ustawy, który jak wyjaśniono wyżej nie ma zastosowania we wskazanym stanie sprawy.

2015.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-319/12/14-5/S/MM
     ∟Brak obowiązku wystawiania faktur korygujących do wpłaconych przez klientów zaliczek w przypadku przelewu praw i obowiązków wynikających z umowy na osoby trzecie.

2015.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1734/14/AW
     ∟Możliwość korzystania ze zwolnienia od podatku w związku z wykonywaniem usług polegających na organizacji i prowadzeniu kursów językowych oraz pozyskiwaniu kandydatów do pracy obowiązek rejestracji jako podatnika VAT-UE.

2015.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-938/14-4/IR
     ∟W zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu „X”, uznania wkładu własnego wnoszonego przez przedsiębiorców w związku z realizacją projektu „Y” za czynność podlegającą opodatkowaniu, określenia podstawy opodatkowania oraz prawa do pełnego odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu „Y”

2015.03.16 - Minister Finansów - PT8.8101.50.2015/WCH/182
     ∟uznanie, iż świadczenie Wnioskodawcy w Restauracji i Klubie polegające na sprzedaży produktów gastronomicznych (wraz z wykonaniem szeregu czynności na rzecz klienta) stanowi usługę restauracyjną/gastronomiczną (związaną z wyżywieniem); uznanie, że świadczenie Wnioskodawcy (usługa gastronomiczna obejmująca wydanie produktu żywnościowego) może być opodatkowane obniżoną stawką VAT, z wyłączeniem tej części, która odpowiada wartości sprzedaży produktu opodatkowanego według podstawowej stawki VAT (w szczególności napojów); uznanie, że w świetle art. 29 ust. 1 ustawy o VAT (w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2013 r.) podstawą opodatkowania świadczenia Wnioskodawcy (usługa gastronomiczna obejmująca wydanie produktu żywnościowego) jest cena płacona przez Klienta alokowana do części odpowiadającej wartości usługi restauracyjnej i części odpowiadającej wartości produktu (i pomniejszona o należny VAT)

2015.03.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-243/11-13/15-S/IR
     ∟W zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika z tytułu świadczonych usług na rzecz posiadaczy urządzeń reprograficznych, importerów i producentów czystych nośników oraz ośrodków informacji i dokumentacji jak również stawki podatku.

2015.03.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/4512-202/15/JP
     ∟czy otrzymane dotacje na dofinansowanie zadań statutowych wymienionych w ustawie o publicznej służbie krwi nie stanowią obrotu i nie powinny być uwzględniane przy ustalaniu wskaźnika proporcji sprzedaży

2015.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-903/14-4/BM
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z budową hali targowej i wiaty targowej.

2015.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1700/14/PS
     ∟1. Czy czynność wniesienia działek tytułem wkładu do spółki cywilnej założonej z bratem podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w dniu przeniesienia prawa własności nieruchomości? 2. Czy sprzedaż nieruchomości, tj. 3 działek budowlanych wraz z udziałem w drodze wewnętrznej i planowane przekazanie nieodpłatne Gminie jednej działki pełniącej funkcję drogi, będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? 3. Czy czynność wniesienia tytułem wkładu do spółki cywilnej założonej z bratem 1/2 części prawa własności nieruchomości podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług? Jak należy określić wysokość podstawy opodatkowania i jak ustalić moment powstania obowiązku podatkowego, jeśli odpowiedź na pytanie nr 3 jest pozytywna?

2015.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1714/14/EB
     ∟W związku ze zbyciem w formie aportu przedmiotowych działek gruntu nie stał się Pan podatnikiem podatku od towarów i usług.

2015.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP4/443-645/14-4/EWW
     ∟Opodatkowanie czynności Spółki w ramach uczestnictwa w strukturze cash poolingu.

2015.03.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1544/14/MS
     ∟Ustalenie czy świadczenie stanowi świadczenie złożone podlegające opodatkowaniu VAT i stanowi usługę restauracyjną, zastosowania stawki podatku VAT oraz ustalenia podstawy opodatkowania do usług restauracyjnych.

2015.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-153/15-3/MP
     ∟Podstawa opodatkowania czynności wniesienia aportem do spółki z o.o. nieruchomości gruntowych.

2015.03.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1246/14/LSz
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd, bez konieczności korygowania takich faktur, - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych po dniu rejestracji, jeżeli błąd będzie dotyczyć omyłkowego: a. wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, b. wskazania nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, c. wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takich faktur.

2015.02.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1504/14/KM
     ∟Prawo do pomniejszenia obrotów o kwoty bonifikat oraz sposobu dokumentowania bonifikat na paragonie fiskalnym.

2015.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/4512-78/15-2/EK
     ∟Czy podstawą opodatkowania VAT z tytułu aportu będzie wartość nominalna objętych akcji pomniejszona o kwotę należnego podatku VAT?

2015.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-1405/14/EJ
     ∟wyłączenie z opodatkowania podatkiem VAT podejmowanych przez Gminę działań w ramach wykonywania zadań publicznych, prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT i sposobu kalkulacji proporcji sprzedaży.

2015.02.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1706/14/AD
     ∟Czy otrzymany zwrot - refundacja będzie wliczana do obrotu zgodnie z art 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług? Czy otrzymywane dopłaty bezpośrednie, dopłaty rolnośrodowiskowe i dopłaty z tytułu wsparcia działalności rolniczej na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania z ARiMR, muszą być przez Stowarzyszenie wliczane do obrotu zgodnie z art 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług?

2015.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1443/14-2/AP
     ∟określenie podstawy opodatkowania z tytułu aportu wnoszonego do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością

2015.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1197/14-2/IG
     ∟1. Czy i jak na gruncie podatku VAT powinna być opodatkowana i udokumentowana sprzedaż voucherów ? 2. W jaki sposób Spółka powinna opodatkowywać sprzedaż karnetów prepaidowych, które umożliwiać będą obok dotychczas oferowanych usług również zakup voucherów? 3. Jak powinno być dla celów VAT opodatkowane i udokumentowane wynagrodzenie spółki za pośrednictwo w sprzedaży voucherów?

2015.02.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1284/14-2/AK
     ∟Czy Wnioskodawca przy wystawianiu faktur za media w wynajmowanym budynku powinna stosować stawkę podatku od towarów i usług 23%?

16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj