Interpretacje do przepisu
art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


10746/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług

34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

2014.03.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1228/13-2/JK
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w oparciu o proporcję sprzedaży a także uwzględnienia w kalkulacji proporcji sprzedaży czynności niepodlegających ustawie oraz w zakresie korekty podatku VAT naliczonego.

2014.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-230/14/ICz
     ∟Ustalenie podstawy opodatkowania – cash pooling.

2014.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1179/13/AW
     ∟Czy obciążenie kosztami finansowymi Spółki Zewnętrznej przez Wnioskodawcę jako partycypacja w kosztach ponoszonych przez Wnioskodawcę podlega podatkowi VAT?

2014.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1223/13-4/MR
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktury dokumentującej aport, w sytuacji gdy podstawa opodatkowania zostanie ustalona w wysokości odpowiadającej WBN, pomniejszonej o kwotę VAT należnego.

2014.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1231/13/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7K (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, przy czym w skorygowanej deklaracji za III kwartał 2009 r. powinny zostać ujęte rozliczenia zarówno Gminy, jak i Urzędu. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7K złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd, przy czym w skorygowanej deklaracji za III kwartał 2009 r. powinny zostać ujęte rozliczenia zarówno Gminy, jak i Urzędu. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7K złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd, przy czym w skorygowanej deklaracji za III kwartał 2009 r. powinny zostać ujęte rozliczenia zarówno Gminy, jak i Urzędu. - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia w VAT były prowadzone przez Urząd. - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd. - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych po dniu rejestracji Gminy, jeżeli błąd będzie dotyczyć omyłkowego (i) wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, (ii) nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy lub (iii) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury, o ile będzie zachodził związek, o którym mowa w art. 86 ustawy o VAT.

2014.03.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1387/13/KM
     ∟Czy wykonując postanowienia Umowy Spółka będzie świadczyć usługi w rozumieniu przepisów VAT, czy też jedynym podmiotem świadczącym usługi w rozumieniu VAT będzie Bank i w związku z tym, czy odsetki otrzymane przez Spółkę będą stanowiły obrót Spółki w rozumieniu przepisów o VAT ?

2014.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-967/13-5/JN
     ∟Cash-pooling: rozliczenie importu usług, zwolnienie od podatku VAT usług świadczonych przez Pool Leadera oraz podstawa opodatkowania importu usług świadczonych przez Pool Leadera.

2014.03.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP1/443-1388/13/DM
     ∟Brak obowiązku opodatkowania realizowanych czynności wykonywanych przez Spółkę w ramach umowy systemu zarządzania środkami pieniężnymi w grupie rachunków.

2014.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/443-1155/13-4/IG
     ∟Czy przystąpienie Spółki do Systemu opisanego powyżej nie będzie miało wpływu na sposób naliczania oraz wysokość podatku od towarów i usług?

2014.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP4/443-889/13-5/MK
     ∟1. Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu oraz zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT.2. Brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, zdarzeń spoza zakresu ustawy.3. Brak obowiązku stosowania jakiejkolwiek innej, wstępnej lub późniejszej, alokacji podatku naliczonego (klucza podziału, współczynnika proporcji, etc.) niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy.

2014.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-50/14-2/JS
     ∟prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego – czynności opodatkowane, niepodlegające opodatkowaniu i zwolnione z opodatkowania, brak obowiązku zastosowania innej alokacji podatku naliczonego niż z art. 90 ust. 3 ustawy oraz brak obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży zdarzeń spoza zakresu ustawy

2014.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1216/13/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd i wymagającej skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w zakresie rozliczeń prowadzonych przez Urząd, przy czym w skorygowanej deklaracji powinny zostać ujęte rozliczenia zarówno Gminy jak i Urzędu za dany okres rozliczeniowy, z uwzględnieniem zarówno rozliczenia podatku należnego, jak i naliczonego dokonanego pierwotnie przez Urząd, jak i przez Gminę; - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji w zakresie rozliczeń prowadzonych przez Urząd, przy czym w skorygowanej deklaracji powinny zostać ujęte rozliczenia zarówno Gminy jak i Urzędu za dany okres rozliczeniowy, z uwzględnieniem zarówno rozliczenia podatku należnego, jak i naliczonego dokonanego pierwotnie przez Urząd, jak i przez Gminę; - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej przez Urząd albo przez Gminę w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawionych na Urząd, bez konieczności korygowania takich faktur, przy czym w skorygowanej deklaracji powinny zostać ujęte rozliczenia zarówno Gminy jak i Urzędu za dany okres rozliczeniowy, z uwzględnieniem zarówno rozliczenia podatku należnego, jak i naliczonego dokonanego pierwotnie przez Urząd, jak i przez Gminę; - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji ujętych w rozliczeniach prowadzonych przez Urząd; - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji ujętych w rozliczeniach prowadzonych przez Urząd; - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych, jeżeli błąd dotyczył omyłkowego (i) wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, (ii) nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy, bez konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodził związek, o którym mowa w art. 86 ustawy o VAT;

2014.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1207/13/DK
     ∟ Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie, w którym zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd.  Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji za okres, w którym zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd.  Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego odnoszącego się do okresu, w którym zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd.  Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym zarejestrowanym podatnikiem VAT był Urząd.  Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd dotyczących transakcji w okresie, w którym rozliczenia VAT Gminy były prowadzone przez Urząd.  Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych i otrzymanych po dniu rejestracji Gminy, jeżeli błąd będzie dotyczyć omyłkowego (i) wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, (ii) nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy lub (iii) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury, o ile będzie zachodził związek, o którym mowa w art. 86 ustawy o VAT.

2014.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-1189/13-2/KB
     ∟Skoro Instytut w ramach Projektu nabywa towary i usługi, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych (nie istnieje związek pomiędzy zakupionym towarem lub usługą a opodatkowaną działalnością Instytutu), to czy przysługuje mu prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z poniesionymi wydatkami?

2014.03.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-264/14/MS
     ∟-wliczenie przez Wnioskodawcę kosztów obróbki i atestu towarów oraz kosztów transportu towaru do podstawy opodatkowania z tytułu realizowanych dostaw towarów, -prawo do obniżenia przez Wnioskodawcę kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur wystawionych przez dostawców z tytułu kosztów atestu towarów oraz kosztów transportu towarów, które nie są wliczone do podstawy opodatkowania z tytułu realizowanych dostaw i są opodatkowane przy zastosowaniu stawki VAT w wysokości 23%, -ustalenie podstawy opodatkowania przez Wnioskodawcę z tytułu nabywanych przez Wnioskodawcę towarów poprzez wliczenie do niej kosztów atestu oraz transportu w kwocie netto (tj. bez uwzględnienia kwoty podatku należnego nieprawidłowo naliczonej przez dostawcę na wystawionej przez niego fakturze),

2014.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1328/13-2/MPe
     ∟W zakresie określenia podstawy opodatkowania dla usług pośrednictwa finansowego związanych z obrotem papierami wartościowymi

2014.03.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1110/13-7/AD
     ∟Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego

2014.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-1149/13/KO
     ∟w zakresie refakturowania wydatków z tytułu nabycia energii elektrycznej, gazu, centralnego ogrzewania i usług telekomunikacyjnych na najemców i użytkowników lokali użytkowych, prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającą z faktur dokumentujących ww. wydatki oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w 2013 r. i w 2014 r. z tytułu świadczenia usług telekomunikacyjnych.

2014.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1172/13/AW
     ∟1. Stawka podatku dla usługi najmu lokali mieszkalnych oraz dla dostawy energii.2. Prawidłowość dokumentowania w odrębnych fakturach VAT opłat za energię.3. Moment powstania obowiązku podatkowego dla usługi najmu.4. Konieczność wystawiania faktur VAT za czynsz dla lokatorów.5. Moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku dokonania wpłaty za najem w miesiącu poprzedzającym miesiąc płatności i miesiąc usługi

2014.03.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1344/13-2/MPe
     ∟w zakresie określenia wartości współczynnika sprzedaży

2014.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-1212/13-4/AK
     ∟W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1, Gmina prosi o wskazanie, jak należy określić podstawę opodatkowania w przypadku świadczenia powyższych usług?

2014.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1382/13/AD
     ∟Czy podatek od kosztów przygotowania nieruchomości do zbycia, pobranych zaliczkowo od przyszłego nabywcy za jego zgodą, jeśli sprzedaż notarialna nastąpi za rok, za kilka lat lub nie nastąpi w ogóle, należy odprowadzić do Urzędu Skarbowego wraz z rozliczeniem miesiąca, w którym nastąpiła wpłata, czy przed samym zawarciem umowy notarialnej?

2014.03.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1145/13/ES
     ∟w zakresie naliczenia podatku VAT od czynności niepodlegających opodatkowaniu oraz odliczenia podatku VAT związanego z wydatkami mieszanymi

2014.03.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP2/443-44/14-2/KW
     ∟w zakresie prawa do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług związanych z czynnościami opodatkowanymi, niepodlegającymi opodatkowaniu oraz zwolnionymi z opodatkowania podatkiem VAT oraz braku obowiązku zastosowania w tym przypadku innej alokacji podatku naliczonego niż wynikającej z art. 90 ust. 3 ustawy oraz braku obowiązku uwzględniania w kalkulacji proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, zdarzeń spoza zakresu ustawy

2014.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-164/14/IK
     ∟w zakresie ustalenia podstawy opodatkowania

2014.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/436-485/13-2/LS
     ∟Czy nabycie przez Wnioskodawcę Nieruchomości Będącej Przedmiotem Transakcji nie będzie podlegać opodatkowaniu PCC w związku z faktem, że będzie ono podlegać opodatkowaniu VAT?

2014.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP2/443-120/14/WN
     ∟ustalenie podstawy opodatkowania

2014.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-1357/13-2/EK
     ∟opodatkowania czynności realizowanych w ramach umowy zbliżonej do konsorcjum oraz prawa do odliczenia podatku

2014.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP2/443-1388/13/RS
     ∟Stawka 0% na usługi pomocnicze związanych z WDT i sposób dokumentowania ww. usług.

2014.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP1/443-1189/13/DK
     ∟- Prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT prowadzonych przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności wykazania podwyższenia kwoty podatku należnego z przyczyn powodujących konieczność skorygowania deklaracji złożonej przez Urząd. - Prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy, jako podatnika VAT) odpowiedniej deklaracji VAT-7 złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia konieczności zwiększenia kwoty podatku naliczonego z tytułu rozliczeń podatku VAT prowadzonych przez Urząd i wynikającego z faktur wystawionych na Urząd. - Prawo do wystawiania ewentualnych faktur sprzedażowych, faktur korygujących do faktur wystawionych przez Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych na Urząd w związku z rozliczeniami VAT prowadzonymi przez Urząd. - Prawo do przyjmowania i w razie potrzeby wykazywania w rozliczeniach z tytułu VAT faktur korygujących do faktur wystawionych na Urząd oraz not korygujących do faktur wystawionych przez Urząd w związku z rozliczeniami VAT prowadzonymi przez Urząd. - Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur błędnie wystawionych, jeżeli błąd dotyczył omyłkowego a) wskazania Urzędu jako nabywcy, przy jednoczesnym wskazaniu nr NIP Gminy, b) nr NIP Urzędu, przy jednoczesnym wskazaniu Gminy jako nabywcy lub c) wskazania Urzędu jako nabywcy i nr NIP Urzędu, bez konieczności korygowania takiej faktury, o ile zachodził związek, o którym mowa w art. 86 ustawy o VAT.

34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj