Interpretacje do przepisu
art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


908/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

2010.12.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-185/10-2/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie ustalenia wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych oraz amortyzacji prawa ochronnego na znaki towarowe.

2010.12.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-675/10-2/MS
     ∟CIT - w zakresie zasady ustalania wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, które były ujawnione lub nie w ewidencji spółki wnoszącej aport, spełniający wymogi art. 551 ustawy Kodeks cywilny oraz określenia kosztów uzyskania przychodów w momencie zbycia ww. środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.

2010.12.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-674/10-2/MS
     ∟CIT - ustalania wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, które były ujawnione lub nie w ewidencji spółki wnoszącej aport, spełniający wymogi art. 551 ustawy Kodeks cywilny

2010.12.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-677/10-2/MS
     ∟CIT – w zakresie ustalania wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, które były ujawnione lub nie w ewidencji spółki wnoszącej aport, spełniający wymogi art. 551 ustawy Kodeks cywilny

2010.12.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-676/10-2/MS
     ∟CIT - w zakresie zasady ustalania wartości początkowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, które były ujawnione lub nie w ewidencji spółki wnoszącej aport, spełniający wymogi art. 551 ustawy Kodeks cywilny oraz określenia kosztów uzyskania przychodów w momencie zbycia ww. środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.

2010.12.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1711/10/S
     ∟Jak wycenić wartość poszczególnych składników zorganizowanej części przedsiębiorstwa będącej przedmiotem aportu dla celów ustalenia odpisów amortyzacyjnych stanowiących koszt uzyskania przychodu spółki z o.o., rozliczony według jej udziału w spółce komandytowej, dla:- gruntu- prawa wieczystego użytkowania gruntu- budynku - budowli- wyposażenia budynku- prawa do znaku towarowego?

2010.12.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-621/10-3/MB
     ∟CIT - zakresie konsekwencji podatkowych związanych z transakcją aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa

2010.11.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1122/10/MS
     ∟Co stanowić będzie dla Spółki koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży Nieruchomości oraz Budynków otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego, wprowadzonych do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Spółki - w przypadku wystąpienia dodatniej wartości firmy?

2010.11.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1684/10/MS
     ∟Co stanowić będzie dla Spółki koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży Nieruchomości oraz Budynków otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego, wprowadzonych do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Spółki - w przypadku braku wystąpienia dodatniej wartości firmy?

2010.11.29 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1685/10/MS
     ∟Co stanowić będzie dla Spółki koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży Nieruchomości oraz Budynków otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego w przypadku braku wprowadzenia Nieruchomości oraz Budynków do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Spółki?

2010.11.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-579/10-2/DG
     ∟Należy stwierdzić, iż w przypadku sprzedaży przez Spółkę środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, stanowiących element aportu zorganizowanej części przedsiębiorstwa, kosztem uzyskania przychodów z tego tytułu będą wydatki na nabycie tychże wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w art. 16 ust. 1 pkt 1 lit. b ww. ustawy, tj. wartość nominalna nabytych udziałów przypadająca proporcjonalnie na wartość zbywanych środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, pomniejszona o sumę dokonanych od nich odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16h ust. 1 pkt 1 tej ustawy (obejmującej również odpisy, których zgodnie z art. 16 ust. 1 nie uważa się za koszty uzyskania przychodów).

2010.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-687/10-3/EB
     ∟CIT - w zakresie ustalenia wartości początkowej otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego zespołu składników majątkowych oraz w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów w sytuacji zbycia tych składników majątkowych

2010.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-688/10-3/EB
     ∟Ustalenie kosztów uzyskania przychodów w sytuacji zbycia tych składników majątkowych.

2010.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-686/10-3/EB
     ∟Przychodem na moment sprzedaży przez Spółkę środków trwałych, które w dniu otrzymania aportu stanowiły środki trwałe w budowie niewprowadzone do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych podmiotu wnoszącego aport, będzie kwota uzyskana ze zbycia środka trwałego (cena). Kosztem uzyskania przychodu będzie natomiast wartość składnika majątkowego ustalona na dzień wniesienia aportu (tj. wartość początkowa tego środka trwałego ustalona na moment jego wprowadzenia do ewidencji) powiększona o nakłady inwestycyjne dokonane przez Spółkę w procesie wytworzenia środka trwałego oraz pomniejszona o dokonane przez Spółkę od dnia oddania środka trwałego do użytkowania do dnia sprzedaży, odpisy amortyzacyjne. Dochód do opodatkowania stanowić będzie różnica pomiędzy przychodami podatkowymi oraz kosztami podatkowymi ustalonymi zgodnie z nakreśloną powyżej metodologią.

2010.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-689/10-3/EB
     ∟CIT - w zakresie ustalenia wartości początkowej otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego zespołu składników majątkowych oraz w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów w sytuacji zbycia tych składników majątkowych

2010.11.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-598/10-2/DG
     ∟Czy wnoszony aportem zespół składników majątkowych stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 4a pkt 4 UPDOP? Jeśli odpowiedź na pytanie pierwsze jest twierdzącą, to czy w przypadku wystąpienia dodatniej wartości firmy, Spółka może ustalić wartość początkową składników majątku wchodzących w skład wkładu niepieniężnego, nie wprowadzonych do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych MR (w szczególności praw do znaków towarowych), w wysokości ich wartości rynkowej zgodnie z art. 16g ust. 10a w związku z ust. 10 pkt 1 UPDOP?

2010.11.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-624/10-2/EB
     ∟Ustalenie wartości początkowej znaków towarowych wniesionych do spółki wraz ze składnikami stanowiącymi zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

2010.11.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1563/10/CzP
     ∟Co stanowić będzie dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży Nieruchomości oraz Budynków otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego, wprowadzonych do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Wnioskodawcy - w przypadku braku wystąpienia dodatniej wartości firmy?

2010.11.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1564/10/CzP
     ∟Co stanowić będzie dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży Nieruchomości oraz Budynków otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego w przypadku braku wprowadzenia Nieruchomości oraz Budynków do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Wnioskodawcy?

2010.11.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1039/10/CzP
     ∟Co stanowić będzie dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu ze sprzedaży Nieruchomości oraz Budynków otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego, wprowadzonych do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Wnioskodawcy - w przypadku wystąpienia dodatniej wartości firmy? /pytanie oznaczone we wniosku nr 1/

2010.11.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-594/10-2/MC
     ∟CIT - w zakresie ustalenia wartości początkowej praw do znaków towarowych wniesionych aportem, wprowadzonych do ewidencji wartości niematerialnych i prawnych i nie wprowadzonych do tej ewidencji przez wnoszącego aport, a także w zakresie możliwości dokonania odpisów amortyzacyjnych od tych praw.

2010.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-528/10-3/MS
     ∟CIT - w zakresie skutków podatkowych objęcia wkładu niepieniężnego stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa, w tym zasady ustalania wartości składników majątkowych stanowiących lub nie stanowiących środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych (m.in. prawa ochronne na zarejestrowane znaki towarowe, zapasy, towary, produkcja w toku) , w przypadku gdy wystąpi dodatnia wartość firmy oraz kosztów uzyskania przychodów w momencie ich zbycia

2010.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-538/10-2/EB
     ∟Cit - w zakresie ustalenia wartości początkowej otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego zespołu składników majątkowych oraz w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów w sytuacji zbycia tych składników majątkowych

2010.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-540/10-2/EB
     ∟Ustalenie kosztów uzyskania przychodów w sytuacji zbycia tych składników majątkowych.

2010.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-539/10-2/EB
     ∟CIT-ustalenie skutków podatkowych określonych na moment zbycia składników majątkowych wniesionych aportem.

2010.11.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-537/10-2/EB
     ∟CIT - w zakresie ustalenia wartości początkowej otrzymanych tytułem wkładu niepieniężnego zespołu składników majątkowych oraz w zakresie ustalenia kosztów uzyskania przychodów w sytuacji zbycia tych składników majątkowych

2010.10.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1005/10/SD
     ∟W związku z wyżej opisanym zdarzeniem przyszłym, Spółka wnosi o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej prawa podatkowego, poprzez potwierdzenie, iż w świetle przedstawionego zdarzenia przyszłego w sytuacji, gdy w wyniku wniesienia aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa w postaci Jednostki Komercyjnej do Spółki N, w Spółce N powstanie dodatnia wartość firmy w rozumieniu art. 16g ust. 2 ustawy o pdop, na podstawie art. 16g ust. 10 i ust 10a w związku z art. 16b ust 1 pkt 6 ustawy o pdop, Spółka N będzie uprawniona do ustalenia wartości początkowej praw do zarejestrowanych znaków towarowych wchodzących w skład wnoszonej do Spółki N zorganizowanej części przedsiębiorstwa dla celów amortyzacji według ich wartości rynkowej.

2010.10.19 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-488/10-4/MB
     ∟Należy stwierdzić, iż w przypadku sprzedaży nieruchomości nabytych w drodze aportu, spółka SPV będzie mogła zwiększyć koszt uzyskania przychodu o wysokość wartości nominalnej wydanych udziałów w zamian za aport przedsiębiorstwa – w części odpowiadającej sprzedawanych nieruchomości powiększony o poniesione nakłady.

2010.10.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-428/10-4/AS
     ∟określenie wartości początkowej i amortyzacji środków trwałych wniesionych do Spółki po likwidacji zakładu budżetowego

2010.10.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-79/10-3/DS
     ∟Czy amortyzacja środków trwałych przejętych aportem po zlikwidowanym zakładzie budżetowym stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych w nowo utworzonej Spółce z o. o.?INTERPRETACJA INDYWIDUALNANa podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 07 lipca 2010 r. (data wpływu 12.07.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwestii związanych z amortyzacją środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w nowo utworzonej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością – jest prawidłowe. UZASADNIENIEW dniu 12 lipca 2010 r. został złożony ww. wniosek – uzupełniony pismem w dniu 11 października 2010 r. - o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwestii związanych z amortyzacją środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w nowo utworzonej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący opis zdarzenia przyszłego.Zakład Wodociągów i Kanalizacji jest zakładem budżetowym Gminy, utworzonym w celu realizacji zadań własnych gminy w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków. Został powołany na podstawie uchwały Rady Miejskiej z dnia 30.12.1993 r. w sprawie przekształcenia Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej poprzez podział na trzy jednostki organizacyjne.Zakład Wodociągów i Kanalizacji przejął część majątku ZGKiM, niezbędną do świadczenia usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy, wg bilansu na 31.12.1993 r., w tym sieci wodociągowe na obszarach wiejskich, trzy Stacje Uzdatniania Wody (budynki wraz z gruntami), jeden z budynków administracyjnych.Majątek Zakładu stanowi również infrastruktura wodno - kanalizacyjna przejęta przez Gminę w drodze komunalizacji od:Zakładów (…) (1996 rok), w tym sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjne, dwie przepompownie ścieków (grunty, budynki wraz z urządzeniami),Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa (2004 rok), w tym Stacja Uzdatniania Wody we wsi N. (budynek wraz z urządzeniami, grunt) oraz sieć wodociągowa.Majątek Zakładu stanowią także sieci wodociągowe, sieci kanalizacyjna z przepompowniami ścieków, które Gmina wybudowała w latach 1994 – 2010. Zakład ma prawo do korzystania z w/w majątku, bowiem Gmina przekazała go w trwały zarząd.Zakład nie budował infrastruktury wod. – kan. z własnych środków. Wg stanu na dzień 31.12.2009 r. wartość netto majątku Zakładu wynosi 19.031.556,99 zł.Do końca 2010 roku, Gmina zamierza przekształcić Zakład w spółkę z o.o. ze 100% udziałem Gminy.Likwidacja zakładu budżetowego nastąpi po podjęciu stosownej uchwały przez Radę Miejską.Wszystkie składniki mienia materialne i niematerialne po zlikwidowanym Zakładzie, zostaną wniesione do nowo utworzonej spółki z o.o. na pokrycie jej kapitału zakładowego. Będą one stanowić w chwili jego wniesienia przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 55 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.)W związku z powyższym zadano następujące pytanie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.Czy amortyzacja środków trwałych przejętych aportem po zlikwidowanym zakładzie budżetowym stanowi koszt uzyskania przychodu w podatku dochodowym od osób prawnych w nowo utworzonej spółce z o.o....Zdaniem Wnioskodawcy, nowo utworzona spółka z o. o. powinna - w myśl art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - ustalić wartość środków trwałych przejętych w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego na podstawie wartości początkowej określonej w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekształconego podmiotu, a także kontynuować metodę amortyzacji przyjętą przez ten podmiot.W spółce będącej następcą prawnym przekształconego zakładu budżetowego, odpisy amortyzacyjne od składników mienia wniesionych aportem do spółki z o. o. na pokrycie kapitału zakładowego, w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę z o. o., można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów dla celów podatkowych.W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.Stosownie natomiast do art. 15 ust. 6 ww. ustawy, kosztem uzyskania przychodów są odpisy z tytułu zużycia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (odpisy amortyzacyjne) dokonywane wyłącznie zgodnie z przepisami art. 16a - 16m, z uwzględnieniem art. 16.Zgodnie z art. 16g ust. 9 tejże ustawy, w razie przekształcenia formy prawnej, a także połączenia albo podziału podmiotów, z zastrzeżeniem ust. 19, dokonywanych na podstawie odrębnych przepisów - wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ustala się w wysokości wartości początkowej określonej w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, o której mowa w art. 9 ust. 1, podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego. Stosownie do art. 16g ust. 18 ustawy, powołany powyżej przepis ust. 9 ma zastosowanie, jeżeli z odrębnych przepisów wynika, że podmiot powstały z przekształcenia, podziału albo połączenia lub podmiot istniejący, do którego przeniesiono w wyniku wydzielenia część majątku podmiotu dzielonego, wstępuje we wszelkie prawa i obowiązki podmiotu przekształconego, połączonego albo podzielonego. Zgodnie z art. 16h ust. 3 ww. ustawy, podmioty o których mowa w art. 16g ust. 9 tej ustawy, powstałe z przekształcenia, podziału, z zastrzeżeniem ust. 5, albo połączenia podmiotów oraz podmioty, które przejęły całość lub część innego podmiotu na skutek tych zdarzeń, dokonują odpisów amortyzacyjnych z uwzględnieniem dotychczasowej wysokości odpisów oraz kontynuują metodę amortyzacji przyjętą przez podmiot przekształcony, podzielony, połączony z uwzględnieniem art. 16i ust. 2 - 7. Powyższe regulacje wyrażają tzw. zasadę kontynuacji ustalania wartości początkowej oraz dokonywania odpisów amortyzacyjnych dla podmiotów powstałych z przekształcenia, połączenia czy podziału. Przy czym zasada ta znajduje zastosowanie, jeżeli z odrębnych przepisów wynika, że powstały w powyższy sposób podmiot wstępuje we wszystkie prawa i obowiązki podmiotu przekształconego, połączonego lub podzielonego, tj. ma miejsce tzw. sukcesja generalna.W przedmiotowej sprawie Zakład budżetowy zostanie przekształcony w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie art. 16 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.). Zgodnie z art. 16 ust. 5 ustawy o finansach publicznych, przekształcenie samorządowego zakładu budżetowego w inną formę organizacyjno - prawną wymaga uprzednio jego likwidacji.W myśl natomiast art. 16 ust. 7 ustawy, należności i zobowiązania samorządowego zakładu budżetowego likwidowanego w celu przekształcenia w inną formę organizacyjno - prawną przejmuje utworzona jednostka. Tym samym, powyższe przekształcenie wyczerpuje dyspozycję zawartą w art. 93b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), zgodnie z którym przepisy art. 93 i art. 93a stosuje się odpowiednio do łączenia się i przekształceń komunalnych zakładów budżetowych.W związku z powyższym, w przedmiotowej sprawie będzie miała miejsce sukcesja praw i obowiązków podatkowych, o której mowa w art. 93 – 93a ww. ustawy.Reasumując, wartość początkowa środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wniesionych do spółki z o.o. powinna zostać ustalona zgodnie z dyspozycją zawartą w przepisie art. 16g ust. 9 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, tj. w wysokości wartości początkowej tychże składników majątkowych przejętych w wyniku przekształcenia Zakładu budżetowego (Wnioskodawcy) w spółkę z o.o., określonej w Jego ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Jednocześnie spółka z o.o. będzie zobowiązana do kontynuacji dokonywania odpisów amortyzacyjnych według zasad przyjętych w Zakładzie.Powyższa zasada kontynuacji dotyczy tylko środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych ujętych w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Zakładu. W przypadku natomiast, gdy wniesione do spółki o.o. środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne nie były ujęte w powyższej ewidencji, ich wartość początkowa powinna zostać określona na podstawie art. 16g ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.Interpretacja dotyczy opisu zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.Jednocześnie wskazuje się, że wniosek Spółki dotyczący podatku od towarów i usług został rozpatrzony odrębną interpretacją wydaną w dniu 04 października 2010 r. nr ILPP2/443-1058/10-4/AK oraz postanowieniem o umorzeniu postępowania z dnia 04 października 2010 r. nr ILPP2/443-1058/10-5/AK. Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu, ul. Św. Mikołaja 78/79, 50-126 Wrocław po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, któr

14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj