Interpretacje do przepisu
art. 121 Ordynacji podatkowej

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


672/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 121 Ordynacji podatkowej

5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-657/14/CzP
     ∟Czy w świetle Umów opisanych w zdarzeniu przyszłym odsetki płacone przez Spółkę na rzecz Pool leadera będą podlegały ograniczeniom wynikającym z przepisów art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o CIT, w zakresie uznania ich za koszty uzyskania przychodów Spółki? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 4)

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-656/14/PC
     ∟Czy w świetle Umów opisanych w zdarzeniu przyszłym odsetki płacone przez Spółkę na rzecz Pool leadera będą podlegały ograniczeniom wynikającym z przepisów art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o CIT, w zakresie uznania ich za koszty uzyskania przychodów Spółki?

2014.08.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-508/14-4/JC
     ∟O tym wobec kogo powstał obowiązek podatkowy, a więc kto jest podatnikiem, rozstrzygają przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a nie postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania – w tym przypadku postanowienia umowy polsko-amerykańskiej. Przy opodatkowywaniu przychodów osiągniętych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w pierwszej kolejności należy zatem ustalić osobę podatnika, a dopiero później kierując się miejscem zamieszkania lub siedziby tego podatnika zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej odnośnie określenia właściwej stawki podatku, czy też w ogóle od tego opodatkowania odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera regulacje, na mocy których Polska jako państwo, w którym odsetki powstają - "państwo źródła", zrezygnowała z opodatkowania danych przychodów wobec rezydentów państwa, z którym dana umowa została zawarta. Spółka w pierwszej kolejności powinna zatem ustalić osobę podatnika, na rzecz którego przekazywane będą odsetki, a dopiero później kierując się miejscem jego zamieszkania lub siedziby zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej, tak aby określić właściwą stawkę podatkową czy też od tego podatku odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera taką regulację. Jednocześnie należy dodać, że Spółka będzie mogła zastosować, zgodnie z postanowieniami art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, preferencyjną stawkę podatkową wynikającą z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania obowiązującej pomiędzy Polską a państwem rezydencji podatkowej podmiotu uprawnionego, uzyskującego dochód z tytułu odsetek, a więc poszczególnych spółek z grupy, które biorą udział w strukturze cash poolingu (pod warunkiem posiadania ich certyfikatów rezydencji). Należy przy tym zauważyć, że transakcje pomiędzy rezydentami polskimi nie powodują obowiązku poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 updop.

2014.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-494/14-4/JC
     ∟O tym wobec kogo powstał obowiązek podatkowy, a więc kto jest podatnikiem, rozstrzygają przepisy ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, a nie postanowienia umów o unikaniu podwójnego opodatkowania – w tym przypadku postanowienia umowy polsko-amerykańskiej. Przy opodatkowywaniu przychodów osiągniętych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w pierwszej kolejności należy zatem ustalić osobę podatnika, a dopiero później kierując się miejscem zamieszkania lub siedziby tego podatnika zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej odnośnie określenia właściwej stawki podatku, czy też w ogóle od tego opodatkowania odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera regulacje, na mocy których Polska jako państwo, w którym odsetki powstają - "państwo źródła", zrezygnowała z opodatkowania danych przychodów wobec rezydentów państwa, z którym dana umowa została zawarta. Spółka w pierwszej kolejności powinna zatem ustalić osobę podatnika, na rzecz którego przekazywane będą odsetki, a dopiero później kierując się miejscem jego zamieszkania lub siedziby zastosować postanowienia odpowiedniej umowy międzynarodowej, tak aby określić właściwą stawkę podatkową czy też od tego podatku odstąpić, jeżeli dana umowa zawiera taką regulację. Jednocześnie należy dodać, że Spółka będzie mogła zastosować, zgodnie z postanowieniami art. 21 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, preferencyjną stawkę podatkową wynikającą z umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania obowiązującej pomiędzy Polską a państwem rezydencji podatkowej podmiotu uprawnionego, uzyskującego dochód z tytułu odsetek, a więc poszczególnych spółek z grupy, które biorą udział w strukturze cash poolingu (pod warunkiem posiadania ich certyfikatów rezydencji). Należy przy tym zauważyć, że transakcje pomiędzy rezydentami polskimi nie powodują obowiązku poboru podatku u źródła na podstawie art. 21 updop.

2014.08.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-509/14-2/JC
     ∟Czy w świetle Umów opisanych w zdarzeniu przyszłym odsetki płacone przez Spółkę na rzecz Pool leadera będą podlegały ograniczeniom wynikającym z przepisów art. 16 ust. 1 pkt 60 i 61 ustawy o CIT, w zakresie uznania ich za koszty uzyskania przychodów Spółki?

2014.08.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-566/14-5/JL
     ∟Czynność nabycia wierzytelności stanowi usługę polegającą na uwolnieniu od długu cedenta przez nabywcę wierzytelności. Zatem transakcja ta nie korzysta ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 41 ust. 1 pkt 40 ustawy o podatku od towarów i usług, lecz opodatkowana będzie według podstawowej stawki podatku VAT w wysokości 23%.

2014.08.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-510/11-8/14-S/KR
     ∟Opodatkowanie przychodów akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej

2014.08.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-485/14-2/AO
     ∟w zakresie prawa do dokonania korekty zgodnie z art. 91 ustawy o podatku od towarów i usług w związku z planowanym rozpoczęciem działalności polegającej na odpłatnym udostępnianiu Sal na rzecz osób trzecich

2014.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-624/14-4/IGo
     ∟Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z budową Inwestycji, która rozpoczęła się przed zawarciem Porozumienia i prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z budową Inwestycji, która rozpocznie się po zawarciu Porozumienia.

2014.07.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-501/14-4/AS
     ∟prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z budową Infrastruktury

2014.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-230/13/14-S/DS
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie rozpoznania przychodu / kosztu uzyskania przychodów z udziału w Spółce osobowej, uznania Spółki osobowej za podmiot krajowy oraz powiązań między podmiotami.

2014.07.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB2/415-506/13-4/14-S/KR
     ∟Skutki podatkowe przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę komandytową.

2014.07.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-531/14-4/ISZ
     ∟w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z budową Inwestycji, która rozpoczęła się przed zawarciem Porozumienia jak i w związku z budową Inwestycji, która rozpocznie się po zawarciu Porozumienia.

2014.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-229/13/14-S/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie rozpoznania przychodu/kosztu uzyskania przychodów z udziału w Spółce osobowej, uznania Spółki osobowej za podmiot krajowy oraz powiązań między podmiotami.

2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-231/13/14-S/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie rozpoznania przychodu / kosztu uzyskania przychodów z udziału w Spółce osobowej, uznania Spółki osobowej za podmiot krajowy oraz powiązań między podmiotami.

2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB2/415-261/14-2/MK
     ∟sposób opodatkowania wynagrodzenia członków Rady Osiedla

2014.06.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-920/10/14-5/S/JB
     ∟Opodatkowanie przychodów (dochodów) akcjonariusza spółki komandytowo-akcyjnej.

2014.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-174/14-4/MC
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku zamknięcia przez spółkę komandytowo-akcyjną ksiąg rachunkowych na dzień 31 grudnia 2013 r. oraz zapłaty zaliczki przez spółkę komandytowo-akcyjną na podatek dochodowy od osób prawnych za poszczególne miesiące obecnie trwającego roku obrotowego.

2014.06.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB4/423-176/14-4/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie podmiotowości podatkowej spółki komandytowo-akcyjnej.

2014.06.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-323/14-2/JL
     ∟W przypadku wynajmu przez Spółkę lokali mieszkalnych na cele mieszkaniowe osób fizycznych, zastosowanie znajdzie zwolnienie od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy. W zakresie wynajmu lokali mieszkalnych organom administracji samorządowej i osobom prawnym, na potrzeby mieszkaniowe ich pracowników nie mamy do czynienia z wynajmem na cele mieszkalne najemcy - w tym przypadku również nie są spełnione wymienione wyżej przesłanki do zastosowania zwolnienia od podatku, przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 36 ustawy.

2014.06.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-319/14-2/MKw
     ∟Opodatkowanie świadczonych usług w ramach tzw. pakietów.

2014.06.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBII/2/415-240/14/MW
     ∟Opodatkowanie dochodu z tytułu odkupienia jednostek uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym nabytych w spadku.

2014.05.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-56/14-5/PM
     ∟1. Czy Wnioskodawca zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 Nowelizacji ma obowiązek zamknąć księgi rachunkowe na dzień 31 grudnia 2013 r.? 2. Czy pierwszy rok podatkowy Wnioskodawcy rozpoczyna się z dniem 1 stycznia 2014 r. i trwa do końca przyjętego roku obrotowego?

2014.05.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-56/14-6/PM
     ∟1. Czy Wnioskodawca zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 Nowelizacji ma obowiązek zamknąć księgi rachunkowe na dzień 31 grudnia 2013 r.? 2. Czy pierwszy rok podatkowy Wnioskodawcy rozpoczyna się z dniem 1 stycznia 2014 r. i trwa do końca przyjętego roku obrotowego?

2014.05.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-28/13/14-5/S/AJ
     ∟W zakresie kwalifikacji prawnopodatkowej oraz opodatkowania dochodów osiąganych przez duńską spółkę P/S z tytułu udziału w polskiej spółce osobowej niebędącej podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

2014.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-57/14-4/IR
     ∟1. Czy Wnioskodawca zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 Nowelizacji ma obowiązek zamknąć księgi rachunkowe na dzień 31 grudnia 2013 r.? 2. Czy pierwszy rok podatkowy Wnioskodawcy rozpoczyna się z dniem 1 stycznia 2014 r. i trwa do końca przyjętego roku obrotowego?

2014.05.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPB3/423-57/14-5/IR
     ∟1. Czy Wnioskodawca zgodnie z przepisem art. 4 ust. 2 Nowelizacji ma obowiązek zamknąć księgi rachunkowe na dzień 31 grudnia 2013 r.? 2. Czy pierwszy rok podatkowy Wnioskodawcy rozpoczyna się z dniem 1 stycznia 2014 r. i trwa do końca przyjętego roku obrotowego?

2014.05.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-322/14-2/JL
     ∟W zakresie zwolnienia od podatku świadczonych usług likwidacji szkód.

2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-213/14/AK
     ∟Czy w związku z objęciem udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym Spółki mającej osobowość prawną z siedzibą na Cyprze w zamian za wkład niepieniężny o wartości przekraczającej wartość nominalną obejmowanych w zamian udziałów, przychodem Wnioskodawcy będzie wartość nominalna obejmowanych udziałów, a organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej nie będzie miał podstaw do określenia go w innej wysokości?

2014.05.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-173/14/MS
     ∟Czy ustanowienie na rzecz Spółki nieodpłatnej służebności przesyłu w drodze umownej (art. 245 Kodeksu cywilnego) w celu wybudowania na obcym gruncie urządzeń przesyłowych albo w celu zapewnienia sobie eksploatacji już istniejących lub planowanych do wybudowania urządzeń, stanowi dla Spółki przychód podatkowy na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397 z późn. zm.; dalej ustawy o pdop)?

5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj