Interpretacje do przepisu
art. 65 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

 

Wybierz przepis

art. ust. pkt lit.

Wybór obejmuje dokładnie wskazany przepis, np. art.5 nie obejmie art.5 ust.1 pkt 1


45/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 65 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym

1 2

2019.10.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.166.2019.1.PJ
     ∟W przypadku podmiotu prowadzącego skład podatkowy odnotowanie obciążenia zabezpieczenia z tytułu produkcji alkoholu etylowego powinno nastąpić z chwilą, w której w stosunku do produkowanego wyrobu akcyzowego (alkoholu etylowego) w składzie podatkowym może powstać zobowiązanie podatkowe w akcyzie.

2016.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/4513-213/15/EK
     ∟Czy złożone przez Spółkę, jako zarejestrowanego odbiorcę, zabezpieczenie akcyzowe generalne obejmuje wszystkie zobowiązania podatkowe w akcyzie jakie mogą powstać i jakie byłyby należne w związku z jej działalnością polegającą na nabywaniu wewnątrzwspólnotowym olejów smarowych o kodzie CN 2710 19 91 w celu ich dalszej odsprzedaży do podmiotu zużywającego na cele zwolnione od akcyzy, którego przyjęcie zostało potwierdzone przez Naczelnika Urzędu Celnego?

2010.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-60/10-4/TW
     ∟1. Czy w analizowanym stanie faktycznym biopaliwo etanolowe E95, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem akcyzowym według stawki 10,00 zł/1000 litrów? 2. Czy w przypadku przemieszczania biopaliwa etanolowego E95 w procedurze zawieszenia poboru akcyzy Spółka będzie zobowiązana do ustanowienia zabezpieczenia akcyzowego, którego wysokość powinna być wyliczona przy użyciu stawki podatku akcyzowego, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, tj. 10,00zł/1000 litrów? 3. Czy w analizowanym stanie faktycznym wprowadzanie na rynek krajowy, biopaliwa etanolowego E95, nie będzie podlegać opłacie paliwowej zgodnie z art. 37h ust. 1 ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym?

2010.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-61/10/PH
     ∟„Czy wysokość zabezpieczenia generalnego powinna być ustalana w odniesieniu do kwoty akcyzy od wyrobów akcyzowych, stanowiących wyroby gotowe czy również odniesieniu do wyrobów akcyzowych stanowiących półprodukty?”

2010.03.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-951/09/DG
     ∟Czy z uwagi na niezgodność przepisów ustawy dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym z normami prawa wspólnotowego, podatek akcyzowy od opisanych w stanie taktycznym wyrobów pobierany był niezasadnie w okresie od 1 maja 2004 r do 28 lutego 2009 r.?

2009.12.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-870/09-4/SM
     ∟uregulowania dotyczące zabezpieczenia akcyzowego w przypadku importu gazu do składu podatkowego prowadzonego przez inny podmiot

2009.02.13 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-857/08/DG
     ∟Czy w związku przeznaczeniem na cele opałowe szerokiej frakcji węglowodorów KTS-F o symbolu PKWiU 24.66.32-90.00 i kodzie CN 3811, Wnioskodawca z tego tytułu powinien zapłacić akcyzę w wysokości 60 zł za każdą tonę przeznaczoną na cele opałowe?

2008.11.07 - Minister Finansów - AE 3/8012/1/FLL/08/5148
     ∟Z uwagi na fakt, że olej opałowy został przeznaczony na inne cele niż opałowe, to należy stosować stawkę podatku akcyzowego w wysokości 1.882 zł od 1.000 l właściwą dla produktów rafinacji ropy naftowej oraz frakcji benzynowych otrzymywanych z przerobu ropy naftowej, z wyłączeniem grupowania PKWiU 23.20.18, 23.20.2, gdzie indziej niesklasyfikowanych.

2008.10.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-174a/08/JK
     ∟Opodatkowanie oleju opałowego przeznaczonego do celów innych niż opałowe.

2008.09.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-437/08/DG
     ∟Czy zakup mieszaniny kwasów karboksylowych klasyfikowanych do symbolu PKWiU 24.66.48-99.00 i kodu 3824 90 99 w celu wykorzystania jako paliwo opałowe skutkować będzie obowiązkiem zapłaty podatku akcyzowego? Jeśli tak to w jakiej wysokości?

2008.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-578/08-4/GD
     ∟przedmiotowy olej przeznaczony na cele opałowe nie podlega barwieniu i znakowaniu, i jest opodatkowany akcyzą według stawki w wysokości 60,00zł/1000kg. Z uwagi na powyższe Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdza podstawy do uznania stanowiska Strony w zakresie obowiązku znakowania i barwienia oleju popirolitycznego oraz stawki akcyzy przy sprzedaży tego wyrobu, przedstawionego we wniosku o interpretację indywidualną z dnia 20.03.2008 r. za prawidłowe. Natomiast stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, w zakresie obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym, przedstawione w interpretacji indywidualnej z dnia 25.06.2008r. znak IPPP1/443-578/08-2/GD pozostaje niezmienione

2008.07.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-534/08/DG
     ∟Jaką stawkę podatku akcyzowego należy stosować przy sprzedaży oleju opałowego o kodzie CN 3824 90 98 i symbolu PKWiU 24.66.10-00.00 przeznaczonego na cele opałowe?

2008.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-802/08-3/GD
     ∟Oświadczeń o przeznaczeniu nabywanego oleju opałowego.

2008.07.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-802/08-2/GD
     ∟zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia Ministra Finansów podatnik sprzedający olej opałowy, w celu zastosowania prawidłowej stawki akcyzy, ma obowiązek w momencie zawarcia transakcji uzyskać od nabywcy stosowne oświadczenie o przeznaczeniu nabywanego oleju. Oświadczenie to musi zawierać co najmniej elementy wymienione w § 4 ust. 2 rozporządzenia w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego. Brak na przedmiotowym oświadczeniu numeru PESEL lub/i NIP w przypadku gdy osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej i nie ma obowiązku posiadania tych identyfikatorów, jest brakiem mniejszej wagi (o ile pozostałe dane zawarte w oświadczeniu pozwalają na przeprowadzenie kontroli rzeczywistego zużycia oleju opałowego).

2008.06.16 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443/W-6/08-2/TW
     ∟Czy olej opałowy wykorzystywany do oczyszczenia odwiertów eksploatacyjnych ropnych i gazowych podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, jeżeli tak to wg jakiej stawki?

2008.05.09 - Minister Finansów - AE III/033/13/FLL/08/2241
     ∟Zwolnienie przewidziane w art. 24 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym w związku z § 11 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2006r. Nr 72, poz. 500 z późn. zm.) znajdzie zastosowanie, gdy zakupiony olej opałowy będzie przeznaczony na własne potrzeby Spółki, a Spółka złoży stosowne oświadczenie o zużyciu oleju na inne cele niż opałowe. Warunkiem zastosowania zwolnienia jest więc złożenie przedmiotowego oświadczenia.

2008.03.05 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP1/443-682/07-4/GD
     ∟Uznanie za wyrób akcyzowy oleju grzewczego o symbolu CN 38248098, który nie został wymieniony w załącznikach do ustawy o podatku akcyzowym, ale został przeznaczony na cele grzewcze

2007.09.17 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-6/07-2/WT
     ∟Według uregulowań art. 26 ust. 1 pkt 3 ww. ustawy pobór akcyzy od wyrobów akcyzowych zharmonizowanych jest zawieszony, jeżeli wyroby są zwolnione od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie lub dostarczane nabywcom upoważnionym do nabycia zwolnionego od akcyzy wyrobu. Jak wynika z powyższego zastosowanie procedury zawieszenia akcyzy jest niezbędnym warunkiem uzyskania zwolnienia od podatku. Tej z kolei zarejestrowany handlowiec dostarczając biopaliwo do wybranych flot nie może zastosować, co wyklucza tym samym zwolnienie niniejszych wyrobów z podatku akcyzowego

2007.09.07 - Urząd Celny w Słupsku - 323000-RPA-058-5/07/MM
     ∟Czy paliwo etanolowe Etmax D służące do napędu użytkowanych przez podatnika autobusów jest biokomponentem stanowiącym samoistne paliwo objętym zwolnieniem od akcyzy na podstawie §12 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (dz. U. Nr 72, poz. 500 z późn. zm.)

2007.06.26 - Izba Celna w Kielcach - 340000-WPA-9118-1/07
     ∟1.Jaka jest wysokość obowiązującej stawki podatku akcyzowego dla lekkiej ropy naftowej surowej (symbol PKWiU 11.10.10-30.00; kod CN 2709 00 90?2.Jakie są niezbędne dokumenty potrzebne przy sprzedaży lekkiej ropy naftowej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz przy sprzedaży do Republiki Czeskiej?

2007.05.29 - Urząd Celny w Bielsku-Białej - 335000-RPA-055-0013/07/DG
     ∟ Czy wyrób gotowy akcyzowy zharmonizowany o „0” stawce podatku akcyzowego o nazwie handlowej Emkol ME (PKWiU 24.66.31-57, CN 3403 19) może być produkowany bez uzyskania statusu składu podatkowego przy założeniu, że Spółka do produkcji tego wyrobu zakupywać będzie olej smarowy (PKWiU 23.20.18, CN 2710 19 99) bez procedury zawieszenia poboru akcyzy?

2007.05.11 - Urząd Celny w Gliwicach - 332000-RPA-055-010/2007/CJ
     ∟Pytanie: Czy w stosunku do produktu finalnego, będącego następstwem procesu odzy­sku (przetworzenia) wyłącznie olejów odpadowych z ropy naftowej z jedno­czesnym dozowaniem substancji uszlachetniających i wzbogacających nie podlegających akcyzie, a wprowadzonych na rynek, zachodzi konieczność na­liczenia podatku akcyzowego?

2007.04.24 - Urząd Celny w Gdańsku - 322000-RPA-058-6/07/AW
     ∟Czy w przedstawionym stanie faktycznym powstaje obowiązek podatkowy z tytułu zakupu w kraju oraz w ramach nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów oznaczonych symbolem PKWiU 24.66.32-90.00 oraz kodem CN 3811 90 00?

2007.03.13 - Izba Celna w Warszawie - 440000-PA-9116-770/06/1407/GK
     ∟Czy wyroby olej opałowy TERMEC oraz olej opałowy EGZOTERM przeznaczone na cele opałowe, spełniają warunki, określone w §1 ust. 1 pkt 1 w sprawie znakowania i barwienia paliw silnikowych oraz olejów opałowych dla celów kontroli obrotu, a jeżeli tak, to czy ze względu na właściwości fizykochemiczne wykazywane przez te oleje, uniemożliwiające ustalenie zawartości barwnika oraz znacznika, może znajdować do nich zastosowanie przepis art. 65 ust. 1a pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym?Jaką stawkę podatku akcyzowego należy zastosować do sprzedaży krajowej oleju opałowego TERMEC oraz oleju opałowego EGZOTERM, przeznaczonych na cele opałowe?

2007.03.13 - Urząd Celny w Pruszkowie - 445000-PA-9104-69/06/187/KN
     ∟Sposób opodatkowania sprzedaży w kraju olejów przeznaczonych na cele opałowe.

2007.02.13 - Izba Celna w Szczecinie - 420000-WPA-9143-51/06-7/ES
     ∟Przedmiotem wniosku były następujące pytania: 1. czy rolnik powinien uiszczać podatek akcyzowy za tłoczony olej rzepakowy z rzepaku będącego jego własnością w celu wykorzystania go następnie do własnych celów, do ogrzewania budynków i jako paliwo do swoich maszyn.2. czy obowiązek uiszczania podatku akcyzowego leży po stronie firmy, która świadczy usługę wynajmu maszyny, umożliwiającej wykonanie tego procesu.3. jakiej wysokości byłaby to opłata w każdym z wyżej opisanych przypadków.4. jak należy rozumieć termin skład podatkowy przy tłoczeniu oleju w swoim gospodarstwie i czy rolnik musi spełniać warunki składu podatkowego.5. czy może uzyskać zwolnienie na tłoczenie oleju rzepakowego, który będzie wykorzystywał w swoim gospodarstwie mimo, że nie zami...

2007.01.25 - Urząd Celny w Szczecinie - 421000-PA-9102-31/06/ECH
     ∟Czy, w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego ww. towarów dostarczonych w procedurze zawieszenia poboru akcyzy istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z akcyzy benzyny specjalnej i nafty przeznaczonej jako zmywacz antykorozyjny na podstawie § 16 ust. 1 oraz § 16a ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (tekst jednolity w Dz. U. Nr 72 z 2006, poz. 500 ze zmianami).

2006.12.21 - Urząd Celny w Gliwicach - 330000-RPA-055-032/2006/CJ
     ∟Zapytanie: 1.Czy w stosunku do produktów w postaci środków antyadhezyjnych oraz olejów do różnych celów wyprodukowanych z olejów odpadowych, a wprowadzonych na rynek zachodzi konieczność naliczania podatku akcyzowego, a jeżeli tak to w jakiej stawce i kwocie?2.Jeżeli produkty są zwolnione z podatku akcyzowego, to czy istnieje konieczność zgłoszenia rejestracyjnego naszej firmy jako płatnika akcyzy oraz czy tym samym firma zobowiązana byłaby do składnia deklaracji wykazując wartości zerowe?

2006.11.13 - Urząd Celny I w Warszawie - 441000-PAI-31/06/3073/EU
     ∟Czy Spółka zobowiązana jest do zapłaty podatku akcyzowego, a jeżeli tak to w jakiej wysokości, od sprzedaży destylatów wolnych kwasów tłuszczowych (kod CN 3823 19 90, PKWiU 24.66.48-99.00) oraz frakolu i przedgonu alkoholowego (kod CN 2905 15 00, PKWiU 24.14.22-50.00) w przypadku, gdy Spółka zna cel (ogrzewanie), do którego zostaną przeznaczone prze kupującego ww. produkty i w przypadku gdy Spółka nie wie do czego kupujący przeznaczy ww. produkty?

2006.10.04 - Urząd Celny w Katowicach - 331000-RPA-9103-34/06/MK
     ∟Zapytanie: Czy w przypadku produkcji i zużycia jako samoistne paliwo biokomponentów (estrów powstałych w wyniku estryfikacji oleju rzepakowego) podatnik korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w § 12 ust. 1 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004 roku w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (tekst jednolity Dz. U. 72 poz. 500 z 2006 roku).

1 2

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj