Interpretacja Urzędu Celnego w Zamościu
303000-PA-9106-16/07
z 21 września 2007 r.

 

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji

Interpretacje podatkowe
 

Rodzaj dokumentu
postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego
Sygnatura
303000-PA-9106-16/07
Data
2007.09.21



Autor
Urząd Celny w Zamościu


Temat
Podatek akcyzowy --> Przepisy szczegółowe --> Paliwa silnikowe, oleje opałowe i gaz --> Paliwa silnikowe i oleje opałowe


Słowa kluczowe
akcyza
biokomponenty
estry metylowe
olej roślinny
podatek akcyzowy


Pytanie podatnika
Czy podatnik posiadający zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego i stosowny wpis do rejestru wytwórców, który produkuje olej roślinny w części przeznaczony do sprzedaży na cele jadalne, a w części na cele przemysłowe (do produkcji biopaliw):1. jest zobowiązany dokonywać produkcji oleju jadalnego w składzie podatkowymi i czy całości produkcji podlegać będzie wymogom rozliczenia składu podatkowego? 2. czy możliwe jest produkowania oleju roślinnego z przeznaczeniem do produkcji biopaliw poza składem podatkowym, 3. czy od wyprodukowanego poza składem podatkowym oleju roślinnego przeznaczonego następnie na cele przemysłowe (do produkcji estrów) należy naliczać podatek akcyzowy i według jakich zasad i stawek.


Na podstawie przepisów art. 14a §1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpoznaniu wniosku firmy „XXXXXX” Spółka z o.o. z dnia 29.06.2007r. (data wpływu 29.06.07r.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, po rozpatrzeniu wniosku

p o s t a n a w i a m

ocenić stanowisko podatnika, co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w jego indywidualnej sprawie, w której nie toczy się postępowanie podatkowe lub kontrola podatkowa albo postępowanie przed sądem administracyjnym za:
- nieprawidłowe w punkcie 1 i 2 oraz
- prawidłowe w punkcie 3

U Z A S A D N I E N I E

W dniu 29 czerwca 2007r. do tut. Urzędu wpłynął wniosek firmy „XXXXXX” Spółka z o.o. z/s YYYYYYY o udzielenie pisemnej interpretacji o zakresie stosowania prawa podatkowego.

I. Z treści wniosku wynika następujący stan faktyczny:

Podatnik dokonuje produkcji oleju rzepakowego jadalnego. Zgodnie z ustawą o biokomponentach i biopaliwach ciekłych z dnia 25 sierpnia 2006r ( Dz. U. Nr 169, poz. 1199 z późn. zm) czysty olej roślinny uznawany jest za biokomponent ( art. 2 ust.1 pkt3). Do uzyskania zgody na wytwarzanie biokomponenetów konieczna jest zgoda Prezesa Agencji Rynku Rolnego ( art.4). Jej uzyskanie warunkowane jest m. in. posiadaniem zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego ( art. 5 ust.1 pkt 3). Podatnik posiada zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego i uzyskał stosowny wpis do rejestru wytwórców. Produkowany olej roślinny w części przeznaczony jest do sprzedaży na cele jadalne, a w części na cele przemysłowe ( do produkcji biopaliw ).

II. Podatnik zwrócił się z następującym pytaniem:


1. czy jest zobowiązany dokonywać produkcji oleju jadalnego w składzie podatkowymi i czy całości produkcji podlegać będzie wymogom rozliczenia składu podatkowego?
2. czy możliwe jest produkowania oleju roślinnego z przeznaczeniem do produkcji biopaliw poza składem podatkowym,
3. czy od wyprodukowanego poza składem podatkowym oleju roślinnego przeznaczonego następnie na cele przemysłowe (do produkcji estrów) należy naliczać podatek akcyzowy i według jakich zasad i stawek.

III. W przedmiotowym wniosku Strona przedstawiła własne stanowisko w sprawie stwierdzając, że:

- czysty olej roślinny nie jest wymieniony wśród wyrobów akcyzowych opisanych w załączniku Nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym z dnia 23 stycznia 2004r. ( Dz. U. Nr 29,poz. 257 z późn. zm). Nie jest też wyrobem akcyzowym zharmonizowanym (załącznik nr 2 do ustawy). Nie nadaje się do wykorzystania jako paliwo silnikowe lub dodatek czy domieszka do paliw. Nie jest sprzedawany, jako paliwo silnikowe lub dodatek czy domieszka do paliw. Dlatego też, jako wyrób nie będący wyrobem akcyzowym nie podlega ustawie o podatku akcyzowym. Tym samym nie ma obowiązku dokonywania produkcji oleju roślinnego na składzie podatkowy. Ustawa o biokomponentach i biopaliwach ciekłych zdaniem podatnika cyt. „ mówi jedynie o uzyskaniu zgody na prowadzenie składu podatkowego, natomiast nie wspomina nic o konieczności dokonywania produkcji na składzie podatkowym”.Dlatego też, zdaniem Strony, nie ma konieczności produkowania oleju roślinnego na składzie podatkowym, możliwe jest produkowanie oleju roślinnego poza składem podatkowym, a jego sprzedaż niezależnie od dalszego przeznaczenia ( w tym miejscu podatnik cyt. „ przy czym zaznaczam raz jeszcze, że nie jest to paliwo silnikowe, dodatek czy domieszka do paliw silnikowych)i nie podlega w żadnych okolicznościach podatkowi akcyzowemu.

IV. Stanowisko Naczelnika Urzędu Celnego w Zamościu

W wyniku analizy przedstawianego przez Stronę stanu faktycznego, mając na uwadze obowiązujący stan prawny, wyjaśniam co następuje:

Podstawowym aktem prawnym regulującym opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym akcyzą, określającym zasady i tryb wprowadzania do obrotu wyroby objęte akcyzą jest ustawa z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym ( Dz. U. Nr 29, poz. 257 z późn. zm) oraz przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie.

Zgodnie z definicjami ustawowym zawartymi art. 2 pkt 1, pkt 2 i 12 ustawy o podatku akcyzowym użyte w ustawie określenia oznaczają :
- „wyroby akcyzowe” – wyroby podlegające akcyzie określone w załączniku nr 1 do ustawy,
- „wyroby akcyzowe zharmonizowane” – paliwa silnikowe, oleje opałowe i ( ......) określone w załączniku nr 2 do ustawy,
- „skład podatkowy” - miejsce określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego, podlegające szczególnemu nadzorowi podatkowemu na podstawie przepisów o służbie celnej, w którym wyroby akcyzowe zharmonizowane są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy i mogą być poddane czynnościom zgodnie z ustalonymi warunkami.

Stosownie do przepisu art. 62 ust.1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, zgodnie z wolą ustawodawcy, rozszerzony zastał zakres przedmiotowy wyrobów zaliczanych do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy, albowiem do paliw silnikowych i olejów opałowych, poza wyrobami wymienionymi w pozycji 1-12 załącznika nr 2 do ustawy, zalicza się również pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN.

Powyższy przepis, będący przepisem szczególnym w stosunku do przepisu ogólnego, jakim jest art.2 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, definiującym wyroby akcyzowe zharmonizowane, jednoznacznie rozszerzył podstawy katalog tych wyrobów, jednakże pod warunkiem, że są one wykorzystywane do celów napędowych.

Czysty olej roślinny należy traktować jako wyrób przeznaczony do użycia jako paliwo silnikowe, albo jako dodatek lub domieszka do paliw silnikowych ( jako wyrób akcyzowy zharmonizowany) dopiero na etapie jego bezpośredniego przeznaczenia do celów napędowych tj. wówczas, gdy:
1. znajduje się on już w podmiocie, który wykorzystuje go jako samoistne paliwo lub jako biokomponent do produkcji biopaliw,
2. jest sprzedawany podmiotowi wykorzystującemu go jako samoistne paliwo lub jako biokomponent do produkcji biopaliw.

Mając na uwadze powyższe, świetle ustawy o podatku akcyzowym , każdy podmiot, który produkuje określony wyrób i oferuje produkowany przez siebie wyrób na sprzedaż jako dodatek zużywany w tej postaci do produkcji biopaliw, de facto bezpośrednio przeznacza ten wyrób do celów napędowych, przesądzając tym samym o konieczności traktowania go jako wyrób akcyzowy zharmonizowany, którego produkcja winna mieć miejsce w składzie podatkowym, a przemieszczenie tego wyrobu do producenta biopaliw z zastosowanie administracyjnego dokumentu towarzyszącego.

Potwierdzeniem tej tezy jest szereg przepisów prawa, jak i przepisów prawa podatkowego regulujących kwestie z zakresu podejmowania, wykonywania i zakończenia działalności gospodarczej.
Ustawa o biokomponentach i biopaliwach ciekłych z dnia 25 sierpnia 2006r ( Dz. U. Nr 169, poz. 1199 z póżn. zm) określa zasady wykonywania działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania biokompnentów.
Zgodnie z art. 2 ust.1 pkt 3 ustawy o biokomponentach i biopaliwach czysty olej roślinny definiowany jest jako biokomponent i jako biopaliwo ciekłe.
W myśl przepisu art. 4 ust. 1 ustawy o biokomponentach i biopaliwach działalność gospodarcza w zakresie wytwarzania, magazynowania lub wprowadzania do obrotu biokomponentów jest działalnością regulowaną w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej. Wymaga wpisu do rejestru wytwórców.
Każdy przedsiębiorca, przed podjęciem działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania, magazynowania lub wprowadzania do obrotu biokomponentów ma obowiązek uzyskania wpisu do rejestru wytwórców. Organem rejestrowym jest Prezes Agencji Rynku Rolnego.
Jednym z podstawowych warunków wpisu do rejestru wytwórców jest posiadanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego. Dla celów ustawy o biokomponentach i biopaliwach ustawodawca wskazał w art. 2 ust. 1 pkt 22 ustawy, iż przez skład podatkowy rozumie się skład podatkowy, o którym mowa w ustawie z dnia 23 stycznia 2004 o podatku akcyzowym.

Ad.1
Biorąc pod uwagę przedstawione przez podatnika stanowisko w sprawie, istotną kwestią wymagająca wyjaśnienia w pierwszej kolejności jest udzielenie odpowiedzi na pytania:
a) czy w świetle ustawy o podatku akcyzowym czysty olej roślinny jako taki, produkowany i sprzedawany na cele jadalne jest wyrobem akcyzowym zharmonizowanym i czy jego produkcja winna odbywać się w składzie podatkowym?
b) czy w świetle istniejącego stanu faktycznego, a w szczególności posiadania przez Stronę statusu wytwórcy biokomponentów i podatnika podatku akcyzowego posiadającego zezwolenie na prowadzenia składu podatkowego, podatnik zobowiązany jest dokonywać produkcji czystego oleju roślinnego w części przeznaczonego na cele jadalne w składzie podatkowym, czy całość produkcji podlegać będzie wymogom rozliczenia składu podatkowego?

Ad. a
W świetle ustawy o podatku akcyzowym czysty olej roślinny jako taki produkowany z przeznaczeniem na cele jadalne nie jest wyrobem akcyzowym, akcyzowym zharmonizowanym. Zgodnie z przepisem art. 2 pkt 1 i 2 ustawy o podatku akcyzowym nie został wymieniany w załącznikach do ustawy o podatku akcyzowym. Nie można mu przypisać przymiotu bycia paliwem silnikowym w świetle przepisu art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym w przypadku gdy nie będzie przeznaczony do użycia, oferowany do sprzedaży lub używany jako paliwo silnikowe albo jako dodatek lub domieszka do paliw silnikowych. Pomimo, iż zgodnie z zasadami ogólnymi w świetle przepisów ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych czysty olej roślinny może być kwalifikowany jako biokomponent i biopaliwo ciekłe, w świetle ustawy o podatku akcyzowym, gdy jest sprzedawany na inne cele niż określone w art. 62 ustawy o podatku akcyzowym, produkcja takiego oleju nie musi być prowadzona w składzie podatkowym, albowiem w takim przypadku nie będą spełnione łącznie wszystkie warunki jakie musi spełniać podmiot na wydanie przez właściwego naczelnika urzędu celnego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego ( art. 31 ustawy o podatku akcyzowym). Tym samym nie można mówić o jakichkolwiek obowiązkach z zakresu akcyzy ciążących na producencie takiego wyrobu.

Ad. b
Biorąc pod uwagę przedstawiony przez Stronę stan faktyczny, a w szczególności :
- posiadane przez podatnika zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego w zakresie produkcji czystego oleju roślinnego, który to olej w części przeznaczony jest na cele jadalne, a w części do produkcji biopaliw,
- posiadany przez podatnika wpis do rejestru wytwórców biokomponentów należało stwierdzić, iż Strona jest powyższym zobligowana do produkcji czystego oleju roślinnego na cele jadalne w składzie podatkowym.
Nie można zgodzić się ze Stanowiskiem Strony, iż ustawa o biokomponentach i biopaliwach cyt. „mówi jedynie o uzyskaniu zgody na prowadzenie składu podatkowego”.
Nie można zgodzić się ze Stanowiskiem Strony, iż ustawa o biokomponentach i biopaliwach cyt. „mówi jedynie o uzyskaniu zgody na prowadzenie składu podatkowego”.
Wytwórca biokomponentów w momencie składania wniosku o wpis do rejestru wytwórców musi już posiadać zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego.

Z punktu widzenia ustawy o podatku akcyzowym, jak i ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych, posiadanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego zobowiązuje podatnika – wytwórcę do prowadzenia działalności gospodarczej zgodnie z ustalonymi warunkami i rodzajem działalności określonej w zezwoleniu, a także określonego rodzaju i zakresu wykonywanej działalności wskazanej we wniosku o wpis do rejestru wytwórców biokomponentów.
Stosownie do przepisu art. 35 ust.2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym właściwy naczelnik urzędu celnego cofa z urzędu zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego, jeżeli po uzyskaniu zezwolenia w terminie 3 miesięcy nie podjęto działalności lub ją przerwano na czas dłuższy niż 3 miesiące bez powiadomienia właściwego naczelnika urzędu celnego.
Z kolei, stosownie do art. 9 ust.1 pkt 2 ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych , organ rejestrowy wydaje decyzję o zakazie wykonywania działalności gospodarczej z zakresu wytwarzania, magazynowania lub wprowadzania do obrotu biokomponentów, w przypadku gdy wytwórca rażąco narusza warunki do wykonywania działalności przez wytwórcę.
Zgodnie z art. 9 ust. 2 pkt 2 ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych rażącym naruszeniem warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej przez wytwórcę rozumie się – cofnięcie przez właściwego dla podatnika naczelnika urzędu celnego zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego.

Skład podatkowy jest to miejsce określone w zezwoleniu wydanym przez właściwego naczelnika urzędu celnego, podlegające szczególnemu nadzorowi podatkowemu na podstawie przepisów o służbie celnej, w którym wyroby akcyzowe zharmonizowane są objęte procedurą zawieszenia poboru akcyzy i mogą być poddane czynnościom zgodnie z ustalonymi warunkami.
Zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego jest wydawane na wniosek zainteresowanego podmiotu, który spełnia łącznie warunki ściśle określone w ustawie ( art. 30 ust.1 ustawy o podatku akcyzowym). Jednym z nich jest prowadzenie co najmniej jednego rodzaju działalności polegającej na produkcji, przetwarzaniu lub magazynowaniu wyrobów akcyzowych zharmonizowanych.

W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004r. w sprawie zezwoleń na prowadzenie składu podatkowego, działalności jako zarejestrowany handlowiec oraz niezarejestrowany handlowiec, a także na wykonywanie czynności w charakterze przedstawiciela podatkowego ( Dz. U Nr 35, poz. 312 z późn. zm) określony został szczegółowy sposób wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie składów podatkowych. Do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie składu podatkowego należy dołączyć m.in. projekt regulaminu funkcjonowania składu podatkowego ( §3 ust. 1 pkt 16 rozporządzenia). Stosownie do przepisu § 6 cyt. rozporządzenia właściwy naczelnik urzędu celnego, wydając zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego zatwierdza przedłożony przez wnioskodawcę regulamin funkcjonowania składu podatkowego.

W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 1 marca 2004 r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia składów podatkowych ( Dz. U. Nr 35, poz.311 z późn. zm) określone zostały szczegółowe warunki dotyczące prowadzenia składów podatkowych oraz miejsc, w których wyroby akcyzowe zharmonizowane będą magazynowane.
W myśl § 3 cyt. rozporządzenia szczegółowe warunki dotyczące składu podatkowego określa regulamin funkcjonowania składu podatkowego, zaś stosownie do § 5 rozporządzenia szczegółowe warunki dotyczące przyjmowania, magazynowania i wysłania wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, objętych szczególnym nadzorem, przepisy dotyczące szczególnego nadzoru.
Zakres czynności podlegających szczególnemu nadzorowi podatkowemu wynika z treści art.6a ust.2 ustawy z dnia 24 lipca 1999 roku o Służbie Celnej ( Dz. U. Nr 156 z 2004 roku, poz. 1641 z późn. zm.).
W myśl powyższego przepisu, szczególnemu nadzorowi podatkowemu podlega m.in. wytwarzanie oraz obrót biokomponentami, określonymi w odrębnych przepisach.
Ujęcie biokomponentów (art.6a ust.2 pkt 3 ustawy) w odrębnych jednostkach redakcyjnych oznacza, iż biokomponenty podlegają szczególnemu nadzorowi podatkowemu niezależnie od tego, czy są wyrobami akcyzowymi.

Zgodnie z zasada ogólną wynikającą z przepisu art. 6a ust.3 ustawy o służbie Celnej szczególny nadzór podatkowy w stosunku do biokomponentów polega na kontroli ilości i jakości biokomponentów, przebiegu procesów technologicznych i ruchu towarowego dotyczącego tych wyrobów oraz ich wydajności, ubytków i zużycia, a także na kontroli dokumentacji prowadzonej w powyższych zakresach.
Na podstawie delegacji ustawowej przepisu art. 6g ust. 1 ustawy o Służbie Celnej, Minister Finansów w rozporządzeniu z dnia 07 kwietnia 2004 w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego ( Dz. U. Nr 65, poz.598 z póżn. zm) określił zasady i tryb wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego.
Mając na uwadze powyższe należało stwierdzić, iż wymogom rozliczenia składu podatkowego w ramach wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego podlegać będzie ta część produkcji czystego oleju roślinnego, która zgodnie z zatwierdzonym regulaminem funkcjonowania składu podatkowego zostanie wyprodukowana jako wyrób akcyzowy zharmonizowany objęty procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Ad.2
Odnosząc się do pytania podatnika, czy możliwe jest produkowanie oleju roślinnego z przeznaczeniem do produkcji biopaliw poza składem podatkowym należało stwierdzić, iż w świetle obowiązującego prawa nie jest możliwe produkowanie czystego oleju roślinnego jako biokomponentu przeznaczonego do produkcji biopaliw poza składem podatkowym.
Jak wspomniano na wstępie niniejszego uzasadnienia każdy podmiot, który produkuje określony wyrób i oferuje produkowany przez siebie wyrób na sprzedaż jako dodatek zużywany w tej postaci do produkcji biopaliw, de facto bezpośrednio przeznacza ten wyrób do celów napędowych, przesądzając tym samym o konieczności traktowania go jako wyrób akcyzowy zharmonizowany, którego produkcja winna mieć miejsce w składzie podatkowym, a przemieszczenie tego wyrobu do producenta biopaliw z zastosowanie administracyjnego dokumentu towarzyszącego.
Tak więc, olej roślinny oferowany do sprzedaży jako dodatek do produkcji biopaliw, będący w świetle ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych biokomponentem spełniającym wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, w świetle przepisów art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym zaliczyć należy do wyrobów akcyzowych zharmonizowanych.
Zgodnie zaś z art. 30 ust.2 ustawy o podatku akcyzowym produkcja i przetwarzanie wyrobów akcyzowych zharmonizowanych może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym.

Ad.3
Odnosząc się do pytania podatnika , czy od wyprodukowanego poza składem podatkowym oleju roślinnego przeznaczonego następnie na cele przemysłowe – do produkcji estrów należy naliczać podatek akcyzowy i według jakich zasad i stawek, należało stwierdzić , iż olej roślinny jako taki nie jest wyrobem akcyzowym. W przypadku jego produkcji do celów konsumpcyjnych lub jako wyrób służący do sprzedaży jako surowiec służący innemu podmiotowi do wytworzenia biokomponentów jakimi są estry metylowe kwasów tłuszczowych, dodawanych następnie do paliw, nie można przyjąć, że w świetle ustawy o podatku akcyzowym, taki podmiot decyduje o bezpośrednim przeznaczeniu takiego oleju do celów napędowych. O takim przeznaczeniu decyduje dopiero producent ww estrów.
Z powyższego wynika zatem, że zakład produkujący czysty olej roślinny i dostarczający go w tej postaci producentom estrów, nie jest zobowiązany do jego produkcji w składzie podatkowym i nie jest zobowiązany z tego tytułu do naliczania podatku akcyzowego.
Podkreślenia wymaga fakt, iż produkcja czystego oleju roślinnego jako wyrobu akcyzowego zharmonizowanego t.j produkowanego zgodnie z przepisami prawa, w składzie podatkowym jako biokomponentu z przeznaczeniem do produkcji biopaliw nie rodzi obowiązków podatkowych w podatku akcyzowym.
Zgodnie z przepisem § 12 ust.1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 26 kwietnia 2004r. w sprawie zwolnień od podatku ( t.j Dz. U. z 2006r Nr 72, poz. 500 z późn. zm. ) biokomponenty przeznaczone do paliw ciekłych i biopaliw ciekłych w rozumieniu innych przepisów, spełniające wymagania jakościowe określone w odrębnych przepisach, zwolnione są od akcyzy.
Istota objęcia czystego oleju roślinnego jako biokomponentu szczególnym nadzorem podatkowym i wytwarzaniem w składzie podatkowym, sprowadza się do kontroli jego ilości i jakości, przebiegu procesów technologicznych, ruchu towarowego oraz dokumentacji prowadzonej w powyższych zakresach.
Natomiast, czysty olej roślinny jako biopaliwo, produkowane z naruszeniem warunków i form określonych przepisami prawa, np. produkowany poza składem podatkowym czy niewykorzystany przez rolnika wyłącznie na własny użytek, podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym według stawki 1.882,00zł za 1000 litrów.

Powyższych odpowiedzi udzielono w oparciu o stan faktyczny przedstawiony w zapytaniu oraz stan prawny wynikający z przepisów podatkowych obowiązujących w dniu sporządzenia niniejszego postanowienia.

POUCZENIE

Od niniejszego postanowienia służy prawo wniesienia zażalenia do Dyrektora Izby Celnej w Białej Podlaskiej, za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Celnego w Zamościu, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia (art. 14a § 4 ustawy Ordynacja podatkowa).
Zażalenie na postanowienie powinno zawierać zarzuty przeciw postanowieniu, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem zażalenia oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie ( art. 222 w zw. z art. 239 ustawy Ordynacja podatkowa).
Zgodnie z art.14b §1 ustawy Ordynacja podatkowa udzielona powyżej interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązania podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia , o którym mowa w art. 14a §4 cyt. wyżej ustawy, jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu.
Stosownie do art. 14b §2 ustawy Ordynacja podatkowa udzielona interpretacja jest natomiast wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy do czasu jej zmiany lub uchylenia przez organ odwoławczy w trybie określonym w art.14b §5 tej ustawy.



doradcapodatkowy.com gdy potrzebujesz własnej indywidualnej interpretacji podatkowej.

Mechanizm kojarzenia podobnych interpretacji
Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj