Interpretacje do przepisu
art. 2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym
102/481753 - interpretacji podatkowych do przepisu art. 2 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym
2019.10.01 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.169.2019.2.MK
∟Rozlew wyrobów akcyzowych znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy
2017.08.02 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB3-3.4013.104.2017.1.MS
∟sposób postępowania z rozlewanymi napojami alkoholowymi
2017.03.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 2461-IBPP4.4513.12.2017.1.PK
∟Opodatkowanie wyrobu o kodzie CN 3824 90 97
2016.09.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-73/16-4/MC
∟Obowiązek oznaczania znakami akcyzy suplementu diety o kodzie CN 2106 90 20 00.
2016.09.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-75/16-4/MC
∟Obowiązek oznaczania znakami akcyzy suplementu diety o kodzie CN 2106 90 20 00
2015.12.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/4513-85/15-2/MC
∟Obowiązek oznaczania suplementu diety znakami akcyzy
2014.12.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-515/14/JK
∟Do obliczania kwoty zabezpieczenia akcyzowego pokrywającego powstałe albo mogące powstać zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym z tytułu produkcji i magazynowania ww. wyrobów (dodatków do paliw) z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy − należy zastosować stawkę akcyzy w wysokości 1.822,00 zł/1000 litrów.
W przypadku, gdy Wnioskodawca będzie produkował przedmiotowe oleje w składzie podatkowym, w którym będzie miała zastosowanie procedura zawieszenia poboru akcyzy, w stosunku do gazu produkowanego w instalacji jako produkt uboczny i zarazem zużywanego m.in. do produkcji olejów popirolitycznych, to w tym zakresie zastosowanie znajdzie art. 42 ust. 1 pkt 2 ustawy.
2014.12.04 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-403/14/LG
∟Obowiązek oznaczania znakami akcyzy suplementu diety o kodzie CN 2106 90.
2014.02.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-611/13/EK
∟opodatkowania biogazu zużywanego do łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej oraz na cele opałowe
2014.01.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-955/13-2/SM
∟stawka podatku i obowiązki związane z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów o kodzie CN 3811 90 00
2013.03.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-19a/13/JK
∟W przypadku zapłaty należnego podatku akcyzowego od przedmiotowych cygar, a następnie w związku z ich sprzedażą, nie będzie ponownie zobowiązana do zapłaty tego podatku.
2013.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-184/12-3/TW
∟Podatek akcyzowy w zakresie prawa do obniżenia akcyzy.
2012.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-178/12/JK
∟Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.
2012.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-174/12/JK
∟Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.
2012.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-173/12/JK
∟Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.
2012.12.31 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPP3/443-179/12/JK
∟Opodatkowanie wyrobów tytoniowych.
2012.07.03 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP2/443-544/12-2/DG
∟W zakresie prawa do korzystania ze zwolnienia podmiotowego w związku ze sprzedażą używanego samochodu osobowego stanowiącego środek trwały.
2012.01.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-1217/11/PH
∟W zakresie uznania za wyrób energetyczny przeznaczony do celów innych niż opałowe, acetylenu oznaczonego kodem CN 2901 29 00 odsprzedawanego przez Wnioskodawcę kontrahentom do celów lutowania, spawania i cięcia.
2011.11.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-30/11-4/BJ
∟Zgodnie z art. 93 ust.1 pkt 1 w powiązaniu z art. 2 ust. 1 pkt 1 i 7 ustawy o podatku akcyzowym alkohol etylowy o kodzie 2207 lub 2208 i o rzeczywistej mocy przekraczającej 1,2% objętości, zawarty w gęstwie drożdżowej jest wyrobem akcyzowym, natomiast kierując się wykładnią celowościową podczas interpretacji przepisów dyrektywy Rady 92/83/EWG oraz art. 7 ust. 4 dyrektywy 2008/118/WE nie podlega opodatkowaniu import gęstwy drożdżowej i Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego.
2011.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-24/11-2/BJ
∟Ustalenie czy węgiel i koks, oznaczone kodami CN 2701 oraz CN 2704 00 nabywane w celu ich wykorzystania w piecach szybowych, a także w piecach typu X są wyrobem akcyzowym w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.
2011.09.28 - Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi - IPTPP3/443A-1/11-6/IB
∟Opodatkowanie olejów smarowych.
2011.09.01 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-788/11-2/KB
∟Wyroby sklasyfikowane do kodu CN 3811 90 00, sprzedawane na rzecz podmiotów wykorzystujących je do produkcji estrów kwasów tłuszczowych podlegają na tym etapie obrotu opodatkowaniu zerową stawką akcyzy.
2011.08.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-678/11-4/KB
∟Czy, biorąc pod uwagę w szczególności treść przepisów dyrektywy horyzontalnej oraz dyrektywy energetycznej, Spółka w okresie do 28 lutego 2009 r. była zobowiązana do zapłaty podatku akcyzowego w następstwie nabycia wewnątrzwspólnotowego olejów smarowych opisanych w niniejszym wniosku, które to oleje były przeznaczone i zużywane do celów innych niż napędowe lub opałowe?
2011.08.08 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-557/11/DG
∟Zwolnienie z akcyzy importu alkoholu całkowicie skażonego na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) 3199/93
2011.07.20 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPP3/443-617/11-2/SM
∟stawka podatku dla węglowodorów gazowych o kodzie CN 2711 używanych do produkcji pianek poliuretanowych
2011.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-136/10-3/TW
∟Podatek akcyzowy w zakresie zwolnienia od akcyzy wyrobów energetycznych.
2011.02.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-137/10-2/TW
∟1. Czy mający miejsce w (…) cykl technologiczny zapoczątkowany wydobyciem węgla brunatnego i kończący się wytworzeniem z niego energii elektrycznej stanowi jeden proces produkcji energii elektrycznej, o którym mowa w art. 30 ust. 6 oraz 32 ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym?2. Czy na podstawie art. 30 ust. 6 ustawy o podatku akcyzowym, przy założeniu spełnienia określonych wymogów, o których mowa w § 3 rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, energia elektryczna zużywana do zasilania układu K-T-Z oraz maszyn i urządzeń uczestniczących w pozyskiwaniu nośnika energii jak również biorących udział w przygotowaniu jej pozyskania może korzystać ze zwolnienia od akcyzy ze względu na użycie jej w procesie produkcji energii elektrycznej, jak również w celu podtrzymywania tego procesu?3. Czy na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 1 ustawy o podatku akcyzowym, przy założeniu spełnienia określonych wymogów, o których mowa w art. 32 ust. 3 pkt 1 - 5 oraz w art. 32 ust 5 - 13 tej ustawy, olej napędowy wykorzystywany do pracy sprzętu technologicznego: koparek, ładowarek, spycharek, przesuwarek, koparek jednonaczyniowych, rowokoparek i wywrotek może korzystać ze zwolnienia od akcyzy ze względu na przeznaczenie, jako wyrób energetyczny zużywany w procesie produkcji energii elektrycznej?
2010.11.19 - Minister Finansów - AE3/8012/6/FLL/10/5020
∟Ubytki wyrobów energetycznych objętych zwolnieniem od akcyzy i wymienionych w art. 32 ust. 1 ustawy, powstałe toku przewozu ze składu podatkowego do podmiotu pośredniczącego lub zużywającego nie mieszczą się w dyspozycji art. 2 pkt 20 lit. a ustawy i nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.
2010.09.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-82/10-4/TK
∟Czy w związku z nabyciem przedmiotowego rozcieńczalnika na Spółce ciąży obowiązek rejestracyjny przewidziany w art. 16 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym oraz inne opłaty związane z podatkiem akcyzowym?
2010.08.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP3/443-75/10-3/TK
∟Podatek akcyzowy w zakresie zwolnienia alkoholu etylowego ze względu na przeznaczenie.
Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.
epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.
Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.