Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: refundacja

 

refundacja 777 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

2011.05.18 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-105b/11/PS
     ∟W zakresie sposobu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów promocji w ramach realizowanej inwestycji podlegającej częściowej refundacji (Program Infrastruktura i Środowisko Priorytet I Gospodarka Wodno – Ściekowa).

2011.05.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-286/11-5/MR
     ∟Jak powinna wyglądać faktura w kontekście dokonanych z dniem 1 stycznia 2011 r. zmian stawek VAT, gdy prace wykonano w 2010 r., zaś refundacja ma nastąpić obecnie?

2011.05.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-219/11-2/AO
     ∟1. Czy zgodnie z ww. stanem faktycznym, członkowie Spółdzielni oraz osoby niebędące członkami uzyskują przychód z „innych źródeł”, a co za tym idzie Spółdzielnia ma obowiązek sporządzić dla nich informacje PIT-8C?2. Kiedy i na jaką wartość sporządzić PIT-8C w sytuacji, gdy kwotę zwrotu w całości postawiono do dyspozycji w miesiącu październiku osobie, której ten zwrot przysługuje, a osoba ta rozlicza go sobie do wysokości opłat za używanie lokalu w miesiącach listopad i grudzień jednego roku i w miesiącach styczeń i luty roku następnego?

2011.05.02 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPP2/443-477/11-2/TW
     ∟Czy Parafia nie będąc podatnikiem VAT czynnym ma możliwość odzyskania podatku VAT naliczonego na fakturach VAT wystawionych z tytułu remontów obiektów zabytkowych.

2011.04.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-109/11/IL
     ∟Czy zwrot kosztów za wymianę stolarki okiennej stanowi dla Wnioskodawcy przychód z innych źródeł podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2011.04.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-82/11/DP
     ∟Czy kwota otrzymanego zwrotu podatku naliczonego od zakupu wyposażenia sfinansowanego ze środków otrzymanych z Powiatowego Urzędu Pracy stanowi przychód, który należy ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów i czy w związku z tym zwiększy się podstawa opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

2011.04.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB3/423-267S/07-4/11/JB
     ∟1) Czy świadczenia przekazywane na rzecz Inicjatora z tytułu umowy subpartycypacyjnej, stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w roku podatkowym, w którym następuje ich faktyczna zapłata, oraz2) Czy świadczenie otrzymane od Inicjatora z tytułu zawartej umowy subpartycypacyjnej, biorąc pod uwagę jej strukturę prawną, stanowi dla Spółki przychód, podlegający w całości opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w roku podatkowym, w którym zostało ono otrzymane.

2011.03.30 - Minister Finansów - DD3/033/51/KDJ/11/PK-171
     ∟W sytuacji gdy stypendia podlegające opodatkowaniu, stanowią świadczenia wypłacane z Funduszu Pracy, Wnioskodawca ma obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy, oraz zgodnie z art. 39 ust. 1 jest obowiązany w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych - imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5.

2011.03.30 - Minister Finansów - DD3/033/50/KDJ/11/PK-171
     ∟Opodatkowanie dochodów uzyskanych z tytułu stypendiów stażowych wypłacanych w 2010 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.Zmiana interpretacji indywidualnejNa podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), Minister Finansów zmienia z urzędu interpretację indywidualną z dnia 16 września 2010 r., Nr IPPB4/415-512/10-5/MP wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w imieniu Ministra Finansów, uznającą stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku złożonym w dniu 21 czerwca 2010 r., uzupełnionym w dniu 31 sierpnia 2010 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych dochodów z tytułu stypendiów stażowych wypłacanych w 2010 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, za:prawidłowe w odniesieniu do dochodów, których źródłem finansowania jest Fundusz Pracy i środki z budżetu krajowego,nieprawidłowe w odniesieniu do dochodów, których źródłem finansowania są środki z budżetu Unii Europejskiej,gdyż stwierdza jej nieprawidłowość.UzasadnienieDnia 16 września 2010 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając – na podstawie § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) - w imieniu Ministra Finansów, wydał interpretację indywidualną dotyczącą podatku dochodowego od osób fizycznych. We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.Wnioskodawca jako beneficjent wypłaca w 2010 r. uczestnikom projektu, tj. osobom bezrobotnym – stypendia z tytułu odbywania stażu (ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, art. 53 pkt 6).Beneficjentami projektu są osoby bezrobotne zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy spełniające kryteria art. 49 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy tj. osoby do 25 roku życia, osoby długotrwale bezrobotne, osoby powyżej 50 roku życia, osoby bez kwalifikacji, bez doświadczenia, bez wykształcenia średniego, samotnie wychowujące dziecko do 18 roku życia, bezrobotni niepełnosprawni, bezrobotni po odbyciu kary pozbawienia wolności.Umowa na realizację projektu zawarta jest na okres od 1 stycznia 2008 r. do 31 grudnia 2013 r. Powiatowy Urząd Pracy realizuje projekt systemowy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI Poddziałanie 6.1.3 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Instytucja zarządzająca – Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Instytucją pośredniczącą II stopnia jest Wojewódzki Urząd Pracy.Założeniem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL) jest finansowanie projektów w sposób następujący: 85% środki unijne, 15% wkład krajowy.Na podstawie dokumentu „Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” z dnia 30 grudnia 2009 r. wydanego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego środki na finansowanie projektów systemowych są zapewniane z Funduszu Pracy w ramach części będącej w dyspozycji samorządu województwa jak i części będącej w dyspozycji samorządu powiatu. Wysokość udziału środków w dyspozycji samorządu województwa określa Instytucja Pośrednicząca.Środki te przekazywane są przez dysponenta Funduszu Pracy w miesięcznych transzach zgodnie z harmonogramem załączonym do wniosku o zwiększenie limitu, na rachunki bankowe wyodrębnione dla projektu.Refundacja do dysponenta Funduszu Pracy jest dokonywana po poświadczeniu wydatków przez daną Instytucję Pośredniczącą do Instytucji Zarządzającej w ramach komponentu regionalnego PO KL. Instytucja Zarządzająca informuje ministra właściwego ds. pracy o wysokości zatwierdzonych wydatków w ramach Poddziałania 6.1.3. w danym miesiącu do 10 dnia następnego miesiąca. Na tej podstawie minister właściwy ds. pracy wystawia zlecenie płatności do BGK w celu dokonania refundacji wydatków dla dysponenta Funduszu Pracy. Refundacja dokonywana jest w ramach limitu wydatków części będącej w dyspozycji ministra właściwego ds. pracy. Pismem z dnia 24 sierpnia 2010 r. Nr IPPB4/415-512/10-2/MP wezwano Wnioskodawcę do uzupełnienia przedmiotowego wniosku. Powyższe uzupełniono w terminie.W związku z powyższym Wnioskodawca zadał pytania:czy Powiatowy Urząd Pracy jako płatnik podatku dochodowego od osób fizycznych realizując powyższy projekt ma obowiązek pobrać i odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy od wypłaconych stypendiów stażowych osobom bezrobotnym w roku 2010 r....w sytuacji zwolnienia z opodatkowania czy Powiatowy Urząd Pracy powinien korygować dotychczas wpłacone zaliczki na podatek dochodowy sporządzając korekty list wypłat za poszczególne miesiące i dokonać zwrotu potrąconych zaliczek podatku uczestnikom projektu...Przedmiotowa interpretacja została udzielona w zakresie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Natomiast w odniesieniu do pytania Nr 2 wniosek został rozpatrzony odrębnie.Zdaniem Wnioskodawcy:W 2010 r. Wnioskodawca realizując projekt systemowy w ramach PO KL Poddziałanie 6.1.3 i wypłacając stypendia stażowe osobom bezrobotnym będącym uczestnikami projektu – pobiera i odprowadza zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych.Stosując powyższe Wnioskodawca opiera się na dokumencie opracowanym przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego „Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” z dnia 30 grudnia 2009 r., w którym zawarto zapis, że: „W ramach Poddziałania 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudniania oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych zakłada się realizację projektów systemowych przez Powiatowe Urzędy Pracy (PUP) finansowanych ze środków Funduszu Pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.). Środki na finansowanie projektów systemowych są zapewniane z Funduszu Pracy w ramach części będącej w dyspozycji samorządu województwa jak i części będącej w dyspozycji samorządu powiatu. Wysokość udziału środków w dyspozycji samorządu województwa określa Instytucja Pośrednicząca. Dofinansowanie projektów systemowych PUP polega na zwiększeniu limitu wydatków Funduszu Pracy dla powiatu na wniosek marszałka województwa lub dyrektora Wojewódzkiego Urzędu Pracy”.Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów, w świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej stanu faktycznego w części dotyczącej opodatkowania dochodów uzyskanych z tytułu stypendiów stażowych wypłacanych w 2010 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, których źródłem finansowania jest Fundusz Pracy i środki z budżetu krajowego uznał za prawidłowe. Z kolei, w części dotyczącej opodatkowania dochodów uzyskanych z tytułu stypendiów stażowych wypłacanych w 2010 r. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, których źródłem finansowania są środki z budżetu Unii Europejskiej uznał za nieprawidłowe.Stanowisko to uzasadnił w następujący sposób.Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307, z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.Jak wynika z wniosku, Wnioskodawca (Powiatowy Urząd Pracy) realizuje projekt systemowy w ramach PO KL, Priorytet VI, Poddziałanie 6.1.3, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Wnioskodawca jako beneficjent wypłaca w roku 2010 uczestnikom projektu, tj. osobom bezrobotnym – stypendia z tytułu odbywania stażu. Beneficjentami projektu są osoby bezrobotne zarejestrowane w PUP, spełniające kryteria art. 49 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach ryku pracy.Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zauważył, iż na podstawie art. 49 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.), w stosunku do osób będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy:bezrobotnych do 25 roku życia,bezrobotnych długotrwale albo po zakończeniu realizacji kontraktu socjalnego, o którym mowa w art. 50 ust. 2 pkt 2, albo kobiet, które nie podjęły zatrudnienia po urodzeniu dziecka,bezrobotnych powyżej 50 roku życia,bezrobotnych bez kwalifikacji zawodowych, bez doświadczenia zawodowego lub bez wykształcenia średniego,bezrobotnych samotnie wychowujących co najmniej jedno dziecko do 18 roku życia,bezrobotnych, którzy po odbyciu kary pozbawienia wolności nie podjęli zatrudnienia,bezrobotnych niepełnosprawnychmogą być dodatkowo stosowane działania określone w art. 50-61a.Stypendium – w myśl art. 2 pkt 35 ww. ustawy – oznacza kwotę wypłacaną z Funduszu Pracy bezrobotnemu lub innej uprawnionej osobie w okresie odbywania szkolenia, przygotowania zawodowego dorosłych, studiów podyplomowych, stażu oraz w okresie nauki w szkole ponadgimnazjalnej albo w szkole wyższej, gdzie studiuje w formie studiów niestacjonarnych.Dnia 28 września 2007 r. Komisja Europejska wydała decyzję w sprawie przyjęcia do realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, który jest jednym z programów operacyjnych służących realizacji Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007-2013 (Narodowej Strategii Spójności) i obejmuje całość interwencji Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce.Z dniem 1 stycznia 2010 r. do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wprowadzono przepis art. 21 ust. 1 pkt 137, w myśl którego zwalnia się od podatku dochodowego od osób fizycznych środki finansowe otrzymane przez uczestnika projektu jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146).Zgodnie z przepisem art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.), w brzmieniu obowiązującym od 24 września 2009 r., ilekroć w ustawie jest mowa o środkach europejskich, rozumie się przez to środki, o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 1, 2 i 4.Do środków europejskich zalicza się zatem:środki pochodzące z funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Rybackiego, z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. a i b;niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), z wyłączeniem środków, o których mowa w pkt 5 lit. c i d:Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014,Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014,Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy;Środki na realizację Wspólnej Polityki Rolnej:Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej "Sekcja Gwarancji",Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji,Europejskiego Funduszu Rolniczego Rozwoju Obszarów Wiejskich.Uwzględniając powyższe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie do środków europejskich zaliczył m.in. środki pochodzące z funduszy strukturalnych (m.in. Europejskiego Funduszu Społecznego) wymienione w art. 5 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych.Ponadto, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zauważył, iż zwolnieniem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych objęci są uczestnicy projektu. Przez uczestników projektu, o których mowa w przywołanym wyżej przepisie, należy rozumieć osoby, dla których faktycznie przeznaczona jest pomoc udzielona w ramach projektu.Mając na uwadze przedstawiony we wniosku stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził, iż stypendia stażowe otrzymywane w 2010 r. przez osoby bezrobotne (uczestników projektów PO KL) – jako pomoc udzielona w ramach programu finansowanego z udziałem środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych – korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ale tylko w części finansowanej ze środków unijnych. Oznacza to, że Wnioskodawca jako płatnik nie jest obowiązany do poboru zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od ww. stypendiów.Jednocześnie Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził, iż świadczenia w postaci stypendiów stażowych (jeżeli nie są finansowane ze środków europejskich, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych), wypłacane w 2010 r. z Funduszu Pracy i części wypłacanej z budżetu krajowego nie są objęte zwolnieniem określonym w art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podlegają opodatkowaniu.Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wskazał także, iż na podstawie art. 35 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do poboru zaliczek miesięcznych jako płatnicy są obowiązane organy zatrudnienia – od świadczeń wypłacanych z Funduszu Pracy.Zatem, w sytuacji gdy stypendia podlegające opodatkowaniu, stanowią świadczenia wypłacane z Funduszu Pracy, Wnioskodawca ma obowiązek poboru zaliczki na podatek dochodowy oraz zgodnie z art. 39 ust. 1, jest obowiązany w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym, przekazać podatnikowi i urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, którym kieruje naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych – imienne informacje sporządzone według ustalonego wzoru, z zastrzeżeniem ust. 5.Na tle przedstawionego stanu faktycznego stwierdzam, co następuje:Za niezgodne z przepisami o podatku dochodowym od osób fizycznych należy uznać stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, uznające, że stypendia stażowe otrzymane w 2010 r. przez osoby bezrobotne, będące uczestnikami projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), finansowanego z udziałem środków europejskich, korzystają ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, jedynie w części finansowanej ze środków unijnych.Jak wynika ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku, Wnioskodawca wypłaca w 2010 r. stypendia stażowe z projektu systemowego w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.Podkreślić należy, iż od dnia 1 stycznia 2010 r. katalog zwolnień przedmiotowych określony w art. 21 ustawy został m.in. rozszerzony o pkt 137,

2011.03.22 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-314/11/KG
     ∟Czy w przypadku sprzedaży wyrobów medycznych refundowanych w całości lub części przez NFZ prawidłowe jest ewidencjonowanie za pomocą drukarki fiskalnej jedynie kwot dopłat klientów, bez uwzględniania kwot refundowanych przez NFZ?

2011.02.25 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-1102/10/IB
     ∟1) Czy forma finansowania wynagrodzeń, jaką jest refundacja stanowi przesłankę do wypłaty wynagrodzeń uczestnikom projektu realizowanego w ramach Poddziałania 7.2.1 PO KL wolnych od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?2) Jaka kwota wynagrodzenia jest wolna od podatku?3) Jeżeli zwolnieniu przedmiotowemu podlega kwota refundowana przez Powiatowy Urząd Pracy, to czy podatek należy obliczyć od podstawy w wysokości wynagrodzenia sfinansowanego ze środków własnych budżetu miasta?4) Czy w sytuacji, gdy pobrano zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzeń, które były przedmiotowo zwolnione, prawidłowym będzie gdy w deklaracji rocznej o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT 11) zostanie wpisana faktycznie pobrana zaliczka (poz.40), w poz. 36 zostanie wpisany przychód ogółem, a w poz. 39 dochód zwolniony od podatku (kwota 1.316,00 zł)? Podatnik odzyska zatem nadpłaconą zaliczkę składając w urzędzie skarbowym roczne zeznanie.

2011.01.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-1011/10/IB
     ∟1. Czy dochody otrzymywane przez pracowników beneficjenta, w związku z udziałem beneficjenta oraz jego pracowników w projektach dofinansowywanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Litwa, Polska, Obwód Kaliningradzki Federacji Rosyjskiej podlegały wyłączeniu od zwolnienia zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? 2. Czy w takim przypadku podstawa obliczenia podatku podlega obniżeniu o kwotę składek na ubezpieczenie społeczne, których podstawę wymiaru stanowi przychód ze stosunku pracy uzyskany w związku ze świadczeniem pracy w projekcie?

2011.01.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-962/10-2/RS
     ∟Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków poniesionych na refundację kosztów bonów gastronomicznych oraz sposobu księgowania przez Spółkę faktur za usługi hotelowe.

2011.01.14 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB1/415-1121/10-4/TW
     ∟Kiedy powstaje przychód w podatku dochodowym od osób fizycznych?Kiedy należy zaksięgować przychód w podatku dochodowym w przypadku:nieprawidłowego odzwierciedlenia stanu faktycznego (błędu),wystąpienia nadwykonań?Jak zaksięgować korekty sprzedaży 21/1/2010, 20/2/2010 i 18/3/2010 oraz fakturę sprzedaży 23/2010 z 4 maja 2010 r.?

2011.01.11 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-914/10-5/KS
     ∟stwierdzić należy, iż otrzymywane dotacje do sprzedaży biletów ulgowych, stanowią przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej, który korzysta ze zwolnienia zgodnie z treścią powołanego art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku dochodowego od osób fizycznych. Jednocześnie ponoszone wydatki związane z prowadzoną działalnością w zakresie usług przewozowych w części sfinansowanej z dotacji otrzymanej z budżetu jednostki samorządu terytorialnego będące dopłatą do świadczonych usług, nie stanowią kosztów uzyskania przychodów i należy je wyksięgować z podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

2010.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1246/10/BG
     ∟w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na tworzenie internetowej platformy zarządzania mobilną komunikacją marketingową pokrytych środkami : - otrzymanymi z dofinansowania,- własnymi Spółki.

2010.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1229/10/BG
     ∟- zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych do dnia 31 grudnia 2009r.,- zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu państwa wypłacanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r., - zwolnienia z opodatkowania otrzymanych środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej wypłacanych przez płatnika Bank, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, otrzymanych po dniu 31 grudnia 2009r.

2010.12.30 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/1/415-995/10/RM
     ∟Dot. wpływu otrzymanego dofinansowania na strukturę podatkową przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów prowadzonej przez Wnioskodawcę pozarolniczej działalności gospodarczej.

2010.12.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB3/423-528/10/AW
     ∟Spółka poprosiła o potwierdzenie poprawności swojego postępowania, co do rozliczeń podatkowych na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – ujmowania otrzymanej częściowej refundacji wynagrodzenia osób związanych z realizacją inwestycji oraz kwalifikowania kosztów wynagrodzenia.

2010.12.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB2/415-831/10/MU
     ∟Opodatkowanie kwoty wypłaconej żołnierzowi tytułem zwrotu kosztów remontu mieszkania służbowego.

2010.11.26 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-1692/10/AP
     ∟Czy w opisanym stanie faktycznym, fakt otrzymania dotacji powoduje konieczność uznania odpowiedniej jej części (tej, która pokrywa wydatki uznane uprzednio za koszty uzyskania przychodów) jako przychód okresu, w którym jest otrzymana, czy też dotacja pozostaje wolna od opodatkowania natomiast odpowiednią część już zarachowanych kosztów należy w tym przypadku uznać za koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów, czy też być może w żaden sposób nie koryguje się ujętych kosztów uzyskania przychodów, dotacja pozostaje wolna od podatku, a wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów podlega tylko i wyłącznie część odpisów amortyzacyjnych od wartości środków trwałych, które podlegały refinansowaniu, jednak dopiero od momentu otrzymania dotacji?

2010.11.23 - Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu - ILPB2/415-990/10-3/ES
     ∟Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do części wynagrodzeń refundowanej ze środków europejskichoraz w odniesieniu do pozostałej części wynagrodzeń.

2010.11.12 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP4/443-1656/10/EJ
     ∟opodatkowanie zwrotu kosztów za delegację

2010.11.10 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB1/415-759/10-2/KS
     ∟Nie można podzielić poglądu Wnioskodawczyni, iż kwota przyznanej pomocy nie powinna być opodatkowana. Wyjaśnić bowiem należy, mając na względzie treść powołanego wcześniej art. 14 ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, iż refundacja otrzymana przez Wnioskodawczynię jako zwrot kosztów wcześniej zapłaconej raty leasingowej nie stanowi zwrotu wydatków na zakup lub wytworzenie we własnym zakresie środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych. Udzielona Wnioskodawczyni pomoc została bowiem przeznaczona na refundację raty leasingowej a więc na inne cele niż zakup lub wytworzenie środka trwałego. Przedmiotowa pomoc stanowi dla Wnioskodawczyni w całości przychód z pozarolniczej działalności gospodarczej podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Jednocześnie otrzymana pomoc finansowa nie mieści się w kategorii przychodów zwolnionych od opodatkowania.

2010.11.09 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB4/415-652/10-2/MP
     ∟zwolnienie z opodatkowania wynagrodzenia współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności

2010.10.27 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPP3/443-586/10/PK
     ∟opodatkowania usługi ubezpieczeniowej

2010.10.21 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-743a/10/PSZ
     ∟Czy otrzymane środki pieniężne stanowią przychód opodatkowany oraz czy wydatki z tych środków mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu?

2010.10.15 - Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach - IBPBI/2/423-967/10/MO
     ∟Czy przychodem z tytułu prowadzenia apteki są kwoty należne z tytułu sprzedaży leków lub materiałów medycznych, z wyjątkiem tej części należności, która jest refundowana? Ponadto czy przychodem z działalności są kwoty otrzymanej refundacji ceny leku lub materiału medycznego?Czy za dzień uzyskania przychodu, w przypadku dopłat (refundacji), uznaje się dzień wpływu tej refundacji na rachunek bankowy apteki?

2010.10.07 - Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy - ITPB1/415-708/10/AK
     ∟Czy otrzymane świadczenie jest przychodem wolnym od podatku dochodowego?

2010.08.24 - Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie - IPPB5/423-351/10-6/MB
     ∟W jakiej wysokości należy rozpoznać przychód podatkowy z tytułu zwrotu przez Brokera P. części składek dotyczących P.?

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj