Skorowidz hasłowy interpretacji
Hasło: wartości niematerialne i prawne

 

wartości niematerialne i prawne 3171 / 481753  │  a   b   c   d   e   f   g   h   i   j   k   l   m   n   o   p   q   r   s   t   u   v   w   z  

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2020.10.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.369.2020.1.IZ
     ∟Czy Spółka jest uprawniona do odliczenia od podstawy opodatkowania ustalonej w roku 2016 i 2017 odpisów amortyzacyjnych od WNiP stanowiących koszty uzyskania przychodu w latach podatkowych 2016 i 2017, w takiej proporcji, w jakiej w wartości początkowej tej WNiP pozostają koszty kwalifikowane wymienione w art. 18d ust. 2 pkt 1-4 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym w latach 2016 i 2017? Czy Spółka jest uprawniona do odliczenia od podstawy opodatkowania odpisów amortyzacyjnych od WNiP stanowiących KUP w latach podatkowych 2016-2017, jeżeli koszty kwalifikowane w rodzajach wymienionych w art. 18d ust. 2 pkt 1-4 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym w latach 2016 i 2017, składające się na wartość początkową tej WNiP, zostały poniesione przed rokiem 2016 lub te WNiP zostały aktywowane przed rokiem 2016? Czy Spółka jest uprawniona do odliczenia od podstawy opodatkowania odpisów amortyzacyjnych od WNiP stanowiących KUP w latach podatkowych 2018-2019, jeżeli koszty kwalifikowane w rodzajach wymienionych w art. 18d ust. 2 pkt 1-4a ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym w latach 2018 i 2019, składające się na wartość początkową tej WNiP, zostały poniesione przed rokiem 2016 lub te WNiP zostały aktywowane przed rokiem 2016? Według jakiej intensywności, na podstawie art. 18d ust. 1 i 7 ustawy o CIT, należy odliczyć od podstawy opodatkowania ustalonej w roku 2016 i 2017 odpisy amortyzacyjne od WNiP, stanowiące KUP w latach podatkowych 2016-2017?

2020.10.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.368.2020.1.IZ
     ∟Czy Spółka jest uprawniona do odliczenia od podstawy opodatkowania ustalonej w roku 2016 i 2017 odpisów amortyzacyjnych od WNiP stanowiących koszty uzyskania przychodu w latach podatkowych 2016 i 2017, w takiej proporcji, w jakiej w wartości początkowej tej WNiP pozostają koszty kwalifikowane wymienione w art. 18d ust. 2 pkt 1-4 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym w latach 2016 i 2017? Czy Spółka jest uprawniona do odliczenia od podstawy opodatkowania odpisów amortyzacyjnych od WNiP stanowiących KUP w latach podatkowych 2016-2017, jeżeli koszty kwalifikowane w rodzajach wymienionych w art. 18d ust. 2 pkt 1-4 ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym w latach 2016 i 2017, składające się na wartość początkową tej WNiP, zostały poniesione przed rokiem 2016 lub te WNiP zostały aktywowane przed rokiem 2016? Czy Spółka jest uprawniona do odliczenia od podstawy opodatkowania odpisów amortyzacyjnych od WNiP stanowiących KUP w latach podatkowych 2018-2019, jeżeli koszty kwalifikowane w rodzajach wymienionych w art. 18d ust. 2 pkt 1-4a ustawy o CIT w brzmieniu obowiązującym w latach 2018 i 2019, składające się na wartość początkową tej WNiP, zostały poniesione przed rokiem 2016 lub te WNiP zostały aktywowane przed rokiem 2016? Według jakiej intensywności, na podstawie art. 18d ust. 1 i 7 ustawy o CIT, należy odliczyć od podstawy opodatkowania ustalonej w roku 2016 i 2017 odpisy amortyzacyjne od WNiP, stanowiące KUP w latach podatkowych 2016-2017?

2020.09.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.441.2020.3.JG
     ∟W zakresie kwalifikowania poniesionych wydatków: - jako koszt pośredni, bez względu na to, czy na gruncie ustawy o rachunkowości będą one rozliczane w czasie poprzez rozliczenia międzyokresowe kosztów lub odpisy amortyzacyjne: - na zakup podlegającej amortyzacji wartości niematerialnej i prawnej.

2020.09.30 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.346.2020.4.MF
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - prawidłowe będzie rozpoznanie wydatków na System WMS OPTIpromag (z wyłączeniem łącznika do Systemu ERP) za koszt podatkowy w momencie ich poniesienia, tj. jako koszt pośredni, bez względu na to, czy na gruncie ustawy o rachunkowości będą one rozliczane w czasie poprzez rozliczenia międzyokresowe kosztów lub odpisy amortyzacyjne, - Wnioskodawca i pozostali zainteresowani prawidłowo kwalifikują wydatki poniesione na zakup łącznika do systemu ERP, jako podlegającą amortyzacji wartość niematerialną i prawną w rozumieniu art. 16b ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

2020.09.29 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.201.2020.2.JS
     ∟IP Box, ulga B+R, ustalenie dochodu z IP Box, wskaźnik nexus

2020.09.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.272.2020.1.DK
     ∟w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca ma prawo ujawnić w Ewidencji dodatnią wartość firmy jako wartość niematerialną i prawną i rozpocząć jej amortyzację od wartości początkowej dodatniej wartości firmy ustalonej zgodnie z art. 16g ust. 2 ustawy o CIT, począwszy od miesiąca następującego po miesiącu wprowadzenia dodatniej wartości firmy do Ewidencji, w sytuacji gdy Spółka nie wprowadziła do ewidencji dodatniej wartości firmy w miesiącu przekazania składników nabytego majątku do używania

2020.08.25 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDWB.4010.12.2020.2.KK
     ∟Skutki podatkowe ubruttowienia należności wypłacanych na rzecz zagranicznych kontrahentów: 1. możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów 2. możliwość uwzględnienia w wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych

2020.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.131.2020.2.AS
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - w przypadku, gdy przewidywany okres użytkowania Inwestycji będzie równy lub krótszy niż rok, Wnioskodawca nie ma obowiązku zaliczania Gruntu 1 do środków trwałych poprzez wprowadzenie Gruntu 1 do Ewidencji i ustalania jego wartości początkowej, zwłaszcza w oparciu o art. 16g ust. 3 updop, - w przypadku, gdy okres użytkowania Inwestycji będzie dłuższy niż rok, Wnioskodawca ma obowiązek po zakończeniu Inwestycji zaliczenia Gruntu 1 do środków trwałych poprzez wprowadzenie Gruntu 1 do Ewidencji i ustalenia jego wartości początkowej, zwłaszcza w oparciu o art. 16g ust. 3 updop

2020.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.130.2020.2.AS
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - w przypadku, gdy przewidywany okres użytkowania Inwestycji będzie równy lub krótszy niż rok, Wnioskodawca nie ma obowiązku zaliczania Gruntu 2 do środków trwałych poprzez wprowadzenie Gruntu 2 do Ewidencji i ustalania jego wartości początkowej, zwłaszcza w oparciu o art. 16g ust. 3 updop, - w przypadku, gdy okres użytkowania Inwestycji będzie dłuższy niż rok, Wnioskodawca ma obowiązek po zakończeniu Inwestycji zaliczenia Gruntu 2 do środków trwałych poprzez wprowadzenie Gruntu 2 do Ewidencji i ustalenia jego wartości początkowej, zwłaszcza w oparciu o art. 16g ust. 3 updop

2020.08.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.253.2020.1.IM
     ∟czy: - nabyta przez Spółkę Licencja będzie stanowiła jedną WNiP w rozumieniu art. 16b ust. 1 pkt 5 Ustawy CIT, - poniesione przez Spółkę wydatki na Analizę oraz Usługi wdrożeniowe powinny powiększyć cenę nabycia stanowiącą wartość początkową WNiP w postaci Licencji.

2020.08.11 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.228.2020.1.MF
     ∟w zakresie ustalenia, czy do wartości początkowej licencji, przyjętej do używania jako podlegająca amortyzacji zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wartość niematerialna i prawna, Spółka powinna zaliczyć wydatki poniesione z tytułu Opłat minimalnych, Ubezpieczenia, Usług serwisowych oraz Wynagrodzenia zapłaconego poprzedniemu licencjobiorcy.

2020.07.23 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-1.4010.189.2020.2.ŚS
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - w przypadku, gdy przewidywany okres użytkowania Inwestycji będzie równy lub krótszy niż rok, Wnioskodawca nie ma obowiązku zaliczania Gruntu do środków trwałych poprzez wprowadzenie Gruntu do Ewidencji i ustalania jego wartości początkowej, zwłaszcza w oparciu o art. 16g ust. 3 updop, - w przypadku, gdy okres użytkowania Inwestycji będzie dłuższy niż rok, Wnioskodawca ma obowiązek po zakończeniu Inwestycji zaliczenia Gruntu do środków trwałych poprzez wprowadzenie Gruntu do Ewidencji i ustalenia jego wartości początkowej, zwłaszcza w oparciu o art. 16g ust. 3 updop

2020.07.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.189.2020.1.AK
     ∟1. Czy działalność Wnioskodawcy w zakresie wskazanych obszarów rozwojowych spełnia definicję działalności badawczo-rozwojowej zawarta w art. 4a pkt 26 i 28 UPDOP, która uprawnia do skorzystania z ulgi, o której mowa w art. 18d UPDOP? 2. Czy Wnioskodawca do kosztów kwalifikowanych wymienionych rodzajowo w art. 18d ust. 2 UPDOP może zaliczyć poniesione należności z tytułu wynagrodzeń oraz składek pracowników, a także wymienione w art. 18d ust. 3 UPDOP odpisy amortyzacyjne od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wykorzystywanych w ramach prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej?

2020.06.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.98.2020.1.AG
     ∟sposób rozliczenia w kosztach podatkowych wskazanych we wniosku kosztów produkcji własnej oraz dodatkowych wydatków produkcyjnych

2020.05.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB4/4510-1-123/16-3/ŁM
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy w drodze konstytutywnej decyzji Urzędu Patentowego.

2020.05.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - S-ILPB1/4511-1-462/16-3/TW
     ∟Podatek dochodowy od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy w drodze konstytutywnej decyzji Urzędu Patentowego.

2020.05.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0112-KDIL2-2.4011.181.2020.1.MM
     ∟Skutki podatkowe sprzedaży przedsiębiorstwa.

2020.04.14 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.85.2020.1.BM
     ∟w zakresie ustalenia, czy: - na wartość początkową wartości niematerialnej i prawnej w postaci sublicencji składają się koszty nabycia sublicencji, koszty usług wdrożenia (w tym migracji danych) i pozostałych opłat poniesionych przez Bank w związku z wdrożeniem systemu informatycznego poniesione do dnia przekazania przedmiotowej wartości niematerialnej i prawnej do używania oraz związane z wdrożeniem oprogramowania objętego przedmiotową sublicencją (pytanie oznaczone we wniosku nr 1), - w związku z nabyciem sublicencji do systemu informatycznego (Sublicencji Bazowej) obejmującej swym zakresem sublicencje na poszczególne elementy systemu informatycznego, Bank powinien rozpoznać jedną wartość niematerialną i prawną w postaci sublicencji na system informatyczny, czy jednak każda z sublicencji powinna stanowić oddzielną wartość niematerialną i prawną (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

2020.04.08 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-1.4010.26.2020.1.SP
     ∟Ustalenie czy ujęcie oprogramowania w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych jako części składowych kompleksowych środków trwałych, stanowi czynnik decydujący o jego klasyfikacji jako środki trwałe dla celów podatku dochodowego od osób prawnych i związanych z tym rozliczeń

2020.04.07 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - IPPB6/4510-131/15-3/S/TO/SJ
     ∟Interpretacja w zakresie amortyzacji nabytego w drodze aportu w ramach ZCP niezarejestrowanego znaku towarowego, będącego przedmiotem prawa autorskiego, amortyzowanego jako to prawo w księgach wnoszącego aport, oraz prawa do zaliczania do kosztów uzyskania przychodów odpisów amortyzacyjnych w sytuacji, o której mowa w pkt 1 i 2, ustalenia wartości początkowej wartości niematerialnej i prawnej w postaci prawa autorskiego w sytuacji, o której mowa w pkt 1 i 2 oraz ustalenia momentu ujęcia w ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych prawa ochronnego do znaku, w sytuacji opisanej w pkt 3, jeśli znak w momencie jego przyjęcia w drodze aportu w ramach ZCP, znajdował się w procederze rejestracji w Urzędzie Patentowym lub OHIM.

2020.03.09 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.563.2019.1.AP
     ∟- Czy przychód ze sprzedaży prawa z rejestracji Znaku Towarowego stanowi przychody z zysków kapitałowych zgodnie z art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. e ustawy o CIT?

2020.03.06 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.6.2020.1.BM
     ∟- czy Umowa o korzystanie z Oprogramowania stanowi wartość niematerialną i prawną podlegającą amortyzacji na podstawie art. 16b ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT, - jak rozliczyć w kosztach podatkowych wydatki ponoszone w związku z zakupem Oprogramowania wskazane w punktach 1-17, czy wydatki te w całości stanowią wartość początkową Umowy o korzystanie z Oprogramowania na podstawie art. 16g ust. 14 i art. 16g ust. 3 ustawy o CIT.

2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.524.2019.2.BD
     ∟Czy prawidłowe jest stanowisko, że przedmiotem planowanej Transakcji nie będzie przedsiębiorstwo ani zorganizowana część przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy nabywca (tj. B S.A.) dla celów amortyzacji podatkowej za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, nabytych w ramach planowanej Transakcji, będzie mógł uwzględnić cenę ich nabycia (bez uwzględniania przepisów dotyczących nabycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, o których mowa w art. 16g ust. 10 ustawy o CIT)?

2020.03.03 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.522.2019.2.AK
     ∟Czy przedmiotem planowanej Transakcji nie będzie przedsiębiorstwo ani zorganizowana część przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy nabywca dla celów amortyzacji podatkowej za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, nabytych w ramach planowanej Transakcji, będzie mógł uwzględnić cenę ich nabycia (bez uwzględniania przepisów dotyczących nabycia przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, o których mowa w art. 16g ust. 10 ustawy o CIT)?

2020.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0114-KDIP2-2.4010.527.2019.2.SJ
     ∟Interpretacja w zakresie amortyzacji nabywanego prawa do transmisji i retransmisji wydarzeń sportowych.

2020.02.28 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB2-1.4010.617.2019.1.AP
     ∟Czy w przypadku, gdy samochód demonstracyjny przed upływem 12 miesięcy od jego rejestracji zostanie przeznaczony wyłącznie do sprzedaży, a tym samym wycofany z użytku jako samochód demonstracyjny i przesunięty do Działu Samochodów Używanych, Wnioskodawca nie jest zobowiązany do wprowadzenia go do ewidencji środków trwałych?

2020.02.27 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT3.4011.460.2019.2.JG
     ∟W zakresie zasad zaliczenia w koszty uzyskania przychodów wydatków poniesionych na utworzenie sklepu internetowego.

2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-3.4010.538.2019.2.JKU
     ∟w zakresie ustalenia, czy Opłata licencyjna stanowi koszt, o którym mowa w art. 15e ust. 11 pkt 1 ustawy o PDOP, który w konsekwencji nie podlega ograniczeniu na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o PDOP i może zostać zaliczony do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawców w pełnej wysokości

2020.02.19 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0111-KDIB1-2.4010.479.2019.2.MS
     ∟1. Czy Spółka powinna rozpoznać nabyte prawa licencyjne do Oprogramowania jako wartość niematerialną i prawną (dalej WNiP)? (pytanie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku z 21 stycznia 2020 r.) 2. W przypadku gdy prawidłowym jest ujęcie zakupu Oprogramowania jako WNiP czy Spółka może wprowadzić je do ewidencji WNiP w październiku 2019 roku i rozpocząć amortyzację od następnego miesiąca w związku z faktem produkcyjnego używania oprogramowania, pomimo braku podpisania ostatecznego protokołu odbioru końcowego i istnienia listy 6 tematów otwartych, które nie wpływają na informacje zawarte w oprogramowaniu a jedynie mają usprawnić pracę i kontrolę wykonywanych działań? 3. Czy prawidłowym jest wprowadzenie do ewidencji pierwszych zakupionych licencji /pierwszej faktury za licencje/ na Oprogramowanie zwiększonych o pozostałe koszty wdrożenia oraz koszty Oprogramowania firm trzecich jako jeden WNiP z ustalonym indywidualnie okresem amortyzacji na 86 miesięcy a kolejnych zakupów licencji jako oddzielnych WNiP dla każdej kolejnej faktury zakupu oraz ustalenie okresu amortyzacji na 24 miesiące? 4. Czy poniższe kategorie kosztów będą stanowiły koszt uzyskania przychodu w okresie ich faktycznego poniesienia i nie będą elementem zwiększającym wartość początkową Oprogramowania i oprogramowania firm trzecich: a. miesięczne koszty utrzymania serwerów w okresie od momentu instalacji, b. miesięczne koszty utrzymania archiwum poprzedniego systemu, c. koszty umów serwisowych Oprogramowania poniesione po wprowadzeniu do ewidencji WNiP, d. koszty umów serwisowych Oprogramowania firm trzecich poniesione po wprowadzeniu Oprogramowania do ewidencji WNiP? 5. W przypadku potwierdzenia stanowiska Spółki w zakresie uznania licencji za WNIP i możliwości wprowadzenia jej do ewidencji w 10/2019 oraz rozpoczęcia amortyzacji od 11/2019, Spółka wnosi o potwierdzenie, że w razie spełnienia przez nią dodatkowych warunków, o których mowa w art. 16k ust. 14 ustawy o PDOP, będzie uprawniona do dokonania jednorazowego odpisu amortyzacyjnego o wartości łącznej 100.000 PLN w roku 2019?

2020.02.13 - Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej - 0115-KDIT2.4011.129.2019.1.HD
     ∟Możliwość zastosowania indywidualnej stawki amortyzacyjnej do spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Dołącz do zarejestrowanych użytkowników i korzystaj wygodnie z epodatnik.pl.   Rejestracja jest prosta, szybka i bezpłatna.

Reklama

Przejrzyj zasięgi serwisu epodatnik.pl od dnia jego uruchomienia. Zobacz profil przeciętnego użytkownika serwisu. Sprawdź szczegółowe dane naszej bazy mailingowej. Poznaj dostępne formy reklamy: display, mailing, artykuły sponsorowane, patronaty, reklama w aktywnych formularzach excel.

czytaj

O nas

epodatnik.pl to źródło aktualnej i rzetelnej informacji podatkowej. epodatnik.pl to jednak przede wszystkim źródło niezależne. Niezależne w poglądach od aparatu skarbowego, od wymiaru sprawiedliwości, od inwestorów kapitałowych, od prasowego mainstreamu.

czytaj

Regulamin

Publikacje mają charakter informacyjny. Wydawca dołoży starań, aby informacje prezentowane w serwisie były rzetelne i aktualne. Treści prezentowane w serwisie stanowią wyraz przekonań autorów publikacji, a nie źródło prawa czy urzędowo obowiązujących jego interpretacji.

czytaj